98SE:n formatoini?

.....................

Kone on niin helvetin hidas, että ajattelin jos C aseman formatoisi?
En ole koskaan ennen formatoinut jos joku viitsisi laittaa kunnon ohjeet miten tämä tapahtuu.
Kiitos jo etukäteen.

4

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Linkin ohjeissa pikku"lapsuksia".
        Itse en ole käyttänyt mitään suojauspäivityslevyä, joten siihen en kommentoi, mutta:
        ajaisin itse ensin fdiskin, pelkkä format ei poista välttämättä kuin nimellisesti, eli jotain vanhoja rippeitä voi jäädä rekisteriin.
        Siis win98-buutilla fdisk, siinä vaiheessa ei tarvita cd-rom-tukea. Fdisk näyttää mahd. osioinnin ja poistaminen pitää aloittaa (jos osioitu) jatketun osion loogisista asematunnuksista, viimeksi pri-dos.

"Samalla tavalla voit formatoida myös muut mahdolliset osiot (laitat C:n tilalle formatoitavan osion levytunnuksen). "

EI siis missään nimessä ensin c ja sen jälkeen muut, kuten linkin ohjeessa. Win98 nim. ei tunne noin tehtynä enää koko jatko-osiota, ja levyn kooksi tulee ainoastaan c:lle annettu tila!

Poiston jälkeen luodaan uusi pri-dos (C), asetetaan c aktiiviseksi, haluttaessa jatko-osio ja sille loogiset tunnukset, ja formatoidaan kaikki asematunnukset.
        Uusi buutti ja nyt cd-tuki käyttöön, buutti tekee ram-driven, ja cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi (d=>e).
        Asennus lähtee cd:ltä, ei asemasta mihin buutti lataa apuohjelmat.

Asennuslevy sisään, asenna

• sama juttu

Tee ensin käynnistyslevyke itsellesi,"lisää ja poista sovelluksessa".
      Sitten käynnistät koneen DOS-tilaan, kirjoitat komennoksi format c: (pienellä kaikki). Vastailet myöntävästi enterillä.
      Kun formatointi on päättynyt, käynnistät koneen uudelleen ja tyrkkäät heti käynnistyslevykkeen sisään. Se raksuttaa aikansa ja valitset siitä "tuki cd-rom asemalta". Kun mustalle pohjalle ilmestyy lopulta "A", laita CD sisään ja kirjoita "A":n perään asenna. Sitten enteriä.

• Ensinnäkään buuttilevykettä ei tarvitse poistaa formatoinnin ajaksi, formatoinnin jälkeen usi buutti ja cd-tuki käyttöön

Toiseksi asennus aloitetaan kyllä cd-asemalta, ei a:-kehotteesta

Win98-buutti tekee siis ramdriven, ja silloin cd-asematunnus muuttuu yhtä kirjainta ylemmäksi (D=>E)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4431
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      74
      2862
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1687
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1379
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      75
      1114
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe