voiko tuliliskoo laittaa kalojen kaa samaan akvaan???
tulilisko
5
678
Vastaukset
- hoitsu
laittaa.
- Erika
Ei saa laittaa. Syyt:
1. Tulislisko stressaantuu, sillä kalat ovat paljon nopeampi uimareita > seuraus: lisko stressaantuu ja kuolee
2. Tuliliskot erittävät myrkkyä > seuraus: ei hyvä juttu kaloille
3. Tuliliskot syövät pieni kaloja > seuraus: ei ole enää kaloja vain pullea tulilisko
4. Kalat voivat näykkiä tuliliskon varpaita > seuraus: lisko menettää varpaansa, stressaantuu ja kuolee
Siinä pari pointtia.. Lisäksi tuliliskot pitävät suhtokoht viileästä vedestä n. 20 astetta (useimmat kalat vaativat korkeamman lämpötilan). - annihz
Meillä on noin 85litran allas jossa asustaa 3 tuliliskoa sekä 3 platya. Ne viihtyvät hyvin keskenään!! Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! Eikä kaloja haittaa edes liskojen kelluvat korkki lautat, ne vain pitää niistä, koska voivat olla suojassa niiden alla, jos akvaarion edessä liikkuu joku pelottavasti :P
- Joonas @ Sammakkolampi.net
annihz kirjoitti: "Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! ".
Näykkiminen on vain yksi monista syistä joiden takia näitä eläimiä ei pitäisi yhdistää.
Noita muita syitä kieltämiseen on tullutkin tuossa edellä jo monia. Samoja löytyy sivulta http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html
Suosittelen lukemaan sen läpi, ja sen jälkeen pohtimaan uudelleen omaa mielipidettään asiaan.
Ai niin; tuliliskothan eivät edes ole matelijoita, joten kannattaa jatkossa varmaan enempi kuunnella sammakkoeläinasiantuntijoita kuin matelijatietäjiä ;) - mörkkis
Joonas @ Sammakkolampi.net kirjoitti:
annihz kirjoitti: "Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! ".
Näykkiminen on vain yksi monista syistä joiden takia näitä eläimiä ei pitäisi yhdistää.
Noita muita syitä kieltämiseen on tullutkin tuossa edellä jo monia. Samoja löytyy sivulta http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html
Suosittelen lukemaan sen läpi, ja sen jälkeen pohtimaan uudelleen omaa mielipidettään asiaan.
Ai niin; tuliliskothan eivät edes ole matelijoita, joten kannattaa jatkossa varmaan enempi kuunnella sammakkoeläinasiantuntijoita kuin matelijatietäjiä ;)Kyllä mulla ainaski tularit on hengis pysyny viimoiset 1,5 v kalojen kanssa samassa boxissa. Ei mitään ongelmia. Eikä kukaan näyki ketään. Meil onki sen verran kantoja ym että piilopaikkoja on jokaiselle jotain. Että siitä vaan. Kaikki selviää kokeilemalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522