Missä ovat kaikki Cedricit!?!?!?!?

MasterBlaster

Eipä ole enää Cedriccejä paljon näkynyt! Suomessa on rekisterissä vain noin 700kpl
(Mustangejakin on 1500kpl!) Ja autoliikkeissä niitä ei ole, tammikuussa niitä löytyi toistakymmentä kappaletta nettiautosta autovistasta yms. hakupalveluista, mutta eipä löydy enää.

Harvinaisuus???

23

2511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henro

      Mulla on yksi ja ostaisin toisenkin, jos vain löytyisi taltioimisen arvoinen 430 farmari.

      • MasterBlaster

        Mullakin on oikeastaan 2 cedricciä, toinen liikenteessä ja toisen ostin varaosiksi, paras investointi jonka olen siihen autoon tehnyt! Naapurissa on rekisteristä poistettu muistaakseni 230c Datsun vuodelta 78, siinä vasta helmi! Pitäis käydä hakemassa pois...


      • Ex-nissanisti
        MasterBlaster kirjoitti:

        Mullakin on oikeastaan 2 cedricciä, toinen liikenteessä ja toisen ostin varaosiksi, paras investointi jonka olen siihen autoon tehnyt! Naapurissa on rekisteristä poistettu muistaakseni 230c Datsun vuodelta 78, siinä vasta helmi! Pitäis käydä hakemassa pois...

        Kyllähän Cedriciä tehdään uuttakin koko ajan, mutta eipä kuulu tuontiohjelmistoon.

        Sen aikaisissa japseissa on se vika, että vaikka tekniikka kestäisikin, niin useimmiten alkaa kori lahota ympäriltä, varsinkin jos ei ole huolta pidetty. Cedric on muuten rehellisesti sanottuna viimeinen Nissan, jossa on ollut kunnollinen plyysisisustus, nämä sen jälkeiset ovat aika onnetonta kudelmaa sen rinnalla.


      • Henro
        MasterBlaster kirjoitti:

        Mullakin on oikeastaan 2 cedricciä, toinen liikenteessä ja toisen ostin varaosiksi, paras investointi jonka olen siihen autoon tehnyt! Naapurissa on rekisteristä poistettu muistaakseni 230c Datsun vuodelta 78, siinä vasta helmi! Pitäis käydä hakemassa pois...

        Siis tarkoitatko 220C, 260C vai 280C? 230:stä en ole kuullutkaan, paitsi tyyppimerkintänä.

        Mulla on 220C diesel vuodelta 1979, tavoitteena museokatsastus sitten joskus.


      • MasterBlaster
        Henro kirjoitti:

        Siis tarkoitatko 220C, 260C vai 280C? 230:stä en ole kuullutkaan, paitsi tyyppimerkintänä.

        Mulla on 220C diesel vuodelta 1979, tavoitteena museokatsastus sitten joskus.

        Muistini ei sittenkään pettänyt kovinkaan pahasti, eli se ei olekaan 230c vaan se 220c pyöreillä tuplavaloilla. Sellanen ois kans säilömisen arvoinen! En ole missään muualla nähnyt sellasta liikenteessä. Mulla on omalla koneella kuvat jokaisesta Cedricistä mitä on tehty, ja niihin kaikki mallitiedot yms.sieltä löytyy esim. 230c. en ole vain ehtinyt niitä nettiin laittaa kaikkien nähtäville.


      • MasterBlaster
        Ex-nissanisti kirjoitti:

        Kyllähän Cedriciä tehdään uuttakin koko ajan, mutta eipä kuulu tuontiohjelmistoon.

        Sen aikaisissa japseissa on se vika, että vaikka tekniikka kestäisikin, niin useimmiten alkaa kori lahota ympäriltä, varsinkin jos ei ole huolta pidetty. Cedric on muuten rehellisesti sanottuna viimeinen Nissan, jossa on ollut kunnollinen plyysisisustus, nämä sen jälkeiset ovat aika onnetonta kudelmaa sen rinnalla.

        Ja se on pahasti Mersun näköinen. Tuon korin lahoamisen takiahan lähes kaikki Cedricit ovat romuttamolla. Varaosaautossani oli sanomalehdellä tukittu takakontin sivukotelon pohja, nakkasin lehdet pois ja sieltä löytyi koko kotelon pituinen ja 10cm leveä reikä! eli noin 350cm2 reikä! Tein sitten omaan Cedricciin ehkäisevää käsittelyä ja hiekkapuhalsin kotelot ja massaa päälle.Helmapellit ruostuu aina edestä ovan etureunan alapuolelta, mullakin on tullut siihen reikä.


      • Henro
        MasterBlaster kirjoitti:

        Muistini ei sittenkään pettänyt kovinkaan pahasti, eli se ei olekaan 230c vaan se 220c pyöreillä tuplavaloilla. Sellanen ois kans säilömisen arvoinen! En ole missään muualla nähnyt sellasta liikenteessä. Mulla on omalla koneella kuvat jokaisesta Cedricistä mitä on tehty, ja niihin kaikki mallitiedot yms.sieltä löytyy esim. 230c. en ole vain ehtinyt niitä nettiin laittaa kaikkien nähtäville.

        Mulla on nimenomaan sellainen 220C pyöreillä tuplavaloilla, jota siis tuotiin suomeen v. 76-79, tällä hetkellä se odottaa kevättä ja uutta maalipintaa. Tekniikka ja sisustus ovat kunnossa, eikä ruostettakaan ole, maalipinta vain on ala-arvoinen.
        Olen etsiskellyt sellaista 430-mallin farmaria, eli siis vm. 80-84:a, riittävän hyväkuntoista taltioitavaksi, mutta kaikki ovat tuhoutuneet tai muutettu pakettiautoksi.
        Minkä mallinen Cedric itselläsi on?


      • MasterBlaster
        Henro kirjoitti:

        Mulla on nimenomaan sellainen 220C pyöreillä tuplavaloilla, jota siis tuotiin suomeen v. 76-79, tällä hetkellä se odottaa kevättä ja uutta maalipintaa. Tekniikka ja sisustus ovat kunnossa, eikä ruostettakaan ole, maalipinta vain on ala-arvoinen.
        Olen etsiskellyt sellaista 430-mallin farmaria, eli siis vm. 80-84:a, riittävän hyväkuntoista taltioitavaksi, mutta kaikki ovat tuhoutuneet tai muutettu pakettiautoksi.
        Minkä mallinen Cedric itselläsi on?

        Kaveri puhui kerran että jollain sen työkaverilla oli sellanen 430 Farmari, olivat ihastelleet sitä ja erittäin harvinaiseksi todenneet. Minäpä yritän laittaa ens viikonlopuksi Cedric sivut nettiin, sivut on koneella, pitää vain saada ne siirrettyä, asennuskuvia yms. löytyy... Domaininkin olen jo varannut viime keväänä, www.NissanCedric.tk

        Itselläni on se perus 2,8d SGL Y30 kopalla. puolimiljoonaa ajettu. Ihmeen vähässä ruosteessa se on säilynyt. Seuraavaan katsastukseen joutuu laittamaan ensimmäisen paikan siihen autoon! Ois yks VG30 myllykin tiedossa, vois olla makea saada sellanen testille!


    • Manne

      Ne on lähes kaikki päätynyt mustalaisille, ja se nyt tiedetään miten ne autojaan pitää.

    • make

      itse olen ihastunut italialaisiin autoihin, mutta nissan on merkki jota arvostan suuresti! isälläni oli 2.8l setrikki hopean värinen ja kaikki herkit mitä siihen aikaa sai ( 83-85) nyttenkin olen hankkimassa nissania seuraavaksi autoksi. Muutamia laureleita olen nähnyt onko se cedricin edeltäjä?? nekin laurelit oli tosi surkeassa kunnossa, harmi...

      • MasterBlaster

        Eli hieman pienempi kuin Cedric mutta varustelutaso löytyy. Muuten niissä ei ole yhtään samaa osaa paitsi moottori ja laatikko


      • Henro
        MasterBlaster kirjoitti:

        Eli hieman pienempi kuin Cedric mutta varustelutaso löytyy. Muuten niissä ei ole yhtään samaa osaa paitsi moottori ja laatikko

        Itse asiassa C32 Laurelissa on RD28 moottori, kun taas kaikissa Y30 Cedriceissä on LD28, olenko oikeassa? C31:ssä on LD28, samoin kuin 430-Cedricissä, mutta sille annetaan jostain syystä pienempi teholukema, vaikkakin moottorit ovat päällisin puolin identtiset ruiskutuspumppuja ym. myöten.


      • Datsunisti
        Henro kirjoitti:

        Itse asiassa C32 Laurelissa on RD28 moottori, kun taas kaikissa Y30 Cedriceissä on LD28, olenko oikeassa? C31:ssä on LD28, samoin kuin 430-Cedricissä, mutta sille annetaan jostain syystä pienempi teholukema, vaikkakin moottorit ovat päällisin puolin identtiset ruiskutuspumppuja ym. myöten.

        C32:sta on muutama ensimmäinen yksilö myös LD28-moottorilla.


      • MasterBlaster
        Datsunisti kirjoitti:

        C32:sta on muutama ensimmäinen yksilö myös LD28-moottorilla.

        Cedricissäni on ohjekirja josta on kannet viety, epäilinkuitenkin että se on 280C Datsunista peräisin koska polttoainejärjestelmän tilavuudeksi ilmoitetaan 72litraa. Kuitenkaan en ole saanut mahtumaan kuin 62 litraa omaan Cedricciini. Tehtaan ilmoittama teho ja vääntö kuitenkin ihmetyttää eniten, teho on 64kw (saattaa hyvinkin pitää paikkansa) mutta vääntö on 159nm (LD28) ei se voi pitää paikkaansa koska mylly vetää 1500kg painoista autoa tyhjäkäynnillä jyrkkään ylämäkeen 2 vaihteella jolloin kierrokset laskevat noin 300rpm (öljypumppu pumppaa veilä siinä vaiheessa!!!) se vain vääntää ja vääntää.


    • Tarkkailija

      lueskelen näitä sivuja aina silloin tällöin ja pisti tämä juttu silmääni. En tunne näitä Datsuneita sen tarkemmin mutta tänä aamuna kun tulin töihin, edessäni oli diesel-Cedric, farkku, ruskea, sellainen, jossa on oli kaksi takalasin pyyhintä, malli ???
      Auto näytti täysin ruosteettomalta ja hyvin siistiltä, kuskina vanhempi mies.
      Lisäksi työkaverillani on Cedric, 2,4E, hopea, ruosteeton ja pirun siisti, ollut kaverin isällä ensin taksina, sitten omana käyttöautona.

      Tiedän täällä olevan ainakin viisi muuta em. Cedriciä ja niiden lisäksi vielä pari farkkua, kunnosta en osaa sanoa mitään, liikkuvathan nuo ainakin.
      Syy, miksi noita on, ja muitakin vanhoja autoja, täällä niin paljon, on suola, tai oikeammin sen puute, täällä Lapissa kun teitä ja autoja ei suolata.

      • Henro

        Pitänee tehdä autonhakutoivioretki sinne päin joskus. Täällä Helsingissä en ole nähnyt yhtään Cedric-farmaria pitkiin aikoihin liikenteessä, saati sitten myynnissä.
        Se näkemäsi malli on todennäköisesti 430, eli siis Datsun 280 C:nä täällä tunnettu vv 1980-1985 myynnissä ollut. 330 ja Y30-farmarit ovat bensakoneisia, 330 on 2,6 litran suoralla kuutosella ja Y30 3 litran V6:lla.
        Työkaverisi auto lienee kuitenkin Laurel mallimerkinnästä päätellen?


      • MasterBlaster

        Tuntuu kaikki Cedricit olevan täällä pohjanmaalla ja kuten sanoit, lapissa. Kävin kesällä helsingissä eikä koko matkalla näkynyt yhtään Cedricciä. Sitten kun käy oulussa niin joka ainut reissu tulee 1 tai 2 cedricciä vastaan. Kaveri osti kesällä Opel Ascona A:n, vuodelta 72. Kyllä huomasi että se oli ollut lapissa vanhalla papparaisella, kukkaa ei ollut missään!!! Ja tasan 2 reikää löytyi koko autosta. toinen konehuoneesta ja toinen takakontista vararenkaan kolosta, muuten autoa ei ole paikattu ollenkaan.

        Sattuuko kukaan tietämään mistä autosta saa Cedricciin etuvilkun lasin? Viime kesänä olin kusesssa kun ei tahtonut mistään löytyä sellasta, Mitsubishi Colt:issa, Lancer:issa, yms on hieman pidempi lasi ja Honda Jazz:ssa on hieman lyhyempi. Vielä oli joku automerkki jossa oli lähes saman kokoinen vilkunlasi. Onneksi Oulaisten hajottamolla oli 2 Cedricciä, toisessa oli 1 vilkunlasi paikallaan ja sain sen sitten sieltä.


    • Möin mannelle

      Mannethan ne siivoo varsinkin kaikki isot dieselit pois tilastoista. Mutta siellä missä mannet kokoontuu, niin taatusti löytyy useampi vanha iso diesel Nissan/Datsun. Olen omin silmin nähnyt tänäkin vuonna.

      Myin yhden japsidieselin manneille. Kohta tuli ylinopeussakko (automaattikamerasta) mulle ja sen perään dieselveron maksukehotus. Ei pojat pahemmin välitä paperihommista.

      • Datsunisti

        No niin, nyt aletaan päästä asian ytimeen.
        Miksi mannet ajavat Cedriceillä??


      • Henro
        Datsunisti kirjoitti:

        No niin, nyt aletaan päästä asian ytimeen.
        Miksi mannet ajavat Cedriceillä??

        Tuo on erittäin hyvä kysymys, koska hirvittää ajatella, että itsellä on jossain sama maku kuin manneilla. No, onneksi sentään autoissa, eikä esimerkiksi vaatteissa tai musiikissa.


      • MasterBlaster
        Datsunisti kirjoitti:

        No niin, nyt aletaan päästä asian ytimeen.
        Miksi mannet ajavat Cedriceillä??

        Erittäin hyvä kysymys. Vaikuttaakohan asiaan auton Gangsteri ulkonäkö? Kun käytin Cedricciä ensimmäistä kertaa kotona niin kommenttia tuli sen verran että:

        Tuohan näyttää ihan Venäjän mafian autolta!!!

        Saman suuntaista kommenttia on tullut kyllä muualtakin, ja toiveita tummennetuista laseista yms. mutta meikäläisen Cedricistä EI teiniautoa tehdä, yritän pitää sen mahdollisimman orkkiksena, ja säilyttää kaikki alkuperäiset osat.


      • Datsunisti
        MasterBlaster kirjoitti:

        Erittäin hyvä kysymys. Vaikuttaakohan asiaan auton Gangsteri ulkonäkö? Kun käytin Cedricciä ensimmäistä kertaa kotona niin kommenttia tuli sen verran että:

        Tuohan näyttää ihan Venäjän mafian autolta!!!

        Saman suuntaista kommenttia on tullut kyllä muualtakin, ja toiveita tummennetuista laseista yms. mutta meikäläisen Cedricistä EI teiniautoa tehdä, yritän pitää sen mahdollisimman orkkiksena, ja säilyttää kaikki alkuperäiset osat.

        Millä muulla samanhintaisella autolla pääsee yhtä pitkälle ilman mitään pakollisia korjauksia kuin Cedricillä?
        Eiköhän se lie syy Cedricin suosioon manneporukoissa. Tietysti etuna on vielä kahden hevosen kuljetusperävaunun vetomahdollisuus.
        Kyllähän noissa 700 tkm ajetuissa vikoja on, mutta ei ajamista estäviä kovin usein.


    • Anonyymi

      Nyt kun lukee näitä kommentteja vuodelta 2002 niin on paljon muuttunut. Ei löydy enää mistään ja puolet omistaa Kimmo Partanen keravalta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      68
      3198
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1851
    3. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      111
      1740
    4. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      224
      1249
    5. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      129
      1048
    6. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      99
      992
    7. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      944
    8. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      67
      926
    9. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      84
      869
    10. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      865
    Aihe