miten yleistä on että lumikko asustelee kaupungissa?
Meillä seurataan sen elämää olohuoneen ikkunasta ja juoksipa se mokoma edessäni eräänä päivänä suunnaten kohti asuntoaan joka on pihalta haravoitujen lehtien alla.Mitens keväällä kun lumet sulaa,ja kasaan taas lisätään roskia,entäpä mitä se syö talvisin?
Tekeekö se pentuja keväällä ja häiriintyykö se mahdollisesti kasaa pengottaessa?
Paikka on Itä-Helsinki,kerrostalojen välissä,missä on myös metsää ympärillä mutta myös liikennettä.
Lumikko kaupungissa?
8
1756
Vastaukset
- lumikon
nähnyt niin onneksi olkoon! olisit ensimmäinen ihminen kymmeniin vuosiin joka sen on nähnyt. Se on kuule sukupuuton partaalla.Aika pirun vaikea uskoa lumikoksi. Oletko varma ettei se ollut lumiukko.
- kyllä se
on pieni valkonen vikkelä otus,joka menee salamana siinä puskassa,nyt en ole nähnyt mut silloin kun ei ollu lunta,oli helppo seurata 20 m päästä ja kiikareilla vielä.Ja kun loikki jumalatonta vauhtia edelläni,kiirus oli piiloon,oli aamupäivä n.kk sitten,parkkipaikalla sukelsi auton alle ja siitä jatkoi matkaa.Et silleen.
- tais menä sekasin
Menivätköhän kenties vesikko ja lumikko vahingossa sekaisin?
- Tyttö ja Piekkari
elikkäs asustelen piskuisessa rannikkokylässä. Täälläpäin olen parin vuoden sisällä nähnyt neljä kertaa lummikkoja. Erään kerran koulun pihalla lautakasassa. Yksi kuolleena koulun pihalla...kissa murhannut...kaksi omalla pihalla.
Niin hassuissa paikoissa nämäkin epelit olivat, että uskon että kyseessä voi hyvinkin olla lumikko.
Kissat ovat tuon pienen naapurinne vaarana, keksitkö keinoa suojella sitä niiltä?
- buteo¤
Asustelee asutusalueiden liepeillä koko maassa.
Syö myyriä ja muita pieniä liikkuvia otuksia.
Penikkoja saa tavallisesti Touko-Kesäkuussa.
Eipä tuota aina niin helppo ole nähdä,ihastele jos noin livenä pääset seuraamaan.- koti
Lueskelin tietoja tästä eläimestä ja en nyt ole varma,olisiko se sittenkin kärppä?koko on noin 20 cm ja silloin kun näin sen läheltä se oli kovin kapea,valkoinen ja en muista oliko siinä muuta väriä,kun meni niin lujaa!!
Mut yritän seurata,mielenkiinnolla,kevät tulee ja jospa se kohta tulisi esiin piilostaan,lunta on vielä kasan päällä ja en viitsi mennä häiritsemään lähempää... - kärppä
koti kirjoitti:
Lueskelin tietoja tästä eläimestä ja en nyt ole varma,olisiko se sittenkin kärppä?koko on noin 20 cm ja silloin kun näin sen läheltä se oli kovin kapea,valkoinen ja en muista oliko siinä muuta väriä,kun meni niin lujaa!!
Mut yritän seurata,mielenkiinnolla,kevät tulee ja jospa se kohta tulisi esiin piilostaan,lunta on vielä kasan päällä ja en viitsi mennä häiritsemään lähempää...Olisiko kärppä joita kylläkin kaupungissa kuin kaupungissa taitaa nähdä taikka ainakin itse olen ainakin parissa kaupungissa nähnyt..
http://www.yle.fi/pikku2/ohjelmat/vikkelattassut/lumikko.html - Mariniina
kärppä kirjoitti:
Olisiko kärppä joita kylläkin kaupungissa kuin kaupungissa taitaa nähdä taikka ainakin itse olen ainakin parissa kaupungissa nähnyt..
http://www.yle.fi/pikku2/ohjelmat/vikkelattassut/lumikko.htmlAsumme aivan Jyväskylän ydinkeskustassa ja olin äsken tiputtaa silmät päästäni kun seisoskelin parkkipaikalla ja lumikko vilisteli ohitseni.Kaupungissa on Neste-ralli menossa ja liekkö otus ollut hieman hukassa keskellä tätä hulinaa. Oli se niin ihmeellisen pikkuruinen ja vikkelä, että ei se kärppäkään ollu.Sinne se pusikkoon hävisi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657