Kun Raamattu kuvaa Saarnaajan kirjassa vanhenemisen oireita, siellä on myös maininta: "...ja kapriisinnuppu on tehoton." Kapriisinnuppujen (kapris) syömisen uskottiin tuossa kulttuuriympäristössä ja tuona aika voimistavan mieskuntoa.
Nyt seuraakin ongelma. Jos Raamattu on sanasta sanaan erehtymätön, sieltä ei pitäisi löytyä virheitä edes aikasidonnaisista asioista. Kun Saarnaaja kuitenkin sanoo vanhuuden loppuvaiheita kuvatessaan, että silloin kapriisinnuppu on tehoton, niin siihen sisältyy ajatus, että hiukan nuorempien miesten kohdalla se vielä tehoaa.
Saarnaaja on selvästi tuntenut oman aikansa Viagran. Ongelma onkin siinä, että kapriksen, kuten muidenkin kasvien käyttö 'luontaislääkkeenä', on humpuukia. Varmaan ainoa toimiva luontaislääke on pajun kuoresta kehitetty Aspirin. Tietysti, jos joku lanseeraisi kapriksen Raamatun ajan luontaistuotteena, silläkin olisi *potentiaaliset* ostajansa.
Mitä sanovat palstan temmi- eli meisselihommiin keskusteluissaan erikoistuneet herrat Poikalapsi, Umpihetero, Työmies, Ritari ja Frihet? Onko Raamatussa virhe, kun siellä *yhdytään* virheelliseen käsitykseen? Entä olisiko kaprikselle ostajakuntaa kristittyjen keskuudessa, jos sitä möisi Raamatun luontaislääkkeenä? Onhan joku keksinyt jo purkittaa saveakin Israelista ja myydä sitä pyhäksi kasvovoiteeksi Israel -faneille.
Potenssilääke Raamatun ajalta.
17
2609
Vastaukset
- Umpihetero
Ei raamatussa ole virheitä! Raamattu on tie, totuus ja venäjä! Kaikki mitä siellä kuvataan on todella tapahtunut ja vielä monta kertaa. Ja tulee tapahtumaan vielä uudestaan. Nykyinen biologian ja historian opetus on täysin väärässä. Oikeasti asia menee näin:
Kun Aatamin ja Eeve luotiin kauniille ja ihanalle paratiisisaarelle nimeltään Islanti, niin heidän lastensa sukurutsauksen kautta syntyi sitten ihmisen suku. Aabeli siitä sitten ui perheineen Englantiin yhtenä viikonloppuna ja perusti sinne Englannin kuningaskunnan. Samalla hän tuli keksineeksi jalkapallon kun piti keksiä pojille tekemistä, kun mistään ei saanut päivähoitoapua kun Englannin sillonen kuningas Margaretha Tharcher supisti budjettia.
No taas toisaalla Egyptissä Musollinin rakensi samaan aikaan pyramideja ja pistäytyi yhdellä talvilomalla Kiinassa, jonne hän samalla reisulla rakensi Kiinan muurin. No Mussolin jälkeen valtaan tuli Hitler, joka oli myös Rooman keisari. Hitler perusti Euroopan Unionin ja sai siitä hyvästä rauhan Nobelin. Hitlerin työtä jatkoi Urho Kekkonen, joka toimi päämismisterinä Brysselissä. Ja nykytilanteen kaikki tietävätkin. Euroopan Yhdysvaltojen pomona on G.W. Bush, jolla on YYA-sopimus ja kesämökki Bagdadin lähistöllä. Aamen. - jolla on korva . . .
kirjoituksen sanoma- Saarnajassa.
vaik sä kutsuit vastaamaan asiasta tietämättömii-
näissä huoneissa ?
Kyse on vanhantestamentin aikakaudesta ja
siinä sanotaan kolmekymmentä kertaa-monin
esimerkein
Kuinka kaikki on ( ITSESSÄNSÄ ) turhuutta ...
Ja lopux sanotaan varsinainen sanoma
-92....hyväksytty käännös.
TÄSSÄ ON LOPPUTULOS KAIKESTA, MITÄ NYT ON KUULTU:
PELKÄÄ JUMALAA JA PIDÄ HÄNEN KÄSKYNSÄ.
SILLÄ NIIN TULEE JOKAISEN IHMISEN TEHDÄ.
SILLÄ JUMALA TUO KAIKKI TEOT TUOMIOLLE,
JOKA KOHTAA KAIKKEA SALASSA ÖLEVAA,
OLKOON SE HYVÄÄ TAI PAHAA.
-------------------
Luet samasta kirjeestä saarnaajan viisaudesta ja
kyvystä opettaa-punnutsi.harkitsi ja sommittelu
kyky sananlaskujiinkin.
Sä taisto - et lukaissut loppuun ja niin
etsit sitä- mikä jo samois teksteis sanottaan
turhuudex.
Tsemppiä- Etsimään Viisautta ! - RitariOlevainen
Raamatun asiantuntijoiksi,kun eivät edes usko Jumalaan,korkeintaan "keppihevosenaan" !
Mikä tuossa ei sovi Raamatun lehdille ?
Jospa se oli kansan keskuudessa oleva uskomus "kaprikseen",ja joku vanhus ei siitä saanutkaan apua ,"pikkukukan" hoitamiseen,tai päinvastoin,!
Jaakobin palvellessa Laabania saadakseen Raakkelin puolisokseen,mutta saikin Laabanin kieroilun seurauksena Leean,sitten myöhemmin sai myös Raakelin,nyt nämä sisrukset kilpilivat Jaakobin suosiosta,ja siinä touhussa haettiin "mistelin" kukkiakin,elvyttämään sukukypsyyttä.
Mistäs tiedät,vaikka kaprikset auttaisivatkin potensin parantamiseksi ? Jos sinä et usko luontais-lääkkeisiin,niin ei ne silti ole tehottomia,onko kukaan edes tutkinut kapriksen yhteyttä sukupuoliseen yhteyteen,tis mitä parannuksia sieltäkin löytyisi,Raamattu yleensä ei puhu perättömiä !Tuskin tässäkään tapauksessa !
Tässä kapriksessa on jotain samaa kasnauskomus-hysteriaa,ei ihmiset Raamatun aikana olleet sen kummempia kuin nytkään,että olisivat olleet kaikenmaailman taikauskoisuudesta vapaat,Raamattuhan kertoo aina aisiat sellaisina kuin ne ovat,kaunistelematta,paljastaen ihmisen avuttomuuden ja raadollisuuden,sekä Jumalan pyhyyden ja vanhurskauden ja puoluettomuuden !- Umpihetero
Benny Hillin lähetysajat? Nimittäin kun kerrot törmänneesi kyseiseen ohjelmaan ohjelmatietojen selailun kautta, niin eiköhän nämäkin sitten sieltä löydy... Vai?
- RitariOlevainen
Umpihetero kirjoitti:
Benny Hillin lähetysajat? Nimittäin kun kerrot törmänneesi kyseiseen ohjelmaan ohjelmatietojen selailun kautta, niin eiköhän nämäkin sitten sieltä löydy... Vai?
niinkuin joku täällä sanoikin !
- Umpihetero
RitariOlevainen kirjoitti:
niinkuin joku täällä sanoikin !
siihen mitä kysyttiin? Saisiko siihen vastauksen. Ei ole minun syyni että sinä olet täällä ihan itse ja oma-aloitteisesti kertonut katsovasi Benny Hill -showta. Niin että koska se nyt tulee taas...
- hansutuulia
Umpihetero kirjoitti:
siihen mitä kysyttiin? Saisiko siihen vastauksen. Ei ole minun syyni että sinä olet täällä ihan itse ja oma-aloitteisesti kertonut katsovasi Benny Hill -showta. Niin että koska se nyt tulee taas...
eikö se levyn pyörittäminen lopu sinun kohdallasi koskaan!!! ja tässä aloituksessa ei ole käitelty televisio-ohjelmia joten...
- Umpihetero
hansutuulia kirjoitti:
eikö se levyn pyörittäminen lopu sinun kohdallasi koskaan!!! ja tässä aloituksessa ei ole käitelty televisio-ohjelmia joten...
Ei ole minun syyni että kyseinen henkilö kertoi katsovansa kyseistä ohjelmaa... Se on kyllä kaikkea muuta kuin uskonnollinen ja paljasti täysin tämän yhden tekopyhyyden. Niin että koska se Benny Hill nyt sitten taas tulee? Onko sinulla siihen mitään tietoa? Tai miten ihmeessä tämä on rienaamista? Sitä en ymmärrä ollenkaan. Minä kysyn vain että koska se tulee? Mitäs loukkaavaa siinä on? Tai sellaista että siitä meikäläinen tuomitaan kadotukseen...
- hansutuulia
mieleen kuin "potenssi" lääke, Raamattu yhdistää asioita kuolemaan joka tulee jokaiselle vaikka olisi syöty minkänimisiä luonnonlääkkeitä. Saattoikohan olla kyseessä ns. "kauneuslääke" jota käytettiin vanhenemisen estoon , mutta kuitenkin on totuus, että kaikki vanhenemme ja elämä loppuu.
Löysin tällaisen tekstin netistä:
kapriisinnuppu on tehoton; sillä ihminen menee iankaikkiseen majaansa, ja valittajat kiertelevät kaduilla -
Psalmin sanoin:
Psalmit:
144:4 Ihminen on kuin tuulen henkäys, hänen päivänsä niinkuin pakeneva varjo.
Psalmi
103:16 Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne
Tällaisia ajatuksia minulle heräsit kyseisestä nupusta. :)- Taisto Temmi
Kyllä se oli nimenomaan potenssilääke. Tämä tieto on Lähi-idän historiaan perehtyneeltä tohtorismieheltä.
- hansutuulia
Taisto Temmi kirjoitti:
Kyllä se oli nimenomaan potenssilääke. Tämä tieto on Lähi-idän historiaan perehtyneeltä tohtorismieheltä.
siitä linkin?
- Taisto Temmi
hansutuulia kirjoitti:
siitä linkin?
Siihen aikaan, kun internetiä ja hyperlinkkejä ei vielä ollut keksitty, oli olemassa eläviä tohtoreita, jotka oikeassa elämässä opettivat puhuttua sanaa ja kirjoittivat Remingtonin kirjoituskoneella tekstiä paperille. Tämä tieto on siltä ajalta. Eli ei linkkiä.
- ennenaikaiseen hautaan
Lääkkeiden käyttö mahdollistaa heikkojen ja sairaiden suvun jatkamisen, joka ilman tehokeinoja ei olisi mahdollista.
Ilman potenssilääkkeitä tapahtuisi luonnon valintaa ja ihmissuku säilyisi terveenä ja vahvana.
Asia on jo huomattu lisääntyvinä perinnöllisinä sairauksina, joiden määrä kasvaa hurjaa vauhtia.
Annetaan vahvojen ja kauniiden jatkaa sukuaan.
He pystyvät siihen ilman lisäaineita.
Jos näin tehtäisiin asuisi maassa terveitä punaposkisia miehiä ja naisia, joiden jälkeläiset eivät tarvitsisi lainkaa kalliita sairaanhoitolaitoksia.
Nyt kaikenmaailman kenokaulat potenssilääkkeidensä avulla tuottavat maailmaan sairaita ja heikkoja yksilöitä.
Ihmiskunnan syöksykierre on jo alkanut valitettavasti. Erilaisia mieskuntoa parantavia lääkkeitä ja poppakonsteja lienee ollut niin kauan kuin miehiäkin. Suomessa varmaan klassisimman maineen on saanut vanha kunnon poronsarviuute, jonka menekki Junnun laulun mukaan oli uhata koko porojen populaatiota.
Ehkäpä kuitenkin farmakologista vaikutusta tärkeämpi näiden aineiden kohdalla lienee psykologiaan perustuva ns. plasebo-vaikutus. "Kutakin uskonsa auttakoon"-kuuluu kansanviisaus. Sanonta tarkoittanee alkuperäisessä merkityksessään uskonnollisuutta mutta pohjimmiltaan plasebo-vaikutuksella ja ihmeparantumisella lieneekin yhteinen perusta: usko. Usko auttaa, paitsi siirtämään vuoria, myös parantumaan. Seksuaaliseen suorituskykyyn, jos mihin, liittyy erittäin merkittävänä psykologinen tekijä. Usko, kohdistuupa se vaikka omaan suorituskykyyn sinällään, voi olla ratkaisevaa.
Mitä sitten tulee tähän kaupalliseen puoleen, arveleisin, että Raamattu-teema voisi olla hyvinkin myyvä. Pelastusta ja taivaspaikkaa on historian saatossa pyritty kauppaamaan rahasuoritusta vastaan aneita myymällä tai muutoin suostuttelemalla ihminen luopumaan maallisesta mammonastaan uskonyhteisön hyväksi. Saattaisi olla, että siinä missä taivaspaikat käyvät nykyäänkin etenkin lahkopiireissä kaupaksi, voisi hengellisiä kuluttajia kiinnostaa taivaalliset nautinnot jo täällä ajassakin.
Raamatulliselta kannalta asiaa voisi pohtia niinkin, että Raamatussa annetaan paitsi käsky lisääntymään ja täyttämään maa, myöskin käytännön ohjeistusta sen toimeenpanemiseksi. Ehkäisyn käyttökielto yhdistettynä suorituskykyä parantavaan metodiin voisi olla loogiseksi miellettävä yhtälö. Tuloksena voisi olla eksponentiaalinen väestömäärän kasvu.
On myös huomattava, että parillinen eksponentti tuottaa aina positiivisen lopputuloksen. On siis suotuista elää parisuhteessa. Matemaatikot jatkakoot...niin...paitsi että palstan teemanahan oli helluntailaisuus...Viisas saarnaaja vain toteaa, että potenssilääkkeen uskotaan tehoavan. Mutta tavallaan muistuttaa, ettei se vanhuuteen tehoa - ei se nuorenna.
Ikäloppu tulee vaikka miten taistelisit aikaa vastaan. Mutta jatka ihmeessä viagrasi käyttöä, ehkä viisaat ovat väärässä sittenkin ja typerykset oikeassa.Viisas saarnaaja vain toteaa, että potenssilääkkeen uskotaan tehoavan. Mutta tavallaan muistuttaa, ettei se vanhuuteen tehoa - ei se nuorenna.
Ikäloppu tulee vaikka miten taistelisit aikaa vastaan. Mutta jatka ihmeessä viagrasi käyttöä, ehkä viisaat ovat väärässä sittenkin ja typerykset oikeassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 132948
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514