Onko jollain kokemusta sekä Tayssista että Vammalasta tai edes jommastakummasta synnärinä?
Olen n puolessa välissä raskautta, voin mennä kumpaan vain mutta en osaa päättää... kun en tiedä oikein mitään kummastakaan....
Missä vaiheessa se pitäisi päättää?
:)
TAYS vai VAMMALA
12
1962
Vastaukset
- itse tykkään
Vammalasta enemmän mutta sen huono puoli on se että jos vauvalle sattuu jotain että tarvitsee tehohoitoa niin siinä tapauksessa Vammalasta siirretään vauva TAYS:iin.
- mukavempi
itse olen saanut yhden lapsen kummassakin paikassa. Vammala on ihana paikka ja siellä sain ensimmäisen lapsemme. Toinen piti tehdä myös vammalassa, mutta raskausmyrkytys muutti suunnitelmat ja minut lähetettiin Vammalasta Tayssiin. Vammala olisi valintani, mikäli kaikki on menyt hyvin.
- rakentajan vaimo
Itse olen synnyttänyt kaksi lasta Vammalassa. Olisin molemmilla kerroilla voinut mennä myös Taysiin, mutta Vammala "voitti" pienuuden ja rauhallisuuden takia. Molemmilla kerroilla hoitajilla oli aikaa neuvoa rauhassa vauvanhoitoa ja saimme mm. kylvettää lapsen kahteen kertaan sairaalassa. Myös isä oppi homman siellä. Ensimmäisellä kerralla samassa huoneessa oli toinen äiti, mutta marraskuussa -05 ollessani sain olla yksin vauvan kanssa huoneessa eli sain myös levätä. Huonona puolena Vammalassa on todellakin se, että jos jotain vakavaa tapahtuu niin viedään Taysiin.
- Sara
Sain esikoiseni elokuussa TAYS:ssa. Vaikka kyseistä sairaalaa on haukuttu paljon, minulla on pelkästään hyvää sanottavaa. Minut huomioitiin hyvin heti saapuessani vastaanottoon. Tarjottiin kivunlivitystä useissa eri tilanteissa. Tietenkin iso sairaala on aina iso sairaala ja osastolla oli melkoista vilinää.
Itse tein valintani (TAYS-Vammala) juuri siksi, että ajattelin, että jos synnytyksessä tulee jotain pulmaa, niin isossa sairaalassa apu on lähempänä.
Mutta tosiaankin, kokemusta minulla ei muusta ole. Ja TAYS:iin olen menossa uudestaan, jos toisen lapsen saamme. - nannu82
Olen ite ollut Taysissa, se on opetussairaala ja siellä on opiskelijoita. Hoitajilla kiireempää jne. Vammala on saanut tunnustuksen ..en nyt muista nimeä.. mutta hyvin hoidetuista synnytyksistä, mitä Tays ei ole ikinä saanut. Minä menisin Vammalaan jos saisin.
- nunnu321
Minulle tehdään suunniteltu sektio joten joudunkohan väkisin menemään TAYSsiin? vai pääseekö Vammalaankin ihan suunniteltuihin sektioihin?
- Hilla
nunnu321 kirjoitti:
Minulle tehdään suunniteltu sektio joten joudunkohan väkisin menemään TAYSsiin? vai pääseekö Vammalaankin ihan suunniteltuihin sektioihin?
Minulle tehtiin Vammalassa kolme viikkoa sitten suunnitellusti sektio esikoisen perätilan vuoksi.
Suosittelen VALSia lämpimästi kaikille.. Pelkkää positiivista sanottavaa on tuosta reissusta!
Lääkärit, kätilöt ja lastenhoitajat olivat kaikki aivan ihania, ja mikä parasta, Vammalassa ei ole sellaista kiirettä kuin TAYSissa, joten henkilökunnalla on aikaa istua huoneessa ja jutella.
Parasta oli kun leikkauksen jälkeen olin vuodepotilaana, niin kätilöt kävivät ahkerasti huoneessani nostamassa vaavia rinnalle ja vaihtamassa sille vaippaa. Sanoivat aina, että soita heti kelloa kun tuntuu sille että et jaksa niin me sitten autetaan. Tuli sellainen tunne, että he oikeasti välittävät!
Oli myös sen verran hiljaista, että sain olla huoneessani yksin lapseni ja mieheni kanssa, joten periaatteessa voisi sanoa, että saimme perhehuoneen pyytämättä.
Jos minulle vielä jatkossa suodaan lisää lapsia, niin valitsen ehdottomasti Vammalan!
PS. Vammalassa onnistuu myös hätäsektiot, mutta jos lapsella on suurempia ongelmia, niin silloin voi käydä niin, että vaavi joudutaan lähettämään TAYSiin, sillä VALSissa ei ole lasten teho-osastoa... - nunnu
Hilla kirjoitti:
Minulle tehtiin Vammalassa kolme viikkoa sitten suunnitellusti sektio esikoisen perätilan vuoksi.
Suosittelen VALSia lämpimästi kaikille.. Pelkkää positiivista sanottavaa on tuosta reissusta!
Lääkärit, kätilöt ja lastenhoitajat olivat kaikki aivan ihania, ja mikä parasta, Vammalassa ei ole sellaista kiirettä kuin TAYSissa, joten henkilökunnalla on aikaa istua huoneessa ja jutella.
Parasta oli kun leikkauksen jälkeen olin vuodepotilaana, niin kätilöt kävivät ahkerasti huoneessani nostamassa vaavia rinnalle ja vaihtamassa sille vaippaa. Sanoivat aina, että soita heti kelloa kun tuntuu sille että et jaksa niin me sitten autetaan. Tuli sellainen tunne, että he oikeasti välittävät!
Oli myös sen verran hiljaista, että sain olla huoneessani yksin lapseni ja mieheni kanssa, joten periaatteessa voisi sanoa, että saimme perhehuoneen pyytämättä.
Jos minulle vielä jatkossa suodaan lisää lapsia, niin valitsen ehdottomasti Vammalan!
PS. Vammalassa onnistuu myös hätäsektiot, mutta jos lapsella on suurempia ongelmia, niin silloin voi käydä niin, että vaavi joudutaan lähettämään TAYSiin, sillä VALSissa ei ole lasten teho-osastoa...Kuinka paljon ennen laskettua menit sektioon?
Kauan olit sairaalassa? - uusi isukki
Hilla kirjoitti:
PS. Vammalassa onnistuu myös hätäsektiot, mutta jos lapsella on suurempia ongelmia, niin silloin voi käydä niin, että vaavi joudutaan lähettämään TAYSiin, sillä VALSissa ei ole lasten teho-osastoa...Kyllä niillä kätilöillä TAYSsissäkin on aikaa jokaiselle vaikka hulinaakin on, minä sain 2 kertaa vauvan kylvetää ja sain paljon ohjausta. Ystävällisiä ja avuliaita oli jokainen. Opetussairaala ei ole haitaksi. Opiskelijat eivät yksinään tee juuri mitään,ja ompahan hoitaja ja lisä"apuri" mukana. Ja pitäähän nitä uusia ammattilaisiakin kouluttaa.
TAYSsissä on paljon hulinaa, mutta onhan se nyt selvä kun on iso kaupunki ja paljon synnyttäjiä. Mutta samalla tulee myös kätilöiden ym. vankka kokemus. Kun niitä vauvoja tulee "liukuhihnalta" erottuu ongelmatkin helposti. Monella kätilöllä on varmasti satoja synnytyksia takana. Eli ammattitaitoa on varmasti (kuten varmasti vammalassakin). Vierestä löytyy lisäksi hyvät vehkeet jos jotain yllättävää tulee.
Tietenkin pitää olla todella hyvä tuuri että pääset olemaan yksinään huoneessa, mutta näin pääsee ainakin juttelemaan ja tutustumaan muihin äiteihin. Se kokemus kummasti yhdistää.
Sukulaiseni synnytti vammalassa, hänellä ei ollut mitään pahaa sanottavaa. Sektion tekivät ja kaikki meni hienosti. Eli ole huoleti, varmasti molemmat paikat ovat hyviä synnyttää.
- neuvolatäti
ei oikeastaan edes antanut mun valita synnytyspaikkaa. Sanoi vaan et "kyllä kannattaa mennä Taysiin tehohoidon takia". Itse menen Taysiin, kun asutaan tässä ihan lähellä. On miehelläkin sit lyhyempi matka.
Ei mua semmoset kohtelut pelota. Niin kauan kun lapsella on kaikki hyvin, niin ei ole mitään hätää. :) - äiti^
Itse sain esikoiseni vammalassa ja kokemus oli erittäin positiivinen! Jos raskaus on mennyt ilman ongelmia ja vaikuttaisi että vauvalla on kaikki hyvin, suosittelen lämpimästi vammalaa. Mutta olen varma että tays on ihan yhtä hyvä paikka, ellei parempi, siellä vaan se toiminta on enemmän "liukuhihna toimintaa".
- kaksi kertaa
Itse olen ollut TAYSissa kaksi kertaa ja minulla on pelkkiä hyviä kokemuksia. Seuraavan haluaisin synnyttää myös TAYSisssa, sillä paikka on tuttu ja turvallinen. En ole kokenut kummallakaan kerralla, ettei minua olisi kuunneltu tai ettei hoitajilla olisi ollut minulle riittävästi aikaa.
Itse tykkään, kun ympärillä on paljon äitejä. Varsinkin esikoisen kohdalla muiden äitien kanssa vaihdetut mietteet olivat lähes parasta antia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862