Mitä luontaistuotteita on tupakoinnin lopettamiseen avuksi? Entä mikä apteekista ostettu tuote tupakoinnin lopettamiseen on paras? Antakaa vinkkejä miten olette saaneet lopetetuksi tupakoinnin?
MITÄ TUOTTEITA LOPETTAMISEEN
98
30004
Vastaukset
- poppakonsteihin
Lopetin pelkän itsekurin avulla. Olen sitä mieltä, että nikotiinivalmisteet ja etenkin TV-shoppien ihmepillerit on keksitty helppoa tapaa etsiville, hyväuskoisille ihmisille. Sama juttu kuin laihdutuspillereissä.
- kkl
Jep jep, täällä paraskin puhuja, joka on pelkästään viimeisen vuoden aikana lopettanút tupakoinnin ainakin kolmesti. Tällä hetkellä olen taas kolmen kuukauden tauon jälkeen viikon röökaillut, kun olen käynyt juhlimassa. Tänään meen vielä illalla baariin, mutta huomenna alkaa taas savuttomuus.
Ainakin puhun kokemuksesta, kun sanon, ettei kannata turvautua nikotiinivalmisteisiin. Ne ainoastaan pidentää sitä tuskaa.
Itselleni paras tapa tupakoinnin lopettamiseeen on se, että heitän röökit menemään, matkalla baarista kotiin. Ensimmäisenä päivänä on yleensä krapula, joten se on aika helppo. Toinen ja kolmas päivä ilman tupakkaa on ne pahimmat, neljäntenä alkaa jo helpottaa.
Mä hoidan ne kaksi päivää helvetissä siten, että toisena savuttomana päivänä pyrin olemaan mahdollisimman vähän ihmisten seurassa, koska jotenkin sosiaaliset tilaneet saavat mut ajattelemaan tupakkaa. Toisen päivän illalla joskus kuuden seitsemän maissa menen salille ja vedän kovan punttitreenin. Sen jälkeen ei ainakaan muutamaan tuntiin tee mieli tupakkaa ja saa illalla hyvin unta, kun lihakset huutaa lepoa.
Kolmannen päivän voi vetää samalla tavalla kuin toisenkin. Jos mahdollista niin pyrin silloin käymään aamulenkillä. Eli heti kun kello soi, verkkarit ja lenkkarit jalkaan ja hölkälle. Lenkin jälkeen ei ainakaan ennen lounasta tee mieli tupakkaa. Siinä sitten lounaan jälkeen sätkitään muutama tunti vieroitusoireissa ja illalla taas salille. Salin jälkeen tukeva hiilihydraattipitoinen ateria ja siitä parin tunnin päästä nukkumaan. Nyt ollaankin jo neljännessä päivässä, nikotiini on poistunut järjestelmästä ja fyysiset oireet ovat ohi, onnitteluni.
Se tupakoinnin lopullinen lopettaminen vaatiikin sitten paljon isomman muutoksen. Siinä on pystyttävä muuttamaan omia asenteitaan. Tupakkaa on opittava vihaamaan, sitä ei saa pitää mielyttävänä tai rentouttavana tapahtumana.
Mutta, kuten alussa kerroin, tuosta asiasta mulla ei ole omaa kokemusta. Mä rakastan tupakointia, mutten halua olla tupakan orja. Sen takia tulen varmasti vielä pitkään harrastamaan satunnaista tupakointia ja kokemaan monia päiviä siinä vierotusoirehelvetissä.
Sitä asennemaailman muuttamista varten varmasti kannattaisi koittaa esimerkiksi niitä hypnotisoijia. - nahkassa
käytin suoraan voimakkaimpia nikotiin laastareita 2 vk ja halut väheni niin paljon jotta lopetus oli suht helppo.kun poltin 2 toppaa päivässä malporoa,vieroitus oireita oli välillä tosi pahoja mutta en antanut periksi.Nyt takana 12 vuotta ilman ja olo kuin nuorempana vaikka lasissa 48v.ps.ei se korsteeni itekseen hanuriin mene.
- sipu
kkl kirjoitti:
Jep jep, täällä paraskin puhuja, joka on pelkästään viimeisen vuoden aikana lopettanút tupakoinnin ainakin kolmesti. Tällä hetkellä olen taas kolmen kuukauden tauon jälkeen viikon röökaillut, kun olen käynyt juhlimassa. Tänään meen vielä illalla baariin, mutta huomenna alkaa taas savuttomuus.
Ainakin puhun kokemuksesta, kun sanon, ettei kannata turvautua nikotiinivalmisteisiin. Ne ainoastaan pidentää sitä tuskaa.
Itselleni paras tapa tupakoinnin lopettamiseeen on se, että heitän röökit menemään, matkalla baarista kotiin. Ensimmäisenä päivänä on yleensä krapula, joten se on aika helppo. Toinen ja kolmas päivä ilman tupakkaa on ne pahimmat, neljäntenä alkaa jo helpottaa.
Mä hoidan ne kaksi päivää helvetissä siten, että toisena savuttomana päivänä pyrin olemaan mahdollisimman vähän ihmisten seurassa, koska jotenkin sosiaaliset tilaneet saavat mut ajattelemaan tupakkaa. Toisen päivän illalla joskus kuuden seitsemän maissa menen salille ja vedän kovan punttitreenin. Sen jälkeen ei ainakaan muutamaan tuntiin tee mieli tupakkaa ja saa illalla hyvin unta, kun lihakset huutaa lepoa.
Kolmannen päivän voi vetää samalla tavalla kuin toisenkin. Jos mahdollista niin pyrin silloin käymään aamulenkillä. Eli heti kun kello soi, verkkarit ja lenkkarit jalkaan ja hölkälle. Lenkin jälkeen ei ainakaan ennen lounasta tee mieli tupakkaa. Siinä sitten lounaan jälkeen sätkitään muutama tunti vieroitusoireissa ja illalla taas salille. Salin jälkeen tukeva hiilihydraattipitoinen ateria ja siitä parin tunnin päästä nukkumaan. Nyt ollaankin jo neljännessä päivässä, nikotiini on poistunut järjestelmästä ja fyysiset oireet ovat ohi, onnitteluni.
Se tupakoinnin lopullinen lopettaminen vaatiikin sitten paljon isomman muutoksen. Siinä on pystyttävä muuttamaan omia asenteitaan. Tupakkaa on opittava vihaamaan, sitä ei saa pitää mielyttävänä tai rentouttavana tapahtumana.
Mutta, kuten alussa kerroin, tuosta asiasta mulla ei ole omaa kokemusta. Mä rakastan tupakointia, mutten halua olla tupakan orja. Sen takia tulen varmasti vielä pitkään harrastamaan satunnaista tupakointia ja kokemaan monia päiviä siinä vierotusoirehelvetissä.
Sitä asennemaailman muuttamista varten varmasti kannattaisi koittaa esimerkiksi niitä hypnotisoijia.Suosittelen teille takuuvarmaa keinoa jolla pääsette eroon tuosta kirotusta röökistä kun luette kirjan nimeltä: Vihdoinkin vapaa tupakasta!(kirj: Allen Carr) Kirja on tosi ohut ja mielenkiintoinen, ei sisällä paasausta,ei vaadi lopettammispäätöstä aloittaessasi sitä lukemaan,ei ikivanhaa tietoa keuhkosyövästä ja muusta mistä kaikki jo tietää.. Kirjan kirjoittaja on itse polttanu 33v ja lopettanut nyt tupakoinnin ja kirjoittanut kirjan tuosta Easyway-menetelmästä josta kirja kertoo. Se on ollut USA:ssakin suuri myyntimenestys ja miljoonat ihmiset sielä on lopettanut tupakoinnin tuon kirjan avulla. Poikaystäväni luki ensin tuon kirjan ja hänelle oli suositellut sitä yksi hänen kaverinsa jonka tupakointi oli loppunut kuin seinään tuon kirjan jälkeen ja niin loppui hänelläkin. VAsta puoli vuotta eli viime syksynä uskalsin itsekin aloittaa kirjan lukemisen ja mitä pidemmälle sitä luin, sitä varmemmaksi tulin siitä että minulla ei ole enää paluuta siihen että poltan täysin rinnoin vaan on kertakaikkiaan lopetettava kun tuon kirjan luen loppuun. Kirja tavallaan aivopesee ihmisen..Ja 95% ihmisistä jotka tuon kirjan lukee, lopettaa tupakoinnin. Kirja sai minut todella tuntemaan syyllisyyttä ja häpeää tavastani ja tajuamaan kuinka idiootti olen..Kirjassa oli mielenkiintoisia pointteja joita en ole tupakoijana tullut ajatelleeksi ja kun kirja läheni loppua tiesin että pääsen tupakasta eroon... :) Kirja päättyi lukuun jossa puhuttiin viimeisestä tupakasta jonka tulisin polttamaan kirjan päätteeksi, "jäähyväistupakasta" ja tuon tupakan poltettuani en ole polttanut ainuttakaan tupakkaa enkö ikinä aio enää polttaa, koska tiedän kuinka uskomattoman vaikea siitä on päästä eroon..Olen polttanut 7 vuotta, olen 22v ja nyt olen ollut lähes 5kk polttamatta. Olen onnellisempi ja tyytyväisempi elämääni kuin ikinä ennen ja juuri siksi että tupakka ei enää hallitse mun elämää ja ajatuksia. Nyt vasta tajuan kuinka paljon se määritteli mun menemisiä ja kaikenlaisia tilanteita mun elämässä.. Nyt oon tajunnu kuinka ihanaa olla ihan raitis ja oon suositellut tuota kirjaa kavereillenikin. Ja uskokaa tai älkää, niistä on kaikki myös lopettanut!!!!!Tietysti ne ensimmäiset viikot on vaiketa mutta niistäkin selviää kun muistelee vaan kirjan tekstiä ja saa ystäviltä tukea :)
Eli MARS kaikki lopettamishaluiset kirjastoon ja lainatkaa tuo Allen Carrin kirja...Siitä on OIKEESTI apua!!!Se ei oo mikään tylsä hömppä-kirja :))) Tsemppiä yrityksillenne!!!
- X-rökare
Selkäranka ja tahto. Et yksinkertaisesti vaan polta enempää. Muutaman päivän tai ehkä jopa viikon saattaa tehdä mieli, sitten jo helpottaa. Ei siihen mitään laastareita tarvita. Vieroitusoireet on vain kestettävä.
- päivä kerrallaan
huhtikuussa tulee vuosi kun päätin yhtenä aamuna että nyt loppuu röökääminen kun lapset aina valitti että äiti haiset pahalle kun tulin röökiltä. Helppoa ei ole ollut aluksi meinasi mennä hermot ja monta kertaa lähellä että annan periksi mutta aina keksin jotain tekemistä tilalle.Kovaa itsekuria tarvitaan toden totta. nyt on tullut taas viime viikolla muutaman kerran mieleen miten hyvältä maistuisi mutta en vain periksi ole antanut kun näin pitkällä ollaan. tuntuu ettei se koskaan unohdu siinä vain tarvitaan kovaa itsekuria. On vain tullut uusi riippuvuus kun tupakasta pääsi , syöminen ja kilojen tuleminen. Seuraavaksi onkin uusi projekti että saisi kilot pois ja syöminen ei maistuisi niin hyvältä, ehkä se on korvike tupakalle tiedä häntä...ja makuaistikin on palannut ja kaikki maistuu niin hyvälle. Nyt olen keskittynyt urheilemaan viikottain eri lajeja jos vaikka saisi ne kilot kesäksi pois...
- jämä
Nikotiinipurkka ja muut nikotiinituottaat auttavat ainakin alkuun. Olen yrittänyt lopettaa monet kerrat vuosien varrella. Nikotiinipurkkaa jäytämällä olen päässyt pisimmillään puoli vuotta ilman savuja, mutta olen jäänyt kiinni näihin korvaustuotteisiin. Nyt on mennyt pari kuukautta, purkka huulessa. En tiedä vielä, onnistuuko lopettaminen.
- auttoi.
Tahdolla ja purkalla se onnistui. 10 kk mennyt eikä yhtään vaikeata ollut. Kaksi kertaa polttanut unessa.
- egege
WÄÄ
- jaasuseri
auttoi. kirjoitti:
Tahdolla ja purkalla se onnistui. 10 kk mennyt eikä yhtään vaikeata ollut. Kaksi kertaa polttanut unessa.
tuntuu et jokaisella on oma "juttunsa" millä saa lopetettuu. joillekkiin se on kerrasta poikki ja jotkut tarvii pillereitä sun muita apulaitteita, mikä lienee ihan ok. moni kaveri on lopettanu, ja jokoainen eritavalla. etsi siis oma juttusi, tai motivoiva lähteesi.
- Ex-smoker
Lopetin ihan ilman mitään oheistuotteita, ne on mielestäni ihan vaan kaupallista huuhaata. Kyllä se itsekurilla onnistuu, jos siis oikeesti on tahtoa tehdä se. Itse lopetin kun poikaystävä ei polta ja sitä rupesi ällöttämään tämä kamala tapani, joten tein molemmille palveluksen.
- xxxxx
samaa mieltä höpöhöpö juttuja ne oheistuotteet..kyllä siinä ei mikään auta jos ei ole tahtoa ja itsekuria..viinan ottamista kannattaa varmaan välttää silloin kun tulee lipsuttua herkemmin..
- Tuntematon persoona
Itse kuri on kyllä yksi, mutta ota huomioon joillain ihmisillä ei ole sitä, antautuu. itse olen Masokisti, en viiltele itseäni mutta esim kuparilankaa ja veistän se teräväksi ja vedän sen peukalon ja etusormen välissä olevaan lihakseen, kipu tekee miehestä miehen, kestän todella hyvin kipua.
- joxxe-66
poltin 25v. ja viimeiset 10v. pari askia päivä.puoli vuotta sitten lopetin zybanin avulla ja onnistu tosi helposti.
- ...
...tosi helposti ilman zybaniakin, jos nimittäin todella haluat eroon tupakasta. Sun täytyy vain uskaltaa päästää itsesi irti siitä ja nauttia kaikilla aisteillasi asioista, joita elämä ilman tupakkaa tuo sinulle.
- yksilöllistä
Tunnen yhden joka on lopettanut Zybanin avulla kokonaan, tästä rohkaistuneena hankin itsekin reseptinja ostin ko. lääkettä.
Huonosti kävi, ei mitään vaikutusta, tuntui kuin olisi tehnyt vain enemmän mieli polttaa.
Keskustele ensin lääkärin kanssa tarkkaan voitko edes aloittaa Zyban lääkkeen käytön. Vaikutus on varmaan aika yksilöllinen.
Minulle mokoma kokeilu maksoi 160euroa, ja vieläkin olen kiinni tupakassa...
pahus, taas alkoi tekee mieli :-( - tuhkauurna
Itselläni suurinpiirtein samat taustat, ja napostelen tuota zybania. vieroitusoireita ei ole ollut nimeksikään. Tietyt tapamuutokset hieman meinaa naurattaa: ottaa pöydältä sytyttimen, ja haroo taskua, jossa ennen piti tupakkeja. Kolme savutonta viikkoa takana, joten lääkkeen hinta tienattu. Aikaisemmat lopetusyritykset kariutuivat yleensä alle 12 tuntiin heräämisestä.
- liian mieto.
lääkäri määräs tota 2 tapuu päivässä, mutta mulle se ei riitääny vaan nautin niitä 4 päivässä, olo oli kyllä jotenkin poissaoleva mutta tupakkaa ei tehnyt mieli 8kk.ta sain oltuu polttamata, mut sitsorruin kun piti kokeesta poltaa se yksi!
en tiedä johtuoko lakon aikana joko virotusoireista tai tosta lääkkeestä, mut öisin heräsin et pohjelihaksii jotenkin särki tai jännitin jalkoja unissani, ja niissä oli jatkuva lihas särky ja kova kuumotuksen tunne. - huono kokemus
Zypan vei keskittymiskyvyn, autoilu piti lopettaa kun muutuin liikenneriskiksi. Kun tuplasin annoksen en voinut tehdä työtäni.... Siksi lopetin.
