Korvaako vakuutus uutta hammasta?

Jussi T.

Osaako joku kertoa korvaako vakuutus tälläistä tilannetta.

Teloin toisen etuhampaani koulun välitunnilla 15 vuotta sitten ja se ommeltiin kiinni heti tapaturman jälkeen. Nyt kävin hammastarkastuksessa ja leukaperistä otettiin ensimmäistä kertaa röntgenkuva. Tässä huomattiin kyseisen hampaan olevan täysin kuollut ja hammaslääri totesi sen heiluvan siihen malliin, että se irtoaa kohta itsekseen. Ehdotti implantin laittoa ja arvioi sen maksavan jotain 2000€ nurkilla.

Soitin seuraavana päivänä vanhaan kouluuni ja kyselin mahdollisen vakuutuskorvauksen perään. He puolestaan ottivat yhteyttä vakuutusyhtiöönsä, josta ei kuitenkaan löytynyt papereita tapaturmastani. Sanoivat kuitenkin lähettävänsä meikäläiselle koulun omat paperit tapauksesta.

Kuinka minun tulisi nyt menetellä, että tapaus ratkeasi edukseni?

4

2089

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

2000 eurosta varmaan saisi kelalta takaisin jotain. Ei kovin paljoa mutta kuitenkin, entä kunnallinen hammashoito? Siellä varmastikin hampaan hinta on pienempi.
      Todella ikäviä nuo hammastapaturmat.

• Nimetön

lukikin.. No tsemppiä sinulle.:)

• ...

Missä tuo hammas korjattiin silloin tapaturman satuttua? Lääkärit ja hammaslääkärit pitävät potilaskortistoja, joten vahingosta voisi löytyä dokumenttia sieltä.

• Vahinkokäsittelijä

Yritä koota kaikki mahdolliset saatavilla olevat dokumentit asiasta, toimita ne vakuutusyhtiöön ja pyydä maksusitoumusta uuden hampaan korvaamiseksi. Vakuutusyhtiön hammaslääkäri arvioi syy-yhteyden tapaturman ja nyt todetun vamman välillä ja antaa päätöksen.

Uhkailemalla, ahdistelemalla tai syyttelemällä et aja asiaasi tehokkaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe