Kaipa sitten taas tulee ajeltua tuonne äitienpäivän tienoille talvirenkailla.Silloinkin vielä voi olla lunta ja liukkaita kelejä.Sitten nähdään taas takatalven yllättämiä nastarengasautoilijoita ojien pohjalla pahimmassa tapauksessa.
Eipä ole kiirettä vaihtaa
14
1288
Vastaukset
- kerrasta viisatunut
Kitkoilla ei kannata ajaa kovin pitkälle kevääseen. Tiet ovat nastarenkaiden jäljiltä niin karheat, että renkaat kuluvat voimakkkasti. Huhtikuun lämpiminä ja kuivina päivinä lamellit kärsivät enemmän kuin koko talvena ennen sitä. Seuraavan talven pito heikkenee selvästi. Itse vaihdan kesärenkaat viimeistään maaliskuun lopussa.
- TUTKIMUSTULOS
TEIDEN KULUMISESTA ON SELKEÄ , EI NASTAT VAAN AJOKÄYÖS ELI URISSA AJO SUOLA HIEKOITUSHIEKKA KULUTTAVAT TIEMME ! SUOLA ON SE PAHIN ASFALTIN KORROOSION AIHEUTTAJA JOTA ... HUOM ... KYLVETÄÄN KITKARENGASKUSKIEN AUTTAMISEKSI ENTISTÄ ENEMMÄN TEILLEMME ! ELI TEITÄ KULUTTAVATKIN TAVALLAAN KITKARENKAAT KUN ASIAN OIKEIN AJATTELEE !
NYKYNASTAT KULUTTAVAT 75% VÄHEMMÄN TIETÄ KUIN VANHAT KIELLETYT NASTAT
KOITETAAN PYSYÄ FAKTOISSA EIKÄ JAUHETA SHITTIÄ - kerrasta viisastunut
TUTKIMUSTULOS kirjoitti:
TEIDEN KULUMISESTA ON SELKEÄ , EI NASTAT VAAN AJOKÄYÖS ELI URISSA AJO SUOLA HIEKOITUSHIEKKA KULUTTAVAT TIEMME ! SUOLA ON SE PAHIN ASFALTIN KORROOSION AIHEUTTAJA JOTA ... HUOM ... KYLVETÄÄN KITKARENGASKUSKIEN AUTTAMISEKSI ENTISTÄ ENEMMÄN TEILLEMME ! ELI TEITÄ KULUTTAVATKIN TAVALLAAN KITKARENKAAT KUN ASIAN OIKEIN AJATTELEE !
NYKYNASTAT KULUTTAVAT 75% VÄHEMMÄN TIETÄ KUIN VANHAT KIELLETYT NASTAT
KOITETAAN PYSYÄ FAKTOISSA EIKÄ JAUHETA SHITTIÄEn voi taaskaan kuin ihmetellä eräiden nastakuskien järjen juoksua. Jos metallisilla piikeillä raavitaan asfaltia yli puoli vuotta, niin totta kai se karheutuu.
Nykyäajan nastat kuluttavat teitä 75% vähemmän kuin 70-luvun, mutta samaan aikaan liikennemäärät ovat moninkertaistuneet. Kokonaiskulutus on kasvanut.
- Tuli moka!
Siis oli tarkoitus sanoa:
Kaipa sitten taas tulee ajeltua tuonne äitienpäivän tienoille talvirenkailla.Silloinkin vielä voi olla lunta ja liukkaita kelejä.Sitten nähdään taas takatalven yllättämiä KITKArengasautoilijoita ojien pohjalla pahimmassa tapauksessa. (meni totaalisesti sekaisin tuo nasta ja kitka vaikka ne kyllä erotta pidosta nastarenkaan hyväksi aina)- meni
Joo,mutta kun äitienpäivän aikaan ei saa enää ajella nastarenkailla toisin kuin kitkoilla.Silloin nastarengaspellet ovat ihmeissään kesärenkaidensa kanssa takatalven yllättäessä.
- oletko
meni kirjoitti:
Joo,mutta kun äitienpäivän aikaan ei saa enää ajella nastarenkailla toisin kuin kitkoilla.Silloin nastarengaspellet ovat ihmeissään kesärenkaidensa kanssa takatalven yllättäessä.
koskaan kuullut että joku olisi äitienpäivän aikoihin saanut sakkoja siitä että alla on nastarenkaat????? Niimpä! Sitähän minäkin... Juhannuksena lapissa voi vielä hiihtää ja mitäpä poliisi sille voi kun sanot että lähdet viettämään äitienpäivää lappiin äiteen luo ja siellä on eri keli kuin maarianhaminassa...
- maanantai2
oletko kirjoitti:
koskaan kuullut että joku olisi äitienpäivän aikoihin saanut sakkoja siitä että alla on nastarenkaat????? Niimpä! Sitähän minäkin... Juhannuksena lapissa voi vielä hiihtää ja mitäpä poliisi sille voi kun sanot että lähdet viettämään äitienpäivää lappiin äiteen luo ja siellä on eri keli kuin maarianhaminassa...
Nastoja saa tänä vuonna käyttää 24.4. asti.
- htjklfb
maanantai2 kirjoitti:
Nastoja saa tänä vuonna käyttää 24.4. asti.
Noinko kauan pitää kestää tyhmien ihmisten nastojen raapinaa :thumbdown:
ja yks vaihtoehtohan on, et hommaa joka syksy uuet kitkat, ja ajaa niillä ympäri vuoden.
- pietu
Tuo on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Silloin on alla aina huonot renkaat. Mielummin ajaa sitten koko vuoden joko kesä- tai nastarenkailla. Onpahan ainakin suurimman osan ajasta alla hyvät renkaat (vaikka välillä laittomat).
Suomessa on pakko olla erikseen kesä- ja talvirenkaat. Kompromissit ovat liikenneturvallisuusriski. - kitkadriver
pietu kirjoitti:
Tuo on huonoin mahdollinen vaihtoehto. Silloin on alla aina huonot renkaat. Mielummin ajaa sitten koko vuoden joko kesä- tai nastarenkailla. Onpahan ainakin suurimman osan ajasta alla hyvät renkaat (vaikka välillä laittomat).
Suomessa on pakko olla erikseen kesä- ja talvirenkaat. Kompromissit ovat liikenneturvallisuusriski.Suomessa nopeudet on niin alhaiset että se on aivan sama millä renkailla kesällä ajaa.
Hyvä tapa on ajaa näin: talvi kitkoilla, kesällä jotkut vanhat renkaat, sitten seuraava talvi ja kesä samoilla kitkoilla, talveksi uudet kitkat, ja vielä yksi kesä vanhoilla kitkoilla. - huvittunut .
kitkadriver kirjoitti:
Suomessa nopeudet on niin alhaiset että se on aivan sama millä renkailla kesällä ajaa.
Hyvä tapa on ajaa näin: talvi kitkoilla, kesällä jotkut vanhat renkaat, sitten seuraava talvi ja kesä samoilla kitkoilla, talveksi uudet kitkat, ja vielä yksi kesä vanhoilla kitkoilla.Aamen.
- kitkadriver
huvittunut . kirjoitti:
Aamen.
Hieman helpompi vaihtoehto on ajaa näin:
Uudet kitkat talveksi. Kahden vuoden päästä uudet kitkat talveksi. Riittää yhdet vanteet eikä tarvitse usein liata käsiään (rengasliikkeen ovenkahvaan). - kitkojakin kokeillut
kitkadriver kirjoitti:
Hieman helpompi vaihtoehto on ajaa näin:
Uudet kitkat talveksi. Kahden vuoden päästä uudet kitkat talveksi. Riittää yhdet vanteet eikä tarvitse usein liata käsiään (rengasliikkeen ovenkahvaan).Onhan tuo teoriassa mahdollista ajaa kitkarenkailla ympäri vuoden. Mutta mitään herkkua se ei ole. Kokeiltu on. Kyllä ne kesärenkaat ovat ehdottomasti erikseen oltava. Yhden kesän ajetut kitkarenkaat ovat käyttökelvottomat talvella. Tai ainakin ne blizzakit, jotka minulla olivat. Nastoilla ajelen talvisin nykyään btw.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466