- tuote
Itse poltin 15v ja 1.5 askikia päivässä. Sain lääkäriltä Zyban reseptin ja resepti lojui kaapissa n.10kk jonka jälkeen rohkaistuin ja hain lääkkeet. Ensin epäilytti mahdolliset sivuvaikutukset, mutta niitä ei pahemmin ollut ainoastaan aluksi ns, "outo-olo" vähän kun leijuisi ja toisinaan pahoinvointia, ne menivät kuitenkin parissa viikossa ohitse. Nyt olen syönyt kuurin loppuun ja olen siis ollut 7-viikkoa polttamatta. Nyt kuurin loputtua olen muutaman kerran huomannut kaipaavani tupakkaa, mutta se on ollut ohimenevää. Suosittelen, jos oikeasti haluat lopettaa...
- Eka päivä
yksilöllistä kirjoitti:
Tunnen yhden joka on lopettanut Zybanin avulla kokonaan, tästä rohkaistuneena hankin itsekin reseptinja ostin ko. lääkettä.
Huonosti kävi, ei mitään vaikutusta, tuntui kuin olisi tehnyt vain enemmän mieli polttaa.
Keskustele ensin lääkärin kanssa tarkkaan voitko edes aloittaa Zyban lääkkeen käytön. Vaikutus on varmaan aika yksilöllinen.
pahus, taas alkoi tekee mieli :-(Jep, Zyban sai kavereilta kovasti kehuja, joten hain sitä viime syksynä (2005) ja otin ohjeen mukaan eli 1 tabletti / päivä ekan viikon ajan samanaikaisesti normaalin tupakoinnin kanssa (päälle aski pun. mallua päivässä), sitten tupakoinnin lopetus ja 2 tab/pv pakkaus loppuun.
Homma kusi ja rankasti. Kuulemma ekan viikon aikana tupakan ois pitänny ruveta maistumaan pahalta: en huomannut mitään eroa. Ja kun tupakoinnin lopettaa viikon päästä, ennalta ajateltuna päivänä, ei pitäisi tuntea mitään tarvetta polttaa: paskanmarjat, mulla pyöri silmät päässä kuin hedelmäpelissä, kädet hikoili ja vapisi, mihinkään ei pystynyt keskittymään, mielessä vain ja ainoastaan tupakka. Siis lyhyesti sanottuna aivan hirvittävät nikat. Ei ihme, että repsahdin alle 2 tunnissa. - Eka Päivä
yksilöllistä kirjoitti:
pahus, taas alkoi tekee mieli :-(No, sitten söin Zybania 2 tabua/pv ja poltin täysipäiväisesti ajatellen, että ehkä se tupakka pian alkaa maistua pahalta ja voi kokeilla lopettamista uudelleen. Niin ei koskaan käynyt ja lopulta jätin tämän 1000 mummonmarkan kuurin kesken. Pakettiin jäi n. puolet jäljelle.
Reilu viikko sitten vaimo laittoi aloittamaan Zybanit uudelleen sanoen, että jos nyt ei tepsi niin sitten ei tarvii enää yrittää. Napsin siis taas viikon verran 1 tab/pv ja lopetin tupakoinnin, mutta tällä kertaa hyvin varustautuneena. Mulla on taskut täynnä purkkaa, laastaria, microtabeja ja jopa inhalaattori. Viimeksi mainittua en suosittele, se on liian mieto, ei tehoa. - Eka Päivä
yksilöllistä kirjoitti:
pahus, taas alkoi tekee mieli :-(Tänään on tiistai, 2.5.2006, ja ensimmäinen tupakaton päivä 9 vuoteen on lähes takana. Olen polttanut yhteensä 16 vuotta, vähän päälle askin päivässä, lähes kaikkia tunnettuja merkkejä ja sätkää. Edellinen lopetusyritys oli vuonna 1997, jolloin onnistuin olemaan noin 2 tai 3 viikkoa ilman tupakkaa nenäsumutteen avulla (reseptituote). Nyt syön Zybania 2 tab/pv, apteekin vahvin laastari on rinnassa, 2 kpl 4 mg purkkaa koko ajan suussa ja muut vehkeet käden ulottuvilla. Enää en aio repsahtaa.
Välineurheilua? Kenties, mutta mikä tahansa konsti on parempi kuin tupakointi. Näin ajattelen myös siitä faktasta, että Zybania ei saisi käyttää yhdessä muiden nikotiinituotteiden kanssa. Vaarana on infarkti, mutta otan sen riskin tietoisesti.
Tsemppiä lopettajille, mulla on edessä monta vaikeaa kuukautta, mutta enää en aio repsahtaa.
- Nimetön
Tahdon voima. Uskokaa tai älkää. Ei tarvi mitään vippaskonsteja. Kysyt itseältäsi (alussa joka hetki) haluatko lopettaa? Jos vastaat kyllä, eikun lopettamaan! En väitä että se on helppoa, mutta se ei maksa mitään (toisin kuin tupakka ja kaikki korvikkeet) ja sitä (tahtoasi) ei voi nujertaa millään korvikkeilla. Jos olet aviossa edelleen, monista vaikeuksista huolimatta tai olet laihduttanut joskus esim. 5 kiloa, pääset eroon myös tupakasta. Et vain polta. Piste.
- Abajo Mortales
Ylikalliit nikotiinikorvaushoidot ylläpitävät nikotiinikoukkua ja tyhjentävät siinä sivussa lompakkoasi.
Älä anna huijata itseäsi.
Lopeta röökaaminen! - LOPETIN SILLÄ
ITSE JA MONI KAVERINI ON LOPETTANUT HYPNOOSIN AVULLA, SUOSITTLEN LÄMPIMÄSTI.
Entinen tupakoitsija- marihelena
myös hypnoosin avulla. Kolme kertaa peräkkäisinä päivinä. Nikotiinivalmisteet todellakin vain pitkittävät tuskaa, joka minulla kesti noin viikon. Eihän se tupakka mielestä häviä vähään aikaan, mutta kun motiivi on hyvä (silmät), niin onnistuu. Palkkana hajuttomuus ja virkeät aamut. Ja hyvä mieli. Kannattaa.
- Joomba
Heipparallaa. Ollen tupakoinut noin 15 vuotta ja olisi aika jo lopettaa. Olen ollut kahden vuoden tupakkalakossa mutta se vain alkoi uudestaan.Olen kokeillut ihan normaalisti lopettaa mutta tuloksetta. Olen kuullut että hypnotisoinnin avulla se saattaisi myös onnistua.Tarvitsen vain lisää tietoa siitä asiasta.
Tahtoo tupakasta eroon ennenkuin se tappaa!!!!!
- jepjep
Ite kans haluan lopettaa tupakoinnin koska poikaystäväni ei polta. Mulla se on oikeestaan psyykkistä riippuvuutta ku et kaipaisin nikotiinia joten olen korvannut tämän porkkanalla. Aina kun tekee mieli tupakaa menen ulos porkkanalle. mulla tää toimii kokeile.
- kapseli
Eli semmoinen kapseli mitä sitten imetään kuten tupakkia,20v poltin ja viikon käyttö kapselilla riittii,niitä on vieläkin kaapissa vaikka 3v olen jo polttamatta.
Ja tärkein on toki se tahto! minulle siihen antoi lopullisen niitin kun työkaveri menehtyi keuhkosyöpään,se tuli ihan yllättäen ja vei nopeasti,tosi järkyttävä oli seurata vierestä..
Kannattaa sitä kapselia kokeilla,ostin myös purkkaa ja kielen alle laitettavaa mutta eivät tehonneet,laastari on mielestäni täysin turha,sitä ei kannata ostaa.- vaikka kuinka vaikeeta
Itse poltin kanssa pitkään tupakkaa, kunnes lähiomainen kuoli syliini kesken tupakkien polton. Syynä ennen aikaiseen poismenoon hänelläkin tupakointi. Aiemmin olin itsekin yrittänyt montaa kertaa lopettaa tupakointia onnistumatta. Ei ole sen jälkeen tullut kessuteltua, eikä ole ollut myöskään vierotusoireita. Varsinkin te, jotka teette ensimmäisiä kokeilujanne röökin kanssa, lopettakaa samantien. Mitä pitempään poltatte sen vaikeampaa on lopettaa. Itsekään en sitä nuorena tyhmyyksissäni uskonut, vaikka minulle siitä sanottiin.
- No Smoking
Työpaikan porukassa hypnoosilla alkuun. Pää oli kuin muurahaispesä yhden päivän, hypin lähes seinille.
Sen jälkeen otin kielen alle laitettavan nikotiinipillerin aina kun tuli HELVETINMOINEN tupakantuska. Tavalliseen tupakantuskaan ei kannata ottaa nikotiinivalmisteita, niihin voi jäädä koukkuun niin kuin jo joku tässä ketjussa kertoi itselleen käyneen.
Vähensin pillereiden käyttöä sitä mukaa kun HELVETILLINEN tupakantuska laantui.
Nyt olen ollut jo kolme vuotta polttamatta 30 vuoden polttelun jälkeen. Nykyisin tulee ajoittaisia tupakantuskapuuskia mutta ne menevät nopeasti ohi.
Tiedän kuitenkin että tupakan kanssa ei kannata leikkiä. Sitä ei saa nyt edes kokeilla.
Isäni aloitti uudelleen polttamaan 40 vuoden polttamattomuuden jälkeen ja sanoi että oli äärettömän helppo aloittaa, aivan kuin ei olisi koskaan lopettanutkaan.- niko-orja.
Tuosta seinille hyppimisestä tuli mieleen.
Olen itsekin yrittänyt lopettaa useamman kerran ja aina epäonnistunut.
Minä saan aivan hillittömiä raivokohtauksia tupakantuskassa. Mikään purkka tai pillerit ei auta.
Viime kerralla kaadoin kirjahyllyn. Aivan mitättömästä syystä. Mulla ei kädet toimi silloin kun olen lakossa. Mikään ei siis pysy käsissä ja on helvetin kömpelö olo.
En voi hillitä sitä raivoa joten joudun pakosta polttamaan etten polta jotain muuta.
Kai tämä kuulostaa naurettavalta mutta ei ole varaa enää hajottaa kämppää joten jatkan polttamista toistaiseksi.
Kellään muulla vastaavaa? - kessuke
niko-orja. kirjoitti:
Minä saan aivan hillittömiä raivokohtauksia tupakantuskassa. Mikään purkka tai pillerit ei auta.
Viime kerralla kaadoin kirjahyllyn. Aivan mitättömästä syystä. Mulla ei kädet toimi silloin kun olen lakossa. Mikään ei siis pysy käsissä ja on helvetin kömpelö olo.
En voi hillitä sitä raivoa joten joudun pakosta polttamaan etten polta jotain muuta.
Kai tämä kuulostaa naurettavalta mutta ei ole varaa enää hajottaa kämppää joten jatkan polttamista toistaiseksi.
Kellään muulla vastaavaa?miten sitten sait hyllyn kaadettua, jos mikään ei pysy käsissä!
Ite lopetin akupunktion avulla. Kävin akupunktiolääkärillä, sain akunastat korviin ja siihen loppui polttaminen 10v kohta täynnä.
Näen joskus unta tupakasta ja maistan sen maun suussani, ja kun joku polttaa lähelläni , ahhh, mikä ihana tuoksu.
Siis en uskalla edes kokeilla, saattasin taas jäädä koukkuun. Aski päivässä, kaks parhaassa kessuttelin.
Kannattaa lopettaa, rahaa ei tosin ole yhtään sen enempää kuin silloinkaan.
Olis pitäny laittaa askin/kahden hinta joka päivä säästöön, paljonkohan olisi jo rahhaa....
kuitenkin, suosittelen akupunktiolääkäriä- - raivokohtauksia...
niko-orja. kirjoitti:
Kellään muulla vastaavaa?Joo, minulla myös raivokohtauksia kun en ole useampaan tuntiin päässyt käymään savuilla. Alan riitelemään ja riehumaan aivan olemattomista asioista. Huutoa riittää ja tavarat lentää... En ole uskaltanut vielä aloittaa lakkoa...
- amv
niko-orja. kirjoitti:
Kellään muulla vastaavaa?Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. Kiva lukea kertomuksia onnistumisista. Minua masentaa jo pelkkä ajatuskin lopettamisesta, niin tärkeää osaa tupakointi näyttelee elämässäni. Pelkään juuri noita "raivareita" ja tulevaa MASENNUSTA. Nyt tuntuu, että elämä loppuu jos lopettaisin. Aion silti yrittää lopettamista teidän hienojen kirjoittelujenne rohkaisemana.
- Tupakoiva_ääliö
niko-orja. kirjoitti:
Kellään muulla vastaavaa?-Näin alkuun totean että olen siis normaalisti rauhallinen persoona ja en tee pahaa kärpäsellekkään;
Itselläni tuli ero, raivosin niin paljon tupakan takia(siis kun teki mieli tupakkaa niin paljon) että meinas tapahtua mitä vain koska oli pakko lopettaa kumppanini takia terveydellisistä syistä.
(kumppani ihmetteli miksi huusin ja aloitin turhia riitoja, en kertonut että se voisi liittyä tupakoinnin lopettamisen takia koska en ollut enää varma mistä ne johtuivat mutta näin myöhemmin mietin että ne raivokohtaukset alkoivat sen takia kun ei päässyt sauhuttelemaan silloin kun halusi)
-Noh ero tuli ja tupakointi jatkuu edelleen.
- sauhu-sandra
Meillä työpaikalla tuli sellainen sääntö ettei työajalla tupakointi ole suotavaa, työnantaja vielä lupasi höylisti maksaa vierotteet jos joku haluaa lopettaa... minä halusin. Niin minä sitten valitsin 24- tunnin laastarin ja se oli hyvä apu, kunnes sain sen alla joka kerta vesirakkulan.Mutta niitä viitenä viikkona jotka pystyin niitä käyttämään oli pahin himo jo kadonnut... eli kyllä niistä on apua... mutta oma tahto täytyy toki olla. Ja ehdin muuten sauhutella 25-vuotta enemmän tai vähemmän säänöllisesti noin kaksi askia päivässä... Nyt reilut kaksi vuotta polttamatta :)
- Mnä
Laastarit auttoivat myös minua.Kaksi viikkoa käytin,ja nyt olen ollut 2 vuotta polttamatta.
Eikä tulisi mieleenkään aloittaa uudestaan!
- Minulle12346
Kertokaa minulle tämän viestin ohessa että kuinka saan äitini lopettamaan tupakoinnin?
Sanoo vaan aina että, lopettais muuten, muttakun sit lihoo niin hirveesti. (mukamas.) Ja äitini kun ei ole nytkään mikään keijukaisen laiha.- 420pv ilman
millään lopettamaan ,koska muutoksen täytyy tapahtua HÄNEN päässään, ei sinun.Itselläni niko-laastaria ja -pilleriä ensimmäisinä 5-6 viikkona. Helpottivat päätöksen toteuttamista.
- driver
juu elikkä tohon on semmonen vastaus että.kun haluat
lopettaa tee näin..... motivoi itseäsi ajattelemalla
mitä posittivista on kun sinun ei tarvitse polttaa.
älä pidä vajaita askeja taskussa kun poltat viimeisen tupakin askista. heitä se tupakointi.sen askin mukana roskiin (itse kuvittelin näin)et se meni sinne roskiin se paha tapa tee jotain muuta silloin kun sulla tekee mieli tupakkia syö,juo,nauti
jäätelöä tai sauno lenkkeile silloin kun sulla olis
aika polttaa mutta helppoa se lopetus EI VARMASTI OLE.- jhygk
eikohan se onnistu kun jattaa ne tupakit ostamatta ja ostaa vaikka mandariineja silla rahalla.
- malla
jhygk kirjoitti:
eikohan se onnistu kun jattaa ne tupakit ostamatta ja ostaa vaikka mandariineja silla rahalla.
Tupakanpolton lopettaminen minulla oli enemmän totutun tavan muuttaminen kuin nikotiiniriippuvaisuus. Vieroitusoireita oli lopulta hyvin vähän.
Aloitin vähentämällä määrää ja motivoin koko ajan henkisellä tasolla itseäni. Oli väärin vaarantaa terveys jonkin itsekkään tavan vuoksi, joka vielä pilasi toistenkin hengitysilman. Kun olin päässyt kahteen tupakkaan päivässä, hävitin kaikki sytkärit kotoa. Uutta askia en sen jälkeen ostanut. Kartoin myöskin alussa tupakoivien seuraa ja olen nyt ollut kohta puoli vuotta tupakoimatta. Joskus on tehnyt mieli polttaa, kun olen ollut polttavien seurassa, mutta sitten järkeillyt, että noin pitkään ilman tupakkaa. En halua pilata hyvää raittiutta.
