Sepram 20mg, onko kellään kokemuksia?

someone

Sain siis tota sepramia estolääkitykseksi, lääkäri sanoi, että alkuun voi tulla paniikkioireita.. Onko kenelläkään kyseisestä lääkkeestä kokemusta? Kauanko kesti ennen kuin apu tuli?

36

46205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä kokemusta,

se kun on sama lääke kuin markkinoillamme kauimmin ollut SSRI-lääke Cipramil (siis sama lääke, ei Cipramilin rinnakkainen!!), joita niitäkin liuta löytyy.
      Totta,alussa olo voi paheta. Suoraanko aloitat 20 mg:lla? Itse aloitin 10 mg joskus aikoinani ja siitä se sitten nostettiin asteittain ja voinnin mukaan aina 60 mg:n
      Sivuoireet tulivat parin päivän kuluttua,kuvotus, päänsärky jne, positiiviset vaikutuksen siinä kuukauden kuluttua lääkkeen aloittamisesta.
      Paniikitonta kevättä sinulle!

• someone

että kysyin, voinko aloittaa puolikkaalla(mulla kun on edelleen muistissa monen vuoden takainen kokeilu jostain seronilin rinnakkaislääkkeestä, ettei sitten ois just tää? jossa kaks tuntia pillerin ottamisen jälkeen tuli sellanen kohtaus, että ikinä ei ole ennen eikä jälkeen sellaista ollut).
        Niin myös siis aion aloittaa puolikkaalla, vaikka lekuri sanoi, että siitä tuskin on sitten yhtään toivottua hyötyä ja että samat paniikkioireet tulevat todennäköisesti silti... jaa a.. saas katsoen kuin ämmän käy.

• itsekin
        someone kirjoitti:

että kysyin, voinko aloittaa puolikkaalla(mulla kun on edelleen muistissa monen vuoden takainen kokeilu jostain seronilin rinnakkaislääkkeestä, ettei sitten ois just tää? jossa kaks tuntia pillerin ottamisen jälkeen tuli sellanen kohtaus, että ikinä ei ole ennen eikä jälkeen sellaista ollut).
        Niin myös siis aion aloittaa puolikkaalla, vaikka lekuri sanoi, että siitä tuskin on sitten yhtään toivottua hyötyä ja että samat paniikkioireet tulevat todennäköisesti silti... jaa a.. saas katsoen kuin ämmän käy.

Sepram 40 mg/per päivä ja olen jo tottunut siihen.
        Tuo Sepram annettiin minulle kuitenkin ajoittaisen
        masennuksen/alakuloisuuden tähden, ei varsinaises-
        ti paniikkihäiriöihin.Kyllä silti minun mielestäni
        tuo Sepram on lieventänyt myös paniikkikohtauksia-
        ni yhdessä Peratsin 8 mg kanssa.Peratsinia ja Te-
        mestaa sanotaan myös "demonienhäätölääkkeeksi".

• kauhea

Itse sain paniikkioireiden ollessa tosi pahoja ja kun se sillopin diagnosoitiin niin sepramia... Jokaisellahan oireet ja apu on omanlaisensa... Itsel oli vatsa koko ajan sekaisin(söin 3kk:tta)huono olo ja ripuli, paniikin oireet ei hävin, mut tunteist tuli tasapaksua linjaa, ja toisaalta taas yht äkkisiä itkukohtauksia. Itsel ei apua.

Sit sain zoloftin=viel pahempi, vei kyvyn nauttia seksistä ja tuli paniikkeja pahempana... Sit lopetin lääkkeet lääkäreiden vastustelusta huomimatta ja pärjään paremmin ilman. Ei lääkkeist aina apua. Enää en uskaltais edes kokeilla, jollei mene pahaks. Mulle auttoi puhuminen kaikist parhaiten. Suosittelen.

• lääke...

Minulla menee Sepram ennen Cipramil.

En ole kyllä mitään sivuoireita huomannut.Elämänlaatu parannut huomattavasti kun ei tarvitse panikoida.Joskus toki kohtauksiakin tulee mutta pääsääntöisesti voin hyvin.

Muistaakseni tuo Cipramil alkoi vaikuttaa n.2-3 viikon sisällä,siitä siirryin Sepramiin kun tuli mahdollisuus vaihtaa halpempaan tuotteeseen.

• ihan..

.. sama juttu.

• 2 krt sepramia syönyt

Kannattaa tosiaan aloittaa tuo Sepramin syönti ottamalla ensimmäiset 10 pv puolikas tabletti, eli 10mg. Näin ainakin lääkäri neuvoi minua.
      Lopetuskin kannattaa tehdä pikkuhiljaa -vielä hitaammin kuin aloitus.

Itselläni tuli alussa juuri tuota kuvotusta, mitä näköjään muillakin aiheeseen vastanneilla. Sitä kesti ehkä viikon, vähän yli. Pahimmat paniikit minulla tuli noiden vieroitusoireden aikana.

En saanut paniikkioireisiin mitään suurta apua missään vaiheessa. Edelleen joutui ottamaan Diapamin pahoissa tilanteissa. Eniten tuo lääke vaikutti niin, että mikään ei tavallaan enää järkyttänyt. Jos tuli paniikki niin ei sitä enää ajatellut jälkeenpäin/etukäteen ja ahdistellut sen takia. Lääke latisti muitakin tunteita ja vei seksihalut (palasivat onneksi kun lääkkeen lopetti).

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

• someone

Tai vastahan on menossa 2. päivä. Pienimuotoista kuvotusta on ja tuntuu, että lähes kokoajan on kohtaus tuloillaan, mutta ei kuitenkaan tule.
        Eiköhän tää tästä...

• Paniikkihäiriö
        someone kirjoitti:

Tai vastahan on menossa 2. päivä. Pienimuotoista kuvotusta on ja tuntuu, että lähes kokoajan on kohtaus tuloillaan, mutta ei kuitenkaan tule.
        Eiköhän tää tästä...

Täällä sama tilanne. Nostin pari päivää sitten 10mg:stä 20mg:hen ja on koko ajan sellanen olo et paniikkikohtaus tulis mutta ei sitten kuitenkaan tule.

• nalle

mulle määrättiin myös tota sepram lääkettä mutta en voinut syöda niitä viikkoakaan sillä mulla vain oireet tuli niin pahoiksi että en pystynyt olemaan mitenkään päin. tein varmasti tyhmästi sillä niidenhän pitäiskin alkaa vasta parin viikon päästä auttaan. mutta mä en tosiaan olis pystyny oleen 2 viikkoa ihan paniikissa. öisinkin heräilin siihen kun sydän hakkas jotain 120 kertaa minuutissa, se oli järkyttävää. Kysyisin muuten sellaista että onko teillä jotka kärsivät paniikkihäiriöistä niin sellaista että ruoka ei maita eikä oikein mikään huvita?

• iipetti

mulla on kans ilmenny ruokahaluttomuutta kun on paniikit päällä, pitää vaan yrittää syödä ja sit välillä on ollu myös nielemisvaikeuksia, mikä on kyllä tosi inhottava tunne.ei siinä olotilassa pysty tekemään oikeastaan mitään, sitä vaan odottaa et menispä tää taas ohi.

• someone

Eli nyt on 4:s päivä menossa kun syön tota sepramia ja olo eikun pahenee. Ilmoitin jo pomolle, etten varmaan tule ensiviikollakaan töihin. Mulla on hirveen rauhaton olo, ihan kuin menis sähköä tai jotain kehossa.
        Eilen oli suht ok päivä, ei ollu paniikkioloa ku yhden kerran, tosin parin tunnin ajan, mut ei kuitenkaan koko päivää. Tänään sitten taas on kyllä eilinen tullut korkojen kanssa sitten. Huomenna uudestaan lääkäriin, saas katsoen mitä seuraavaksi.
        Niin ja todellakin on ruokahalu tipotiessään, oon laihtunu 3 kiloa tälläviikolla. Ei pysty ees ajatteleen ruokaa.

• 2 krt sepramia
        someone kirjoitti:

Eli nyt on 4:s päivä menossa kun syön tota sepramia ja olo eikun pahenee. Ilmoitin jo pomolle, etten varmaan tule ensiviikollakaan töihin. Mulla on hirveen rauhaton olo, ihan kuin menis sähköä tai jotain kehossa.
        Eilen oli suht ok päivä, ei ollu paniikkioloa ku yhden kerran, tosin parin tunnin ajan, mut ei kuitenkaan koko päivää. Tänään sitten taas on kyllä eilinen tullut korkojen kanssa sitten. Huomenna uudestaan lääkäriin, saas katsoen mitä seuraavaksi.
        Niin ja todellakin on ruokahalu tipotiessään, oon laihtunu 3 kiloa tälläviikolla. Ei pysty ees ajatteleen ruokaa.

Eikö sinulle annettu mitään rauhoittavia, joita voi ottaa jos aloitusoireet menee pahoiksi? En tiedä onko siitä suurta apua, että ottaa sepramin illalla, mutta kannattaa kokeilla sitä.

Jos juot kahvia, niin pidä siinä taukoa. Unohda myös muut kofeiinipitoiset juomat joksikin aikaa.

Kyllä se siitä varmaan helpottaa viikon sisällä. Aivoilla menee vähän aikaa sopeutua.

tsemppiä!

• someone
        2 krt sepramia kirjoitti:

Eikö sinulle annettu mitään rauhoittavia, joita voi ottaa jos aloitusoireet menee pahoiksi? En tiedä onko siitä suurta apua, että ottaa sepramin illalla, mutta kannattaa kokeilla sitä.

Jos juot kahvia, niin pidä siinä taukoa. Unohda myös muut kofeiinipitoiset juomat joksikin aikaa.

Kyllä se siitä varmaan helpottaa viikon sisällä. Aivoilla menee vähän aikaa sopeutua.

tsemppiä!

Mulla on edellisen lääkärin määräämää opamoxia, mutta kun siitä ei ole mitään hyötyä- ainoastaan alkaa väsyttämään. Mistä pirusta sen sitten tietää, että sopiiko joku lääke vai ei?

• nappula

mulle lääkäri sanoi tänään kun kerroin tapauksista että mä en saa syödä sepramia ku se tekee mulle niin hullun olon. se määräs jotain propral nimistä lääkettä.... mun sydän kuulemma lyö niiiiin kovaaaa....

• Häiriöinen

Itsekkin käytän Sepram 20mg. Paniikkikohtaukset on pitäny hyvin poissa ja ainut oire ollut se että aluksi oli vaikea nukahtaa illalla, mutta sekin mennyt jo ohi. Ahdistuneisuus sen sijaan pysyny melkein samana. :/

• someone

Piti tänään mennä töihin, kun olo oli ihan hyvä, mutta yöllä en saanu nukutuksi ja loppuviimeks sitten tuli kunnon paniikkikohtaus :(
        Mä söin eka 10pvää 10mg ja sunnuntaina nostin sen siihen 20mg ja täs on sit tulos :(
        Lekuri sanoi, et jos mun pitäis sitten vaan laskee se takasin siihen 10mg..
        En tiiä, vitutus on melkonen..
        Onko kellään ollu näin pitkään kestäneitä oireita(siis sillon ku lääkitys on aloitettu)?

• ei hyötyä, päinvastoin
        someone kirjoitti:

Piti tänään mennä töihin, kun olo oli ihan hyvä, mutta yöllä en saanu nukutuksi ja loppuviimeks sitten tuli kunnon paniikkikohtaus :(
        Mä söin eka 10pvää 10mg ja sunnuntaina nostin sen siihen 20mg ja täs on sit tulos :(
        Lekuri sanoi, et jos mun pitäis sitten vaan laskee se takasin siihen 10mg..
        En tiiä, vitutus on melkonen..
        Onko kellään ollu näin pitkään kestäneitä oireita(siis sillon ku lääkitys on aloitettu)?

olen syönyt sepramia viisi kuukauta paniikiin ja ahdistukseen, ei itään apua kumpaankaan, aina aamuisin huono olo ja vapisuttaa. Syön myös xanoria ja nyt olen aikonut lopettaa sepramin syönnin, vaan xanor auttaa. Kysyisin, kuinka kauaun sepramin lopetuksen viekarit kestää, olen syönyt sitä 20mg/päivä. Olen nyt laskenut annoksen 10mg, kolme päivää kulunut ja viekkarit ovat kauheat.

• Tyttövaa
        ei hyötyä, päinvastoin kirjoitti:

olen syönyt sepramia viisi kuukauta paniikiin ja ahdistukseen, ei itään apua kumpaankaan, aina aamuisin huono olo ja vapisuttaa. Syön myös xanoria ja nyt olen aikonut lopettaa sepramin syönnin, vaan xanor auttaa. Kysyisin, kuinka kauaun sepramin lopetuksen viekarit kestää, olen syönyt sitä 20mg/päivä. Olen nyt laskenut annoksen 10mg, kolme päivää kulunut ja viekkarit ovat kauheat.

Mä lopetin kanssa ton sepramin alkuviikosta ja mulla on aivan järkyttävät vierotusoireet, ainoo miten on kohtalainen olla on maaten/nukkuen... Mut unetki on niin kamalan levottomia ja omituisia et oksat! :( Hyväks lääkkeeks sen totean, ei muuten mitään, mut lopetus tosiaan on kamalaa... Ja tänään on vieläpä ollu kamalin päivä, kokoaika olo et laatta lentää ja mikää ei huvita ja liikkues olo on aivan sietämätön!!!

• YEZ

kun aloittaa minkä tahansa mielialalääkityksen,niin ennenkuin elimistö tottuu,voi oireet lisääntyä hetkellisesti.aika tasan 2 viikkoa ja oireet helpottavat.kun aloin syömään sepramia,olo oli juuri sen pari viikkoa hieman ylikierroksilla oleva.ja siivosin.siivosin kaikki paikat ja moneen kertaan,lajittelin,raivasin,tuli siis lievästi maaninen olo.samoin kävi parile muulle läheiselleni.mutta sitten alkoi normaali elämä.

• Ahdistaa

Terve! Aloitin viime viikolla Ixelin lisälääkityksenä Sepramin 20 mg aamuisin. Olo on erittäin hermostunut. Lienee ihan normaalia näin kuurin alussa? Tarkoitus olisi ehkä jossain vaiheessa jättää Ixel kokonaan pois ja lisätä Sepramin annostus 40-60 mg/vrk. Xanoreistakin haluaisin päästä jossain vaiheesas eroon. Nyt syönyt niitä 5 vuotta päivittäin. Tällä hetkellä annostus aamuin illoin 2*0,5 mg depot 0,5 mg normaali

• vaari'

Eikä myöskään mitään oireita. Olen käyttänyt sitä 28 päivää. Haen huomenna seuraavan annoksen, jos ei vieläkään vaikuta, mihin kohdistan kovasanaisen reklamaation? Kai lääkkeissäkin on takuu?

• keinuttaa..

Hei onko kellään kokemusta että Sepramia olisi määrätty huimaukseen? Neurologi epäili kun ei muuta vaivaa löytynyt että paniikkihäiriö tms. voi myös oireilla huimauksen tunteena. Minulla on joka päivä keinuttavaa huimausta, ollut jo lähes puoli vuotta. Nyt olen syönyt Sepramia lähes kolme viikko 10 mg ja olo ja huimaus on vielä pahempaa, lisäksi kuvottaa ym. En ole vielä uskaltanut nostaa annostusta 20 mg niinkuin olis tarkoitus. Ajattelin odottaa josko tilanne tasaantuisi ensin hieman tällä annoskella. Alan epäillä vaikuttaako tämä tähän vaivaan ollenkaan. Minulla on ollut aikaisemmin paniikkihäiriö noin kuusi vuotta sitten eikä se ollut ollenkaan tälläistä. Söin silloin Cipramila joka auttoi kyllä. Löytyykö kohtalotovereita?

