On kummasti rentouttavaa siinä nykytellä, silmät ummessa.
Olisiko yhteydessä kehtoni keinotteluun.
Kiikkustuoli on ihana
13
1801
Vastaukset
Minulla on tällainen Thonet-tuolin jäljitelmä, ostettu 1976, se on musta, istuin- ja selkäosa punottua halkaistua rottinkia.
http://www.mtv3.fi/koti2006/tila2006/klassikko.shtml?134127
Missään ei ole ihanampaa rentoutua kuin keinutuolissa, musiikkia kuunnellen tai vaikkapa vaan järvelle katsellen.
Kesällä nostan sen parvekkeelle ja monta kertaa olen siihen nukahtanutkin. Kyllä se kehdosta käy!- isoäiti**
Musta Thonet-keinutuoli on minullakin, mille on ikää kerttynyt jo lähes 40 vuotta.
Pidän sen kauniista, veistoksillisista linjoista ja siksi nauttii yksinäisyydestä huoneen keskellä.
- Hintriika
Väittävät, että puoli tuntia päivässä kiikkustuolissa parantaa tasapainon hallintaa. Vanhainkodeissa annetaan jopa kiikkustuolihoitoa tässä tarkoituksessa. Siis kiikkukaamme huviksi ja hyödyksi!
Valitettavasti vain vanhan ajan jalakselliset kiikut eivät nykyajan huusholleihin tahdo mahtua. Mekaaniset keinutuolit eivät ihan samaa nautintoa anna, mutta ovat vähän kuin sähkösauna puulämmitteisen korvaajana! Parempia kuin ei mitään.- lämmityksessäkin
on omat niksinsä että sieltä saa kunnon löylyt, moni on varmaan saannut kammon sähkösaunasta, esim. kerrostalojen saunoista jotka yleensä on varsinaisia pätsejä, mutta kyllä sieltäkin suhtkoht hyvät löylyt saa pienillä vippaskonsteilla. Nykyiset ns. jatkulämmitteiset sähkösaunat sieltä saapi tosi hyvät löylyt ja nopeasti lämpeää.
- Katleija
Muljahtikin mieleen, kun kirjoitat tuosta kiikkustuolissa istumisesta, muut istumapaikat kotona. Ei kai sitä joka tuolissa istuta. Minullakin olohuoneessa on kahden ja kolmen istuttavat sohvat. En koskaan istu niissä itse. Keinutuolissa istun vieraidenkin aikana ja sitten yksin ollen, kun tv:tä töllötän. Keittiön pöydän ympärillä on neljä tuolia, mutta vain sitä yhtä kulutan. Siitä on hyvä katsoa tuonne kävelytielle, jossa on kohtalaisesti liikettä. Ainakin koiran ulkoiluttajia. Parhain lukupaikkakin se on, vaikka makuukamarissa olisi nojatuoli jalkalamppuineen sitä varten. Kolmas tuoli, jolla istuskelen on tämä kirjoituspöydän tuoli, jossa istun tämän toisen "ruudun" edessä. Kesällä vaihdoin päälliset istuimeen ja selkänojaan.
- Pääsky64
kiikkuva että se pyöräyttää melkein ympäri.Vanha 1800,luvulta.Pitää siksi varoen kiikkua.
Meillä isäntä on ominut ainoan nojatuolin,mutta kaksi sohvaa riittä ,ei ole vaki paikkaa.
Hiihtolomalaiset tulee ja on istiumet täynnä.Tietska päydälle olen saanut uuden pyörivän ja ylös alas nojatuolin,siinä menee paljon aikaa.
Löysin vanhan runokirjani ja siinä olin äidistä kirjoittanut keinutuolissa.Se kulutti monta kiikkutuolia eläkkeellä.
Kiiku tuoli ja huojuta,
niinkuin ennen sylilasta
huojutteli äiti kulta. - perustetaan
Pääsky64 kirjoitti:
kiikkuva että se pyöräyttää melkein ympäri.Vanha 1800,luvulta.Pitää siksi varoen kiikkua.
Meillä isäntä on ominut ainoan nojatuolin,mutta kaksi sohvaa riittä ,ei ole vaki paikkaa.
Hiihtolomalaiset tulee ja on istiumet täynnä.Tietska päydälle olen saanut uuden pyörivän ja ylös alas nojatuolin,siinä menee paljon aikaa.
Löysin vanhan runokirjani ja siinä olin äidistä kirjoittanut keinutuolissa.Se kulutti monta kiikkutuolia eläkkeellä.
Kiiku tuoli ja huojuta,
niinkuin ennen sylilasta
huojutteli äiti kulta.kiikkustuoli palsta ja kuka olis sefu ehdokas ?
- täälläkin
perustetaan kirjoitti:
kiikkustuoli palsta ja kuka olis sefu ehdokas ?
k-tuoli faneja, niin että niistä joku sefuksi
- Roope63
istun ja väliin töllöä katselen mut paha vika siinä on kun meinaa tuo uni aina pettää.
Tuli tuossa mieleeni liekkö siinä sen viehätys kun ainahan sitä äidin vatsassa keinutaan ennenkuin tänne maailmaan tullaan parkumaan :)) - fysiatri suositteli,
Roope63 kirjoitti:
istun ja väliin töllöä katselen mut paha vika siinä on kun meinaa tuo uni aina pettää.
Tuli tuossa mieleeni liekkö siinä sen viehätys kun ainahan sitä äidin vatsassa keinutaan ennenkuin tänne maailmaan tullaan parkumaan :))koska minulla on kaularangassa vaikeita kulumia ja madaltumia.
Se liike siinä keinuessa on hyväksi, ei liian rajua, vaan sopivaa, mutta liikettä on koko ajan hiljakseen keinuessa.
Rasittavan pitkä nopea lenkki saattaa pahentaa tilannettani. - soilike
Silmät kiinni siinä nykyttelen.
Tuntuu kuin huolet olisivat jossain kaukana.
Kyllä siinä on taikaa ja vanhaa perintätietoa, joka on kokeiltu vuosisatojen aikana.
Keinuva ja pyörivä laiskanlinnani ei tuo samaa tunnetta. - sisko
soilike kirjoitti:
Silmät kiinni siinä nykyttelen.
Tuntuu kuin huolet olisivat jossain kaukana.
Kyllä siinä on taikaa ja vanhaa perintätietoa, joka on kokeiltu vuosisatojen aikana.
Keinuva ja pyörivä laiskanlinnani ei tuo samaa tunnetta.Oletkos kuullut, että se keinuminen edistää myös ruuan sulatusta. Kyllä minäkin otan usein ekat torkut kiikkutuolissani,jo aamusta tv:tä katsoessani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6173204Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu972642Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211671Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771582Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101490Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451476- 691434
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3311369- 271318
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901223