Heippa,oisin kysynyt,että minkälaisia kokemuksia teillä on kelan sivuilta löytyvästä äitiyspäiväraha laskurista??? itse olen sitä tänään käyttänyt ja nyt mietinkin,että voikohan siihen laskentaan yhtään luottaa. Tietysti oon voinu näppäillä sinne,sitä sun tätä väärinkin. Mutta annoin sinne viimeisten 6 kk tarkat bruttotulo määräni ja sain vastauksen johon olin enemmän kun tyytyväinen,että nyt oonkin vaan utelias,että minkämoisii summii,se muille mahtaa antaa. Saan itse liitonpäivärahaa nyt ja sen kelan laskurin peruusteella,ei paljonkaa tulot laskis,saan aikalailla samansumman ja siihe päälle viellä se lapsilisä 100 euroo. Että tavallaa se lapsilisä ois vaan lisätuloo mulle,per kuukausi. Oon täs ite luullu,että menee näkkärilinjalle,koko touhu!!
äitiyspäiväraha laskuri
6
6583
Vastaukset
- ..............................
...mä olen käyttänyt taas sitä asumistuki laskuria ja sen jälkeen olin yhteydessä kelaan ja
ne sanoi että kyllä se on totuuden mukainen se netti laskuri että eiköhän tuossa ole sama juttu
kunhan tiedot on vain oikein laitettu!- tuntuu et
ne laskurit saattaa antaa vähän mitä sattuu tuloksia, en luota niihin, antavat suuntaa ehkä, mutta todellisen tilanteen näkee vasta kun hakee.
- ihan oikein
saan 48,32e/päivä.
- Äippää
Liiton päivärahalla kerran olet ollut ennen äitiysloman alkua 4kk sisällä (riittää yksi päivä) niin se ansiosidonnainen katsotaan sosiaalietuudeksi ja näin ollen ä-raha on 86% sun liiton rahasta. :)
Eli ei montaa sataa € laske sun nykyisistä kuukausi tuloista.- se sen
laskee..?koitin ite laskee tuloista joistä oli vähennykset ym muut pois,olin 7,5 kk töissä summa oli 7000e ni siitä tuli tulokseks alle minimin se raha...?laskin vielä monta kertaa..=)
enkä muutenkaan tajuu ku joku saa työmarkkina tuloista 20 e päivä mistä ei tuu vuodessa ku joku viis tai kuus tonnii.. mun tän hetkiset tulot ei tuu olee 20% isommat ku 2004 ku on firmas niin huonosti töitä..
alotin työt 1.2 sitä ennen olin työvoimapoliittises koulutukses 10kk joka loppu 27.1. toivottavasti tajuutte mitä tarkotan..=) - odottaja =)
se sen kirjoitti:
laskee..?koitin ite laskee tuloista joistä oli vähennykset ym muut pois,olin 7,5 kk töissä summa oli 7000e ni siitä tuli tulokseks alle minimin se raha...?laskin vielä monta kertaa..=)
enkä muutenkaan tajuu ku joku saa työmarkkina tuloista 20 e päivä mistä ei tuu vuodessa ku joku viis tai kuus tonnii.. mun tän hetkiset tulot ei tuu olee 20% isommat ku 2004 ku on firmas niin huonosti töitä..
alotin työt 1.2 sitä ennen olin työvoimapoliittises koulutukses 10kk joka loppu 27.1. toivottavasti tajuutte mitä tarkotan..=)jos olit oikeessa paikassa,niin siinä lukee,että brutto tulot pitää merkata ja veroprosentti tulee eriksee (eli summa ennen verojen poistoa tulosta). elikkä laita siihe brutto ja sitte veroprossa alenpaa kohtaa,mikä se sinulla siten onkaan ollut 2004. sen jälkee siäl alhaalla o kohta jossa voi halutessaan laittaa tänhetke tulot,eli laita ruksi siihen ja merkkaa että mitä rahaa nyt saat ja mitä se o bruttona. Siinä on kolmevaihtoehtoo. Sen jälkee se laskee joko suoraan,tai menee seuraavaa kohta jossa täytetään joko kokovuoden tuloje mukaan,tai voit eritellä viimeisen puolenvuotta,ennen äitiyloman alkua. jolloin se laskee sinulle,kumpi tulee sinulle edukkaammaksi ja saat tietää rahasummankin.
itse tein sen niin,että erittelin tulot. kahdessa osassa siis ja kyllä se nyt ihan järkeen käyvältä vaikutti ainakin.En sitte tiiä,lue tarkasti ohjeet sieltä ja koita uudelleen,siinä menee hetki kun siihe perehtyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835