Mikähän tuota kasviani on yhtäkkiä alkanut nyppimään, kun lehdet ovat muuttuneet vihreistä harmaanvihreiksi ja kuihtuneet osa jo pois? Olenko kastellut liikaa/liian vähän? Voiko liikasumuttelu olla aiheuttanu tuon?
Vuoripalmun lehdet
7
7320
Vastaukset
- kotilo-kaktusfani
Liikasumuttelusta tuo ei ainakaan juhdu sillä vuoripalmu pitää ilmankosteudesta eikä sumuttelukaan anna sille tarpeeksi kosteutta.Vuoripalmun kasvualusta ei saa ikinä olla kuivana. Syytä en siis tiedä mutta noista voit verrata oletko kastellut oikein.
- Hibiscus
Voi olla monia! Millaisella paikalla sirovuoripalmusi kasvaa? Suorassa auringonpaisteessa nuoret lehdet voivat kuivahtaa. Tai sitten voi olla kyse ihan ilmankosteudesta, monet kasvit tiputtavat lehtiä talvella kun on niin kuiva huoneilma. Koskaan et voi sumutella liikaa! Kastelussa kannattaa pintamullan kuivahtaa. Mutta epäilisin kyllä kuivaa huoneilmaa. Toivottavasti uusi kasvukausi piristää sitä!!
- veikkaisin ehkä mahdollisesti
mulla muuttui vihertävänharmaiksi ja veltoiksi kun se oli saanut liikaa vettä asunnossa sattuneen vesivahingon takia. Puolet kukasta oli mätää ja heitettävä pois.
Onko lehdykkeet kuivia ja miltä itse lehtivarsi tuntuu? Jos se on pehmeä niin kyse on liikakastelusta varmaankin. - ap kirjoittaja
Siirsin takaisin varjoon. Ikkunat meillä on etelään, nyt on tuossa kulmauksessa johon tulee hajavaloa. Taidan siis jatkaa sumuttelua.
- ap kirjoittaja
veikkaisin ehkä mahdollisesti kirjoitti:
mulla muuttui vihertävänharmaiksi ja veltoiksi kun se oli saanut liikaa vettä asunnossa sattuneen vesivahingon takia. Puolet kukasta oli mätää ja heitettävä pois.
Onko lehdykkeet kuivia ja miltä itse lehtivarsi tuntuu? Jos se on pehmeä niin kyse on liikakastelusta varmaankin.Kyl se taitaa nyt olla niin, että oon kastellut liikaa. On se vähän velton tuntuinen ja selvimmin pystyn kuvaamaan näin: kasvin lehdet ikänkuin "kaatuvat" ja taittuvat (juuri ne vihertävänharmaat osat). Näköjään siis parempi se, että välillä saa kastelukin unohtua. Taidan jonkun aikaa jatkaa pelkkää sumuttelua, jos se tuosta piristyis.
- harvoin vettä
ap kirjoittaja kirjoitti:
Siirsin takaisin varjoon. Ikkunat meillä on etelään, nyt on tuossa kulmauksessa johon tulee hajavaloa. Taidan siis jatkaa sumuttelua.
Kyllä minun palmuni oli monta vuotta eteläikkunalla; näin kevättalvisin tahtoi aina kuivahtaa lehtiä.
Tilanpuutteen takia siirsin 2 metriä sisemmäs (kun piti saada taimia valoon) pari vuotta sitten. Todella harvoin pitää kastella (ainakin yli kaksiviikkoa väliä, luultavasti kuukauden verran) kun aina päälimultaa koitellessa tuntuu kostealta. Suihkutellut en ole koskaan palmuani. - kotilo-kaktusfani
harvoin vettä kirjoitti:
Kyllä minun palmuni oli monta vuotta eteläikkunalla; näin kevättalvisin tahtoi aina kuivahtaa lehtiä.
Tilanpuutteen takia siirsin 2 metriä sisemmäs (kun piti saada taimia valoon) pari vuotta sitten. Todella harvoin pitää kastella (ainakin yli kaksiviikkoa väliä, luultavasti kuukauden verran) kun aina päälimultaa koitellessa tuntuu kostealta. Suihkutellut en ole koskaan palmuani.Sinun pitikin antaa sille harvemmin vettä koska se oli varjossa.Nimittäin valoisassa kasvava vuoripalmu tarvitsee tietenkin enemmän vettä kuin varjossa kasvava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872