Hei!
Onko kenelläkään kokemuksia tardenomista kauppatieteidenmaisteriksi opiskelusta? Porissa tällaista koulutusta järjestetään. Millaisia hyväksilukuja tradenomin tutkinnosta saa? Entä helpottuuko työnsaanti ktm-tutkinnon jälkeen (verrattuna tradenomina työnsaantiin)?
Kuinka kauan keskimäärin tämä muuntokoulutus kestää?
Kiitos jo etukäteen, jos jollain on tietoa/kokemuksia.
Tradenomista KTM:ksi? Kokemuksia?
36
18473
Vastaukset
- ei ole
olemassa muuntokoulutusta.
- niitä on
On olemassa, esimerkiksi Lappeenrannassa.
- totta?
niitä on kirjoitti:
On olemassa, esimerkiksi Lappeenrannassa.
Onko tardenomien pääaine tardiness?
- tämä?
totta? kirjoitti:
Onko tardenomien pääaine tardiness?
Onko typeryydelläsi rajoja?
- on vitsi
tämä? kirjoitti:
Onko typeryydelläsi rajoja?
jo ihan itsessään. Väärin kirjoitettuna suorastaan hulvaton!
- no voi että
on vitsi kirjoitti:
jo ihan itsessään. Väärin kirjoitettuna suorastaan hulvaton!
Ihmeen hyvin on kuitenkin töitä riittänyt vitsi-tutkinnollakin. Pitäisiköhän sinun hieman valistaa tyhmiä työnantajia etteivät palkkaisi meitä...
- valistella
no voi että kirjoitti:
Ihmeen hyvin on kuitenkin töitä riittänyt vitsi-tutkinnollakin. Pitäisiköhän sinun hieman valistaa tyhmiä työnantajia etteivät palkkaisi meitä...
Samoja merkonominhommia ne ovat kuin ennenkin. Kyllä niitä duuneja riittää edelleenkin.
- niin!
valistella kirjoitti:
Samoja merkonominhommia ne ovat kuin ennenkin. Kyllä niitä duuneja riittää edelleenkin.
No niin. Mikä sitten on ongelma?
- ja odotukset
niin! kirjoitti:
No niin. Mikä sitten on ongelma?
Haluaisin kyllä tietää, kuka niitä luuloja pitää yllä ja ruokkii - opiskelijat itse, opettajat vai jokin tuntematon tekijä. Luuloja (koulutuksen sisältö, pätevyys, rinnastukset jne.) on muuten joka toinen palsta täynnä, joten en erittele.
- varmaan
ja odotukset kirjoitti:
Haluaisin kyllä tietää, kuka niitä luuloja pitää yllä ja ruokkii - opiskelijat itse, opettajat vai jokin tuntematon tekijä. Luuloja (koulutuksen sisältö, pätevyys, rinnastukset jne.) on muuten joka toinen palsta täynnä, joten en erittele.
Siitä tradenomi-tutkinnon pelleydestä siis?
- b-luokan oppilaitoksia ja
Ei yliopistoissa tai Kauppakorkeassa näin helpolla lastenleikillä päästä. Turhaan uneksia.
Tradenomi keittää korkeintaan kahvia tai palvelee puhelinvaihteessa tai valokopioi toisille papereita! siinä ne tradenomin työt!- Ekonomi
Mihin moisen perustat? Vittu mikä pelle!!!
- amk:t ovat
Ekonomi kirjoitti:
Mihin moisen perustat? Vittu mikä pelle!!!
alunperin tarkoitettuina B-luokan kouluina ja niille jotka eivät kykene älyllisempään työhön ja opiskeluun, jotta he osaisivat myöhemmin palvella puhelinvaihteessa, keittää kahvit muille, suorittaa avustavia tehtäviä.
- erja
buhahaa, jos olet tradenomina tuollasia hommia tehnyt. Merkonomi pyyhkii kai pölyjä...
- 123
En ole kyllä kahvia joutunut keittelemään tradenomin tutkinnon suoritettuani.Valmistumisen jälkeen olen työskennellyt rahoitusalalla osakeanalyytikkona ja SAP-asiantuntijana. Tällä hetkellä työskentelen isossa yrityksessä, talouden asiantuntija-tehtävissä. Työkaverini ovat KTM-tutkinnon suorittaneita.