• kyllä
        keinuttaa.. kirjoitti:

Hei onko kellään kokemusta että Sepramia olisi määrätty huimaukseen? Neurologi epäili kun ei muuta vaivaa löytynyt että paniikkihäiriö tms. voi myös oireilla huimauksen tunteena. Minulla on joka päivä keinuttavaa huimausta, ollut jo lähes puoli vuotta. Nyt olen syönyt Sepramia lähes kolme viikko 10 mg ja olo ja huimaus on vielä pahempaa, lisäksi kuvottaa ym. En ole vielä uskaltanut nostaa annostusta 20 mg niinkuin olis tarkoitus. Ajattelin odottaa josko tilanne tasaantuisi ensin hieman tällä annoskella. Alan epäillä vaikuttaako tämä tähän vaivaan ollenkaan. Minulla on ollut aikaisemmin paniikkihäiriö noin kuusi vuotta sitten eikä se ollut ollenkaan tälläistä. Söin silloin Cipramila joka auttoi kyllä. Löytyykö kohtalotovereita?

todellakin sama kohtalo... huimauksen johdosta paniikkihäiriö, näin ainakin olen asian ajatellut. Nyt sepram ja syön myöskin 10mg mutta tarkoitus nostaa myös 20mg. Jatkotutkimuksia vielä huimaukseen tulossa saas nähä...

• onkin?!
        kyllä kirjoitti:

todellakin sama kohtalo... huimauksen johdosta paniikkihäiriö, näin ainakin olen asian ajatellut. Nyt sepram ja syön myöskin 10mg mutta tarkoitus nostaa myös 20mg. Jatkotutkimuksia vielä huimaukseen tulossa saas nähä...

Huimausta on jatkunu nyt syksystä asti ja olen sitä ihmetelly,että mistähän mahtaa johtua.Mutta siis liittyy taas pahentuneeseen ahdistuneisuuteeni.Sain tänään elämäni ekat mielialalääkkeet,Sepramia..Mielenkiinnolla odotan mitä hu tapahtuu..Aloitan 5mg:llä,sit vko 10mg ja sit 20mg..Imetän,mutta ei kuulemma haittaa..

• fdfdf

eipä noi sepramit auta oikeen mitenkään, turha lääke jos oikeasti on kovaa masennusta.. itselläni kans nytten 20mg sepramia ja ihan turhaa tavaraa, lääkärin kanssa pitää vaihtaa seuraavaksi koko lääkitys..

• paniikkia
        onkin?! kirjoitti:

Huimausta on jatkunu nyt syksystä asti ja olen sitä ihmetelly,että mistähän mahtaa johtua.Mutta siis liittyy taas pahentuneeseen ahdistuneisuuteeni.Sain tänään elämäni ekat mielialalääkkeet,Sepramia..Mielenkiinnolla odotan mitä hu tapahtuu..Aloitan 5mg:llä,sit vko 10mg ja sit 20mg..Imetän,mutta ei kuulemma haittaa..

samalta tuntuu minustakin. Olen jo pitkään käyttänyt kyseitä lääkettä ja olen ajatellut että huimaus johtuu alhaisesta verenpaineestani?! Muuten kyllä ok olo mutta tuntuu karmealta mennä kauppaan tms kuin huimaa.

• Vihdoin paniikki/masennus k...

Moikka!

Täällä on puhuttu paljon Sepramin ottamisesta 20 mg:n annoksena per päivä. Itse söin tuota annosta yli vuoden, mutta kärsin silti paniikkihäiriöstä vaikka masennus ja ahdistuneisuus hieman helpottivatkin. Lopulta menin toiselle lääkärille tarkoituksenani pyytää jotain muuta lääkettä kokeiltavaksi ja hän kertoikin että tuo 20 mg on luultavasti liian pieni annos pitämään paniikkia ja masennusta loitolla ja ehdotti että kokeillaan Sepramia vielä, mutta tupla-annoksella. Näin siis tehtiin ja aloin noin puolitoista vuotta sitten ottamaan 40 mg:n annoksen joka aamu ja sepä auttoi kun auttoikin! Tänä päivänä voin todella hyvin, paniikit ovat mennyttä aikaa. Joskus aluksi ajattelin että on ikävää syödä näin "vahvaa" lääkitystä jatkuvasti, varsinkin kun ei tiedä voiko sitä ikinä lopettaa.. palautuisivatko oireet samantien, jos lopettaisin tai vähentäisin annosta. Mutta toisaalta, jos näin voin elää täysipainoista, positiivista ja sosiaalista elämää, niin aion kyllä jatkaa juuri tällä lääkkeellä ja tällä annoksella. Tsemppiä kaikille!! :-)

• 3 kk

Kolme kuukautta pitää paniikkihäiriöön käyttää ennen kuin näiden ssri-lääkkeiden tehosta voi vetää johtopäätöksiä. Kyllä ne auttavat. Minulla auttoi vanhempi ja halpa sitalopraami (kuten tuo Sepram) paremmin kuin essitalopraami (Cipralex), tiedä sitten miksi.

• eeeejjjj

Minä sain nyt myös sepramia. Lääkäri vain ei diagnosoi paniikkihäiriötä vaan kirjoitattaa kyseessä olevan PMS-oireet. Näin siksi, että ilmenee ainoastaan 2vk ennen kuukautisia vaikka onkin mielestäni ihan selvä PH. Noh samapa tuo minulle kunhan saan lääkityksen. Nyt siis menossa 10mg päivässä. Viikon verran syöty ja olo on ihan hyvä. Pientä paniikkia lääkkeenoton jälkeen mutta muutoin olen energinen ja hyväntuulinen. Ihanaa tuntuu kun saisi elämästään vihdoin kiinni.

• venla72_
        eeeejjjj kirjoitti:

Minä sain nyt myös sepramia. Lääkäri vain ei diagnosoi paniikkihäiriötä vaan kirjoitattaa kyseessä olevan PMS-oireet. Näin siksi, että ilmenee ainoastaan 2vk ennen kuukautisia vaikka onkin mielestäni ihan selvä PH. Noh samapa tuo minulle kunhan saan lääkityksen. Nyt siis menossa 10mg päivässä. Viikon verran syöty ja olo on ihan hyvä. Pientä paniikkia lääkkeenoton jälkeen mutta muutoin olen energinen ja hyväntuulinen. Ihanaa tuntuu kun saisi elämästään vihdoin kiinni.

Sain Sepramia (masennukseen) ja sinnittelin 6 viikkoa pahemmassa olossa kuin masennus ikinä kunnes tämä sitten vaihdettiin Efxoriin joka on sopinut hyvin.

• Par2

Joo elikkä mulla on ollut toi paniikkihäiriö kohta 2 v ja syön samaa lääkettä. Mulla kesti noin 2-3 viikkoa lääkityksen alusta kunnes kohtaukset loppuivat.

• Puolukka:(

Onko kenelläkään auttanut Sepramin punastumiseen?? Minulla kun paniikkihäiriö johtaa punastumiseen, eli TODELLA vastenmieliseen oloon!! Aloitin itse tänään elämäni ensimmäisen lääkityksen. Ensin 10mg viikko, sitten 20mg viikko ja sitten vielä 30mg viikko. Toivon todella, että auttaa. Elämä menee niin hukkaan ja opiskelusta/ työnteosta ei tule mitään!!!:((

• snowroses
        Puolukka:( kirjoitti:

Onko kenelläkään auttanut Sepramin punastumiseen?? Minulla kun paniikkihäiriö johtaa punastumiseen, eli TODELLA vastenmieliseen oloon!! Aloitin itse tänään elämäni ensimmäisen lääkityksen. Ensin 10mg viikko, sitten 20mg viikko ja sitten vielä 30mg viikko. Toivon todella, että auttaa. Elämä menee niin hukkaan ja opiskelusta/ työnteosta ei tule mitään!!!:((

Voi sinua. Tiedän niin miltä sinusta tuntuu. Minullakin punastelu välillä tuntui pilaavan koko elämän.
        Sain totaallisia raivokohtauksia kuin edes näin itseni peilistä kun taas naama punaisena :(

Punastumiseen kyllä pitäisi olla joitakin keinoja. mm
        - kuulin kosmetologilta että olisi joku ihoa paksuntava hoito joka auttaisi ettei naama aina helota
        - Cliniquella myydään meikkivoiteen alle laitettavaa viher/sinertävää voidetta joka taittaa punaisuuden pois
        kyllähän näitä on riittää

• pilvi

Jos masennnus johtuu työstä tai työososuhteista, eikä asialle voi oikeastaa tehdä mitään, kannattaako mielialaan ja alakuloisuuteen ja itkuisuuteen aloittaa Sepram, mitä mieltä?

• diates

paskaa kamaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2266
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      1996
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      105
      1404
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      75
      1253
    5. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1126
    6. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1018
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      996
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      904
    9. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      847
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      69
      840
    Aihe