Miten on, maistuuko kultamitali aidolta tällä tavoin?
Mutta minkäs teet, säännöt on oltava kaikille samanlaiset.
Eli SUOMELLE OLYMPIAKULTAA SITTENKIN!!!
Ruotsalaiset mokasivat mainosasioissa ja menettävät kultamitalit. Hejaa!!!Niin kertoo Ylen teksti-tv!
Leijonille kulta, Ruotsi diskattu!!!
193
58690
Vastaukset
- TYERÄÄ
Kyllä on noloa jos leijonamiehet ottaa kultamitalit vastaan.... Ne hävis pelin ja jäi hopealle. PISTE! Tilanne on mikä on eikä jotkut mainos sotkut korjaa sitä tosiasiaa että ruotsi oli parempi!
- JEEEEEEEEEEE!
Jellonat oli paras joukkue: 7-1 saldo.
- aki
JEEEEEEEEEEE! kirjoitti:
mutta noloa ottaa kulta näin
- Marly
Sama se ottaako Suomi kullan vastaan, pääasia on että Ruotsi sen menettää :-)))
- minä
Marly kirjoitti:
Niittymäki seuloi Ruotsille voiton. Pitäköön kultansa kun molarin pääpiti paremmin.
- vema
Kyllä olisi nololla tavalla saatu kulta se maustuisikin varmaan mullalle eikä kullalle.
- ...
Siis tosi asia on,että leijonat oli parempia,ei todellakaan svedut,svedut nyt vaan sattu voittaan mitskun
- Timppa
vema kirjoitti:
Kyllä olisi nololla tavalla saatu kulta se maustuisikin varmaan mullalle eikä kullalle.
Tällä ruotsissa on yksi laulu jonka nimi on "när guldet blev till sand" yritän kääntää "kun kulta tuli hiekaksi" Peter Jöback joka lauloi sen. minun on hankala kääntää suomeksi kun minä en osaa kaikkia sanoja hehe.
mutta tuo kulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta, hehe. - tepa
JEEEEEEEEEEE! kirjoitti:
mä sanoin jo ennen ensimmäistä peliä, et mä oon varma et suomi pääsee finaaliin ja ruotsin kans. ruotsilla oli vain tuuria, suomi oli parempi, kyllä sen kultamitalin suomen ihanat leijonat ansaitsevat!!!!!!!!! suomi oli paras, kiistatta! ja kunnia suomen mahtaville pelaajille! toivotan kaikkea hyvää ja kaunista suomen kansalle ja varsinkin leijonille! ansaitsisivat päästä linnanjuhlii ens kerralla! toivvottavasti ruotsi menettää kullan!!!!!!!!!!
- Marie
Marly kirjoitti:
Tuurilla voitettu kulta huonolla tuurilla pois. Mikäs sen mukavampaa meille. Ja ootteko kuullu miten ihania juttuja ruotsalaislehdet kirjottaa suomalaisille? Että tehkää ananasrankaista mitalit itsellenne, ku ette sitä muuten pysty saamaa!! TÖRKEETÄ mun mielestä! KAIKKI mitalit pois tollaisilta sioilta!!
- eddie
JEEEEEEEEEEE! kirjoitti:
-ruotsi ansatsi kullan-mitään pikkuseikkoja tähän on turha sotkee.....heja swerige!!!!!!!
- Nyholm
Onko toinen nimesi kenties Toope kun tuollaista pa.... kirjoitat, joihin et usko itsekään.
Ei siinä ole mitään noloa jos vastaanottavat, sääntöjä on rikottu ja sillä siisti.Totuus on se, että Suomi oli turnauksen paras joukkue.Mitähän pitäisi tehdä jos Ruotsalaiset joutuu menettämään kultamitalinsa, antaa ehkä Tsekeille?
Pitää muistaa, että Suomi on jo ainakin kerran menettänyt mitalinsa sääntöjen rikkomisen takia.Stig Wetzelin efedriinin käytön seurauksena.Säännöt on sääntöjä kaikille ja niitä noudatetaan.Jos rikkoo niin häviää!! - voit sanoa
tepa kirjoitti:
mä sanoin jo ennen ensimmäistä peliä, et mä oon varma et suomi pääsee finaaliin ja ruotsin kans. ruotsilla oli vain tuuria, suomi oli parempi, kyllä sen kultamitalin suomen ihanat leijonat ansaitsevat!!!!!!!!! suomi oli paras, kiistatta! ja kunnia suomen mahtaville pelaajille! toivotan kaikkea hyvää ja kaunista suomen kansalle ja varsinkin leijonille! ansaitsisivat päästä linnanjuhlii ens kerralla! toivvottavasti ruotsi menettää kullan!!!!!!!!!!
että "suomi oli parempi" tai "suomi oli paras"? Mikäli se olisi totta, leijonat olisivat voittaneet sen olympiakullan! Mutta koska hopea tuli, mitä voimme päätellä? Suomi EI ollut parempi. Hyväksy tämä.
- turha enää ihmetellä
Marly kirjoitti:
Mun mielestä, kun pelit on jo pelattu ulkopuolisten asioiden ei pitäisi siihen enää puuttua. Eri asia olisi jos Ruotsin joukkueen pelaajat olisivat kärynneet dopingista tai pelin tuomarit olisivat olleet juhlimassa Ruotsin voittoa, oliko näin?
Tää on taas tällaista ihmejuttua. Mä en edes sellaista kultaa leijonille haluaisi, mikä on Ruotsilla ollut. Pitäköön kultansa. Ensi kerralla uudestaan. Maalien määrä se on kuitenkin mikä ratkaisee. - TYERÄ
Olet tosi TYERÄ jos et usko että suomi oli paras. Kulta tännenäin...TYERÄ!!!!!!!!!!!!!
- Foppa#21
vema kirjoitti:
Joo no olis todellakin noloa jos kulta armahdettais suomelle, ei olis edes pelaamalla saatu joten miltä se maistuis pelaajille. Ekaksi pelaa loistavasti sitten häviää finaalin ja sitten sais säälistä kultaa....Olis noloa koko olympialaisille
- ihmettelijä??
Marly kirjoitti:
minä mietin tässä yhtä asiaa että oliko ruotsilla liian paljon pelissä tuossa pelissä suomee vastaan että taklauksia tuli ja muutkin joukkueet taklas aika vaarallisesti suome mut suomen pojat eivät kovainkaan paljoa taklannut, mitä jagr joutu päätään paikaamaan tällä kertaa, sitä mä ihmettelen kun ruotsi haukku suomen jostain helkutin mitallista, ajattelis ne ensin ennenkuin haukkuvat meidät suomen. ja sit vielä haukutaan suomi pojat :(. Menköön ruotsi itse miettimään omiaan tekojaan ne on nii homoja että kusta pitäis niitten suuhun :). mut joo, suomi mun mielestä maaleja tei enemmän kuin ruotsi. Se on vakta että suomella on enemmän maaleja kuin ruotsin pojailla. ainakin mun laskut pitäis olla oikein :)
- kakkara
tepa kirjoitti:
vankka usko sulla ainakin on Leijoniin... mutta jos ne on niin hyviä niin miks ne ei sitte saanu kultaa rehellisellä PELILLÄ? ei voi olla kyse Ruotsin tuurista! ei ne Ruotsalaiset ihan tuurrilla sinne finaaliinkaan päässy...
- gsa
tepa kirjoitti:
jos sä olisit ruottalaine nii sanoisit ton näin"kyllä ruotti suomen voittaa!"mieti eka mitä kirjotat ennenku sen teet
- joogjkfckg
tepa kirjoitti:
nii ja kuka voittikaa viime vuonna PELIN??????EI TAINNU OLLA SUOMI VAI OLIKO???
- tonoteme
eddie kirjoitti:
-ruotsi ansatsi kullan-mitään pikkuseikkoja tähän on turha sotkee.....heja swerige!!!!!!!
kyllä se kulta on jo hävitty... ei sitä enää voiteta!!! jos se nyt tulisikin niin ei se ole voitettu kulta...
- on aina kultaa
tonoteme kirjoitti:
kyllä se kulta on jo hävitty... ei sitä enää voiteta!!! jos se nyt tulisikin niin ei se ole voitettu kulta...
Kyllä se tuntuisi kulta hyvältä, usko pois! Kivaa,kivaa.
