A-Link RR24: Vältä

neil

Varoituksen sana ADSL-modeemia hankkiville ihmisille: välttäkää A-Linkin RR24tä ja sen langattomalla tukiasemalla varustettua versiota RR24AP.
Sen käyttöliittymä on niin järjetön, epälooginen ja vaikea, ettei siitä ota insinöörikääm selvää.
Elisa näyttää myyvän noita nyt liittymiinsä, älkää ottako sitä, vaatikaa jotain muuta.

37

46341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös...

      olla, että olet onnettoman tyhmä. Minulla ainakin toimii hyvin, eikä konffaaminenkaan ole mikään ylivoimainen tehtävä. Suomenkielistäkin infoa tulee modeemin mukana, sekä nettisivuilla pdf-tiedostona...

    • lisäksi

      se hakee automaattisesti palveluntarjoajan asetukset, kun maltat odottaa vähän aikaa, eli mitään ei välttämättä tarvitse tehdä.

      • epicurist

        Jos käy sellainen säkä, ettei tarvitse tai halua tehdä sille mitään, niin helppoa kai se sitten on.
        Believe me, olen noita adsl-modeemeita konenut monia. Ennen ulkoisiin modeemeihin piti mennä konsolilla nollamodeemikaapelilla sisään ja konffata komentorivillä. Sitten tuli webbiselainliittymät niihin ja näin että homma helpottui huomattavasti - nyt kuka tahasa osaa konffata adsl-boksin - kunnes näin roadrunner 24:n.


      • pitää...
        epicurist kirjoitti:

        Jos käy sellainen säkä, ettei tarvitse tai halua tehdä sille mitään, niin helppoa kai se sitten on.
        Believe me, olen noita adsl-modeemeita konenut monia. Ennen ulkoisiin modeemeihin piti mennä konsolilla nollamodeemikaapelilla sisään ja konffata komentorivillä. Sitten tuli webbiselainliittymät niihin ja näin että homma helpottui huomattavasti - nyt kuka tahasa osaa konffata adsl-boksin - kunnes näin roadrunner 24:n.

        tuntea terminologia, jos meinaa syvällisemmin laitella asetuksia, mutta nuo tavanomaiset:

        Encapsulation = LLC,
        PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30.
        Vielä kun laittaa yhteystyypiksi DHCP ja Options-kohtiin ruksit NAT ja Firewall, se on siinä...

        Pitää olla melkoinen Tauno, jos noita ei osaa. Ja kaiken lisäksi kyseinen modeemi hakee nuo asetukset automaattisesti oikein, kun viitsii modeemin nollauksen jälkeen odotella viitisen minuuttia.

        Tietotekniikka, myös käyttösovellusten osalta on sitä, että pitää hieman nähdä vaivaa opetella perusterminologia ja käytön alkeet. Tuossa paljon parjatussa asetusten laittamisessa on vain kysymys siitä, että osaako henkilö täyttää esim. nettisivujen kaavakkeita ja muistaako lopuksi tallentaa asetukset...

        Ja aivan aloittelevan "tumpelon" pitäisi tilata nettiliittymä avaimet käteen periaatteella, vaikka se muutaman kympin maksaa...


      • Jamo
        pitää... kirjoitti:

        tuntea terminologia, jos meinaa syvällisemmin laitella asetuksia, mutta nuo tavanomaiset:

        Encapsulation = LLC,
        PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30.
        Vielä kun laittaa yhteystyypiksi DHCP ja Options-kohtiin ruksit NAT ja Firewall, se on siinä...

        Pitää olla melkoinen Tauno, jos noita ei osaa. Ja kaiken lisäksi kyseinen modeemi hakee nuo asetukset automaattisesti oikein, kun viitsii modeemin nollauksen jälkeen odotella viitisen minuuttia.

        Tietotekniikka, myös käyttösovellusten osalta on sitä, että pitää hieman nähdä vaivaa opetella perusterminologia ja käytön alkeet. Tuossa paljon parjatussa asetusten laittamisessa on vain kysymys siitä, että osaako henkilö täyttää esim. nettisivujen kaavakkeita ja muistaako lopuksi tallentaa asetukset...

        Ja aivan aloittelevan "tumpelon" pitäisi tilata nettiliittymä avaimet käteen periaatteella, vaikka se muutaman kympin maksaa...

        Itse tuskailin kuukausi sitten vastaavien ongelmien kanssa eikä IP-osoitetta löytynyt yhdistelmälle Sonera RR21 vaikka teki mitä. Modeemin vaihto toisen merkkiseen ja yhteyden sai toimimaan 5 minuutissa.

        Viikon yrittämisen jälkeen olisin maksanut kyllä heti alkuun sen kahdeksankymppiä? vai mitä se avaimet käteen asennus maksaakaan. Toisaalta aika kova hinta 5 min hommasta.


      • Koti insinööri
        pitää... kirjoitti:

        tuntea terminologia, jos meinaa syvällisemmin laitella asetuksia, mutta nuo tavanomaiset:

        Encapsulation = LLC,
        PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30.
        Vielä kun laittaa yhteystyypiksi DHCP ja Options-kohtiin ruksit NAT ja Firewall, se on siinä...

        Pitää olla melkoinen Tauno, jos noita ei osaa. Ja kaiken lisäksi kyseinen modeemi hakee nuo asetukset automaattisesti oikein, kun viitsii modeemin nollauksen jälkeen odotella viitisen minuuttia.

        Tietotekniikka, myös käyttösovellusten osalta on sitä, että pitää hieman nähdä vaivaa opetella perusterminologia ja käytön alkeet. Tuossa paljon parjatussa asetusten laittamisessa on vain kysymys siitä, että osaako henkilö täyttää esim. nettisivujen kaavakkeita ja muistaako lopuksi tallentaa asetukset...

        Ja aivan aloittelevan "tumpelon" pitäisi tilata nettiliittymä avaimet käteen periaatteella, vaikka se muutaman kympin maksaa...

        "PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30."

        Muuten ihan jees paitsi noi Soneran arvot on 0 ja 33!!!


      • suometon
        Jamo kirjoitti:

        Itse tuskailin kuukausi sitten vastaavien ongelmien kanssa eikä IP-osoitetta löytynyt yhdistelmälle Sonera RR21 vaikka teki mitä. Modeemin vaihto toisen merkkiseen ja yhteyden sai toimimaan 5 minuutissa.

        Viikon yrittämisen jälkeen olisin maksanut kyllä heti alkuun sen kahdeksankymppiä? vai mitä se avaimet käteen asennus maksaakaan. Toisaalta aika kova hinta 5 min hommasta.

        otin kerran avaimetkäteen asennuksen
        ja asentaja puuhasteli yli 4 tuntia
        että sai yhteydet toimimaan.

        Ja silloinkin vasta kolmas modeemi suostui toimimaan. Onneksi silloin oli vielä vuoramodeemi ei tarvinnu itse juosta vaihtamassa.
        ja oman ehjän modeemin vaihtaminen ei välttämättä ole maailman helpoin asia.

        Näiden hieman hankalampien tapausten takia hinta on korkea. ja toisekseen hintaan kuuluu myös matkat. Ja ainakin pääkaupukiseudulla tuollainen 5min asennuskeikka venähtää helposti matkoineen 2 tunnin keikaksi. eli ei se niin hirveän kallis ole.

        Toisella kertaa kun ei ollut avaimetkäteen asennus. minun piti käydä vaihtamassa modeemi, ja Elisalle soittoja tarvittiin 17 ennen kuin kaikki asiat oli kunnossa. Milloin vika oli "minun" modeemissa joka oli vuokrattu elisalta ja milloin minun koneen verkkoasetuksissa(DHCP päällä) ja millon missäkin.

        Avaimetkäteen ja uusi modeemi on hyvä vaihtari jos oikeasti haluaa yhteydet toimimaan helposti.


      • Tauno Melkoinen
        pitää... kirjoitti:

        tuntea terminologia, jos meinaa syvällisemmin laitella asetuksia, mutta nuo tavanomaiset:

        Encapsulation = LLC,
        PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30.
        Vielä kun laittaa yhteystyypiksi DHCP ja Options-kohtiin ruksit NAT ja Firewall, se on siinä...

        Pitää olla melkoinen Tauno, jos noita ei osaa. Ja kaiken lisäksi kyseinen modeemi hakee nuo asetukset automaattisesti oikein, kun viitsii modeemin nollauksen jälkeen odotella viitisen minuuttia.

        Tietotekniikka, myös käyttösovellusten osalta on sitä, että pitää hieman nähdä vaivaa opetella perusterminologia ja käytön alkeet. Tuossa paljon parjatussa asetusten laittamisessa on vain kysymys siitä, että osaako henkilö täyttää esim. nettisivujen kaavakkeita ja muistaako lopuksi tallentaa asetukset...

        Ja aivan aloittelevan "tumpelon" pitäisi tilata nettiliittymä avaimet käteen periaatteella, vaikka se muutaman kympin maksaa...

        Tähän päivään asti olen kuitenkin elänyt autuaan tietämättömänä verkkoteknologian lyhenteistä LLC, PVC, VPI ja VCI. Ei kai noidenkaan opettelu olisi kohtuutonta, mutta kyllä esim. D-Linkin ja Zyxelin purkkien käyttöliittymät ovat olleet aika paljon yksinkertaisempia ja useamman muun operaattorin kuin Soneran yhteyksien asennus ollut aikalailla kivuttomampaa.

        Olen asennellut suuremmitta ongelmitta aika monennäköistä internet-yhteyttä ja wlania jne. iselleni ja kavereilleni ja useimmiten aika kivuttomasti ja yleensä myös onnistuneesti. Soneran ADSL ja A-Link RR21 yhdistelmä osoittautui kuitenkin aika haasteelliseksi. Katsotaan mitä A-Linkin tuki vastaa.

        Avaimet käteen palvelu on varmasti monille oikea ratkaisu ja se että että asennuksesta veloitetaan esim 80 eur on matka-ajat yms mukaan lukien ihan kohtuullista. Omalle vapaa-ajalleenkin kannattaa laskea jotain hintaa. Ehkä tästäkin taas oppi jotain...


      • tubelius@
        Koti insinööri kirjoitti:

        "PVC-settings joko AutoPVC tai esim. Sonera VPI = O ja VCI = 30."

        Muuten ihan jees paitsi noi Soneran arvot on 0 ja 33!!!

        Kaverin omia samoja käyttäen, taitaa olla melkonen tauno. Kiitos korjauksesta.


    • suometon

      Modeemia tarvii virittää just sen verran, että
      bitit alkaa kulkea. kaikki WLAN/NAT/palomuuri viritykset kannattaa jättää suosiolla ihan oman purkin/koneen tehtäväksi. Näin saadaan aikaa viritys joska toimintaa on huomattavasti helpompi hallita/saada toimimaan OIKEIN:)

    • RR24AP

      ko modemin takaisin myymälään, koska se ei
      suostunut toimimaan minkäänlaisen salauksen kanssa langattomassa käytössä.

    • tjkarkka

      On ollut tuo purkki käytössä 2kk eikä mitään huomauttamista. Jopa porttiohjaukset oli helppoa tehdä. Mikä siinä on niin vaikeaa?

    • KTN

      vaikka se olisi langallisellakin.
      Kyseinen laite jarruttaa menoa ja tuloa oikein urakalla, lisäksi hirttää kiinni sillointällöin.Kaikkea paskaa sitä mukaansa saa.50kt
      maksimissaan ei mun mielestä ole mikään luvattu nopeus!
      Langoissa saa kulkea mun puolesta mitä vaan, mutta ei auta kun on tollanen mukaan annettu nopeutta jarruttava romu.Lähen just nyt vaihtaa pois!!

      • JH10

        No on se "mukava" huomata, että muillakin on ongelmia kyseisen modemin kanssa! Itsekin olen asennellut vaikka mitä tietsikoihin liittyvää mutta tuo syö miestä rotan lailla. Puhelinyhtiön vuokramodemi pelittää hienosti mutta tuota omaa en ole vielä saanut asennettua (rr21). Perh... tänään vielä yritän ja sitten vien sen takaisin kauppaan, jos ei onnistu.


      • Paskapurkki A-link RR24
        JH10 kirjoitti:

        No on se "mukava" huomata, että muillakin on ongelmia kyseisen modemin kanssa! Itsekin olen asennellut vaikka mitä tietsikoihin liittyvää mutta tuo syö miestä rotan lailla. Puhelinyhtiön vuokramodemi pelittää hienosti mutta tuota omaa en ole vielä saanut asennettua (rr21). Perh... tänään vielä yritän ja sitten vien sen takaisin kauppaan, jos ei onnistu.

        Aivan täysin perseestä koko a-linkin purkki, vaikka konfaisi täysin uusimpien ohjeiden mukaan, mitään ei tapahdu, verkonpainoksi muuhun tuosta paskasta ei ole, simensin speedy 30sec ja verkkoon, tollaista paskaa ei saisi edes myydä vien varmasti takaisin, ei suostu sillattuna elisalla toimimaan vaikka olisi mikä guru.


    • Krator

      Itse olen valmis räjäyttämään RR24...

      Windows ilmottaa verkkoyhteys kytketty, Elisa avustaja ilmoittaa ei verkkoyhteyttä.

      Mailit eikä www-sivut ei toimi, VPN toimii työkoneelle, samoin Antivirus päivitykset latautuvat, joten verkkoyhteyskin kyllä löytyy.

      Elisan asentaja on jo kertaalleen säätänyt asetukset koneella manuaalisesti kohdalleen mutta ilman positiivista tulosta, totesi vain että ei toimi.

      Kokeilin naapurin purkilla (olisko ollut Cisco tms) samoilla asetuksilla ja mitään ongelmia ei ollut, kaikki pelasi ihan täysillä.

      Soittaessani Elisaan totesivat että no noi RR24 on semmosia että jotkut toimii, toiset ei, eivät he eikä valmistaja tiedä oikein syytä että miksi ei toimi.

      Onko järkeä myydä näitä jos takeita toimisesta ei ole?

    • plz

      Jep, täysi fiasko koko laite...jatkuvasti jotain häikkää/vikaa, ja esim port forwarding ei toimi lainkaan...

      • Ihan paska.

        Epälooginen käyttää, ....no siis kyllä kaiken saa säädettyy mutta menee paljon helpommin muiden valmistajien boxeilla.

        (tai ainakin Linksys, D-Link, Zyxel ja Ciscolla... tai ainkin jos osaa ciscoja käyttää)



        Reitittävässä tilassa Soneran 24/1 -kaistalla nopeus alle 1mbps.


        Ja nyt olen säätänyt n.1h saadakseni siltaavaan tilaan.
        Sonerakaan ei enään nykyisin näytä kertovan noita vpi ja vci arvojaan sivuillaan.


      • Unohtaa

        Mun RR24 unohtaa säännöllisesti kaikki portforwarding säännöt ja ne pitää asettaa uusiksi.
        Vaikka kuinka tallentaa asetukset ja käynnistää uudelleen ni muutaman päivän välein pitää uudelleen asettaa asetukset, kun ohjelmat eivät saa yhteyttä nettiin..
        Miten helvetissä tää boxi poistaa noi säännöt tuolta listasta säännöllisesti?!
        Kaikki WAN pääsyt on tukittu, et ulkopuolelta kukaan ei vois säätää noita..
        PASKA LAITE!


      • FinJasa
        Unohtaa kirjoitti:

        Mun RR24 unohtaa säännöllisesti kaikki portforwarding säännöt ja ne pitää asettaa uusiksi.
        Vaikka kuinka tallentaa asetukset ja käynnistää uudelleen ni muutaman päivän välein pitää uudelleen asettaa asetukset, kun ohjelmat eivät saa yhteyttä nettiin..
        Miten helvetissä tää boxi poistaa noi säännöt tuolta listasta säännöllisesti?!
        Kaikki WAN pääsyt on tukittu, et ulkopuolelta kukaan ei vois säätää noita..
        PASKA LAITE!

        Itellä toi A-Link RR24 toiminu (ainaki tähän asti) joku vuoden iha hyvi. Tosin kaks aikasempaa a-linkkiä vaa yhtäkki poksahti eikä toiminu enää...mut tä on toiminu tähä mennessä.

        Vituttaa vaa ku itellä kans toi purkki vaa aina välillä päättää poistaa reititykset ilman mitää syytä. Saatana vähä vituttaa ku kaks tuntia lisäilet noita sääntöjä ja ku painat 'Apply' ni tulee vittu vaa tyhjä sivu ja et ei määritettyjä sääntöjä. Voinyjumalauta


    • IronHeart

      Ellei tuossa sinisen pyöreäreunaisen laatikon päällä olevassa muovilapussa ole kirjotusvirhettä niin en oikein ymmärrä mistä on kyse, itsellä nimittäin ko. modeemi on tuossa pörrännyt joku varmaan pari vuotta jo, eikä yhtään kertaa ole joutunut sen kanssa säätämään. Käyttöönottokin oli poikkeuksellisen yksinkertaista mukana tulleiden ohjeiden kanssa.

      • pertti Slayer

        Olen kaverilla istunut yhteensä ehkä n. 5 tuntia tuloksetta... ip:itä ei löydy vaikka mitä tekisi... ja tietokoneet ovat olleet harrastukseni n. 12 vuotta


    • RockMe-Do-Me

      joo neuvon välttämään myös moista paskaa..menee hermo koko ajan kun on dns ongelmia ja unohtelee koko ajan kaikki asetukset..huomenna meen ostaan kunnon laitteen ja sitten tää paska lentää kyl seinään saatana..kolme kertaa kävin aikoinaan vaihtamassa uuteen ja kaikissa tuli ajan mittaan samat ongelmat..tällästa paskaa ei pitäisi lain mukaan saada myydä!!

    • Ottaa päähän...

      Itellä myös ollut käytössä RR24 ja jo kolme kertaa se on posahtanut ja olen vienyt korjattavaksi, ja uuden olen saanut joka kerta tilalle. Ja nyt se hajosi taas!!! Aina se kestää jonkun puoli vuotta. Onneksi on takuu, mutta olisi kyllä kiva ottaa joku muu ensikerralla korvaukseksi kun noita saa aina olla roudaamassa takas huoltoon.

    • ptptp

      A-link RR24AP on ollut käytössä yli kaksi vuotta, ei vikaa, asennus aivan helppo toimenpide ilman mietintöjä = pluck and play.

      • loistava modeemi

        Marraskuusta 2007 ollut tämä modeemi käytössä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa, toimii kuin unelma. En ymmärrä mistä ihmisten valitukset ja "huonot kokemukset" johtuvat.

        Älkää n00bit tehkö niitä säätöjä modeemin hallinnassa jos ette tiedä mitä olette tekemässä, turha syyttää modeemia huonoksi kun oma tietämys ei riitäkään...


      • wellisti,,..--
        loistava modeemi kirjoitti:

        Marraskuusta 2007 ollut tämä modeemi käytössä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa, toimii kuin unelma. En ymmärrä mistä ihmisten valitukset ja "huonot kokemukset" johtuvat.

        Älkää n00bit tehkö niitä säätöjä modeemin hallinnassa jos ette tiedä mitä olette tekemässä, turha syyttää modeemia huonoksi kun oma tietämys ei riitäkään...

        Vaihdoin kesällä -08 Elisan laajakaistaan johon kuului mainittu modeemi.
        4 kk. jälkeen se posahti,vaihto takuuseen,toinen 2kk.sain kolmannen,en enää laittanut vaan ostin Telewell 501:n toiminut 1,5v 24/7 .
        A-linkkien asetuksiin en koskenut,koska niissä oli elisan asetukset valmiina.


      • 1714
        wellisti,,..-- kirjoitti:

        Vaihdoin kesällä -08 Elisan laajakaistaan johon kuului mainittu modeemi.
        4 kk. jälkeen se posahti,vaihto takuuseen,toinen 2kk.sain kolmannen,en enää laittanut vaan ostin Telewell 501:n toiminut 1,5v 24/7 .
        A-linkkien asetuksiin en koskenut,koska niissä oli elisan asetukset valmiina.

        Itselläni on ollut noin 3 vuotta RR24 ja se on toiminut moitteetta. Sitä ennen oli vanhempi A-Linkin malli, muistaakseni RR44. Sekin toimi moitteetta, kunnes sai ukkosta. Tämän jälkeen ennen RR24:n kytkemistä järjestin ylijännitesuojauksen puhelin- ja sähköverkkoon sekä maadoitutin pistorasiat.

        Puhelinlinjan (siis adsl) ja sähköverkon välillä syntyy ukonilmoilla helposti ylijännitteitä, jotka iskevät modeemin sisällä läpi. Modeemi voi mennä sököksi kerralla tai muuttua kiusaliisen pätkiväksi. Näitä ylijännitteitä voi tulla, vaikka kaikki kaapelit olisivat maakaapeleitakin. Noissa rytäköissä hajoavat helposti myös muut puhelinlaitteet, jotka on kytketty sekä sähkö- että puhelinverkkoon.

        Rajuilla ukonilmoilla maaseudulla eivät tuollaiset ylijännitesuojaukset yksistään auta. Täytyy olla vielä järeämmät edustalla.


      • tyty väinen
        loistava modeemi kirjoitti:

        Marraskuusta 2007 ollut tämä modeemi käytössä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa, toimii kuin unelma. En ymmärrä mistä ihmisten valitukset ja "huonot kokemukset" johtuvat.

        Älkää n00bit tehkö niitä säätöjä modeemin hallinnassa jos ette tiedä mitä olette tekemässä, turha syyttää modeemia huonoksi kun oma tietämys ei riitäkään...

        minulla ollut vuosikausia ko. a-linkin modeemi a-link rr24api , ja olen niin tyytyväinen että hommasin yhden varalle. en ole millään muulla adsl modeemilla saanut noin hyvälaatuista wlan signaalia kuin tällä, lisäksi esim. port forwardingit, wlan turva asetukset ym. perus jutut todella helppoja tehdä. laite pelittää kuin junan vessa.


    • NjetGuru

      Toiminut 3 vuotta putkeen ilman yhtään ongelmaa ja boottailematta. En kehtaisi valittaa että toimii huonosti.

    • 56780

      joo onpas paska! eihän tässä ole edes garretin turboa?

    • Säätö-Seppo

      Kumma juttu, itselläni on käytössä samainen modeemi (i malli tosin). En ymmärrä haloota asian tiimoilta, oikeilla asetuksilla pelittää moitteetta ja pätkimättä, jopa langattomana. Pientä säätöä ko. mallin käyttö vaatii, ei välttämättä pelitä tehdasasetuksilla, kuten ei pelittänyt minullakaan. Oikeiden asetuksien jälkeen ei ole muistaakseni katkonut yhteyttä kuin muutaman kerran.

      • RR24AP(i+)

        Joo kun pelittäisi!

        Ensimmäinen paska tuli Elisan liittymän mukana ja toimi hyvin kunnes hajosi. Ajattelin että se hajosi ukonilmalla.

        Sain kaverilta toisen paskan, joka nyt parin kuukauden aikana on ruvennut tippumaan netistä. Pitää bootata ja sitten se lähtee käyntiin, mutta saattaa tippua vaikka 10 minuutin päästä, ehkä vasta seuraavana päivänä.

        Samalla hajoaa tietenkin myös vpn-tunneli.

        Tekisi mieli hakata ja ampua tota toosaa välillä.


      • RR24AP(i+)
        RR24AP(i+) kirjoitti:

        Joo kun pelittäisi!

        Ensimmäinen paska tuli Elisan liittymän mukana ja toimi hyvin kunnes hajosi. Ajattelin että se hajosi ukonilmalla.

        Sain kaverilta toisen paskan, joka nyt parin kuukauden aikana on ruvennut tippumaan netistä. Pitää bootata ja sitten se lähtee käyntiin, mutta saattaa tippua vaikka 10 minuutin päästä, ehkä vasta seuraavana päivänä.

        Samalla hajoaa tietenkin myös vpn-tunneli.

        Tekisi mieli hakata ja ampua tota toosaa välillä.

        Boottaamisella tarkoitan sammuttamista.


      • RR24AP(i+)
        RR24AP(i+) kirjoitti:

        Joo kun pelittäisi!

        Ensimmäinen paska tuli Elisan liittymän mukana ja toimi hyvin kunnes hajosi. Ajattelin että se hajosi ukonilmalla.

        Sain kaverilta toisen paskan, joka nyt parin kuukauden aikana on ruvennut tippumaan netistä. Pitää bootata ja sitten se lähtee käyntiin, mutta saattaa tippua vaikka 10 minuutin päästä, ehkä vasta seuraavana päivänä.

        Samalla hajoaa tietenkin myös vpn-tunneli.

        Tekisi mieli hakata ja ampua tota toosaa välillä.

        Tämän vuodatuksen jälkeen se ei ole tippunut taas kertaakaan. Ihme pömpeli. Asetukset on oikein.

        Ehkä se ei ole pömpelin vika lainkaan?


    • asentaja_

      RR24APN modeemissa on aivan mahdotonta säätää "Port Forwarding" toimimaan. Sisäverkosta pääsee 80 portilla käyttöliittymän sisään, LAN verkon toisella koneella sijaitsevan oman HTTP palvelimen sivuja ei näy. Ulkoapäin palvelin toimii. Myös 21 portin kanssa on ongelmia. Ulkoa ei pääse omalle FTP palvelimelle, LAN verkossa FTP palvelin toimii. A-Link RoadRunner 24APi modeemin kanssa ongelmia ei ollut, siinä kun Firewall kytkee pois päältä, niin Virtual server-välilehden kautta Port Forwarding säädöt hyvin onnistuvat. RR24APN nyt menee roskikseen.

    • ZewaL0L

      Netti on toiminu hyvin mut custom portforwarding on vaikeampaa kun Mikäkin astrologia:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      199
      33063
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      255
      21342
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      434
      10812
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6595
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      72
      5660
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      4805
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      4040
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1597
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      100
      1527
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1469
    Aihe