Kun lopetin polttamisen, en tehnyt lakkoa, vaan LOPETIN. Aistit parani ja iho on paremmassa kunnossa. Ruoka maistuu paremmalle (Lihosin 5 kiloa, mutta nyt paino alkaa tasoittua) ja työvire parani. Petin minäkin itseäni kun luulin pysyväni tupakan avulla hoikempana. Olen vuosien mittaan lihonut polttamisesta huolimatta ja kadulla näkee tosi lihavia polttavia ihmisiä.
Olenkin sitä mieltä, että tupakoinnin lopettamisen tiellä on enemmän henkisiä kuin riippuvuusongelmia. Kannattaa ihan ilman syyllistämisiä ja kauhisteluja istua alas ja suunitella lopettaminen kunnolla. Mikä tahansa asia raukeaa ilman kunnollisia perusteluja. Ihminen menee vaikka harmaan kiven läpi, jos tarpeeksi kovasti haluaa, sanoi vanha kansa ja olen sen monasti näissä tahtoasioissa huomannut, että väite pitää paikkansa.
Jos sortuu polttamaan joskus esim. alkoholinkäytön yhteydessä, ei kannata lannistua, vaan jatkaa lopetuspäätöstä ja välttää tilanteita, missä on vaara alkaa taas polttaa. Miksi härnätä itseään,koska lankeaminen on aina silloin todennäköisempää. - Ei koskaan röökannut
malla kirjoitti:
Tupakanpolton lopettaminen minulla oli enemmän totutun tavan muuttaminen kuin nikotiiniriippuvaisuus. Vieroitusoireita oli lopulta hyvin vähän.
Aloitin vähentämällä määrää ja motivoin koko ajan henkisellä tasolla itseäni. Oli väärin vaarantaa terveys jonkin itsekkään tavan vuoksi, joka vielä pilasi toistenkin hengitysilman. Kun olin päässyt kahteen tupakkaan päivässä, hävitin kaikki sytkärit kotoa. Uutta askia en sen jälkeen ostanut. Kartoin myöskin alussa tupakoivien seuraa ja olen nyt ollut kohta puoli vuotta tupakoimatta. Joskus on tehnyt mieli polttaa, kun olen ollut polttavien seurassa, mutta sitten järkeillyt, että noin pitkään ilman tupakkaa. En halua pilata hyvää raittiutta.
Kun lopetin polttamisen, en tehnyt lakkoa, vaan LOPETIN. Aistit parani ja iho on paremmassa kunnossa. Ruoka maistuu paremmalle (Lihosin 5 kiloa, mutta nyt paino alkaa tasoittua) ja työvire parani. Petin minäkin itseäni kun luulin pysyväni tupakan avulla hoikempana. Olen vuosien mittaan lihonut polttamisesta huolimatta ja kadulla näkee tosi lihavia polttavia ihmisiä.
Olenkin sitä mieltä, että tupakoinnin lopettamisen tiellä on enemmän henkisiä kuin riippuvuusongelmia. Kannattaa ihan ilman syyllistämisiä ja kauhisteluja istua alas ja suunitella lopettaminen kunnolla. Mikä tahansa asia raukeaa ilman kunnollisia perusteluja. Ihminen menee vaikka harmaan kiven läpi, jos tarpeeksi kovasti haluaa, sanoi vanha kansa ja olen sen monasti näissä tahtoasioissa huomannut, että väite pitää paikkansa.
Jos sortuu polttamaan joskus esim. alkoholinkäytön yhteydessä, ei kannata lannistua, vaan jatkaa lopetuspäätöstä ja välttää tilanteita, missä on vaara alkaa taas polttaa. Miksi härnätä itseään,koska lankeaminen on aina silloin todennäköisempää.Eipä onneksi ole omaa kokemusta, mutta edellinen krijoitus tuntuu harvinaisen asialliselta.
- lukemaan
kirjan:VIHDOINKIN vapaa tupakasta.Auttaa ajattelemaan aivan uudella tavalla tupakointia ja sen lopettamista.
Tsemppiä kaikille jotka lopetusta suunnittelette,tai alkutaipaleella olette.Itse olen monien yritysten jälkeen Vihdoinkin onnistunut lopetuksessa.t 17kk- saman kirjan
lukemista!!!!
Loistava sijoitus loppuelämään!!!
t. 3 kk takana ja savuton loppuelämä edessä
- Miltti
Lue kirja "Vihdoinkin vapaa tupakasta" (Allen Carr), sillä selvä:))
- Marja
SAmoin tupakatta yli 5 kk luettuani ao. kirjan, suosittelen.
- -------------
Pureskelin vuosien ajan purukumia siinä uskossa, että se sokerittomana ei kävis hampaisiin. No, siinä vaiheessa oli yllätys kun hammaslääkärissä löytyi kaksi isoa reikää hampaista. Hinta paikkaukselle vajaa 100 euroa. No, pääsinpä silti purukumin avulla eroon tupakasta. Parin reiän kustannukset on parempi kuin keuhkoahtauma ja syöpä. Mutta opin kantapään kautta, että sorbitoli on melkeimpä pahempi hampaille kuin sokeri.
- kkl
Sitä asennemaailman muuttamista varten varmasti kannattaisi koittaa esimerkiksi niitä hypnotisoijia.- melissa24
Kamalaa juu, olen 24-vuotias ja 15-vuotiaasta polttanut. Kuinka sitä toivoo, ettei ois aloittanut niin ei tarvis sitä himoitakaan. Poikaystävä ei polta, mutta silti jatkan. Hänen seurassaan ei edes tee mieli tupakkaa mutta töissä ja muuten kyllä. Asenne muutos on vaikea, sillä tupakkaa on vaikea vihata, niin monia rentouttavia hetkiä mennyt salakavalasti työn lomassa ja pahan mielen ja ilon jne hetkinä.
- eki
Päätin vaan jo marraskuussa et vuodenalus loppuu ja niin loppu, aloin liikkuu, syömään terveellisesti ja jätin sokerit pois, paino pudonnut 10kg, peiliin katsoessa 10 vuotta nuoremman näköinen, iho siis posket punoittaa terveesti ja ennen kaikkea henki kulkee.... olo on tosi hyvä... ja itse tunto kohdallaan.
Mun ei edes tee mieli sitä paskaa enää. Poltin yli 20 vuotta, vikat vuodet 2 askii päivässä.
EI SIIHEN MITÄÄN LAASTAREITA TARVITA... jos haluu paskasta eroon miksi sitä työntää sit toista kautta takas kehoon....
Selkä suorax ja tahtoa... siin on laastaria tarpeex. - adhadh
Sisu-kurkkukarkit auttavat oikeasti. Ainakin minulla. ;)
- tornintukko
...n. 50 tupukkaa/ vrk ! Aamulla ekat piti vetää jo viideltä ja ennen töitä 7-8 röökiä oli jo tumpattu. Henki pihisi illalla nukkumaan mennessä ja aamulla ylös noustessa. Ruskeaa limaa tuli reippaan aamuyskiskelyn tuloksena. Hintaa hommalle kertyi n. 3650 ekua/ vuosi eli parikymmentätuhatta markkaa !!! Tupakoinnin aloitin jo 15-v ja viimeinen (toistaiseksi) on tumpattu juhannuksena 2003 eli sitä kesti 30 vuotta eikä suotta, meni omakotitalon hinta...
Ja miten onnistuin (en ole ihan varma vielä kun aikaa on kulunut vasta vajaat kolme vuotta)???
Poltin lopussa niin paljon että se haittasi kaikkea elämää ! Haisin, yskin, pihisin ja puhisin ja rahaa paloi, joka paikka tumppeja täys, auto haisi, parveke haisi. Tupakka hallitsi minua niinkuin viina juoppoa. Juhannuksena hyvän ystäväperheen luona !(he itse takkusivat asian kanssa pitkään mutta tuolloin olivat olleet jo puoli vuotta ilman eivätkä edelleenkään polta) Aamulla kahvipöydässä minun kohdalla propuska "näin lopetan tupakanpolton" sekä pakka nikotiinilaastareita. Leikkimielellä liimasin yhden rintaan ja ajattelin "yrittää" aivan "leikisti vaan" Laskin minuutteja ja tunteja kuten esitteessä sanottiin---20 min. kuluttua tapahtuu sitä ja sitä, kahden tunnin...kahden päivän--- Vaihdoin laastaria ja taas mentiin ilman tupakkaa tilanteesta toiseen joissa aina ennen paloi.. Parin viikon päästä vaihdoin nicoretteen (4 mg) ja sitten parin kuukauden päästä 2 mg,,, Näillä purkilla pelaaminen kesti lähes vuoden kun apteekissa sanottiin (myyntimielessä ???) että kanattaa vätkyttää tarpeeksi pitkään ettei repsaha.. Saattoi olla hyvä, ken tietää mutta asia ei käy enää mielessäkään muutoin kun joskus siten että haluaa kertoa reilusti ettei se pahin aika kestä kuin max 2 viikkoa ja sen jälkeen esim. nikotiinipurkka avuksi niin ei tartte kärsiä vierotuksesta.. Niin, painoa tuli 15 kiloa lisää mutta sekin näköjään alkaa itekseen tippua.. Tupakkalakko (ainakin vielä) oli elämäni paras päätös ja hengitys on helppoa, maku- ja hajuaistit toimii.. Odotan taas kevättä ja sen tuoksuja......
Suosittelen lämpimästi ja käyttäkää apuvälineitä jos usko pettää mutta ei röökiä koska lakkoajan laskeminen alkaa aina viimesestä natsasta !!! - ex-polttaja
-tumppasin tupakan 11/04.ekat tunnit ne"päätöksen " teosta menee helposti- sitten se alkaa..kaverit jotka polttaa-niille pitää yksinkert-sanoa ettei käy kylässä viikkoon-jos ovat kavereita..ymmärtävät!varaa nikotiini-purkkaa (vahvinta)..vaikket paljoo poltakaan-säästyy..euroja..vertaile vaikka.illalla sulla rupee melkovarmasti tekee jo mieli..voit syyä sipsejä PARI-kappaletta..kun ruuan himo iskee..ja purkkaa..yöksi olet jo varannut unilääkkeet!yöllä saatat herätä masennukseen jne -se kuuluu asiaan... muista!..aamulla tekee savuja..purkkaa...ja aamulla saa/pitää syyä kunnolla..työttömänä jos on pitää kehitellä jotain tekemistä..vaikka et oo juoksu ihmisiä,,näytä itelle ettet anna periksi-siis juoksemaan se "hermotila" pois-auttaa!!kahvin jälkeen -purkkaa... töissä jos olet missä on suurin-osa tupakoivia..hommaa lomaa sillon!voin sanoa kokemuksesta että siinä käydään lähes kaikki tunne tilat läpi!...siis sano läheisillesi-ettet oo oma itsesi..em-takia...yritin monta kertaa lopettaa .. 4-5 päivän päästä ne himot on suurimmillaan..mutta muista monta päivää olet jo ollu ilman...tuoksut jo hyvältä..jne.-ja purkkaa !!!taas. pidin itse päiväkirjaa 8-viikon ajan..tunnetilat-tupakanhimot jne...suosittelen..niitä on kiva lukea-jälkeenpäin -palkitse itsesi joka kuukausi-mistä tykkäät..mull a oli jopa kakku!ja muistutan niistä parista sipsistä-huomaat että paino ei tosiaan nouse jos muutenkin liikut...vaikka mikä dosentti väittäs painon-noususta...mistä lie koe henkilöt repässy! kun tulee puoli vuotta sillon on viimestään kakun paikka-ylpeä saa / pitää olla itsestä..!-voi ne tupakki"haamut" vielä esim:elokuvassa polttaa-iske ä..mut sä jo oot viissmpi ku ne elokuvassa!..ei muuta kun tsemppiä yritykseen-kova suoritus se on.. ei oo helppo...mutta olotila on nyt mullakin montakertaa PAREMPI...kuin ne 15 vuotta-savuna ilmaan...en voi nykyään sietää etes hajua-olenkin sanonu että jos joku antas 2 tuhatlappusta että ottasin savut...sais pitää rahat..se jäi vielä sanomatta että kun/jos otat kaljaa..juomia-PURKKAA ja kavereille sanot ennen ekaa kaljaa ettei tarjoa yhtään tupakkaa-vaikka kuinka humalassa pyytelet.. aamulla on hyvä mieli kun et oo polttanu...itsekuria........!-paljon..!
- kiva asia on
.kun saa kavereille kehuskella kuinka on lopettanu polttamisen ja eikä tunnu missään!
sorii,, jos on vahingonilonen! en vaan malttanu olla kiusaamat noita tupakoitsijoita
- maire
Lopetin mieheni kanssa sillai, kun viimesestä askista oli viimeinen tupakki poltettu ei sen jälkeen enään uutta askia. Päätettiin, että hommataan jotain kivaa niillä säästyneillä euroilla
- ex-tupakoija
-viime SEURA-lehdessä ...sivu 6 - se oli kivaa luettavaa- vilkaiskaa!-hyvää keväänodotusta kaikille-ilman röökiä...!
- ex-....
...näkyy olevan viikko sitten olleessa...sori.
- sss
itse en polttanut kovin kauan, muutaman vuoden. vaikka olen köyhä opiskelija, en viitsinyt lopettaa, koska ajattelin ettei se kuitenkaan onnistu. minua kauemmin tupakoinut poikaystäväni sitten yhtäkkiä päätti että nyt se on loppu...itse jatkoin sauhuttelua vielä pari viikkoa, kunnes se alkoi tuntua tylsältä yksin. sitten se minullakin jäi, eikä ole mitään vieroitusoireita ollut.
Sauhuttelutuotteen sai maistumaan pahemmalta sekin, että alkoi tupakan sijaan ostaa mahdollisimman pahan makuista SIKARIA. vaikka poltin sikaria tämän vuoden alusta asti, en tottunut makuun toisin kuin tupakan makuun aikoinaan. sikari ei vain enää maistunut niin hyvältä että sitä teki mieli polttaa. kokeilkaa, jos viitsitte. tulee halvemmaksikin, kuin apteekin nikotiinituotteet. :) - MooRe47
Kokeile Nicorette inhalaattoria, sitä vedetään niinkuin tupakkaa, siihen vain vaihdetaan pikku tötsä, jossa 10mg Nikotiinia, on hajuton, savuton, vain nikotiinin maku jää suuhun. Ise olin polttanut jo 40v, niin näillä pääsin eroon tupakasta, mutten sitten nicoretesta, mutta parempi on.
- uawdundaw
Ei kannata ajatella että tupakointi loppuu jollain pillerillä tai laastarilla. se on vain myyntimiesten juttuja. mä oon ollu yli kaks kuukautta polttamatta (aiemmin poltin 10-40 röökii päivässä 10 vuotta putkeen)ja mä onnistuin siinä näin: Tärkeintä mulle oli kova halu ja päätös lopettaa. Sit vaan kerrasta poikki. mä muutin elämäntapojani radikaalisti, jotta vältyin kaikilta niiltä tilanteilta missä röökiä tekee eniten mieli. Toistaiseksi jäi pois alkoholi, kahvi, kapakat, kahvilat jne. Sitten aloin käyttää vapaa-ajan urheiluun ja opiskeluun. kävin myös sairaalassa ottaa kaikki testit kehon kunnosta, jotta tiesin mitä tuhoa olin saanu aikaan. aloin liikkuu paljon raikkaassa ilmassa jne. eka viikko oli vaikeeta, mutta sitten se alko helpottuu ja viimeiseen kuukauteen ei oo tullu edes ajatelleeks koko tupakointi. ihan kun ei oli koskaan tupakoinutkaan.
Eli yhteenveto:jos haluut TODELLA lopettaa tupakoinnin, niin silloin se myös loppuu kun muuttaa käytöstapojaan. Tsemppiä :) Olen polttannut jo ainakin kolme kuukautta ainoastaan nukkumaan mennessä. Jos meinaa vähentää polttamista, niin silloin pitää siirtää aina aamulla ensimmäisen tupakan polttoa. Silleen se on helpompaa.
- lars
ei tee mieli tupakkia. sit kun olet päässyt tupakoinnista eroon lopeta nuuska... ja näin olet kuivilla.
ainakin minä tein näin. - hmm....
Jos tosiaan HALUAT lopettaa, niin et tarvitse mitään nikotiininkorvikkeita/vinkkejä.
Mieti, että kun seuraavan kerran tulee "halu" lopettaa, varmaankin näin käy tupakoidessa tai epämiellyttävässä olotilassa. Paina tällöin mieleen millainen olo fyysisesti ja henkisesti on. Kun lopetat, ja seuraavan kerran tekee mieli tupakkaa, ajattele tilannetta, jolloin teki mieli lopettaa.
Mielenkiintoisia ominaisuuksia oppii itsestään. Tietyssä tilanteessa "näet" arvojesi kääntöpuolen. - karmea
kankkunen oli hyvä lopetuslääke. Päätti vaan kituessa että nyt loppu paskan imeminen ja se loppu. Nyt 8kk kuivilla. Ja henki kuljee ja aistit pelaa. Että näillä eväillä esim. :)
- timanttimies
seksi tehoo
- irrota sitäkään
askillisen verran päivässä.:)
- polttavat...
Tupakointi on luusereiden touhua vain luuserit polttavat. Ha, haa luuseri, luuseri!
- parhaiten tehoaa lääkitys
Hanki yksityiseltä sektorilta psykiatrista apua.
- Mitä ?????
Mitä se psykiatri tupakanpolttoon tai lopettamiseen liittyy, kuin myöskään ne lääkkeet (sillä eihän sieltä psykolta muuta saa kuin pöpilääkkeitä)
- niin siitä pääsee..
Jos käytät tupakoinnin lopettamiseen jotain sijaistuotteita saatat jäädä riippuvaiseksi niihin. Jokatapauksessa "vaihtoehdoilla" tarjotaan sinulle samaa nikotiinia kuin tupakassa, mutta vain hieman erilaisessa paketissa. Nikotiini on käsittääkseni pahin riippuvuuden aiheuttaja.
Itse vain lopetin tupakoinnin. Sen voin sanoa, että se ei ollut mitenkään helppoa. Mutta nyt, neljän kuukauden savuttomuuden jälkeen, en edes ajattele tupakointia. - nico
Suositelkaa pomoillenne että työnantaja maksaisi purkat ym. "ehkäisyvälineet". TOIMII!!!!!
Porukalla on helpompi lopettaa. - siedättäjä
Eli:
1.henkinen luja päätös :nyt se loppuu
2.valmistaudu ja psyykkaa itsesi lopetukseen ei lakkoon
3.Päätä sopiva ajankohta (tietysti mahdolllisimman lähitulevaisuuteen)
4.Aloita siedätyslopetus,jos juot paljon kahvia ja olet tottunut polttamaan samalla röökin,vähennä kahvittelukertoja ja siirrä sitä ensimmäistä savuketta vaikka hokemalla että tumppasin just nyt ei maistu.siedätä itseäsi juomalla kahvi ilman tupakointia.
Samalla tavalla voit tapella irti "ruokatupakasta" kaljatupakasta,ym tupakoista yksi kerrallaan.Siis keskity vain siihen yhteen tilanteeseen kerrallaan ja voita se.
5.liiku enempi,hengästytä itsesi kun tekee norttia mieli niin silloin ei oikein pysty polttamaan.Mene vaikka uimaan niin silloin ei voi polttaa.
henkistä kanttia saat lisää laskemalla vaikka sitä rahasummaa jonka voit käyttää johonkin muuhun ja mukavaan kuin tupakkaan.
Itse poltteli aikokoinaan 25 vuotta ja noin aski 20savuketta meni normaali päivänä ja bilettäessä enemmän.siis 4euroa x30(kk)120e/kk.yms terveysjuttuja - Lomailemaan vain
Tosiaan olin lähes kahden viikon matkalla Bangkokissa työn puolesta ja siellä tupakointi loppui kyllä ihan itsestään. Ilmanlaatu yms olosuhteet olivat sen verran karseat ettei tullut mieleenkään enää mitään sauhuja vedellä siihen päälle.
Okei en ollut tosissaan tätä ehdoittamassa lopetukseen mutta tuli vain mieleen aiheeseen liittyen. - apu
Moi,
PÄÄTETTYÄNI lopettaa tupakoinnin hakeuduin tutun akupunktiohoitajani luokse (hoitanut minulla unettomuutta aiemmin).Hän laittoi minulle yleiskuntoa vahvistavan hoidon lisäksi "nastat" korviin, kummasti hillitsivät tupakan himoa ja makeanhimoa myös. Puolen vuoden päästä tuli kuitenkin retkahdus :( mutta eikun uudestaan nastoille. Nyt olen ollut irti noin vuoden.
voimia matkaan!
pS.En tiedä voiko tänne kirjoittaa hoitajan nimen, vai onko se mainostamista? - huolestunut äiti
kertokaa mitä ja miten toimin kun 16 v tyttöni alkanut polttaa tupakkaa? Kiristäminen on turhaa sillä ei saa muuta kuin itselle hallaa. Haluan todella ettei hän jatkaisi polttamista. Tiedän kokeneena siitä on vaikea päästä eroon.
- Tontsa
Nyt on yhdeksäs röökitön päivä meneillään. Ei mitän vieroitusoireita. Olen polttanut epäsäännöllisesti 12 vuotta, pääasiassa kaljoitellessa,m utta on tullut joitakin kuukauden pituisia tupakointiputkiakin.
Ei mitään vieroitusoireita! Voi olla, että olen onnekas, mutta väitän, että usein lopettaminen tai lakko on vaikeaa, koska aina hoetaan, miten nikotiini addiktoi. Väitän, että 90 % tupakoivista on tapariippuvaisia.- täälläkään.
Poltin 40 vuotta ja lopetin 9 kk sitten. Tahdosta se on kiinni. Purkka auttoi kanssa.
- Apassi73
Ryyppää ittes niin turvoksii ettei enää huulet yltä yhtee,loppuu röökaaminen.
- Stefanus
Itse lopetin kerralla. Se oli helpoin keino. Olin yrittänyt "lakkoilla", mutta aina lankesin uudelleen, joten ei ollut muuta tapaa kuin lopettaa kerralla. Vaimoni jatkoi polttamista vielä vuosia, mutta ei se minua häirinnyt. Kun joku yritti tarjota, sanoin vain, että olen lopettanut ja se riitti.
- Hara
Kokeiltu on. Jos jollakin on toiminut, plasebovaikutusta.
- !!!
Ryyppää naaman niin turvoksiin,ettei huulet yllä yhteen,kyllä loppuu tupakointi.
- erkku
Paras apu tupakoinnin lopettamiseksi on oma motivaatiosi. Luja usko auttaa enemmän kuin voit uskoakaan. Avuksi käytin nikotiinilaastareita, jotka toimivat kuin unelma ja veivät mennessään kokonaan fyysisen nikotiinintarpeen. Lisää motivaatiota saat, kun laitat tupakasta säästyneet rahat johonkin mukavaan, vaikka lomamatkaan, niinkuin itse tein!
- aino
Lopetin puoli vuotta sitten tupakoinnin. Poltin 23 vuotta keskimäärin yli askin päivässä. Lopetin kertalaakista ilman oheistuotteiden apua. Fyysisiä vierotusoireita tuli vähän; sylkeä erittyi suuhun aina kun normaalisti olin menossa röökille ja hieman hikoilua. Psyykkiset vierotusoireet olivat kovemmat. Uskonkin, että tupakkariippuvuus on korvien välissä. Jos saat itsesi "ohjelmoitua" uudelleen, ts. motivaatio lopettaa on kova, onnistut. Pitää muistaa myös, että kerran nikonitisti, aina nikotinisti. Kaikki "poltan sikareita tupankan sijaan, poltan vain baarissa" ajattelu on itsepetosta. Se on kovilla nikotinisteilla on tai off. Tsemppiä!
- Että näin se on vaan
helevetin yksinkertaista.Loppujen lopuksi
- Erkki
Normaalia ihmiselämää.
- -------___--------
KAIKKI TUPAKANPOLTTAJAT ON TÄYDELLISIÄ IDIOOTTEJA!!!!!!!!! MITÄ JÄRKEÄ ON EDES KOKEILLA TUPAKKAA!!!!???? OISIT MIETTINY ENNEN KUN EES KOKEILET TUPAKKAA!!!!
- kommentti...
Mistä teitä oikein sikiää?
- lopettanut
IHAN OIKEESTI LOPETTAA, SE ON HELPPOA: ET POLTA ENÄÄ SEURAAVAA. Jos taas keräät vain sääliä ja huomiota, niin kyselet jiokapaikastavinkkejä ja neuvoja. ITSE POLTIN 25V, VIIMESET 5V N. 2 ASKIA PÄIVÄSSÄ. UUTENAVUOTENA PÄÄTIN, ETTÄ NYT RIITTÄÄ, EIKÄ SAVUN SAVUA OLE VEDETTY SEN JÄLKEEN. TÄYTYY KYLLÄ SANOA, ETTÄ EN USKONUT MAAILMASSA OLEVAN NIIN PALJON HAJUJA JA MAKUJA, MITÄ NYT LOPETTAMISEN JÄLKEEN OLEN SAANUT AISTIA. JA MIKÄ PARASTA, JOKA PÄIVÄ LÖYTYY LISÄÄ. JOKAINEN, JOKA OIKEASTI HALUAA LOPETTAA, PYSTYY SEN MYÖS TEKEMÄÄN.
- Helppoa
Onko se nyt niin vaikeaa? Esim. raskaiden pihvien ja lihan syöntiä paljon. Niin kyllä se helpottuu?
- Ei vaadi tahdonvoimaa!
Suosittelen teille takuuvarmaa keinoa jolla pääsette eroon tuosta kirotusta röökistä kun luette kirjan nimeltä: Vihdoinkin vapaa tupakasta!(kirj: Allen Carr) Kirja on tosi ohut ja mielenkiintoinen, ei sisällä paasausta,ei vaadi lopettammispäätöstä aloittaessasi sitä lukemaan,ei ikivanhaa tietoa keuhkosyövästä ja muusta mistä kaikki jo tietää.. Kirjan kirjoittaja on itse polttanu 33v ja lopettanut nyt tupakoinnin ja kirjoittanut kirjan tuosta Easyway-menetelmästä josta kirja kertoo. Se on ollut USA:ssakin suuri myyntimenestys ja miljoonat ihmiset sielä on lopettanut tupakoinnin tuon kirjan avulla. Poikaystäväni luki ensin tuon kirjan ja hänelle oli suositellut sitä yksi hänen kaverinsa jonka tupakointi oli loppunut kuin seinään tuon kirjan jälkeen ja niin loppui hänelläkin. VAsta puoli vuotta eli viime syksynä uskalsin itsekin aloittaa kirjan lukemisen ja mitä pidemmälle sitä luin, sitä varmemmaksi tulin siitä että minulla ei ole enää paluuta siihen että poltan täysin rinnoin vaan on kertakaikkiaan lopetettava kun tuon kirjan luen loppuun. Kirja tavallaan aivopesee ihmisen..Ja 95% ihmisistä jotka tuon kirjan lukee, lopettaa tupakoinnin. Kirja sai minut todella tuntemaan syyllisyyttä ja häpeää tavastani ja tajuamaan kuinka idiootti olen..Kirjassa oli mielenkiintoisia pointteja joita en ole tupakoijana tullut ajatelleeksi ja kun kirja läheni loppua tiesin että pääsen tupakasta eroon... :) Kirja päättyi lukuun jossa puhuttiin viimeisestä tupakasta jonka tulisin polttamaan kirjan päätteeksi, "jäähyväistupakasta" ja tuon tupakan poltettuani en ole polttanut ainuttakaan tupakkaa enkö ikinä aio enää polttaa, koska tiedän kuinka uskomattoman vaikea siitä on päästä eroon..Olen polttanut 7 vuotta, olen 22v ja nyt olen ollut lähes 5kk polttamatta. Olen onnellisempi ja tyytyväisempi elämääni kuin ikinä ennen ja juuri siksi että tupakka ei enää hallitse mun elämää ja ajatuksia. Nyt vasta tajuan kuinka paljon se määritteli mun menemisiä ja kaikenlaisia tilanteita mun elämässä.. Nyt oon tajunnu kuinka ihanaa olla ihan raitis ja oon suositellut tuota kirjaa kavereillenikin. Ja uskokaa tai älkää, niistä on kaikki myös lopettanut!!!!!Tietysti ne ensimmäiset viikot on vaiketa mutta niistäkin selviää kun muistelee vaan kirjan tekstiä ja saa ystäviltä tukea :)
Eli MARS kaikki lopettamishaluiset kirjastoon ja lainatkaa tuo Allen Carrin kirja...Siitä on OIKEESTI apua!!!Se ei oo mikään tylsä hömppä-kirja :))) Tsemppiä yrityksillenne!!!- brunetti
olen 11 kk ollut polttamatta, mitään kikkakonsteja en käyttänyt ,päätin vain yhtenä aamuna. On ollut matkalla hyviä ja huonoja hetkiä mutta kovalla itsekurilla on menty eteenpäin. nyt on tämä viikko ollut tuskaa kun on unissaankin tullut tupakan polttamisen mielitekoja ja päivisin on alitajunnassa jotenkin koko aika.Olen vain yrittänyt saada mielitekoni unohtumaan mutta tuntuu että hukutan sen jatkuvaan syömiseen vaikka ei olisi nälkäkään. Ja mitä siitä seuraa kilot kasvaa, tunnen itseni olevan ristiriitasessa tilassa tupakka vai kilot... Silti olen joka aamu tyytyväinen itseeni etten ole vielä sortunut.. ja kaikkeni teen ettei itsetuntoni olisi niin heikko..
- lukea mainittua
kirjaa.
Pari ekaa lukua on ainakin niin tylsää ja puuduttavaa tekstiä, jaarittelua ja kaartamista asian vierestä, että on pakko käydä useastikin hermosilla. Saa nähdä miten tahti muuttuu, pääseekö siihen itse asiaan, menetelmään, sysäykseen lopettaa milloinka...viimeisellä sivulla? Sisulla olen päättänyt lukea kirjan kokonaan, koska ei se mitään minulta vie -kait?
Jotenkin en vaan ihan heti usko mihinkään hömppäjuttuihin, mutta kaikkea on kokeiltava (siis melkein kaikkea :))
Tällä hetkellä suurin pelko on, mikäli lopetan, että ruokahalu lisääntyy merkittävästi, mikä ei ole hyvä juttu. Painoa alkaa kertyä runsaasti ja todella olen mieluummin hoikka ja poltan kuin 80-kiloinen tankki ilman tupakkaa. Mutta jos kerran menetelmä on niin erinomainen, kaippa tuokin pulma on jotenkin ratkaistu tässä oivassa teoksessa.
Ei muuta kuin lukemista jatkamaan ja jännityksellä odotamme, miten käy!
- luonnontuote
Tätä ei taida saada apteekista, mutta on paljon parempi vaihtoehto kuin nikotiinia sisältävät laastarit ym (jotka ovat tupakointia mutta eri muodossa).
http://www.azarius.net/product1_6_1_lobelia_inflata.html
"Lobelia inflata is known under many illustrious names such as: Indian tobacco, emetic herb, emetic weed, gagroot, vomitroot, pukeweed, asthma weed, bladderpod and eyebright. The most important active substance is lobeline. It is mostly used as a substitute for nicotine by people who want to quit smoking cigarettes." - Peppi
Lopetin tupakan polton neljä päivää sitten nikotiini laastarien avulla. Ne tosiaan auttaa mutta nyt 4:tenä päivänä minua huippaa ja toivon että menee ohi, koska tupakaksi en laita. Olen polttanut tupakkaa aina siintä lähtien kun täytin 13-vuotta ja en ole tosissani aiemmin yrittänyt lopettaa. Ikää tällä hetkellä 45 vuotta olen siis polttanut 32 vuotta.Laitan myöhemmin viestiä olenko onnistunut. Hyvää jatkoa kaikille
- käytössä2
Quit Smoking USB Rechargeable Electronic Cigarette with 6-Refills
Price: $9.38
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29044~r.34774240
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15744~r.34774240
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18431~r.34774240
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.cigarette~r.34774240
Hinnoissa postikulut jo mukana ja tulee ilman tulli maksuja kun ostos alle 45 ekee.
(tee eri tilaus niin ei ylity)
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275