Laskiaistiistai. Helsinki, Museokadun ja Töölönkadun kulmaus, Ostrobotnian rakennus. Nykyisen ravintola Manalan tiloissa majaili Alko. Siinä myymälässä elettiin vielä palveluaikaa eli myynti tapahtui tiskin yli (itsepalvelu-Alkoja oli kai Helsingissä muutama jo avattuna).
Oli kahdenlaista punssia kaupan:
- "Hienoa Arrakkipunssia"
- "Erittäin Hienoa Arrakkipunssia"
Vieressäni asioiva asiakas pyytämään myyjältä: "Sitä parempaa punssia!" Myyjä katosi hyllyjen väliin, palasi pian kourassaan pullo Erittäin Hienoa Arrakkipunssia ja laski sen tiskille. Asiakas: "Minä kyllä pyysin sitä parempaa!" Myyjä ihmeissään: "Mutta tämähän on sitä Erittäin Hienoa..." Ja asiakas: "Onpa niinkin, mutta minä pyysinkin sitä PAREMPAA!"
Eikä myyjän auttanut muu kuin lähteä toivetta toteuttamaan.
"Sitä parempaa punssia"
Reilut 30 v. sitten
1
605
Vastaukset
- Fettisdagsman
Laskiaistiistain kunniaksi hankkiuduin tänään yhden HELMI Arrakkipunssi -pullon omistajaksi. On jäähtymässä ja odottamassa avaamistaan saunan päälle. Hernespuuron asemesta tänään PALVILAMMASkeittoa punssin kaveriksi.
Suomenkielinen olen, mutta tänään sopinee sanoa SKÅL!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122