Minäkin luulin, että ujo mies on kunnollinen, rehti, hyväsydäminen ja sille kelpaa jopa tällainen lihava ja ei niin kauniskaan, mutta toisin kävi osoittautui, että mies olikin oikea nirppanokkien kuningas, naiselta vaati lähes täydellisyyttä ulkonäössä oli oma kuva ns, ihannenaisestaan, kun vielä on ollut ikänsä ja on edelleen kotonansa elänyt huoletonta elämää maailman kovilta kokemuksilta tällainen mies on aivan mahdottoman vaativa kun on passattukkin pilalle. Ei ota toista huomioon vaan omat halut ja vaatimukset menee ylitse muiden eli on kuin iso lapsi vielä eikä oikein ymmärrä miten naista kohdellaan.
Huonoja kokemuksia
21
3138
Vastaukset
- hmm
No ei pidä yleistää taaskaan..
- Miekkonen_83
"Huonoja kokemuksia ujoIsta"
Ei yhdestä voi puhua monikossa. Näillä palstoilla tuntuu tuo yleistäminen tulevan kuin itsestään joiltakin henkilöiltä, mutta ei se mitään.
Jatkakaa vaan samaan malliin... - ole luonnetyyppi
vaan ujous ilmenee lähinnä oudoissa tilanteissa muttei sitten enään kun on tutuksi tullut..
ja silloin tulee eteen perusluonne..
itse olen ujo jos huomio kiinnittyy kovasti minuun esim.luennoitseminen on vaikeaa mutta kahden ja tuttujen kanssa olen jopa räväkkä, häsläävä ja suorapuheinen mutta empaattinen.
Eli ujoja on monenlaisia ja voin sanoa ettei edes lihavatkaan ole aina leppoisia..yritä päästä pois luonnestereotypioista ja tutustu ihmisiin ilman ennakkoluuloja. :) - muistaa
,että ujotkin ovat ihmisiä, vaikka monilta se on näköjään unohtunut.
- petu
niin koska olet ujo sinun on pidettävä rima alhaalla,tyydyttävä siihen mitä annetaan?
- toisinpäin
ja samoin lihavilla ihmisillä.
- Miekkonen85
toisinpäin kirjoitti:
ja samoin lihavilla ihmisillä.
Lihavuudesta vain on huomattavasti helpompi päästä eroon kuin ujoudesta. Ellei ylipaino sitten ole synnynnäinen sairaus tai vastaava, kuten ujous on.
- on ylivoimaa
Miekkonen85 kirjoitti:
Lihavuudesta vain on huomattavasti helpompi päästä eroon kuin ujoudesta. Ellei ylipaino sitten ole synnynnäinen sairaus tai vastaava, kuten ujous on.
Taitaa se olla toistepäin. Ujoudesta on helpompi päästä eroon kuin ylipainosta (jos ajatellaan että on oikeasti todella ylipainoinen, ei että on muutaman kiloin ylipainoinen). Useimmat ihmiset eivät ole edes "ujoja" tai ovat erittäin pienessä määrin, kuten tälläkin palstalla voi monista viesteistä huomata: "Olen erittäin ujo, mutta minulla on noin 100 kaveria ja muuta ystävää".
- valot m
on ylivoimaa kirjoitti:
Taitaa se olla toistepäin. Ujoudesta on helpompi päästä eroon kuin ylipainosta (jos ajatellaan että on oikeasti todella ylipainoinen, ei että on muutaman kiloin ylipainoinen). Useimmat ihmiset eivät ole edes "ujoja" tai ovat erittäin pienessä määrin, kuten tälläkin palstalla voi monista viesteistä huomata: "Olen erittäin ujo, mutta minulla on noin 100 kaveria ja muuta ystävää".
kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu.
ujouteen tehoaa ?????? - sitä luulisi
valot m kirjoitti:
kun syö vähemmän kun kuluttaa niin laihtuu.
ujouteen tehoaa ??????Tuohan on vuosisadan vitsi, että "syö vähemmän, niin laihdut". Samalla lailla voisi sanoa ujoille, että älä mieti sitä ujouttasi vaan rupea puhumaan muille ihmisille.
Monesti kun ei tiedetä asioista mitään tai ei osata ajatella niistä, niin sitten vain luullaan. Vaikka itse olen "alipainoinen->normaalipainoinen" niin tiedän että ylipainon saaminen pois on monen asian summa. Siihen vaikuttavat huono itsetunto (joka tulee haukkumisesta->kaikki näkevät ylipainon, joka aiheuttaa monesti syömistä), se että laihtuminen on erittäin hidasta (kun taas paino tulee erittäin nopeasti takaisin. riippuu geeneistä) jne.
Ujoutta ei pysty samalla tavalla näkemään ulkoapäin ja se ei aiheuta haukkumista (ainakaan suoranaisesti). Yleensä ongelmat ovat sosiaalisia, mutta välttämättä ei saata aiheutua minkäänlaisia ongelmia.
- mimppo
juu huomattu on et monesti ujolla ja epäsosiaalisella ihmisellä on jotain ihme kuvitelmia ja vaatimuksia et naisen pitäis olla esim. tämmönen ihanteellinen "mystinen neitonen" ja kaikkia erilaisuuteen viittavia juttuja karsastetaan ihan ku itellä ois jotenki vara valittaa...
Hauska esimerkki oli miusta se ku tapasin joskus netissä tämmösen peräkammarinpojan joka oikein vaikutti romanttiselta ja fiksulta ja kovasti pyrki tuomaan itestään miehistä kuvaa mm. tarjoamalla syliään turvaksi ja lohduksi. hänellä oli myös kova tarve puolustaa itseään nörttileimalta ja kehaisikin pariin kertaan ettei edes omista silmälaseja vaikka opiskelee tietokonealalla. no livenä kun tavattiin ni kesti tajuta tasan puol sekuntia mikä hää on miehiään; ujo ja epävarma nörttipoika (mikä sinänsä ei ole paha asia)mut jonka kaa jutellessa tuli kyllä selväks et esim. miun tämänhetkiset hammasraudat ei oikein miellyttänyt mut persettä kyllä kelpas katella :D siis ihan tämmönen käsittämättömän suvaitsematon ja lapsellinen tyyppi jolla ei mitään tajua elämän tosiasioista.
samoin mitä oon jutellu erään reilusti ylipainoisen ja yksinäisen kundin kanssa kaverina ni sen ajatusmaailmaan ihan oikeesti kuuluu et naiset on kauniita VIELÄ ku ne on nuoria ja ku ne vaan viittii meikata ja ei kule verkkareissa ja ajelee karvansa. vaikka mie kuulemma ulkoisesti oon just tossa mielessä hänelle kelvollinen nainen (ai nii kunha nää hampiraudat poistetaan ensin ettei vaan näytä rumalta...) ni en i k i n ä rupee olemaan tommosen kaa jolla on mielettömät ulkoiset vaatimukset naiselle varsinkii ku ite on semmonen nyhverö tyylitajuton pullukka ja joka ei oo naista suunnilleen koskaa saanutkaan. olkoon yksin, mie en oo.
ero sosiaaliseen, terveen itsetunnon omaavaan mieheen on satakertainen: normaali mies ei sanele ehtoja vaan tutustuu naiseen ihmisenä, hyväksyy tämän tällaisenaan (vaikka tietenki on ehkä ihastunut ulkonäköönkin) eikä sillä oo mitään tarvetta kehuskella itteään. yleensäkin normaalilla miehellä on realistinen käsitys itestään ja sen verran älyä päässä et ymmärtää suhtautua naisiinkin kunnioittavasti ihmisinä vaikkei ehkä kolahtaiskaan. ennen kaikkea ne tajuaa olla tavoittelematta kuuta taivaalta.- (y)
Toi pisti todella ajattelemaan...
thattista vaan - epäsosiaalinen
ei ole sama asia..itse olen ujo mutta hyvin sosiaalinen..ujous on arkuutta sanoa mitä ajattelee isommassa tuntemattomassa joukossa ja arkuutta tuoda itseään esille ei epäsosiaalisuutta !!!!
Voi olla myös henkilöitä jotka tuovat itseään jopa julkeasti esiin mutta ovat silti hyvin epäsosiaalisia mitä tulee vuorovaikutuskäsitteeseen. !!! - ihminen
..me olemme kaikki ainutlaatuisia enkä käsitä tuollaista niputtamista..ei ujous ole todellakaan luonnetyyppi..vaan ujoissa on monenlaisia ihmisiä ..ettekö te tutustu ihmisiin ihmisinä enään???
Kohta kai väitätte että skorpionit on pitkävihaisia, vesimiehet tulee kaikkien kanssa toimeen, lihavat leppoisia, mummot hellyttäviä, silmälasit-tyypit nörttejä jne. ihminen joka hakee stereotypioita yrittää hallita asioita sitä kautta mutta ei se niin oo tutustukaa ihmisiin ilman ennakkoluuloja.!!
Ulkoinen minä on pettävä..muistakaa se aina kun haette partneria..ja sisäinen minuus tulee lopulta esiin meiltä kaikilta. Image is nothing.. - jukenukem
epäsosiaalinen kirjoitti:
ei ole sama asia..itse olen ujo mutta hyvin sosiaalinen..ujous on arkuutta sanoa mitä ajattelee isommassa tuntemattomassa joukossa ja arkuutta tuoda itseään esille ei epäsosiaalisuutta !!!!
Voi olla myös henkilöitä jotka tuovat itseään jopa julkeasti esiin mutta ovat silti hyvin epäsosiaalisia mitä tulee vuorovaikutuskäsitteeseen. !!!On niin rasittavaa lukea kirjoituksia missä selkeästi näkyy ettei tajuta yhtään mitä se ujous on.
- ei jumalauta
ihminen kirjoitti:
..me olemme kaikki ainutlaatuisia enkä käsitä tuollaista niputtamista..ei ujous ole todellakaan luonnetyyppi..vaan ujoissa on monenlaisia ihmisiä ..ettekö te tutustu ihmisiin ihmisinä enään???
Kohta kai väitätte että skorpionit on pitkävihaisia, vesimiehet tulee kaikkien kanssa toimeen, lihavat leppoisia, mummot hellyttäviä, silmälasit-tyypit nörttejä jne. ihminen joka hakee stereotypioita yrittää hallita asioita sitä kautta mutta ei se niin oo tutustukaa ihmisiin ilman ennakkoluuloja.!!
Ulkoinen minä on pettävä..muistakaa se aina kun haette partneria..ja sisäinen minuus tulee lopulta esiin meiltä kaikilta. Image is nothing..Mimppon teksti oli todellakin omituinen.
Jos et jostain syystä tiennyt, niin ihmisiä ei voi luokitella. Ei yhtä ujoa voi luokitella automaattisesti samanlaiseksi kuin toista ujoa, myös ujoissa ihmisissä on erilaisia luonteenpiirteitä, elämänkatsomuksia, kokemuksia, ajatuksia jne. Joten rautalangasta väännettynä: kaikki ujot miehet eivät ole tuollaisia.
Itse en käsitä miten ujoudella olisi muka jotain tekemistä automaattisesti sen kanssa onko ihmisellä liian isoja tavoitteita, luuloja itsestään jne. Minun tuntemani ujot ovat hyvin tavallisia eikä heillä ole mitään suuria kuvitelmia mahdollisista kumppaneista ja itsestään.
Joskus vähän ihmetyttää ihmisten kommentit. Ujous ei myöskään ole muuten automaattinen yhteys siihen stereotypiseen nörttiyteen ja nössöyteen. - mimppo
okei rauhottukaas nyt lapsoset ;)
tiedän et tuli vähä sekavaa tekstiä ku kadotin itekin sen punaisen langan joka vielä aluks kangasteli mielessäni. tajusin nuista teidän kirjotuksista vasta kunnolla miten ärsyttäviä miehiä oon tavannu ja oli pakko päästä purkamaan, liitty aiheeseen tai ei. pahoittelut :)
älkää siis vaivatko päätänne miettimällä puhuinko ujoista vai epäsosiaalisista ku en todellakaan osaa ite ainakaan määritellä näitä ihmisryhmiä kovin kattavasti, tuskin osaatte itekään. eiköhän nää piirteet ilmene kaikilla vähä eri tavoilla. mut siis mainitsemani miehet oli jollain tavoilla, öööh, sosiaalisesti rajoittuneita (nyt tulee taas kauhee vastalausekonsertti mut en osaa kuvata muutoin ku et he eivät selvästikään olleet tyytyväisiä sosiaaliseen elämäänsä, ei ollut kavereita ja vähä ujojakin ehkä) ja miusta ero oli selvä tapaamiini ns. rohkeisiin (ei hekään aina niin rohkeita ole apuuva onpa hankalaa ei löydy oikeaa sanaa anteeksi).
en toivottavasti maininnut missään että yleistin ton havainnon koskemaan kaikkia ujoja miehiä, sillä en todellakaan usko et näinki monimutkaiseen olentoon pätee noin yksinkertaiset kaavat, vaan alunperin se mikä sait miut kirjottamaan näinki typerästä asiasta oli se et olin niin yllättynyt. oisin veikannut et yleensä (tarkoittaa ei siis aina HUOM) nää ns. pelimiehet yms. rohkeat ja itsevarmat naistennielijäheput (sori taas huono kuvaus) suhtautuu naisiin kriittisemmin kuin nää ns. ujot tms. tyypit, joilla ei ehkä niin paljoa edes ole kokemusta naisista ja jotka on jopa huolissaan ettei naista tuu saamaankaan. Mut siis aina ei näin näyttäis olevan, ja ois kiinnostavaa tietää voiko ujous ja lapsellinen ajatusmaailma jotenki korreloida joissakin tapauksissa vai törmäsinkö vain poikkeuksiin. Huoh en vaan osaa selittää :D - ja suattaapi olla olemattannii
Saattaahan erittäin epäsosiaalisilla (tässä tapauksessa miehillä) olla epärealistisia odotuksia toisesta osapuolesta, mutta saattaa olla niinkin, että tyydytään jokaiseen vastaantulijaan. Oma ryhmänsä ovat sitten nämä, jotka tietävät minkälaisen haluaisivat, mutta semmoisia ei tunnu löytyvän mistään.
Suurin syy siihen, että on epärealistisia odotuksia tai että tarraudutaan jokaiseen vastaantulevaan tyyppiin on siinä, että monesti ei uskota saavan ketään.
Naisetkin ovat monesti varsin aseenteellisia näitä tyyppejä kohtaan ja jos ensimmäinen tapaaminen ei suju juuri niinkuin "pitäisi" niin sitten ei tavata enää toista kertaa (varsinkin jos on netistä hankittu tyyppi kyseessä). - ja suattaapi olla olemattannii
mimppo kirjoitti:
tiedän et tuli vähä sekavaa tekstiä ku kadotin itekin sen punaisen langan joka vielä aluks kangasteli mielessäni. tajusin nuista teidän kirjotuksista vasta kunnolla miten ärsyttäviä miehiä oon tavannu ja oli pakko päästä purkamaan, liitty aiheeseen tai ei. pahoittelut :)
älkää siis vaivatko päätänne miettimällä puhuinko ujoista vai epäsosiaalisista ku en todellakaan osaa ite ainakaan määritellä näitä ihmisryhmiä kovin kattavasti, tuskin osaatte itekään. eiköhän nää piirteet ilmene kaikilla vähä eri tavoilla. mut siis mainitsemani miehet oli jollain tavoilla, öööh, sosiaalisesti rajoittuneita (nyt tulee taas kauhee vastalausekonsertti mut en osaa kuvata muutoin ku et he eivät selvästikään olleet tyytyväisiä sosiaaliseen elämäänsä, ei ollut kavereita ja vähä ujojakin ehkä) ja miusta ero oli selvä tapaamiini ns. rohkeisiin (ei hekään aina niin rohkeita ole apuuva onpa hankalaa ei löydy oikeaa sanaa anteeksi).
en toivottavasti maininnut missään että yleistin ton havainnon koskemaan kaikkia ujoja miehiä, sillä en todellakaan usko et näinki monimutkaiseen olentoon pätee noin yksinkertaiset kaavat, vaan alunperin se mikä sait miut kirjottamaan näinki typerästä asiasta oli se et olin niin yllättynyt. oisin veikannut et yleensä (tarkoittaa ei siis aina HUOM) nää ns. pelimiehet yms. rohkeat ja itsevarmat naistennielijäheput (sori taas huono kuvaus) suhtautuu naisiin kriittisemmin kuin nää ns. ujot tms. tyypit, joilla ei ehkä niin paljoa edes ole kokemusta naisista ja jotka on jopa huolissaan ettei naista tuu saamaankaan. Mut siis aina ei näin näyttäis olevan, ja ois kiinnostavaa tietää voiko ujous ja lapsellinen ajatusmaailma jotenki korreloida joissakin tapauksissa vai törmäsinkö vain poikkeuksiin. Huoh en vaan osaa selittää :DIhan mielenkiintoisia kirjoituksia mimppo:lla.
Itsekin määrittelen ujouden ongelmaksi vasta silloin kun siihen liittyy tuota epäsosiaalisuutta. On paljon suurempi ongelma, että ei ole sosiaalisiasuhteita kuin että "ei osaa vain ilmaista itseään kaikille".
---
"pelimiehet yms. rohkeat ja itsevarmat naistennielijäheput (sori taas huono kuvaus) suhtautuu naisiin kriittisemmin kuin nää ns. ujot tms. tyypit, joilla ei ehkä niin paljoa edes ole kokemusta naisista ja jotka on jopa huolissaan ettei naista tuu saamaankaan."
---
Saattaa olla toisinkin päin kuten tuossa yhdessä tekstissä sanoin, mutta saattaa olla tälläkin lailla. Tähän on ihan selvä syy. Pelimiehillä on parempi itsetunto ja he tietävät, että jos ei nyt tärppää niin tärppää ennemmin tai myöhemmin. Tämmöisillä syrjäytyneillä tyypeillä taas on tullut jo niitä pettymyksiä aikaisemmista tapaamisyrityksistä tai sitten ei ole ollut vielä minkäänlaisia kokemuksia, niin odotukset saattavat olla ylimitoitetut. Kieltämättä ajattelen silläkin tavalla, että naisetkin saattavat odottaa paljon enemmän tämmöisiltä "epänormaaleilta" tyypeiltä kuin niiltä pelimiehiltä, koska tapaavat heidät monesti aivan eri tilanteissa. - yleistämällä
(y) kirjoitti:
Toi pisti todella ajattelemaan...
thattista vaankaikki on helpompaa ? Mutta ei hätää, kyllä niitä nirppanokkia löytyy myös lihavien naisten keskuudesta. Mutta tältäkin osin ongelma on tapauskohtainen ja ei päde kaikkiin naisiin.
- Urvabara
mimppo kirjoitti:
en toivottavasti maininnut missään että yleistin ton havainnon koskemaan kaikkia ujoja miehiä, sillä en todellakaan usko et näinki monimutkaiseen olentoon pätee noin yksinkertaiset kaavat, vaan alunperin se mikä sait miut kirjottamaan näinki typerästä asiasta oli se et olin niin yllättynyt. oisin veikannut et yleensä (tarkoittaa ei siis aina HUOM) nää ns. pelimiehet yms. rohkeat ja itsevarmat naistennielijäheput (sori taas huono kuvaus) suhtautuu naisiin kriittisemmin kuin nää ns. ujot tms. tyypit, joilla ei ehkä niin paljoa edes ole kokemusta naisista ja jotka on jopa huolissaan ettei naista tuu saamaankaan. Mut siis aina ei näin näyttäis olevan, ja ois kiinnostavaa tietää voiko ujous ja lapsellinen ajatusmaailma jotenki korreloida joissakin tapauksissa vai törmäsinkö vain poikkeuksiin. Huoh en vaan osaa selittää :DHyvältä kuulostaa. Vielä, jos sattumoisin opiskelet luonnontieteitä tai matematiikkaa ja olet syntynyt vuoden 1984 paikkeilla, niin olisin ihan myyty mies. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232457
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4312247Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981220Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141033Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!18916- 45889
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109816Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34810Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.255792Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti33745