Jos sallitaan vielä palattavan presidentinvaalitaistoon, niin minua on hieman ihmetyttänyt yksi asia, joka on ollut poissa aiemminkin Kokoomuksen ehdokkaan ollessa vaalissa mukana.
Kepuehdokkailla on aina ollut ihanteensa ja esikuvansa Kekkonen, jonka nimeen Väyryset, Ahot ja Vanhaset ovat vaonnoneet. Taisipa vähän vannoa jopa Vironperän isäntä vuonna 1982, vaikka Kekkonen oli hänelle tukun ilkeitä myllykirjeitä lähettänytkin ja vaatinut Virolaisen eroa niin puhemiehen kuin puolueen puheenjohtajan paikalta.
Kokkomuksellakin olisi esikuvansa, joka on erittäin hyvämainen valtioviisas presidentti. Itse luen hänet jopa selväksi ykköseksi maamme valtiomisten joukossa eli Juho Kusti Paasikivi. Kuitenkaan kokoomuslaiset hyvin harvoin muistuttavat äänestäjiä, kuinka taitava valtiomies heidän riveissään on ollut. Lisäksi Paasikivi oli poliitikko, joka nautti suosiota ja kunnioitusta myös poliittisen karttamme vasemmalla puolella. Eikö hänestä siis muka olisi esikuvaksi?
Pikkuhuomio
2
150
Vastaukset
- ITT
muodostaneet Bobit, ja muut Sedun ja Kirsin pikku-julkkiskaverit, tai Niinistö Cafeittein minkkiturkki-edustusrouvat ovat edes kuulleet jostain Paasikivestä.
Jos ovat joskus nimen kuulleet, luulevat sitä korkeintaan uudeksi italialaisravintolaksi Espalla. - Erikoinen ukko
Vaikkapa siksi, että kokoomuksen nykyinen Nato-politiikka olisi helppo kyseenalaistaa Paasikiven muutamalla napakalla lausahduksella.
Paasikivi oli niin erikoinen ulkopoliittinen toisinajattelija puolueessaan, ettei kokoomus ole halunnut nostaa häntä erityisen suureksi esikuvakseen myöhemminkään, vaikka kokoomuksen ulkopoliittiset näkemykset lähestyivätkin muita puolueita ja Paasikiven linjaa 70-luvulla.
Toki Paasikiven arvostus kokoomuksessa oli 30 vuotta sitten paljon suurempi kuin nykyään, mutta 90-luvulta alkaneeseen uuteen linjanmuutokseen Paasikiven politiikka ei siis sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611