- ------------------
"Tradenomi keittää korkeintaan kahvia tai palvelee puhelinvaihteessa tai valokopioi toisille papereita! siinä ne tradenomin työt!"
Mun lukioluokasta ehdottomasti menestynein kaveri on tradenomi, vaikka joukossa on monta DI:tä, erilaista maisteria, tohtori, yms. Kaveri on suuren kodinkoneketjun toimitusjohtajana.
- sopisi
paremmin kyllä kieliopin kertaus.
- resneli
Yhden muuntokoulutuksen käyneenä (joskin ei ollut kysymys trade-KTM -koulutuksesta) voin kertoa, että käytännössä mitään MUUNTOkoulutusta ei ole. Itse sain hyväksilukuja n. viisi silloista opintoviikkoa, eli eipä tuollainen määrä juuri opintoja vauhdita... Muuntokoulutuksista puhuttaessa annetaan usein hyvin valheellista kuvaa opintojen kestosta. Kerrotaan esim. että maisterin paperit pystyy suorittamaan n. kahdessa vuodessa - täysin sontaa!
Eri asia tietysti on, jos hakijalla on taustalla yliopistotutkinto läheiseltä alalta, josta sitten hyväksilukuja irtoaa. Ammattikorkeakoulussa suoritetuista opinnoista annetaan yliopistolla varsin nihkeästi korvaavuuksia. Molemmissa tutkinnon suorittaneena täytyy kyllä myöntää, että käytäntö on ihan ok, sillä kyllä yliopisto-opiskelu on vaativuudeltaan toista luokkaa kuin AMK-opiskelu.- ihan näinkään
ole, ainakaan tekniikan puolella. Insinööristä DI:ksi hyvitystä 80 ov:ta, eli kaikki perusopinnot matikkaa ja fyssaa lukuunottamatta. DI opinnot olivat kyllä huomattavasti vaativammat ja työteliiäämmät, mutta amk-pohjalta tuo onnistui 2,5 vuodessa. Diplomityö oli opintojen vaativin ja opettavin kokonaisuus, mihin esim. amk:n opinnäytteitä ei voi juurikaan verrata. Eli MUUNTOkoulutusta on!
- pelle mie
ihan näinkään kirjoitti:
ole, ainakaan tekniikan puolella. Insinööristä DI:ksi hyvitystä 80 ov:ta, eli kaikki perusopinnot matikkaa ja fyssaa lukuunottamatta. DI opinnot olivat kyllä huomattavasti vaativammat ja työteliiäämmät, mutta amk-pohjalta tuo onnistui 2,5 vuodessa. Diplomityö oli opintojen vaativin ja opettavin kokonaisuus, mihin esim. amk:n opinnäytteitä ei voi juurikaan verrata. Eli MUUNTOkoulutusta on!
tekniikka
- Salla
Voi kun kiva huomata mitenkä ihan asiallinen kysymys saa noin paljon turhia vastatuskia..
No, minä en ole varsinaisessa muuntokoulutuksessa, mutta ainakin Porissa niitä järjestetään. Sen sijaan olen aikoinani kyllä valmistunut tradenomiksi ja nyt luen KTM:ksi ja hyvityksiä sain seuraavasti.
Eli yhden sivuaineen siitä koko tutkinnosta. Yleisopintoja (onko se nyt 7 vai 9 op). Ja koska olin lukenut aika paljon kieliä niin kaikki englannit ja ruotsin sekä viestintäopinnot(pakolliset ja pakolliset ylimääräiset).. Ihan kivasti mielestäni siis. Niin ja kaikki on siis opintopisteitä.- ????
Kiitos teille kaikille (asiallisen) vastauksen antaneille!
Sinulta Salla haluaisin vielä kysyä, mikä oli syy siihen, että luet vielä tardenomin tutkinnon jälkeen KTM:ksi? Osaatko jo sanoa, miten KTM:n tutkinto vaikuttaa työnsaantiin verrattuna tradenomina hakemiseen?
Itse haluan akateemisen koulutuksen. Ja toivon KTM-tutkinnon parantavan myös työnsaantimahdollisuuksiani. - ei salla
???? kirjoitti:
Sinulta Salla haluaisin vielä kysyä, mikä oli syy siihen, että luet vielä tardenomin tutkinnon jälkeen KTM:ksi? Osaatko jo sanoa, miten KTM:n tutkinto vaikuttaa työnsaantiin verrattuna tradenomina hakemiseen?
