Kertokaapa kokemusta omaavat, mikä olis hyvä kattila ja poltin pelletille?
Olen aikeissa ryhtyä käyttäjäksi ja mielestäni paras ratkaisu tähän asti on Thermian bio kattila jossa pystyy myös polttamaan klapia pelletin rinnalla.
Saman firman 20kW poltin ja 1100 l varaaja.
Yksi toinen valmistaja haukkui thermian polttinta ihan paskaksi, vaikea sanoa kun ei ole kokemusta?
Pellettipoltin ja kattila
7
4235
Vastaukset
- pell-20
www.pellettikeskustelu.net
Minulla se on eikä ole paska :)
- teräskattila
Osa pellettimiehistä liputtaa keraamisten sisäosien puolesta. Toimiiko teräskattila kunnolla?
- Mr Asukki
Terve
Olen lämmittänyt pelletillä vuoden, joten voin sanoa että yksi moka valinnoissa ja koko systeemi on epäluotettava. Ihanneratkaisuni tällä hetkellä, keskusteltuani poltinhuollon kanssa, on Iwabo- poltin Thermian biomatik- kattila ja teräspiippu. Näistä minulla on yksi. Varo erityisesti ostamasta prototyyppejä. Kysy sarjanumerotietoa? Montako on valmistettu ja kuinkapitkäaika on viimeisestä versiomuutoksesta.
Omassa systeemissä kattilan ja piipunvälisessä putkessa on virtausvastus liian iso eli sytytysannos saattaa laukaista takatulisuoja. Itse unohdan klapit. Klapilla teho on liian pieni.- toiminut hyvin
Minulla on kanssa yksi nimittäin Iwabo poltin.Se on toiminut moitteettomasti 3 vuotta.Ei luullakseni ole eilisen teeren poika polttimena.Suosittelen.
- pakkasen kourissa
hei suunnittelen omekotitalon saneerausta ja haluaisin tietää käyttökokemuksista pelletin ja puun käytöstä samassa kattilassa.onko vaivaton vaihtaa autom.pelletti lämmitys halkojen käyttöön? mitä kattiloita on käytössä?
- Lämmittäjä
Itse valitsin Aritermin Biomx 20 kattilan (http://www.ariterm.fi/pdf/Biomix_20_kaksoiskattila.pdf) ja Iwabon polttimen. Kattila on kytketty 1500l varaajaan. Poltin ei ole vielä käytössä mutta puupuolii pelittää. Vaihdettaessa pelletistä halkoon käännetään vain yksi pelti toiseen asentoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 74832
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745