Gallup: Minkä kokoinen sikiö rv14?

Jihuu! rv13+6

Kun ei osallistuta julkisen puolen ultriin ja yksityiselle ultra aikaan on vielä n. 8 viikkoa aikaa, niin ajattelinpa kysäistä, minkälaisia mittoja teillä on masuasukista ollut näitten viikkojen tienoilla. Luin jostain, että noin kymmenen senttinen sen pitäisi olla. Tuntuu niin hurjan jännältä ja hassulta, että se vauvanalku hengailee tuolla masussa, onneksi viikot menee nopeasti ja pääsee näkemään toisen ultrassa!

12

7525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angel.

Itse en tiedä vastausta kysymykeesi, mutta oli vaan pakko vastata, kun yllätyin niin kovasti siitä kuinka iso sikiö jo on viikolla 14!!
      10-senttinen sikiö on sentään jo ainakin mun mielestä aika pitkä. :)

• Jihuu! rv13+6

..se on jo n. 20 senttinen! Eli nopeasti kyllä kasvaa :D

• ainakin

Np ultrassa koko pituus oli 10 cm. Ja viikkoja 12 1 sillon.

• Aikku
        ainakin kirjoitti:

Np ultrassa koko pituus oli 10 cm. Ja viikkoja 12 1 sillon.

12 0 oli pää-perä mitta 5.2cm

• LA 24.8.

NP-utrassa, 14 rv, meidän Herneen pituus oli tasan 10 cm,
      suunnilleen puolet päätä ja puolet kroppaa.
      Ja loput hurjasti viuhtovia käsiä ja jalkoja ;-)))
      ...lapsivettäkin jo tuon ikäinen osa juoda ja peukkua imeä!

Anteeksi uteliaisuuteni, mutta saanko kysyä,
      miksi ette osallistu julkisiin ultriin?

• Jihuu! rv14

..etten henkkoht halua seuloa vauvaani. Kysäisin neuvolatädiltäkin sitä vielä silloin, että jos en halua tietää mistään vammoista, niin pitäisikö sitten jättää käymättä niin hän totesi että juu, ultrassa on tarkoitus seuloa. Joten sen takia mennään yksityiselle, kun siellä pääsee näkemään pikkuisen ja ottamaan dvd:lle, mutta ei tarvitse kuulla mitään np tms. tuloksia. Meidän vauva se kuitenkin on ja odotetaan sitä innolla. En tee niillä seulontatiedoilla mitään raskausaikana. Eli siksi emme osallistu ultriin.

• LA 24.8.
        Jihuu! rv14 kirjoitti:

..etten henkkoht halua seuloa vauvaani. Kysäisin neuvolatädiltäkin sitä vielä silloin, että jos en halua tietää mistään vammoista, niin pitäisikö sitten jättää käymättä niin hän totesi että juu, ultrassa on tarkoitus seuloa. Joten sen takia mennään yksityiselle, kun siellä pääsee näkemään pikkuisen ja ottamaan dvd:lle, mutta ei tarvitse kuulla mitään np tms. tuloksia. Meidän vauva se kuitenkin on ja odotetaan sitä innolla. En tee niillä seulontatiedoilla mitään raskausaikana. Eli siksi emme osallistu ultriin.

Ei kun ajattelin vaan.

Itse olen niin "hikuna" vauvasta,
        että voisin käydä vaikka joka viikko ultrassa ;-)

Mutta eihän se hauskaa ollut, kun pelotti paljonko sitä niskaturvotusta on. Ja sopivasti oli, ei liikaa.

No, mutta hauskaa ultraa, sitten kun teillä on se.
        Ja tuo dvd on varmaan hyvä idea.
        Itse ajattelin, että jos "neuvolantäti" vielä ensi kerralla suostuisi kuuntelemaan sydänääniä dopplerilla
        (vaikkei kuulukaan viralliseen "ohjelmaan"), niin äänitettäsiin pätkä kännykällä :-))

• Nemi

Meidän beibin pää-perä mitta oli rv 12 4 7,2 cm ja vastasi 5 päivää vanhempaa sikiötä!

• KOKO PITUUS

Ei pää perämitta!!! oli NOIN 10cm.

• LA 24.8.

pää-perämitta vai lakimitta.
        Mittaustavasta siis.

Rv 14 eteenpäin pituus lasketaan lakimittana
        (päälaesta varpaisiin) ja ennen sitä pää-perämittana,
        siitä eri mittamäärät.

Löysyn netistä tämmöisen:

Lasketun ajan määrittäminen millään konsteilla ei ole koskaan aivan "päivän päälle" (paitsi keinoalkuisissa raskauksissa). Useissa seulapaikoissa laskettua aikaa muutetaan, jos ero kuukautisista lasketun raskauden keston kanssa on viisi päivää tai enemmän. Raskausviikon 13 paikkeilla pääperä- ja lakimitta antavat usein jonkin verran eri raskauden keston.

Raskausviikon 13 jälkeen lakimitta on parempi, sitä ennen pääperämitta. Raskauden kesto saattaa vielä tarkentua seuraavassa seulaultraääni-tutkimuksessa omia laskelmiasi lähemmäksi. Yleisesti voi sanoa, että erityyppisissä ongelmaraskauksissa sikiön mitat pääsääntöisesti jätättävät. Mikäli raskaus menee yliaikaiseksi, saattaa olla hyvä huomioida mahdollinen pieni ero lasketuissa ajoissa.

Ansa Aitokallio-Tallberg
        LKT, naistentautien, synnytysten ja perinatologian erikoislääkäri

• tuleva äiti

Mulla 12 3 pää-perä mitta oli 6,38cm :)

• Yllätysvauva ulkom.

Sikiö eka ultrassa 6,61 cm, viikot tuolloin 12 4. Laskettu aika aikaistui 3 päivällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7014
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2107
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe