kävi täss sellanen juttu että jäi valot päälle bemuun, akku meni finaaliin. Auto pukattiin käyntiin työntämällä. käytin 30 min ja sammutin moottorin. nyt ei startti pyöri, latausta on kyllä ja ei lähde edes työntämällä käyntiin.
mikäköhän mättää.
startti ei pyöri bmw523
9
2039
Vastaukset
- Kra
.......Ei vielä riitä täyttämään tyhjää akkua!
Voihan olla, että akkukaan ei ole enää ollut ihan täysissä älyissään. Tyhjä akku myöskin jäätyy helposti jos jää pakkaseen. Jäätyminen rikkoo akun lopullisesti. - Aku
Akku ei lataudu 30 min auton käyttämisellä, lataa akkulaturilla vähintään 8 tuntia ja kokeile sitten startata, jos ei vielläkään ole virtaa, joudut ostamaan uuden akun.
- näitä konsteja
Irrota akun navat ja puhdista ne. Yleisin syy virranpuutteeseen.
Starttaa apuakulla. Napojen on silloin oltava puhtaat.
Toimivan tyhjän akun lataukseen 30 minuutin käyttö riittää loistavasti. Tilanne ei parane 8 tunnin akkulaturilatauksella. Auton laturi työntää helposti kymmenen kertaa suuremman virran kuin verkkovirtalaturi.
Jos sittenkään ei käynnisty, vie auto asiantuntijalle.
Osta uusi akku. Sen hinnan merkitys autoilun kuluissa on olematon.- ei riitä
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
- akkulaturilla
ei riitä kirjoitti:
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
Auton laturi kun on 120A, niin riittää siitä akulle enemmän kuin 10A
- vielä asiaan
ei riitä kirjoitti:
lataamaan tyhjää akkua. jos lataus virta on 10ampeeria akun kapasiteetti 70ampeeria, niin teoriassa latausaika on 7tuntia. todellisuudessa enemmän.
BMW E39:n laturin latausvirta on tosiaankin
120 A. Eli 60 Ah akku täyttyy tosi nopeasti.
Vaikka mylly olisi tehottomampikin, kyllä auto normaalisti käynnistyy puolen tunnin latauksella.
Ennen vanhaan olen valomuistittomien autojen kanssa tyhjentänyt akkuja moneen otteeseen. Niin tyhjäksi, että mitkään mittarivalot eivät pala. Ja niin tyhjäksi, että autoa on pitänyt hinata yli kilometri, koska herätevirtaakaan ei ole.
Ja kun autoa on ajettu 5 minuuttia käynnistymisen jälkeen, on se aina startannut kokeiltaessa.
Että näin käytännössä. - Kra
vielä asiaan kirjoitti:
BMW E39:n laturin latausvirta on tosiaankin
120 A. Eli 60 Ah akku täyttyy tosi nopeasti.
Vaikka mylly olisi tehottomampikin, kyllä auto normaalisti käynnistyy puolen tunnin latauksella.
Ennen vanhaan olen valomuistittomien autojen kanssa tyhjentänyt akkuja moneen otteeseen. Niin tyhjäksi, että mitkään mittarivalot eivät pala. Ja niin tyhjäksi, että autoa on pitänyt hinata yli kilometri, koska herätevirtaakaan ei ole.
Ja kun autoa on ajettu 5 minuuttia käynnistymisen jälkeen, on se aina startannut kokeiltaessa.
Että näin käytännössä.Laturin kyljessä komeileva ampeerilukema vaikkapa tuo 120 A saadaan ulos vasta kun laturi pyörii nimellistehoa vastaavalla nopeudella. Käytännössä jossain 6500 rpm, voi olla uudemmissa enemmänkin. Tyhjäkäynnillä ulos saatava sähköteho on hyvin paljon pienempi. Kovemmilla kierroksilla tietysti voidaan saada enemmänkin kuin tuo 120A.
Riippuen siitä mitä sähkön kuluttajia on päällä, niin ehjänkin (tyhjän) akun täyttäminen ottaa oman aikansa.
Yleensä mitä olen eri autojen sähköjen kanssa ollut tekemisissä, niin sähköjärjestelmä on ollut mieluummin alamittainen kuin riittävä. Bemari näyttäis olevan tässäkin suhteessa iloinen poikkeus moniin muihin kinnereihin verrattuna. - bmw-01
Kra kirjoitti:
Laturin kyljessä komeileva ampeerilukema vaikkapa tuo 120 A saadaan ulos vasta kun laturi pyörii nimellistehoa vastaavalla nopeudella. Käytännössä jossain 6500 rpm, voi olla uudemmissa enemmänkin. Tyhjäkäynnillä ulos saatava sähköteho on hyvin paljon pienempi. Kovemmilla kierroksilla tietysti voidaan saada enemmänkin kuin tuo 120A.
Riippuen siitä mitä sähkön kuluttajia on päällä, niin ehjänkin (tyhjän) akun täyttäminen ottaa oman aikansa.
Yleensä mitä olen eri autojen sähköjen kanssa ollut tekemisissä, niin sähköjärjestelmä on ollut mieluummin alamittainen kuin riittävä. Bemari näyttäis olevan tässäkin suhteessa iloinen poikkeus moniin muihin kinnereihin verrattuna.kyllä mulla on kans kokemuksia autojen akun tyhjäyksestä ja jos akku on kunnos se kyllä lataantuu jo 5 min. sen verran että lähtee auto uudestaan starttaamalla käyntiin.
- epätietoinen2
laakkosen veljekset selvitti ongelman, ajonestosysteemi oli hajonnut. Kiitos kuiteskin asiallisista kommenteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k71252Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän191245- 51166
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.21164Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis11143Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11141Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin21134Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421127Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä31119Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21110