tulilisko

mirva

voiko tuliliskoo laittaa kalojen kaa samaan akvaan???

5

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      laittaa.

    • Erika

      Ei saa laittaa. Syyt:
      1. Tulislisko stressaantuu, sillä kalat ovat paljon nopeampi uimareita > seuraus: lisko stressaantuu ja kuolee
      2. Tuliliskot erittävät myrkkyä > seuraus: ei hyvä juttu kaloille
      3. Tuliliskot syövät pieni kaloja > seuraus: ei ole enää kaloja vain pullea tulilisko
      4. Kalat voivat näykkiä tuliliskon varpaita > seuraus: lisko menettää varpaansa, stressaantuu ja kuolee

      Siinä pari pointtia.. Lisäksi tuliliskot pitävät suhtokoht viileästä vedestä n. 20 astetta (useimmat kalat vaativat korkeamman lämpötilan).

    • annihz

      Meillä on noin 85litran allas jossa asustaa 3 tuliliskoa sekä 3 platya. Ne viihtyvät hyvin keskenään!! Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! Eikä kaloja haittaa edes liskojen kelluvat korkki lautat, ne vain pitää niistä, koska voivat olla suojassa niiden alla, jos akvaarion edessä liikkuu joku pelottavasti :P

      • Joonas @ Sammakkolampi.net

        annihz kirjoitti: "Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! ".

        Näykkiminen on vain yksi monista syistä joiden takia näitä eläimiä ei pitäisi yhdistää.

        Noita muita syitä kieltämiseen on tullutkin tuossa edellä jo monia. Samoja löytyy sivulta http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html
        Suosittelen lukemaan sen läpi, ja sen jälkeen pohtimaan uudelleen omaa mielipidettään asiaan.

        Ai niin; tuliliskothan eivät edes ole matelijoita, joten kannattaa jatkossa varmaan enempi kuunnella sammakkoeläinasiantuntijoita kuin matelijatietäjiä ;)


      • mörkkis
        Joonas @ Sammakkolampi.net kirjoitti:

        annihz kirjoitti: "Olemme varmistaneet asian eläin kaupan matelia asian tuntevalta ja hän sanoin että jos kalat ja liskot eivät näytki toisiaan niin niitä voi pitää aivan hyvin samassa altaassa! ".

        Näykkiminen on vain yksi monista syistä joiden takia näitä eläimiä ei pitäisi yhdistää.

        Noita muita syitä kieltämiseen on tullutkin tuossa edellä jo monia. Samoja löytyy sivulta http://www.sammakkolampi.net/kirjoitelmat/yhdistaminen.html
        Suosittelen lukemaan sen läpi, ja sen jälkeen pohtimaan uudelleen omaa mielipidettään asiaan.

        Ai niin; tuliliskothan eivät edes ole matelijoita, joten kannattaa jatkossa varmaan enempi kuunnella sammakkoeläinasiantuntijoita kuin matelijatietäjiä ;)

        Kyllä mulla ainaski tularit on hengis pysyny viimoiset 1,5 v kalojen kanssa samassa boxissa. Ei mitään ongelmia. Eikä kukaan näyki ketään. Meil onki sen verran kantoja ym että piilopaikkoja on jokaiselle jotain. Että siitä vaan. Kaikki selviää kokeilemalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe