Meillä luterilaislla ja adventisteilla ei ole eroa kuin lepopäivässä ja kasteessa. Muuten olemme yhtä Kristuksessa.
Olemme yhtä
10
371
Vastaukset
Minä olen ikäni ollut luterilainen. Ensin kirkon piirissä ja sen jälkeen sieltä sen maallistumisen takia eronneena.
Silti Ellen White ei ole koskaan ollut profeettani. Silti en koskaan ole ollut 22.10.1844 taivaassa alkaneen tutkivan tuomion alainen. Silti syntini eivät ole koskaan menneet taivaaseen, josta niitä pitäisi puhdistaa. Silti syntejäni ei myöskään ikinä tulla laittamaan saatanan sovitettaviksi. Silti en ole koskaan pitänyt Jeesusta enkeli Miikaelina. Silti ei-uskovaisena luterilaisena en ollut menossa palamaan hetkeksi tulisoihtuna, vaan ikuiseen kärsimykseen helvetissä. Silti uskoontulleena minun ei ole tarvinnut parannella Jeesuksen tekemää sovitusta kohdallani lisäämällä siihen ellensapatin harjoittamista. Silti vielä monia muitakaan adventistien sääntöjä ja Raamatun vääntämisiä en ole tähän päivään saakka harjoittanut.
En myöskään ole yhtä adventistien kanssa Kristuksessa, koska he eivät ole muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Kristuksessa, vaan vain omassa uskonnollisessa harhaopissaan.
Adventisteja ei voi auttaa mielistelemällä ja samaistumalla heidän eksytyksiinsä, vaan rukoilemalla, nuhtelemalla ja evankelioimalla heitä. Onhan Jeesus kuollut heidänkin puolestaan, miksi jättää heidät julmasti siihen luuloon, että he pääsevät tuommoisenaan taivaaseen.lutherus kirjoitti:
No jos kaksi huonoa yhdistyy, ei niistä tule yhtä hyvää.
Evankelisluterilainen kirkko oli alun perin suht oikealla pohjalla, mutta on siitä kompromissi kompromissin jälkeen tullut harhaoppiseksi.
Seitsemännen Päivän adventtikirkko taas on lähtöisin väärän profeetan harhaopeista eikä ole siitä sen kristillisemmäksi tullut.
- luterilainen.
Samaa mieltä uskova1 kanssa.
- sillä
Ei Kristuksessa ole mitään ihmisoppia?!!!
- kirjoitettu on
Siksi adventistit ovat lähimpänä alkuseurakuntaa sillä adventisteilla ei ole ainuttakaan ihmisoppia (joita ovat mm. sunnuntai ja sielun kuolemattomuus).
kirjoitettu on kirjoitti:
Siksi adventistit ovat lähimpänä alkuseurakuntaa sillä adventisteilla ei ole ainuttakaan ihmisoppia (joita ovat mm. sunnuntai ja sielun kuolemattomuus).
Adventistit (tuolloin milleristit) olivat väärine ajanlaskuineen ajautuneet niin kauaksi Raamatun profeetoista, että heidän piti kehittää ihan oma profeettakin, jotta pääsivät jatkamaan eriämistään alkuseurakunnassa yhä kauemmaksi paatunein mielin.
- lepopäivä ja kaste
eivät liene ainoat advareitten ja luterilaiste erot. Luterilaisilla ei ole tutkivaa tuomiota. Ei suljettujen ovien oppia. Ei Ellenin pitämistä erehtymättömänä profeettana. Ei jalkojen pesua ehtoollisen yhteydessä. Luterilaisten ehtoolliskäsitys poikkeaa muutenkin adventistien vastaavasta. Myös käsitys käytettävästä ehtoollisviinistä poikkeaa siten, että adventistit väittävät oikean ehtoollisviinin olevan käymätöntä rypälemehua. Luterilaisilla ei myöskään ole saastaisiksi luokiteltuja ruokia ja niihin liittyviä syöntikieltoja. Luterilaisilla ei myöskään ole kymmenyksien maksuvelvoitetta. Luterilaiseen jumalanpalvelukseen kuuluu liturgia, advareilta se puuttuu. - Eroja taitaisi löytyä vielä pajljon lisääkin - -
- lutherus
Osoitat tyypillistä adventistien huonoa tapaa käyttää muiden nimimerkkejä väärin.
Se, että nimimerkkini eiole rekisteröity, ei tarkoita että sitä on oikein jokaisen käyttää.
Siinä omassa käytöksessä on se pieni ero joka vaikuttaa meillä sen, että emme tee väärin vaikka siihen löytyy mahdollisuus.
Adventisti joka "lukee kaikki lain kirjasta" tekee mielellään väärin ellei sitä ole laki kieltämässä.
Aloitusviesti ei ole minun kirjoittamani.
Olen se, joka on täällä aikaisemmin käyttänyt nimimerkiä "lutherus".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897239- 353831
- 453430
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092413
- 412362
- 1232256
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292169Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 401829