- Raipe
kakkara kirjoitti:
vankka usko sulla ainakin on Leijoniin... mutta jos ne on niin hyviä niin miks ne ei sitte saanu kultaa rehellisellä PELILLÄ? ei voi olla kyse Ruotsin tuurista! ei ne Ruotsalaiset ihan tuurrilla sinne finaaliinkaan päässy...
Suomellahan tässä hässäkässä ei ole osaa eikä arpaa...riitapukareina tässä on ns. omat koirat, eli Ruotsin jääkiekkoliitto ja maan olympiakomitea ja loppupeleissä asian ratkaisee KOK!! - Tunnetko taustat??
Jos nyt kävisi niin hassusti, että voittaja menettäisi kultaisen mitalinsa, niin kyseessä olis sitten sitä huonoa tuuria, mutta säännöt ovat sääntöjä! - Esco
tonoteme kirjoitti:
En kyll tällä tavalla haluaisin kultaa saada..Herätkää pahvit!!! Ruotsi voitti KULTAA vaikka Suomi oli parempi joukkue.. Niinkuin Eppu laulaa siinä biisissä : Katajainen kansa.
- Esco
Nyholm kirjoitti:
Onko toinen nimesi kenties Toope kun tuollaista pa.... kirjoitat, joihin et usko itsekään.
Ei siinä ole mitään noloa jos vastaanottavat, sääntöjä on rikottu ja sillä siisti.Totuus on se, että Suomi oli turnauksen paras joukkue.Mitähän pitäisi tehdä jos Ruotsalaiset joutuu menettämään kultamitalinsa, antaa ehkä Tsekeille?
Pitää muistaa, että Suomi on jo ainakin kerran menettänyt mitalinsa sääntöjen rikkomisen takia.Stig Wetzelin efedriinin käytön seurauksena.Säännöt on sääntöjä kaikille ja niitä noudatetaan.Jos rikkoo niin häviää!!Jaa just..Aika spede vertauskuva..Doping on kyll ihan eri juttu..Se on jo kusettamista..Suomi ei voittanut kultaa..Eikä tällä tavalla haluaa voittaa..Herää pahvi..Todella huono luuseri..Äijä tuo Stig Wetzelin juttu esiin..PAH!!!!
- tyerää2
Asiahan on niin, että leijonat eivät voi kieltäytyä kullasta jos Ruotsi diskataan. Mitalit siirtyvät automaattisesti, ja jos joku tekee väärin ja menettää mitalin niin kyllä seuraava on sen ansainnut hyvällä suorituksella. Sinä taidat tyerä!
- Esco
Foppa#21 kirjoitti:
Joo no olis todellakin noloa jos kulta armahdettais suomelle, ei olis edes pelaamalla saatu joten miltä se maistuis pelaajille. Ekaksi pelaa loistavasti sitten häviää finaalin ja sitten sais säälistä kultaa....Olis noloa koko olympialaisille
Olen täysin samaa mieltä!!!
- ei oo kirjottajaa eikä tarv...
kakkara kirjoitti:
suomalaisille vaa kultaa eikä mtää hopeaa!!!mutta kyllä hopeaki oli hyvä
- !!!
Yhdyn äskeiseen.. vaik ne hyvin pelaski niin ne voitti silti hopeaa ei kultaa!!! Eihän se olisi enää oikein perustein hankittu jos ne nyt sais kultaa!!
- minähän se täälä
Foppa#21 kirjoitti:
Eihän ne sitä säälistä sais! Mitä menee ite svedut kämmäämään.. Säännöt on mitkä on ja niiden mukaan pitää mennä! Voishan se vähä oudolta tuntua pelaajista saada se kulta noin.. eikä tosiaankaan tunnu samalta jos sen ois voittanu. Mut olis aika nannaa jos ruotsalaisilta kulta valuis kuin hiekka sormien välistä pois.. xD Katotaan nyt rauhassa mitä tapahtuu!
Marly kirjoitti:
Ei kulta tuntuisi samalta jos se saataisiin tällä tavalla. Mutta mikäs sen mukavampaa kuin nähdä Ruotsin menettävän sen!! ;) ehkä siinä olisi hieman lääkettä haavoille, vahingonilo ON paras ilo - varsinkin tässä tilanteessa! Olen edelleen sitä mieltä - ja luulen myös monen muunkin olevan - että Suomi oli ehdottomasti kullanarvoinen joukkue Torinossa! Ruotsin halpis voittomaali oli tyypillistä hannu hanhilta. Hopea todellakin VOITETTIIN - jalkoihin jäi mm. silloinen hallitseva olympiavoittaja ja kisojen ennakkosuosikki! :)
- EllæN
Toivottavasti tulee Suomelle,
se olisi Ruotsille tosi oikein.- Hanski-83
kyllä Suomi hävis pakko myöntää, mutta ärsyttää suunnattomasti et ne ei joutunu pelaamaan edes ennen Suomea.. hmm hävitäänpä Saksalle ja hups Sveitsi vastaan mahto energiaa kulua..NOLOA.
- EllæN
Hanski-83 kirjoitti:
kyllä Suomi hävis pakko myöntää, mutta ärsyttää suunnattomasti et ne ei joutunu pelaamaan edes ennen Suomea.. hmm hävitäänpä Saksalle ja hups Sveitsi vastaan mahto energiaa kulua..NOLOA.
tosi hienoo!!!!
- Jaska_
Eipä paljon tuntuis missään, koska se on silmin nähty ja baarissa koettu että tapio tuli niin se ei tilannetta muuta miksikään. Huonompia ollaan edelleen. Eipä tuntuis tuo kultakaan hopeaa ihmeellisemmältä. Jos hylkäävät kullan niin toivottavasti sitä ei anneta kenellekään, vaan suomi olisi edelleen hopealla.
- EllæN
Jaska_ kirjoitti:
Eipä paljon tuntuis missään, koska se on silmin nähty ja baarissa koettu että tapio tuli niin se ei tilannetta muuta miksikään. Huonompia ollaan edelleen. Eipä tuntuis tuo kultakaan hopeaa ihmeellisemmältä. Jos hylkäävät kullan niin toivottavasti sitä ei anneta kenellekään, vaan suomi olisi edelleen hopealla.
kultamitali joka voitetaan tällä tavalla ?
- kalleppi
EllæN kirjoitti:
tosi hienoo!!!!
hyvä vaan jos ruotsi ei sitä saa, saapahan suomipoikakin maistaa olympia kultaa!!!
- haluttaisi
kultaa näin, vaikka kyrsikin Ruotsin voitto tämä ei olisi yhtään maukas kulta tällä tavalla saatuna.
- lekuri
On nimittäin totta että kulta on paska ottaa vastaan tällä tavalla, kun sitä hopeaa jo juhlittiin... tai juhlittiin ja juhlittiin miten sen nyt ottaa... mutta jos ne diskataan niin ei se auta muukuin ottaa mitali vastaan... mutta minusta niitä ei anneta edes suomelle jos oikein nyt ymmärsin, koska sehän on tuota epäurheilumaista
- anneta
lekuri kirjoitti:
On nimittäin totta että kulta on paska ottaa vastaan tällä tavalla, kun sitä hopeaa jo juhlittiin... tai juhlittiin ja juhlittiin miten sen nyt ottaa... mutta jos ne diskataan niin ei se auta muukuin ottaa mitali vastaan... mutta minusta niitä ei anneta edes suomelle jos oikein nyt ymmärsin, koska sehän on tuota epäurheilumaista
...jos näin kävisi. Ei ole määritelty mitään listaa, että minkä rikkeen vuoksi mitaleita ei jaettas uudestaan. Siis oli dopinrike tai ihan mikä vaan rike, mikä johtaa hylkäämiseen, niin mitalit jaetaan uudestaan. Eihän se leijonien vika ole, että Ruotsi teki rikkeen?!
En kuitenkaan voi millään uskoa, että Ruotsi hylättäis tällaisen toimenpiteen vuoksi, joten eiköhän ruotsalaiset saa kultansa pitää.
- anssi
Kyllä hannu hanhet saa pitää kultamitalinsa, niin siinä tulee käymään.Ei voi mitään! KOK ei hylkää Ruotsia.
- mummeli
ruotsalaiset saavat pitää mitalinsa, ei KOK voi hylätä Ruotsia..mut mut jos kyseessä olisnkin Suomen poijjaat, niin mitali menisi :(
- .....
En minäkään usko, että hylkää
- sentään?!
Siis uutinenhan on tosi...sen tiedän, mutta tuskin tuossa tulee käymään niin, että ruotsin joukkueen suoritus hylättäisiin!
On vaan heitetty ilmaan ruotsalaisten kannalta kauhuskenaario, että tosta rikkeestä voi pahimmillaan seurata hylkäys. Todennäköisesti näin ei kuitenkaan käy...
Turhaa dramatisointia lehdiltä, mutta jollainhan niiden on myyntiään edistettävä!- myyyrä
En myöskään usko et ruotsalaisilta mitaleja pois otettais.Enkä haluais et suomalaiset sais kultaa tuolla tavalla.
- Pekkosi
myyyrä kirjoitti:
En myöskään usko et ruotsalaisilta mitaleja pois otettais.Enkä haluais et suomalaiset sais kultaa tuolla tavalla.
Joko ne mitskut on palautettu niiden
oikeille omistajille? Siis Suomen
Leijonille.
- mitäh siis
Miksi Ruottii ollaan hylkäämäs, sen takiako kun ne teki suomesta niit pilakuvii, ja kaikkii juttui lehtiin hopee mitalit kaulassaan? vai miksiH??
- !!!
Mutta eihän niitä sellaisesta rangaista. Toki ruottalaiset saa puhua meistä mitä tykkää...
- Hellu_
!!! kirjoitti:
Mutta eihän niitä sellaisesta rangaista. Toki ruottalaiset saa puhua meistä mitä tykkää...
Hopeaa on jo juhlittu ja tuskin Leijonat tuota kultaa näin haluaa! Siitä se mellakka vasta nousisi! Tietysti kulta kelpaa, mutta ei näin!
- Leijona88
!!! kirjoitti:
Hopeaa on jo juhlittu! Tuskin Leijonat kultaa näin tahtoo! Kulta kelpaa mutta ei näin..
- blondi-72hki
se kulta joka tapauksessa sittenkin mutta harmi kun ei tullut pelaamalla..
- Ruotsin
olympiakomitea ja jääkiekkoliitto eivät pysty sopimaan asiaa, se siirtyy KOK:n ratkaistavaksi.. Eikös Saku Koivu valittu sinne puheenjohtajaksi? Elikkä sanooko Saku mahdollisesti viimesen sanan tässä asiassa..?
- kyllä
Ruotsin kirjoitti:
olympiakomitea ja jääkiekkoliitto eivät pysty sopimaan asiaa, se siirtyy KOK:n ratkaistavaksi.. Eikös Saku Koivu valittu sinne puheenjohtajaksi? Elikkä sanooko Saku mahdollisesti viimesen sanan tässä asiassa..?
sentään puheenjohtajaksi
- kullan arvoisia
Kyllä minun mielestäni Suomella oli paras joukkue. Saivat kokea rankimman päälle tuomaripelin varsinkin USA:n ja Kanadan kohdalla. Suomella oli myös rankemmat vastustajat. Ruotsi sai kevyen siivun ja jaksoi pelata pienoisella tuomarin avustuksella loppuottelun. Suomelle kulta olisi kuulunut kokonaisuutta ajatellen, mutta näin mahdollisesti saatuna on kuin hiivaa heitettäisiin uuniin paistosten perään. Arvostan Suomen joukkuetta ykkösenä, vaikka ruotalaisilla olisikin kultakilkutin kaulassaan. Lisäksi käyttäytyivät lausunnoissaan hienosti mollaamatta muita. Eivät provosoituneet vaikka hampaat vietiin. Hyvä pojat!
- höpö!
kullan arvoisia kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni Suomella oli paras joukkue. Saivat kokea rankimman päälle tuomaripelin varsinkin USA:n ja Kanadan kohdalla. Suomella oli myös rankemmat vastustajat. Ruotsi sai kevyen siivun ja jaksoi pelata pienoisella tuomarin avustuksella loppuottelun. Suomelle kulta olisi kuulunut kokonaisuutta ajatellen, mutta näin mahdollisesti saatuna on kuin hiivaa heitettäisiin uuniin paistosten perään. Arvostan Suomen joukkuetta ykkösenä, vaikka ruotalaisilla olisikin kultakilkutin kaulassaan. Lisäksi käyttäytyivät lausunnoissaan hienosti mollaamatta muita. Eivät provosoituneet vaikka hampaat vietiin. Hyvä pojat!
Sinä arvostat suomen joukkuetta ykkösenä, koska sinulla on sinivalkosilmälasit tiukasti ruuvattuna silmilläsi!:D
Tuomaripeli on ollut yllättävän tasapuolista tässä turnauksessa! Aina siitä vaan tunnutaan urputtavan täälläpäin!? Paitsi silloin, kun pilliin on puhallettu meitä suosivasti! Silloin siitä ei edes puhuta! Esim. Venäjäpelin ensimmäisessä erässä tuomari katsoi meidän selkeitä rikkomuksiamme kyllä aikaslailla sormien läpi! Kukaan ei tietenkään vaan silloin huomaa tai puhu asioista, vaan ne on ihan ok, mutta auta armias, jos meidän pelaajaa rikotaan, eikä tule jäähyä!!
Ruotsipeli oli ihan asianmukaista tuomarointia! Suomi otti jäähynsä omaa tyhmyyttään, mutta niinhän siinä helposti käy, kun yrittää epätoivoisesti "riippua" vastustjan kintereillä!
Molemmille sitäpaitsi vihellettiin ihan yhtäpaljon jäähyjä!
- Finlands svensk (esbo)
muuta kuin hävetä jos niin kävisi. Maailman nöyrimmällä tavalla "voitettu" (joka oli siis pelissä hävitty) kulta kiekkohistoriassa. Ei kiitos sellaista: voitetaan tai hävitään,tehdään se pelaamalla eikä pelleilemällä.
Sitäpaitsi, ei kukaan voi minkään sponsorisopimus ylilyönnin takia peruuttaa jo pelattua Olmypialaisten lätkänfinaalia, kenelläkään ei riitä a.)mahti siihen b.)pokka tehdä mitään sellaista päätöstä.
Siis nielkäämme tappio nyt vaan suosiolla,hävisimme ja sillä selvä.Ja historian valossahan meidän pitäisi jo olla aika tottuneita häviämään Tre Kronorille tärkeissä finaaleissa ;)- Simbul
Varmasti suomalaiset olisivat niin suoraselkäisiä että kieltäytyisivät kultamitaleista jos Ruotsi diskataan. Mitä jos Suomi olisi voittanut finaalin? Luulenpa, että ruotsalaiset olisivat itkemässä ja vaatimassa kultaa itselleen, jos Suomi olisi rikkonut mainossääntöjä. Onhan näitä Ruotsin protesteja nähty jo Paavo Nurmen aikoina...
- innostuta.
Eihän tässä nyt kukaan ole vielä mitään menettänyt. On nyt vaan saatu taas yksi isomman luokan uutinen esiin, ja sitä nyt kauhistellaan. Asiahan oli näin että jossain pykälässä sattuu lukeman että mitalin voi pahimmassa tapauksessa menettää, mutta tuskin näin tulee tapahtumaan. Ruotsalaiset todennäköisesti saavat jonkun verran sakkoja.
Olisihan se nyt aika säälittävä viedä mitali jonkun parin sponsorilätkän takia. Vaikka suomi todellakin olisi olympiakullan ansainnut, ei todellakaan olisi hyvä että se saisi sen tällä tavalla ja varsinkaan ruotsilta.
Ja siihen kun joku kyseli että jos KOK saa päättää asiasta onko Saku Koivulla päätösvaltaa, siitä ei ole mitään hajua. Mutta voisin väittää että jos Koivulla jokin sanavalta asiaan olisi, luulisin että yrittäisi parhaansa mukaan auttaa ruotsia pitämään mitalinsa. Koska pelaajat tuskin itse antaisivat mitään arvoa tällaiselle kultamitalille, varsinkin kun kyseessä ei ole muu kuin joku sponssimainos!! - ruotsalaisten oma
innostuta. kirjoitti:
Eihän tässä nyt kukaan ole vielä mitään menettänyt. On nyt vaan saatu taas yksi isomman luokan uutinen esiin, ja sitä nyt kauhistellaan. Asiahan oli näin että jossain pykälässä sattuu lukeman että mitalin voi pahimmassa tapauksessa menettää, mutta tuskin näin tulee tapahtumaan. Ruotsalaiset todennäköisesti saavat jonkun verran sakkoja.
Olisihan se nyt aika säälittävä viedä mitali jonkun parin sponsorilätkän takia. Vaikka suomi todellakin olisi olympiakullan ansainnut, ei todellakaan olisi hyvä että se saisi sen tällä tavalla ja varsinkaan ruotsilta.
Ja siihen kun joku kyseli että jos KOK saa päättää asiasta onko Saku Koivulla päätösvaltaa, siitä ei ole mitään hajua. Mutta voisin väittää että jos Koivulla jokin sanavalta asiaan olisi, luulisin että yrittäisi parhaansa mukaan auttaa ruotsia pitämään mitalinsa. Koska pelaajat tuskin itse antaisivat mitään arvoa tällaiselle kultamitalille, varsinkin kun kyseessä ei ole muu kuin joku sponssimainos!!TYHMYYS! tyhmyyttä voi olla doping tai sääntöjen rikkominen jollain muulla tavalla. Pois vaan kulta tollaisilta!
Den glider in sittenkin!!!
Olymmpialaisten paras jääkiekkojoukkue oli Suomi.
Miten oli, kun Suomi voitti maailmanmestaruuden. Juhlinta pysyi hyvin raameissa, eikä ylilyöntejä tapahtunut. Vain ruottalaiset osaavat mokata ja ilkkua. Älkäämme ilkkuko, jos ratkaisuna on, kullan saapuminen lahden yli Suomeen. Tännehän sen olisi pitänyt alunperinkin tulla, mutta...- Heppul
Eipä se lopputulosta muuta minkä 2,5miljoonaa kansalaista näki telkkarista että takkiin tuli numeroin 2-3. Että siinähän juhlit sitä "kultaa".
- minä käsitin...
että suomi ois hävinny ruotsille loppuottelussa?!
- ...eli suomelle!!
Heppul kirjoitti:
Eipä se lopputulosta muuta minkä 2,5miljoonaa kansalaista näki telkkarista että takkiin tuli numeroin 2-3. Että siinähän juhlit sitä "kultaa".
no mutta hei, vastako se kulta maistuis makealle!! vaikka hävittiinki niin silti voitettiin :D :D ei kannata juhlia liian aikaisin, ruåtsi!!
- fafhg
...eli suomelle!! kirjoitti:
no mutta hei, vastako se kulta maistuis makealle!! vaikka hävittiinki niin silti voitettiin :D :D ei kannata juhlia liian aikaisin, ruåtsi!!
jos sä olisit ruottalaine nii varmaa sanoisit näin"kulta kuuluu ruottille,ei suomelle!!!!!"joskus oikee vituttaa ku joku ei älyy et se kuuluu sille kelle kuuluu
- Kyttä
Eiköhän ole parasta tehdä kompromissi ja antaa kiekkokulta ahvenanmaalaisille!
- hulluinta on
se, että ruotsalaiset itse keksivät tuon. Eli SOK (ruotsin olympia komitea) syyttää joukkuetta sopimusrikosta!!!
- MINDE
MULLE IHAN SAMA-MUT ONHAN SE VÄHÄ NOLOA JOS NYT TOLLAI SAADAAN SE SAMPERIN MITALI.VAIKKA MITÄS NOI "SVEDUT" MENEVÄT TOLLAI MOKAILEMAAN..HEH
- Orepan
En usko moista soopaa!
- kawa636
Kuinka voi olla mahdollista?HYVÄ LEIJONAT!!!!!!! SIttenkin suomelle 1 Kulta mitalli.
- Jos koko juttu on ees totta
BLADAETLBLLBLALBLAADET älä lue tätä lue otsikko ja nimimerkkki
No jaa...Tietysti säännöt ovat sääntöjä ja niitä pitää noudattaa, mutta aika rankalta ratkaisulta kuulostaisi ottaa kultamitalit pois ruotsalaisilta. Mietin vain, että miltähän näin jälkikäteen kulta maistuisi meille suomalaisille.
Toki Suomi oli mielestäni kokonaisuutena turnauksen paras joukkue, mutta kumminkin. Ratkaisu ei olisi varmaan joukkueenkaan mielestä urheilullisesti oikeudenmukainen.- Pekka Lätkäfriikki
Kyseessä on siin Ruotsin jääkiekkoliiton ja Ruotsin olympiakomitean välinen kiista. Eiköhän kyseiset järjestöt ratkaise asian ns. rahalla. Eli Ruotsin jääkiekkoliitto maksaa nimellisen korvauksen olympiakomitealle ja asia sovitaan kaikessa sovussa.
- Sandra
Suomi oli kisojen paras joukkue. Kulta kuuluu siis Suomelle. Ei harmittaisi yhtään jos kulta tällä tavalla tulisi. Päin vastoin. Se olisi suuri ilo!!!
- Kureko212
Aivan mahtavaa voidaan kettuilla takasi ja pahemman kerran! Tollai maistus kulta kyl aika hemmetin makosalle!
- nyt!
Ruotsi voitti Suomen ihan rehellisesti loppuottelussa! Ei siinä pitäis olla siis mitään epäselvyyksiä, kumpiko oli turnauksen paras joukkue! Voimmehan me suomalaiset toki uskotella itsellemme olleemme parempia, mutta mitään tekemistä karun totuuden kanssa sillä ei ole!
En minä ainakaan pysyty iloitsemaan mistään kullasta, jos se tulee jollain muulla, kun pelillisillä suorituksilla...ja tuskin pystyvät leijonatkaan! Ruotsi oli parempi ja sillä sipuli! - Suomalainen
Miten niin muka??? Ruotsi voitti Suomen ja sillä selvä. Tuskin yksikään pelaaja haluaisi tällaista kultamitalia. Itse jos olisin pelaaja en ainakaan noutaisi moista säälipyttyä....typerää. Ruotsi on mestari!!!
- joo
Suomalainen kirjoitti:
Miten niin muka??? Ruotsi voitti Suomen ja sillä selvä. Tuskin yksikään pelaaja haluaisi tällaista kultamitalia. Itse jos olisin pelaaja en ainakaan noutaisi moista säälipyttyä....typerää. Ruotsi on mestari!!!
Ei sillä oo väliä saako suomi kultamitalin vai ei, mut oishan se kiva jos hurriurpot menettäis mitalin. Oli se niin tuuri peliä sen saaminen. ihmettelen että miks ruotsilla on aina niin hyvä tuuri. Esim. sveitsi vastaan välierissä. Kun katto loppuottelua, yhtähyvin suomi ois voinu voittaa, mut sitä se jääkiekko on.
- kuuulta
Suomalainen kirjoitti:
kuuluu ruottalaisille vaikka se leijonia vähä kirpas!(sai tippojaki silmist!)
- !!!
EI diskausvoittoa, vaan uusi finaali!
- Orepan
älkää nyt toivoko uutta finaalia, nyt hävittiin sentään vähintäänkin siedettävästi. Tiedä kuinka paljon tulee seuraavaksi takkiin!
- jopa minäkin
että suomi kultaa voitti, mutta miten esim käy jo maksetuille pelivoitoille ym pelitappioille?
- nyt , innostuko
Toivon mukaan ei ala taas, jokin "rahanikkari" muuttelemaan tuloksia. Ei mitalleita jaeta kapineteissa onneksi. Ruotis voitti ja Suomi voitti myös.
Sponsorit "voittaa " joka päivä ja ei edes tarvitse valmentauta saatikka harjoitella. Mutta urheilija voittaa harvoin ja se tulis olla niin kuin pelit menee kentällä. Eikä miten "kurssikehitys" antaa ymmärtää. - viska
VISKA TSEMPPA VISKA JE...ALTTE VI HA:-)
- jjlänki
Tietysti suomalainen valittaa ja protestoi, sehän kuuluu jo kansallisiin tapoihimme. Valita ja valita, ruikuta. Onhan se nähty esim. yhdistetyn puolella... ketkä valittaa ja lähettää protestia... suomalaiset. Nyt olisi siis hyvä tilaisuus lähettää protesti...
- v. nieminen
en nostaisi kovin korkealle tuolla tavalla saatua kultaa. vai mitä mieltä itse olet:
http://www.yle.fi/urheilu/looppi/id32429.html - Joel
Ruotsi on Mestari vaikka menettäisikin kullan. Ei muuta sitä miksikään, että SUOMI HÄVISI ruotsille.Tuskin suomalaiset pelaajatkaan arvostaa ei voitettua kultamitalia...tuskin!
Ja sitten järjestetään naurettavat juhlat Torille ja lauletaan suomi on uusi olympia voittaja, hei, olympia voittaja hei...- SOINI !!!!
Suomi oli turnauksen paras mutta ruotsi finaalin, en tiä pitäiskö mitaleita ottaa vastaan..
- nomex
Ruottalaaset teki selvän virheen taas mitäs elvishtelivät kultans kanssa niin siinä käy:) eikun vaan mitali tänne Suur-Suomeen ja aletaan rakentaan Suomea uudestaan pohjoisesta käsin ja ihmisille lisä työoaikkoja ja hyvin vointia niin se homma toimii:)
- den glider ut
Mats Sundin har fågelinfluens, fågelinfluens, fågelinfluens...
- ei zeizei
Suomen ei missään tapauksessa tule ottaa vastaa lahjamitalia, jääköön sitten vaikka kultamitalit jakamatta kokonaan.
- jooses
ei kannata juhlia suomen kultaa vaikka ruotsi diskataankin peli hävittiin ja sillä selvä suomi sai hopeaa ja on tyydyttävä siihen
- kamikaze 33
Se olisi väärin, että kulta tulisi kabinettien kautta, toisaalta onhan paljon otteluita sovittu
etukäteen!!!
Saisipahan se kanadan tuomari nenilleen kun järkkäsi
kullan ruotsiin(ne jäähyt)ja meinasi jo järkätä ottelun suomi-usa usalle.
Toisaalta olisihan tämä mahtavan dramaattista.JEE- OOT!
Ne mitään ole järkännyt ruotsille!?:D
Ota nyt ne sinivalkosilmälasit pois silmiltäs ja katso totuutta silmiin?!:D
Jos nyt joku utopistinen ääliö näin ihan pokalla viittii väittää, niin sillon kyllä tuomarit järkkäs meille finaalipaikan Venäjä ottelussakin!! - kamikaze 33
OOT! kirjoitti:
Ne mitään ole järkännyt ruotsille!?:D
Ota nyt ne sinivalkosilmälasit pois silmiltäs ja katso totuutta silmiin?!:D
Jos nyt joku utopistinen ääliö näin ihan pokalla viittii väittää, niin sillon kyllä tuomarit järkkäs meille finaalipaikan Venäjä ottelussakin!!Kivaa, että vielä löytyy tollasia ihmisten hyvyyteen uskovia kunnon EU kansalaisia jotka ostaa ylihinnoitellun kämpän, ajaa työnantajan omistamalla leasingautolla, käy kaupassa kello 17, kattoo uutiset ja nussii lauamntaina klo 22.00-22.05.
Onnea vaan pelle - uskooni!
kamikaze 33 kirjoitti:
Kivaa, että vielä löytyy tollasia ihmisten hyvyyteen uskovia kunnon EU kansalaisia jotka ostaa ylihinnoitellun kämpän, ajaa työnantajan omistamalla leasingautolla, käy kaupassa kello 17, kattoo uutiset ja nussii lauamntaina klo 22.00-22.05.
Onnea vaan pelleMinä katsoin sen ottelun silmät auki ja reakoin kaikkiin kentällä tapahtuneisiin juttuihin...ja nimenomaan kaikkiin!
Vaikka kuinka kannatan suomea ja toivon voittoja, niin minä en nosta meteliä jostain heppoisin perustein annetusta suomalaisjäähystä, jos sitä on edeltänyt useampi tilanne, josta meille olisi voinut viheltää jäähyn!
En voi ymmärtää, miten joku kehtaa väittää, että tuo ruotsipeli olisi ollut tuomaripeliä meitä vastaan! Tasapuolisempaa tuomarointia saa etsiä! En minä ainakaan kehtais selittää tappiotamme noin tuulesta temmatulla väitteellä!
Jos joku on toiminut tässä turnauksessa, niin tuomaritoiminta! Ei ole olemassa turnausta, jonka aikana ei jossain vaiheessa sattuis tuomareille erheitä! Tässä niitä on sattunut todella vähän ja linja on ollut tiukka, mutta oikeudenmukainen! World Cupissa harrastettiin jonkunlaista kotiinpäin vetämistä, mutta tässä turnauksessa sitä ei harrastettu! Piste!!
Yhtälailla kysyn sulta, että uskotko sinä sinisilmäisesti suomen hyvyyteen ja siihen, ettei meiltä voi viedä kultamitalia, kun tuomaripelillä ym. salaliitoilla!?:D Minkätakia koko maailma haluaisi pelata tuomaripeliä suomen voittoa vastaan?!
- J.Lo
jejejejeeeeeeeeee! voi haRRRRRmi jos ruotsin poijjat menettää kullan :D
- parasta...
olis, jos ruotsi nyt menettäs kullan, niin sitä ei jaettas kellekkään.
niin ikävältä, kun se kuullostaakin, niin kyllä se ruotsi voitti sen kullan paremmalla pelillä.
suomi vois olla näin hyvä kakkonen, mutta ruotsi ei "hyvä" ykkönen.
moka mikä moka! - timo
Tossa kuvassa Forsbergin vieressä, kuka se on??
- asian
sisäisesti, siis Ruotsin jääkiekkoliitto ja olympiakomitea... Luuletteko tosiaan, että he periaatteessa yhdentekevän asian takia riitelevät niin, että kulta annettaisiin Suomelle??? No huh huh... Eiköhän tässä käy niin, että jääkiekkoliitto pyytää anteeksi ok:lta ja sillä sipuli...
- Timppa
jos sinä meinaat tuota miestä joka on lyhyt ja jolla on sininen trekronorin paita päällä ,, niin se on ruotsin kultuuriministeri Leif Pagrotsky,, ruotsissa on vaali vuosi nyt,, niin ne ehkä tekevät mainosta.
- Tietäväinenkö
Olisiko perhe mukana juhlissa?
- no emmä tiiä
mut voi ha se olla kimi räikkönen. no emmä tiiä
- elettyy
jos mainostamista menettää kulta mitalin kun kuitenkin voitti koko turnauksen ruotti mutta miettikääs nyt onkos se sitte hieno suomella kultamitali olympialaisista jonka kaikki muistaa aina miten ansaittu.. ei kiitos sitä häpeää
- KERTA?!
...olympiahistoriassa, kun suomi vie Ruotsilta kirkkaamman mitalin -ei pelillisten ansioiden turvin!
Neuvostoliitto halusi meidät hopeamitalisteiksi Calgaryssä -88, joten hävisi taktisesti viimeisessä heille merkityksettömässä ottelussa Suomelle 2-1. Näinollen Suomi sai hopeaa ja Ruotsi joutui tyytymään pronssiin.
Tämä on ihan yleisesti myönnetty tosiasia!- olis
ruottille ihan oikein. Palkka siitä hyvästä et hävis slovakialle tahallaa.
- marjuska
ei muuta kuin juhlat senaatintorille :)))
- spaddu 23
olis aikas naurettavaa jos joku tai jotkut
menettäis mitallin jonkun mainos-asian takia,eiköhön saavutus oo urhelullinen! jokinlaisen muun sanktion ymmärrän jos on rikottu
muita kun urheilullisia sääntöjä!!mutjos kuitenkin
mitalli otetaan ruotsilta pois,ei sitä pidä antaa
millekkään muullekkaan joukkueelle.et silleen jne.- käykään...
Eiköhän tosta sakoilla selviä?!
- TOSSA
....TILANTEESSA, OIS OLLA OTTAMATTA KULTAMITALEITA VASTAAN!
- Suomipoika
Enkä usko, että Leijonia hävityn finaalin jälkeen paljon kultamitalit kiinnostaisivat jonkun ruotsalaisten sisäisen sponsorisotkun takia. Kulta pitää voittaa pelaamalla.
P.S. Doping-tapauksessa mitalit tietysti jaettaisiin uudelleen, muttei sekään paljon lämmittäisi. Finaali hävittiin ja ensi kerralla uusi yritys. - voisin...
Suomipoika kirjoitti:
Enkä usko, että Leijonia hävityn finaalin jälkeen paljon kultamitalit kiinnostaisivat jonkun ruotsalaisten sisäisen sponsorisotkun takia. Kulta pitää voittaa pelaamalla.
P.S. Doping-tapauksessa mitalit tietysti jaettaisiin uudelleen, muttei sekään paljon lämmittäisi. Finaali hävittiin ja ensi kerralla uusi yritys.jotenkuten ymmärtääkkin mitalin värin vaihtumisen, sillä dopingillahan haetaan väärin keinoin parempaa suorituskykyä itselleen ja sitäkautta joukkueelleen!
- Suomipoika
voisin... kirjoitti:
jotenkuten ymmärtääkkin mitalin värin vaihtumisen, sillä dopingillahan haetaan väärin keinoin parempaa suorituskykyä itselleen ja sitäkautta joukkueelleen!
Joo, noin se on...tosin sen doping-tapauksenkin toivoisi tapahtuvan - jos sellaisia on - ennen ratkaisupeliä. Finaali pitäisi voittaa silti, että kulta maistuisi täysin oikealta.
- Lull
Että jos Ruotsi diskataan niin silloin ei kukaan saisi kultamitallia.
- olisi
hopea voitto.. jee ,ketään ei saisi kultaa...
jotkut tykkää hopeasta enemmän jalometalinakin yleensä - annetaan...
Ihan sama mistä rikkeestä joukkue hylätään, niin mitalit jaetaan uudestaan.
Tuskinpa kuitenkaan tässä tapauksessa hylätään...
- h..
Kauppatorin juhlissa oli iltalehden foorumin mukaan Karjalan mainokset näkyvissä joten sama kohtalo odottaisi Suomea? Löytyykö netistä kuvia Suomen juhlista jossa nuo mainitut Karjala mainokset näkyvät?
- Anniina
Kyllä on pikkasen väärää että saataisiin kulta tällä tavalla, ei kyllä ollenkaan maistuisi hyvältä, hopea "voitettiin" ja sillä siisti, kyllä on ihme jos jotkut sponsorointi asiat voivat olla näin suuria et sen takia ihan diskataan joukkue, ruotsi voitti sillä siisti, mä ainaskin toivon et jos ruotsi diskataan niin leijonat kiittäisivät ei kullalle, mut olisihan se hyvä siinä et kultarahat tulisivat ja meidän joukkuehan lupasi antaa ne hyväntekeväisyyteen! Mut Hopea on ja sillä selvä, vaikka papereissa lukisi myöhemmin Suomi = Kulta
- juhlia
vielä.
jos ette lukeneet tarpeeksi tarkkaan, tässä kertaus: PAHIN MAHDOLLINEN VAIHTOEHTO ON menettää kulta.
siis se ei todellakaan ole varmaa että suomi saa kullan, enkä usko että niin käy, kyllä ruotsi sen verran pitää kiinni kullastaan,olipa riita millainen tahansa.
joten eiköhän lopeteta tämänkin höösääminen tähän. - ei ole vielä
diskattu.
- Arse
Huoh!Eikös tämä urheilullinen puoli kuitenkin ole tärkein...ruotsi oli tällä kertaa parempi joukkue, kattellaan sitten neljän vuoden päästä joko olisi meidän vuoromme..tällaiset jutut on ihan tuulesta temmattuja..siellä on taas joku kesätyöläinen ollu kirjottelemassa lehteen...en usko,että suomen pelaajat haluaisivat ottaa mitaleja vastaan vaikka näin kävisikin....
- Ilonenhopea
Joo eihän se voitolta tuntuis, vaikka mikä olis.
- Reitravolta
Jos tää näin menee, että Ruotsi menettää mitallinsa, niin alan uskoa.
Uskon kyllä, että Ruotsi maksaa kullastaan roimat sakot ja pitää mitallinsa.
Dooppinki olisi ollut parempi syy, joka olisi myös pitänyt!!
Jälkimmäissessä tilanteessa voin pitää uskottomuuteni, siis jos Ruotsi pitää mitallinsa!! - Jakke
jokainen ruotsilta viety kultamitli on RUOTSILTA viety kultamitali sama se miten saa :D saavat laittaa itte ananaksesa kaulaa
- Kultaa
Suomalaiset vaihtakoon ananasmitalit niille ruattalaisil, joille ne kuuluukin ja Suomen pojille aidot kultamitalit. Ananakset muniensa ympärille. Ruotti oli surkea pelaaja, aivan mitätön. Suomi voitti eniten otteluita. Tänne kulta ja heti. Me voitettiin! Juokaa ruattin vauvat Suomipojan kossua, säästettiin teille.
- turnausmuotoinen
mittelö! Kaikki joukkueet tiesi tasan tarkkaan, että alkusarjan ottelut ei ole niin merkityksellisiä, kuin loppupelit! Sen tiesi niin suomi, kuin ruotsikin!
Jos mitalit ois jaettu voittojen perusteella, niin alkusarjan ottelut ois ollu ihan toisennäköisiä kun nyt oli!
Me voitimme kaikki muut ottelut paitsi sen viimeisen! Jokainen meistä tiesi, miten tulee käymään, jos häviämme tuon viimeisen ottelun! Miksi me siis hävisimme sen? Koska olimme huonompia! Miksi Ruotis voitti sen? Koska he olivat meitä parempia!
Onko tässä vielä jotain, mitä ett ymmärrä???
- LOIJER
http://www.yle.fi/urheilu/looppi/id32429.html
Hyvinkin todennäköistä on että missaavat kultamitalin niin että aletaan me keräämään heille sitä lakunauhaa ja ananasrenkaita joita meille voitonriemuisesti tyrkyttivät matsin päätyttyä....- vielä tästä
koko totuus esiin, mikä ukko on halme kun ei töitä viitti tehdä, ennen sellaset tapaukset vietiin hullujenhuoneeseen
- karSeaa
Voi tuota kateutta Ruotsinkin maalla. "miksi minä jäin vähemmälle huomiolle minki minun kultaa ei juhlitu" nyyyh' sitten hirmuista vihaa ja kaunaa, ja kaiken kiellän. "Miksi minua ei pyydetty juhlimaan, miksi ei nostettu jalustalle korkeimmalle" Minä! yksin minä! ja muut siellä jossain kaukana varjoissa vaikka mitään en myönnä. Kas' käytäntö kas' sääntö kas' kas' poikaa?!
- Janne
Kulta meni ruotsille pelaamalla...turha meidän kuvitella että me sitä saatais...ja mä en todellakaan haluisi kultaa näin. Ja en usko että kukaan pelaajista ottaisi vastaan kultaa näin. Hävetkää te suomalaiset jotka haluutte ottaa kullan ruotsilta!!! Ja sit vielä yksi asia...tällä palstalla vaikuttaa jo siltä että ruotsi on jo diskattu...SE EI OLE TOTTA! Lukekaa ruotsalaisia lehtiä niin näätte! Ai niin...te maalaisjuntit ette varmaan osaa muuta kun omaa murretta HAHAHAHA LOOOSERS!!!!
- Suomi
Suomi on paras ja kultaa tuli! Syö poika ananasta ja lakunauhaa jälkkäriks. Pikku ruattinvauva oot!
- Teemu-serkku
Pitäköön kultaisen mitallinsa. pelit on pelattu ja juhlat juhlittu. Itse otan mielummin ananasrenkaan lakritsanauhassa kuin kultaisen mitallin tällä tavalla. pelit on pelattu.
- annas
Älä viitsi. Suomi ei tee sillä kullalla ehkä enää mitään mutta tärkeintä onkin ETTÄ RUOTSI MENETTÄÄ SEN!
- Suomipoika
annas kirjoitti:
Älä viitsi. Suomi ei tee sillä kullalla ehkä enää mitään mutta tärkeintä onkin ETTÄ RUOTSI MENETTÄÄ SEN!
...
- Ananasta ja lakua ruotsin p...
Ananas sopii sulle tosi hienost ja lakupekka kyytipojaks hesan asemalt. Laiva on lastattu, ruattiin vai ambomaalle, kumpaan menet suomipetturi.
- Teemu-serkku
annas kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi. Minua ei kuitenkaan ruotsi niin akuheasti kiinnosta, että haluaisin heiltä mitään kulta-mitalleja saatikka ei juuri kiinnosta mitä heikäläisten kulta-mitalille tapahtuu...
- Suomipoika
Teemu-serkku kirjoitti:
Ymmärrän pointtisi. Minua ei kuitenkaan ruotsi niin akuheasti kiinnosta, että haluaisin heiltä mitään kulta-mitalleja saatikka ei juuri kiinnosta mitä heikäläisten kulta-mitalille tapahtuu...
Kuka suomalainen oikeasti kehtaisi tuntea ylpeyttä ruotsalaisten KISOJEN JÄLKEEN (ei kaukalossa) tekemän mokan vuoksi Suomeen saadusta kullasta? Asiallahan ei ole jääkiekon kanssa mitään tekemistä. Seuraavaksi varmaan todetaan, että tshekki menettää hopean, koska joukkueen valmentaja söi väärän merkkistä purkkaa tms....
- Teemu-serkku
Ananasta ja lakua ruotsin p... kirjoitti:
Ananas sopii sulle tosi hienost ja lakupekka kyytipojaks hesan asemalt. Laiva on lastattu, ruattiin vai ambomaalle, kumpaan menet suomipetturi.
Onko sun mielestä siis isänmaan pettämistä sanoa, ettei minua paljoa ruåtsin asiat kiinnosta. pitäköön mitalinsa. Taidat itse olla joku kaappi-ruotsalainen. muuta itse ruåtsiin jos haluat olla lähellä kulta-mitalia. jos ruotsi menettää mitalin tuolla tavalla ja se annettaisiin Suomelle, niin minä en ikinä olisi ylpeä sellaisesta mitalista. Laittaisin vaikka ananas-renkaan kaulaan mielummin. Se, minkä värinen tuo hely on, ei muuta kuitenkaan sitä tosiasiaa, että Suomi pelasi parempaa lätkää kuin ruåtsi.Muista se.
- hunter57
olet kun ei kulta kelpaa
- Teemu -serkku
hunter57 kirjoitti:
olet kun ei kulta kelpaa
Ei tällä tavalla. Mitali olisi kelvannut, jos suomi olisi voittanut pelin. tämä ei ole oikea tapa. ansaita kulta. Se ei ole myöskään kansallisidentiteetin kannalta oikea tapa. Ei nimittäin ole suomalainen tapa ansaita kultaa. Uskon, että vain ruotsalainen voisi olla ylpeä tällä tavalla ansaitusta kullasta.
Tästä johtopäätöksenä:
Sinä olet varmaankin joku alkujaan Ruotsista Suomeen muuttanut onneton, joka ei kelvannut edes ruotsalaiseksi ja joka nyt olla niin "suomalainen" & yrittää kohottaa heikkoa kansallisidentiteettiään kyseenalaisella tavalla eli olet joku "kaappi-ruåtsalainen". Koeta miettiä mitä on olla suomalainen. Se on jotain parempaa kuin olla ruotsalainen. - juipilla
Teemu -serkku kirjoitti:
Ei tällä tavalla. Mitali olisi kelvannut, jos suomi olisi voittanut pelin. tämä ei ole oikea tapa. ansaita kulta. Se ei ole myöskään kansallisidentiteetin kannalta oikea tapa. Ei nimittäin ole suomalainen tapa ansaita kultaa. Uskon, että vain ruotsalainen voisi olla ylpeä tällä tavalla ansaitusta kullasta.
Tästä johtopäätöksenä:
Sinä olet varmaankin joku alkujaan Ruotsista Suomeen muuttanut onneton, joka ei kelvannut edes ruotsalaiseksi ja joka nyt olla niin "suomalainen" & yrittää kohottaa heikkoa kansallisidentiteettiään kyseenalaisella tavalla eli olet joku "kaappi-ruåtsalainen". Koeta miettiä mitä on olla suomalainen. Se on jotain parempaa kuin olla ruotsalainen.on kaappiongelma (luuranko kaapissa jne.) ku ei muusta puhukaan ja pahat ongelmat lapsuudes.
- Teemu-serkku
juipilla kirjoitti:
on kaappiongelma (luuranko kaapissa jne.) ku ei muusta puhukaan ja pahat ongelmat lapsuudes.
Palataan asiaan muutaman vuoden kuluttua, kun olet kasvanut hieman ja tiedät mistä puhut.
- suomipoju
juipilla kirjoitti:
on kaappiongelma (luuranko kaapissa jne.) ku ei muusta puhukaan ja pahat ongelmat lapsuudes.
ja tuo on selvästi kaappihomo tai sillä on joku homo kaapissa ja lapsuuden ongelmista ei vielä voida puhuakaan, kun on niin murrosikäinen ettei itsekään vielä ymmärrä sitä.
- annas
Suomi ansaitsi Kullan, se on saletti. Nyt turvat tukkoon, Ruotsi menettää Kullan tai on ainakin vaarassa menettää sen: Hyvä Suomi!!!
- hävis ruotsille!
Olis voittanu loppuottelun, niin sitt ois ollu turnauksen paras joukkue!
- Suomipoika
Siis hyvä turnaus ja upeasti kaadettu montaa kovaa maata. Mutta kullan kanssa meillä ei ole mitään tekemistä, koska finaali hävittiin. Ruotsalaiset sekoilkoot keskenään, jos eivät osaa päättää kuuluuko heille kulta vai ei, mutta itse en sitä häviön jälkeen pitäisi minkäänarvoisena. Ansaitsimme vain hopean, koska ei pelattu finaalissa paremmin kuin Ruotsi.
- juhli.
Suomi ei ansainnut kultaa kaukalossa vaikka pelasikin hienosti olympialaisissa. Ja se kulta jää jakamatta jos Ruotsi sen menettää. Ja vielä se, että mitalin mahdollinen menetys ei johdu ruotsin pelistä vaan sponsorointirikkeestä.
- Heppu
Kyllä se niin on että eikös ne herrat takahuoneessa sovi asiat rahalla?? ja ruotsi saa pitää Kullan vaikka ei ollut paras joukkue turnauksessa,Minusta Suomi-Venäjä ottelu oli se oikee finaali,hurja matsi,kun ajattelee miten Venäjä ryöpöötti ruotsia 5-0 hymy
- 666
Kyllä se niin on että eikös ne herrat takahuoneessa sovi asiat rahalla?? ja ruotsi saa pitää Kullan vaikka ei ollut paras joukkue turnauksessa,Minusta Suomi-Venäjä ottelu oli se oikee finaali,hurja matsi,kun ajattelee miten Venäjä ryöpöötti ruotsia 5-0 hymy
- 67/69
ruotsi saa pitää kullan kikkailuiden hyvästä, MUTTA SUOMEN hopea on KULTAA. EI oteta alaarvosta kultaa vastaa, tehdää HISTORIA HOPEETA!!!!!!
- ~mä~
kyllä ruotti sen olis ansainnu, mutta säännöt on kaikille samanlaiset...kyllä me se kulta otetaan mielellämme vastaan
- kuivatut ananasrenkaat
Mites ne säännöt muuten menee, täytyykö se kultamitali antaa jokatapauksessa jollekin??
Onko mahdollista se että ruatti menettää kullan, ja Suomi säilyy hopealla - voiko kulta jäädä jakamatta?? Helvetti että olisi herkullista.
- kakkara
ihan sama missä se kulta on kun ruotsalaiset ne olympialaiset kuitenkin voitti... ei se mitalli sitä voittoa tee! vaikka ruotsi sen menettäis niin tuntis ne kuitenki voittaneensa. rahottajat voi pelata ihan omaa peliään, mutta kentällä se oikea peli käydään!
vai kuinka? - mörkki-
en mä kyllä ite innostu enää...pettymys on kalvanu koht viikon sisällä, ottelu hävittiin jäällä lopulta aika helposti...en jaksa vaan arvostaa
- Håkan Loob
Vi ska kämpa, vi ska få allt som dom ger - Vi ska tar guld igen OO-O-O, OO-O-O, OO-OO-OO-O, Vi ska kämpa, vi ska få allt som dom ger - Vi ska tar guld igen
- 67/69
llauletaan vaan. mut MITÄ LAULETAAN? VAIK HATSSSS TITITYY HASSI TITILYYY:!!!!!!!!
- Kummola
kyllä tre kronor rikkoi mainossääntöjä koko kisojen ajan:
joukkuehan on kuin kävelevä homobaarin mainos. - tinde
Kummola kirjoitti:
kyllä tre kronor rikkoi mainossääntöjä koko kisojen ajan:
joukkuehan on kuin kävelevä homobaarin mainos.veit jalat suustani..homoja kaikki..
- asiat kunnossa?
Pitäisköhän saman tien tarkastaa, mitä sponsoreita oli esillä Kauppatorin hopeajuhlissa.
- PALANDER
olisi voittanut hopeaa, jos suksi olisi mennyt oikealta puolelta/noudattanut sääntöjä. Nyt kun ruotsi ei ole noudattanut sääntöjä niin se pitää myös diskata ja palkinto kuuluu suomelle!
- Säännöt on
sitä varten että niitä noudatetaan. Ei sitä voi niin tehdä että välillä noudatetaan ja välillä ei. Eli mitalit pois Ruotsilta! (jääkiekko kulta siis)
- sippe
...eli oli se hyvä että ne ruotsalaiset keksi miten askarrella se kultamitali,voivat nyt sitten käyttää itse sellaisia!Hopeata Suomi sai,ei se mitali siitä kirkastu,ja voittamalla Ruotsi kullan vei,typerää jos markkinavoimat voi määrätä tälläsistä asioista.Vahingoniloa voi tietysti tuntea,mutta rehellisesti,ei se kultamitali hyvälle maistu jos se näin tulee!
- tinde
niin ei voi muuta kuin huutaa HIPHEIJAA. Kivempaa olisi jos peli uusittaisiin...hmmm
- 67/6
Emmepä kestä, mut uusiiiitttttaaaaaa!!!!!!!
- PPP
Voittasi ilosanomana jopa oman lottovoitonkin, kun vain näkisi tv:stä suorana sen tilanteen, kun mm. Mats Sundinilta & Peter Forsbergiltä vietäisiin kultamitallit kauloista. Vieläpä niin kiskasemalla, että mitallien naru repeäisi...ja sitten kamera kääntyisi Ruotsin ''sankareitten'' kasvoihin. Ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
- ArtsiMe
mertaranta selostaa tuota tapahtumaa
- Ai kun tekee hyvää
Nyt kertokaa joku linkkiä ruotsalaisille sivuille, jotka vastaavat suomi24:ää niin pääsee sanomaan pojille pari valittua sanaa.
- Paha moka
Näkihän sen koko maailma Tv:stä et niillä oli vääräpaita päällä.KOK:n pitäs puuttua-asiaan.
- jellona------
Ruotsin kansalle mahdollinen hylkäys ois todella traaginen homma, mut medialle sais ainakin kuittailla...mut siis en jaksa arvostaa jos tollatapaa kulta tulee suomeen!
- suomi fani
Joojoo, mitäs menivät töppäilee, mut ei asia viel ole viel päätetty mut toivottovasti ruotti diskattais kokonaan ja sakot päälle ja ponsorit mäkeen... näin se homma etenee......
- svedu pelle
Suomella oli selvästi parempi joukkue joten on oiken jos suomi saa kultaa.
- olla totta
Suomelle sittenkin kultaa. Tänään juhlitaan ja koko vkl. Kossupullo, hyvää, nam nam.
- jäätis
Jos se kulta otetaan pois annetaanko se sit Suomelle. Aika epätodennäköistä.
- Sitä
jäätis kirjoitti:
Jos se kulta otetaan pois annetaanko se sit Suomelle. Aika epätodennäköistä.
ei anneta suomelle vaan jää todennäköisesti kultamitali jakamatta..
- mauno90
ruottille kulta
- -------------
Ne kultamitalit vois laittaa jonnekin museoon näytteille. Sen sijaan tre kronorille vois lahjottaa 10 purkkia ananaksia ja toiset kymmenen pussia pitkiä lakuja.
- Mikko Haajamo
Millä perusteilla ruotsi voi menettä olumppia kultaa, eivät he edes käyttäneet douping aineita, olisi ainoa järkevä syy menettää olumppia kultaa, mutta näköjään ruotsi menettä voittamansa olumpia kullan, sen takia että ruotsalaisen olumppia komitea, ei saapunut tukholmaan juhlimaan torinon olumppia kultaa, muussa tapauksessa ruotsi olisi voittanut olumppiakultaa.
- Espoo Boy16
Suomi oli parempi pelissä vaikk hävis.. ja olis oiken jos noi sveedut menettäis kullan koska se ei heille kuuluis....
- Mikko Haajamo
Ei se ole ruotsin maajoukkueen, vika että ruotsin olumppia komitea ei saapunut paikalle tukholmaan juhlimaan olumppia kultaa, suomi olisi ansainnut olumppia kultaa, mikäli Suomi olisi voittanut ruotsin loppuottelussa 5-3 lukemin, mutta sääli kullan voittaminen suomen maajoukkueelle, jääkiekossa, ei ole reilua ruotisin maajoukkueelle jääkiekossa!
- listimies
Ruotsihan sen voitti, ja kulta kuuluu niille. Mutta enhän minäkään nyt pahakseni pistäisi vaikka se tulisi Suomelle ;) Ja tosiaan, ruottalaiset on aika mulkeroita joten ihan sama.
- Itekkin mukana
OIKEIN
Jos Ruåtsi on pelannut epärehellistä peliä ja/tai kärynnyt dopingista, niin ei ole epäilystäkään siitä kenelle todellinen kulta kuuluu. Suomi esitti takuuvarmasti turnauksen parasta jääkiekkoa. Mikään muu maa ei voittanut 7 peliä peräkkäin.
Suomi oli tosiasiassa turnauksen voittaja ja olympiakisoissa se pitäisi huomioida.
Kuitenkin loppuotteluissa kun ollaan hävitty 6 loppuottelua 7:stä, että voitontahdossa on finaalipeleissä Suomella vielä opettelemista.
Kanada nousi Salt Lakessa 0-3 tappioasemasta voittoon ja MM-kisoissa 2003. Suomi tahtoo vain mitalin - huokaistaan vaan helpotuksesta kun päästiin loppuotteluun, eikä siellä pelata sitä parasta peliä. - Mä sano tän
Suomi oli Ruåtsin televisionkin mukaan turnauksen paras joukkue - tasaisin perhain pelaavin.
Voitontahto ei ole Suomella finaaleissa Kanadan tasolla, joka vasta siellä syttyy tosissaan. Sen todistaa finaalitappiot: 92, 94, 98, 99, 01, 04, 06,- Mä oon mikä oon
Joo, Suomi vaan huokaisee helpotuksesta, kun on päässyt loppuotteluun eikä pelaa sitä parastaan siellä. Ollaan varmaan totuttu liikaa siihen, että sodan voitti suuri ja mahtava Neuvostoliitto ja Suomi tuli toiseksi.
- -nainen-
Ihan sama, tietty voitais ne "Dolet" lähettää sen jälkeen ruotsalisille, olis pilkka käynyt omaan nilkkaan.
Sopupeli jutut on mun mielestä paljon pahempi juttu, koska pelit on vedonlyönnin alla. Siitä pitäis mielummin rankaista ruotsalaisia pelaajia.
Hyvä Suomen Leijonat, hopea oli hyvä saavutus. - Mikko Haajamo
Muualla, kun ruotsissa ei osata sabotoida ruotsin maajoukkuueen olumppia kultaa, sääliksi käy ruotsin maajoukuetta, jääkiekkojoukuetta.
Suomessa ei olisi säheletty sen suhteen, suomen olumpia komitean puolesta, mikäli suomi olsi sen olumppia kullan olisi voittanut torinossa vuona 2006.
Eipä ole mitään järkeä haukkua ruotsin maajoukuetta, kun se ruotsin olumppia komitea ei saapunut tukholmaan juhlimaan olumppia kultaa torinon olumppiakilpailuiden jälkeen vuona 2006. - Pauno00
Mielestäni jos ruotsi olisi kullan menettämässä niin pitäisi pelata revanssipeli. Mutta mikäs se siinä jos kullan väkisin annetaan. Täytyisi ruotsalaisten ottaa vähän juhlimis tapoja huomioon ennenkun menee juhlimaan! juhlisi kuin suomalaiset!
- iiiiiii
aprillia aprillia
- jossa Suomi
iiiiiii kirjoitti:
aprillia aprillia
Häviäisi vielä enemmän. Sekö vasta vituttais.
Mutta mitäs jos Curlingissa ilmaantuis jotain samanlaista. Kulta pois Kanadalta.
- hävijäjiä!!!
Mitä helvettiä te kaikki vielä jauhatte pelatusta pelistä? Suomi hävis, Ruotsi voitti. Lukekaa ruotsalaisia lehtiä tai jotain, ei täällä enää kukaan ees puhu jääkiekosta.. Suomalaiset ovat kateellista kansaa ja mielettömän huonoja häviäjiä!!!
- kultaa
tällä tavalla!!!! ei haluta...
- yksi onnellinen
Olitte parhaat siitä suuret onnittelut kaikille osallistujille teitte sellaisen ilon kaikille faneille kiitos ja vielä kiitos
- JORE SUUTARI
HAISTAKAA KAIKKI PORUKKA PASKATA JA IMEKÄÄ KYRPÄÄNI
TURVAT KIINNI
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685