Itse haluan akateemisen koulutuksen. Ja toivon KTM-tutkinnon parantavan myös työnsaantimahdollisuuksiani.Tiedät itsekin varmasti sen, ettei johtoon oteta tradenomia, jos on ktm tarjolla. Tämä johtuu ihan tutkintojen luonteen erilaisuudesta! Ei välttämättä arvostuksen puutteesta kumpaakaan tutkintoa kohtaan.
KTM lukee tutkinnossaan paljon erilaisia aihealueita ja keskittyy tiedon hankkimiseen, analysointiin ja jäsentämiseen. Näin ollen harjoittelu- ja käyntäntöpohjainen tradenomi on tieteellisen tiedon tulkinnassa ja hyväksi käytössä yhtä huonolla pohjalla, kuin ktm on esimerkiksi käytännönläheisessä työssä.
Mikäli kaipaat suurempia haasteita, kuin välijohto (jossain tapauksissa myös tradenomi pääsee pitkälle, joten kettuilut sikseen) niin suosittelen ktm tutkinnon lukemista!
Sitäpaitsi saat jotain opintoja anteeksi peruskursseilta, joten opinnot lyhenee ainakin parilla vuodella. - Salla
???? kirjoitti:
Itse haluan akateemisen koulutuksen. Ja toivon KTM-tutkinnon parantavan myös työnsaantimahdollisuuksiani.En halua mitenkään moittia tradenomin tutkintoa. Ammattikorkeassa on monia sellasia piirteitä, joita sietäisi myös yliopisto-opetuksessa olla, ja myös toisin päin. Totuus on kuitekin se, että en saa töitä. En ole vielä KTM:ksi valmistunut.
Mutta kuten näilläkin sivuilla huomaat, ihmisillä on hirveä tarve väheksyä toisten tutkintoja ja ylistää omiaan. No tänne varmasti kirjoittelee myös paljon asiasta tietämättömiäkin, mutta kyllä se niin vaan on, että tradenomeja valmistuu liikaa eikä työelämässä niitä ehkä samalla tavalla arvosteta tai niiden tutkintoa tunnisteta/tiedetä.
Tosin asun myös sellaisessa kaupungissa missä ei töitää ole kenellekkään hirveästi tarjolla.(vaikka olen kyllä sieltä kovasti kammoamastani Helsingistäkin jotain paikkoja hakenut).
En tiedä miten KTM:n tutkinto vaikuttaa työnsaatiin, mutta oletuksena tietenkin, että parantavasti. Nimittäin jos tämänkin jälkeen saan jatkaa työttömänä, en enää aio mitään yrittääkkään. Eiköhän sitä velkaa ole jo tehty niin paljon, että työpaikka on tultava. Tämän jälkeen en aio enää uusia tutkintoja kyllä suorittaa.(siis opiskeluahan tapahtuu läpi elämän, mutta siis mitään monivuotisia koulutuksia) - ???
Salla kirjoitti:
En halua mitenkään moittia tradenomin tutkintoa. Ammattikorkeassa on monia sellasia piirteitä, joita sietäisi myös yliopisto-opetuksessa olla, ja myös toisin päin. Totuus on kuitekin se, että en saa töitä. En ole vielä KTM:ksi valmistunut.
Mutta kuten näilläkin sivuilla huomaat, ihmisillä on hirveä tarve väheksyä toisten tutkintoja ja ylistää omiaan. No tänne varmasti kirjoittelee myös paljon asiasta tietämättömiäkin, mutta kyllä se niin vaan on, että tradenomeja valmistuu liikaa eikä työelämässä niitä ehkä samalla tavalla arvosteta tai niiden tutkintoa tunnisteta/tiedetä.
Tosin asun myös sellaisessa kaupungissa missä ei töitää ole kenellekkään hirveästi tarjolla.(vaikka olen kyllä sieltä kovasti kammoamastani Helsingistäkin jotain paikkoja hakenut).
En tiedä miten KTM:n tutkinto vaikuttaa työnsaatiin, mutta oletuksena tietenkin, että parantavasti. Nimittäin jos tämänkin jälkeen saan jatkaa työttömänä, en enää aio mitään yrittääkkään. Eiköhän sitä velkaa ole jo tehty niin paljon, että työpaikka on tultava. Tämän jälkeen en aio enää uusia tutkintoja kyllä suorittaa.(siis opiskeluahan tapahtuu läpi elämän, mutta siis mitään monivuotisia koulutuksia)Kiitos siis vielä molemmille Salla ja ei-Salla! Kirjoituksenne vahvistavat ajatuksiani siitä, että haluan todella ne KTM:nkin paperit. Tradenomina töitä hakiessani olen tosiaan huomannut sen, että hyvän paikan vie usein akateemisesti koulutettu.
Hyvää kevään jatkoa molemmille! - Jointti
??? kirjoitti:
Kiitos siis vielä molemmille Salla ja ei-Salla! Kirjoituksenne vahvistavat ajatuksiani siitä, että haluan todella ne KTM:nkin paperit. Tradenomina töitä hakiessani olen tosiaan huomannut sen, että hyvän paikan vie usein akateemisesti koulutettu.
Hyvää kevään jatkoa molemmille!Valitettavasti ns. muuntokoulutus on vääristänyt myös akateemiset oppiarvot. Esimerkiksi ketjun aloittajan esimerkikkaupungin muuntokoulutuksen takia puhutaan yleisesti "Porin maistereista", ja voitte arvata, että kyseessä ei ole kehu..
- lumihiutale
Salla kirjoitti:
En halua mitenkään moittia tradenomin tutkintoa. Ammattikorkeassa on monia sellasia piirteitä, joita sietäisi myös yliopisto-opetuksessa olla, ja myös toisin päin. Totuus on kuitekin se, että en saa töitä. En ole vielä KTM:ksi valmistunut.
En tiedä miten KTM:n tutkinto vaikuttaa työnsaatiin, mutta oletuksena tietenkin, että parantavasti. Nimittäin jos tämänkin jälkeen saan jatkaa työttömänä, en enää aio mitään yrittääkkään. Eiköhän sitä velkaa ole jo tehty niin paljon, että työpaikka on tultava. Tämän jälkeen en aio enää uusia tutkintoja kyllä suorittaa.(siis opiskeluahan tapahtuu läpi elämän, mutta siis mitään monivuotisia koulutuksia)Ihan sama, mitä tutkintoja suoritat, mutta pysy siellä kotikaupungisasi, pliis !!
- mutta kuulin...
Kaveri aloitti trade -> KTM muuntokoulutuksen viime syksynä ja sai reilu 60 op hyvityksiä. Sen tarkemmien en kysellyt mistä aineista...
Työkokemusta oli takana n. 3 vuotta trade tutkinnon jälkeen ja kyse oli ilmeisesti jostain monimuoto tms. järjestelystä jossa ktm- tutkinto suoritetaan töiden ohella. Luennot jne ilmeisesti viikonloppuisin ja iltaisin. - Hepihapo
Turhaan luette tradenomit maistereiksi.
Tiedättekö Te mitä tradenomi sanoo kahden vuoden maisterinpaperit omaavalle ekonomille?
Vastaus: Yks pekonihampurilainen ja iso kokis, kiitos.- ...is obvious
Voi teitä kauppa"tieteilijöitä", ootte ihan hulvattomia
- dfdfsdfsd
kaupatieteiden maistereita on noin 1500 työttömänä ja tradenomeja noin 4000, molempia on paljon, kuten muitakin paitsi lääkäreitä...
- Kokemus tekee mest..
Itse olen suorittanut kaksi AMK-tutkintoa, tradenomi ja medianomi. Olen koulutustani vastaavissa töissä ja johtotehtävissä. En sano, etteikö kannata lukea korkeakoulututkintoa, mutta ei nuo tutkinnot kyllä korkealle halajavia suoraa auta. Jos olet ns. tekijäihmisiä ja pystyt sen osoittamaan niin kyllä työpaikka mielellään kouluttaa sinua. Eikä kukaan KTM kyllä pelkällä tutkinnolla mihinkään johtaja-nimikkeellä varustetulle pallille pääse. Kaikki voivat opetella kirjaviisaiksi, mutta harvoin se käytännön ratkaisu on samanlainen kuin siellä koulukirjassa.
Opiskelkaa, jos on motivaatiota - kyllä koulusta aina hyötyä on, mutta kyllä alussa kilpailette yrityksissä ihan samoista tehtävistä. Kumpi on parempi: hyvän muistin omaava opiskelija, joka rimaa hipoen vetää KTM-paperit vai erittäin motivoitunut tradenomi, joka imee pesusienen lailla tietoa koulusta ja testaa käytännön kautta omaa osaamistaan?
Ei se maisterin titteli tunnu työttömänä yhtään sen arvostetummalle kuin merkonomikaan.
"Vaikka saattaakin olla, että en osaa viitata muihin kirjailijoihin kuten he, tukeudun johonkin paljon suurempaan ja arvokkaampaan, kokemukseen, joka on ollut myös heidän mestariensa mestari. He touhuavat turvonneina ja turhantärkeinä, pukeutuneina ja koristautuneina ei omilla vaan toisten
vaivoilla, ja minulle eivät sallisi edes omiani. Minua he halveksivat keksijänä, mutta kuinka paljon paremmat perusteet minulla olisikaan moittia heitä, koska he eivät ole keksijöitä vaan toisten työllä mahtailijoita ja
vanhan toistelijoita.” - Leonardo da Vinci - tradenomi
Kokemus tekee mest.. kirjoitti:
Itse olen suorittanut kaksi AMK-tutkintoa, tradenomi ja medianomi. Olen koulutustani vastaavissa töissä ja johtotehtävissä. En sano, etteikö kannata lukea korkeakoulututkintoa, mutta ei nuo tutkinnot kyllä korkealle halajavia suoraa auta. Jos olet ns. tekijäihmisiä ja pystyt sen osoittamaan niin kyllä työpaikka mielellään kouluttaa sinua. Eikä kukaan KTM kyllä pelkällä tutkinnolla mihinkään johtaja-nimikkeellä varustetulle pallille pääse. Kaikki voivat opetella kirjaviisaiksi, mutta harvoin se käytännön ratkaisu on samanlainen kuin siellä koulukirjassa.
Opiskelkaa, jos on motivaatiota - kyllä koulusta aina hyötyä on, mutta kyllä alussa kilpailette yrityksissä ihan samoista tehtävistä. Kumpi on parempi: hyvän muistin omaava opiskelija, joka rimaa hipoen vetää KTM-paperit vai erittäin motivoitunut tradenomi, joka imee pesusienen lailla tietoa koulusta ja testaa käytännön kautta omaa osaamistaan?
Ei se maisterin titteli tunnu työttömänä yhtään sen arvostetummalle kuin merkonomikaan.
"Vaikka saattaakin olla, että en osaa viitata muihin kirjailijoihin kuten he, tukeudun johonkin paljon suurempaan ja arvokkaampaan, kokemukseen, joka on ollut myös heidän mestariensa mestari. He touhuavat turvonneina ja turhantärkeinä, pukeutuneina ja koristautuneina ei omilla vaan toisten
vaivoilla, ja minulle eivät sallisi edes omiani. Minua he halveksivat keksijänä, mutta kuinka paljon paremmat perusteet minulla olisikaan moittia heitä, koska he eivät ole keksijöitä vaan toisten työllä mahtailijoita ja
vanhan toistelijoita.” - Leonardo da VinciTradenomi saa varmasti töitä valmistumisensa jälkeen yhtä hyvin kuin ktm, riippuen henkilöstä ja tilanteesta. Totta on, että monella tradenomilla olisi kykyjä vaatimampiin tehtäviin, joihin pääsee valitettavasti vain ktm:n papereilla. Omalla työpaikallakin sen on huomannut, että monesti nämä kokemattomat ktm:t sitten joutuvat hankaluuksiin esimiesasemassa kun ei se pelkkä paperi olekaan sitä osaamista taannut...
Siksipä itsekin muuntaisin koulutukseni tradenomista ktm:ksi jos se helposti kävisi, jotta olisi mahdollisuuksia edetä osaamista vastaaviin tehtäviin tässä yrityksessä. - Kyllä kannattaa
tradenomi kirjoitti:
Tradenomi saa varmasti töitä valmistumisensa jälkeen yhtä hyvin kuin ktm, riippuen henkilöstä ja tilanteesta. Totta on, että monella tradenomilla olisi kykyjä vaatimampiin tehtäviin, joihin pääsee valitettavasti vain ktm:n papereilla. Omalla työpaikallakin sen on huomannut, että monesti nämä kokemattomat ktm:t sitten joutuvat hankaluuksiin esimiesasemassa kun ei se pelkkä paperi olekaan sitä osaamista taannut...
Siksipä itsekin muuntaisin koulutukseni tradenomista ktm:ksi jos se helposti kävisi, jotta olisi mahdollisuuksia edetä osaamista vastaaviin tehtäviin tässä yrityksessä.KTM:n on kuitenkin vaikeampaa saada sitä omaa koulutustaan tukevaa työkokemusta, usein ns. alemmantason hommiin palkataan tradenomi ja KTM voi olla pitkäänkin ilman oman alansa hommia kun valmistuu koulusta.
Toki jotkin KTM:stä pystyvät hankkimaan työkokemusta omalta alalta vanhempien tai muiden tuttujen avulla, mutta suurin osa KTM:stä paiskii ns. roskatöitä opiskelujensa ajan. Usein noihin alemmantason toimistohommiin palkataan tradenomi ihan niinkin yksinkertaisesta syystä, että työnantaja tietää sen ettei KTM tuli viipymään siinä työssä yhtään sen kauempaa kuin on tarve, kun taas tradenomi voi tehdä samaa hommaa vuosienkin ajan.
Tuo tradenomi KTM on ehkä se nopein tie työllistymiseen, sillä tradenomin papereilla saa toimistohommia melko helposti jo yliopisto-opintojen aikana ja sitten kun on ne KTM:n paperit taskussa, niin sinulla on jo useiden vuosien työkokemus hankittuna ja pääset melko helposti KTM:n koulutusta vastaaviin hommiin jo joko kouluaikana tai heti kun valmistut. Tradenomi voi hakeutua 2v kestävään KTM:n koulutukseen, jossa ei tarvitse käydä kuin vain osa noista KTM:n tutkintoon kuuluvista kursseita, joten mistään kovinkaan isosta uhrauksesta tässsä ei ole kysymys. - di
tradenomi kirjoitti:
Tradenomi saa varmasti töitä valmistumisensa jälkeen yhtä hyvin kuin ktm, riippuen henkilöstä ja tilanteesta. Totta on, että monella tradenomilla olisi kykyjä vaatimampiin tehtäviin, joihin pääsee valitettavasti vain ktm:n papereilla. Omalla työpaikallakin sen on huomannut, että monesti nämä kokemattomat ktm:t sitten joutuvat hankaluuksiin esimiesasemassa kun ei se pelkkä paperi olekaan sitä osaamista taannut...
Siksipä itsekin muuntaisin koulutukseni tradenomista ktm:ksi jos se helposti kävisi, jotta olisi mahdollisuuksia edetä osaamista vastaaviin tehtäviin tässä yrityksessä.Tausta: suoritin alemman korkeakoulututkinnon AMK:ssa ja valmistuin IT-tradenomiksi ja suoritin ylemmänkorkekoulu tutkinnon yliopistossa (teknillinnen korkekoulu), josta valmistuin diplomi-insinööriksi.
Pakko osallistua keskusteluun ja tähdentää että tradenomin tutkinto on alempi korkeakoulu tutkinto siinä missä kandikin on. Tämä tosin ei aivan pidä paikkaansa, ainakaan työnantajien arvostuksessa, mutta näin asia kuitenkin on. Tradenomin papereilla pystyy hakemaan maisteriopintojen kautta opiskelemaan ylempää korkeakoulututkintoa (Bachelor -> Master). Siis alemmasta korkeakoulututkinnosta (AMK) ei suoriteta muuntokoulutusta esim KTM:ksi.Tosin tähän saattaa olla jotain vanhoja poikkeuksia. Jos haet suoraan kouluun (ei erillisvalinta) ja saat opiskeluoikeuden kandin ja maisterintutkintoon, nin silloin voi saada joitakin hyväksilukuja vanhoista opinnoista. Tällöin tosin hyväksiluvut ovat monesti aika pieniä (
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3285240Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202668Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841865Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041682- 1121546
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1211430Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393