Stalin oli rautaa

mutta...

sisältä tuo rauta oli täysin mätä.Sen jälkeen alkoi mätänemään koko Neuvostoliitto jossa ei ollut todellista kommunismin aatetta.

7

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totalitarismi ....

      ihmisten oma tahto sotii kommunismin periaatteita vastaan

      • oikeassa. Kommunismissa egoismin osuus on olematon!
        vom


      • eläneiltä ...
        vom kirjoitti:

        oikeassa. Kommunismissa egoismin osuus on olematon!
        vom

        kuka haluaa vanhan systeemin takaisin? Ei kukaan!


      • eläneiltä ... kirjoitti:

        kuka haluaa vanhan systeemin takaisin? Ei kukaan!

        Kyllä entisestä itä-Saksasta ja muista itä-Euroopan kommunistivaltioista löytyy myös niitä ihmisiä, jotka haikailevat edelleenkin entisen järjestelmän perään. Kaikille se markkinatalouden ja kapitalismin voitto ei ollut yhtä hieno asia kun toisille. Ainakin työttömyys on lisääntynyt huomattavasti itä-Euroopassa kommunismin kaatumisen myötä, muistaakseni Puolassa oli koko EU:n suurin työttömyysprosentti.


      • sinä typerys
        DarkFear kirjoitti:

        Kyllä entisestä itä-Saksasta ja muista itä-Euroopan kommunistivaltioista löytyy myös niitä ihmisiä, jotka haikailevat edelleenkin entisen järjestelmän perään. Kaikille se markkinatalouden ja kapitalismin voitto ei ollut yhtä hieno asia kun toisille. Ainakin työttömyys on lisääntynyt huomattavasti itä-Euroopassa kommunismin kaatumisen myötä, muistaakseni Puolassa oli koko EU:n suurin työttömyysprosentti.

        löytyyhän niitä haikailijoita, entiset puoluepamput ja stasin virkailijat.


      • bonaqua
        DarkFear kirjoitti:

        Kyllä entisestä itä-Saksasta ja muista itä-Euroopan kommunistivaltioista löytyy myös niitä ihmisiä, jotka haikailevat edelleenkin entisen järjestelmän perään. Kaikille se markkinatalouden ja kapitalismin voitto ei ollut yhtä hieno asia kun toisille. Ainakin työttömyys on lisääntynyt huomattavasti itä-Euroopassa kommunismin kaatumisen myötä, muistaakseni Puolassa oli koko EU:n suurin työttömyysprosentti.

        löytyy..mutta aika muistot kultaa..mukavahan se on jälkeenpäin inttiäkin muistella ja ei se mudassa ryömiminen enään ikävältä tunnu.. itä-saksakin koheni silmissä kun sai länsi-saksan tuella paikat kunttoon..kiitos paikkojen tuhoomisesta meneekin sitten neukuille ja komunkoille. edelleenkään työ ilman tarkoitusta on yhtä tyhjän kanssa..lähes kuin sinun vapauden kannatuksesi..molemmissa puhe on aivan eri kuin totuus.


      • maailmaa ...
        DarkFear kirjoitti:

        Kyllä entisestä itä-Saksasta ja muista itä-Euroopan kommunistivaltioista löytyy myös niitä ihmisiä, jotka haikailevat edelleenkin entisen järjestelmän perään. Kaikille se markkinatalouden ja kapitalismin voitto ei ollut yhtä hieno asia kun toisille. Ainakin työttömyys on lisääntynyt huomattavasti itä-Euroopassa kommunismin kaatumisen myötä, muistaakseni Puolassa oli koko EU:n suurin työttömyysprosentti.

        toisiinsa, jos näiltä ostalgia-hemmoilta kysyttäisiin haluavatko oikeasti vanhan harppi-Saksan takaisin niin tuskinpa ...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe