Baarimikoille kysymys

kaamea kinastelu

Voisiko joku baarimikko tms. vastata,kumpi meistä on oikeassa:Jos tilaan "lonkeron"niin juomahan pitäisi olla Ginipohjainen?Vai onko kaikki ns.Long Drinkit "lonkeroita" vaikka pohjana olisi joku muu alkoholi kuin Gin?Mulla on aikuisen poikani kans tästä nyt oikeen kauhee kina kun poika väittää "lonkeroiksi"kaikkia Long Drink juomia!Eihän Smirnoff tai Freecer ole lonkeroita,vai?

8

4313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonkeron

      sun pitäisi saada gini-grapelimsa sekoitus. Jotkut nuoremman polven baarimikot ovat sekoittaneet asiat ja tarjoilevat jotain muuta! Minkäs teet? Ajat muuttuvat...

      • ennen ja nyt

        Ymmärsin et lonkku on aina ennen ollut gini-pohjainen juoma mut tänäpäivänä se voi olla mikä pitkä juoma vaan,joka on pullotettu!!!????Mulle kyllä sattui Tallinnanlaivalla niin et kun tilasin lonkeron niin baarimikko sanoi et "ei oo,mutta käykö Smirnoff?"Eli hän oli mielestäni oikeassa,koska oikeata lonkkua ei ollut,hän kysyi käykö joku muu sen tapainen(oli kyse greippi-Smirnoffista).Poika tossa vaan väittää et kaikki Long Drink -juomat on lonkeroita ja mä oon erimieltä,eli et vaan gin-pohjaiset on LONKEROITA.Olenko nyt sit oikeessa?


      • töissä baarissa
        ennen ja nyt kirjoitti:

        Ymmärsin et lonkku on aina ennen ollut gini-pohjainen juoma mut tänäpäivänä se voi olla mikä pitkä juoma vaan,joka on pullotettu!!!????Mulle kyllä sattui Tallinnanlaivalla niin et kun tilasin lonkeron niin baarimikko sanoi et "ei oo,mutta käykö Smirnoff?"Eli hän oli mielestäni oikeassa,koska oikeata lonkkua ei ollut,hän kysyi käykö joku muu sen tapainen(oli kyse greippi-Smirnoffista).Poika tossa vaan väittää et kaikki Long Drink -juomat on lonkeroita ja mä oon erimieltä,eli et vaan gin-pohjaiset on LONKEROITA.Olenko nyt sit oikeessa?

        long drink on pitkä juoma, jossa alkoholia ja pidentäjänä/mixerinä joko limua, mehua tms. Lonkero pullossa txt "gin long drink" kertoo, että tuote sisältää giniä ja jos kyseessä koffin tuote, saippuavettä :), muutoin greippilimsaa. noin muuten olen yllättynyt, että lonkeroa tilatessa saa jotain "limuviinaa" vrt breeserit, icet sun muut. Ei oo hartwallin original lonkeron voittanutta! Nam!


    • jos tilaat lonkeron normaali tilanteessa sinun pitäisi saada hartwallin orginal gin long drink tai koffin vastaava tuote jossa on alkoholia 5,5%.
      nykyään on myös olemassa koffin valmistama karpalo lonkero ja hartsun sitruunalla maustettu gin long drink jotka myös menevät lonkero kategoriaan.

      ihan oikeasti long drink on juoma ryhmä, jossa on alkoholi ja pidentäjä. esim gin tonic, vodka cola tai tom collins ovat long drinkkejä.

      jos taas tilaat bacardi breezerin tai smirnoff icen niin kyse on r.t.d. juomasta (ready to drink) jotka ovat valmiita sellaisenaan juotavaksi.

      alun perin lonkerot valmistettiin suomen kesä olympialaisiin, ihan kisa turisteja varten. lonkeroita oli erllaisia, gini ja brandy pohjaisia, joista gin grape limu on kestänyt suomalaisten suosiossa yli 50 vuotta. HIENOA ETTÄ MEILLÄ SUOMALAISILLA ON JOTA AIVAN OMAA. LONKERO on aivan loistava tuote ja pidetään se myös sellaisena.

      • Topperi

        Aikoinaan isäni joi jouluisin Brandy lonkeroa ja sain kollipoikana sitä maistaa. Pullo jossa sitä oli oli sellainen "röpelöinen" lyhytkaulainen kirkas lasipullo.
        Pidin sen mausta ja kysynkin, että olisiko reseptiä jolla sitä voisi itse sekoittaa muistuttamaan maultaan alkuperäistä Brandy lonkeroa?


    • Anonyymi

      Kyllä on kurjaa, että lonkero-nimeä raiskataan joihinkin juomiin jotka ei millään tavalla muistuta hartwallin aitoa original-lonkeroa. Varsinkin noihin käymisteitse tehtyihin hiivakiljuihin, kuten olvin kultalonkeroon. Se on mun mielestä todellisuudessa vieläkin kauempana lonkerosta ku nuo breezerit, smirnofit yms.

    • Anonyymi

      Kyllä se on AITO Harvallin greippi lonkero jos tilataan lonkero. Jos haluaa jotain muuta
      täytyy sanoa erikseen että Karpalo lonkero jne. Tai talon lonkero, joka on greippi limua ja giniä. Jotkut käyttävät limun tilalla nk teini lonkeroa.joka terästetään gini viinalla.Nämä muut ns limu viinat, joista osa ihan kelvollisiakin. Ovat sitten omalla nimellään tilattavia.

    • Anonyymi

      Aloitus vuodelta 2006 ja sen jälkeen lonkero on käsitteenä muuttunut vieläkin enemmän sellaiseksi yleisnimeksi. Ja kaiken maailman kausimakujen (mutta kyllä se ananas viime kesänä oli todella hyvää!) myötä limuviinojen ja lonkeron raja on hyvin häilyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2295
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1940
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1735
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      160
      1678
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe