Hei kaikille!
Neuro heitti minulle ilmaan mahdollisen ms-taudin, siispä nyt odottelen pelonsekaisena aikaa jatkotutkimuksiin.
Jäin pohtimaan sitä ms-taudista, että jos ja kun tulee näitä oireettomia kausia, niin onko sitä immeinen silloin ihan niinku "normaali"? Eli katoaako puutumiset, puhehäiriöt, tasapainohäiriöt ynnämuut oireet? Vai lieveneekö ne ainoastaan?
Koetin googlettaa tietoa, mutta jotenkin en vaan ymmärtänyt näitä oireetomia kausia (en kyllä taida tajuta tätä nykyä enää yhtään mitään)
Olen paniikissa tutkimusten suhteen, koska poden todella mieletöntä piikkikammoa, pelkkä ajatuskin siitä mahdollisesta selkäydin punktiosta saa minut suorastaan paniikkiin, en uskalla (niin, aikuinen nainen, nelikymppinen ja on kuin kakara piikkien suhteen, hullua, mutta tottta) Miten se pään kuvaus, kun jossain lukee, että tehdään varjoaineella ja jossain että ilman. Siis minne ja mistä se varjoaine mahdollisesti laitetaan ja missä tapauksissa?
Olin neurolla ihan shokissa, en tajunnut kysellä yhtään mitään, kuuntelin vain kuin lammas kuunaan, nyt kun on muutaman päivän kelannut käyntiä, alkaa hirvittämään jatkotutkimukset kamalan paljon.
Kuinka nopeaan yleensä tutkimukset etenee?
Kolme kuukautta olen elänyt ja ihmetellyt tätä nykyolotilaa, nyt vihdoin onneksi asia alkoi etenemään. Mutta sitä tahtoisi kuitenkin saada tiedon missä mättää. Olen kait ymmärtänyt oikein, että ms-taudin tutkiminen on pitkä ja kivinen tie? Siis onko varauduttava pitkään epätietoisuuden aikaan sen suhteen että onko vai eikö? Saako sitä kuitenkin helpolla sen tiedon, että jos ei ole ms-tautia?
Eipä osaa muuta sanoa kun, että huh, huh.
Olette ihania ihmisiä, kun jaksatte vielä vastailla täällä muille jotka pohtii näitä ms-tauti asioita. Ruusuja ojennan!
oireettomat kaudet&
1
683
Vastaukset
- täältä
http://www.ms-liitto.fi
Kannattaa nyt aloittaa ihan perusinformaatiosta ja muistaa, ettei kaikki ole MS-tautia. Tässä on 2 aika samantyyppistä viestiä taudista, joten kumpaakin kysyjää varmaan palvelee näin aluksi MS-liiton sivut. Yksikään tutkimuksista ei varsinaisesti ole kivulias, mutta selkäydinpunktiosta voi seurata päänsärky. Diagnoosin voi mennä vuosia tai sitten se pätkähtää nopeammin. Mutta pitää muistaa, ettei diagnoosia välttämättä tule koskaan, vaan asioille löytyy muu selitys. Paljon tuntuu kysyji(ä)llä olevan jo etukäteistietoakin asiasta, joten tässä vain pientä infoa asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881587
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151481- 981390
- 1191295
- 691260
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258987- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18945- 37917