Antabus-kapselit

Vaimo...

Hei,
miehelleni laitettiin antaus-kapselit vatsaan vajaa kaksi viikkoa sitten. Tikki on jo otettu pois. Kohta kuitenkin pullottaa ja kutiaa vielä, on punainenkin. Onko kenelläkään kokemuksia onko tämä normaalia vai alkaako keho hylkimään niitä?? Lääkäriin mies ei ole ainakaan vielä valmis menemään kun kipuja ei ole.. Taitaa pelkää että ne otettaisiin pois.

17

16646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anta.

      Aivan ihon alaisena jää vähän pullottamaan missä vaan. Yhdellä tutulla kapseli työntyi peukalon tyvestä ihon alta ulos, mutta sitä en tiedä oliko hylkimisreaktio, kun samaan aikaan ryyppäsi entiseen malliin ja meinasi veivinsä heittää moisesta kokteilista.
      Maallikkona arvelen, että ei hätää. Täytyy vain seurata tilannetta iholla ja OLLA JUOMATTA.

    • normaalia

      on,että aina leikkausarpi kutiaa ja pullottaa.
      Sitten vasta on hylkimis vaara jos alkaa märkimään,on merkki siitä,että hylkii.

    • sAAmari

      miehesi on hakenut ja myös saa muutakin tukea juomattomuudelleen kuin antabuksen, koska antabus ei vaikuta millään tavoin juomishimoon.

      Valitettavasti ihon alle asetettavilla kapseleilla ei liioin ole juurikaan vaikutusta vaikka miehesi joisikin. Ainakin päihdelääketieteen lähdeteoksessa sanotaan, että ihon alle asetettavalla kapselilla on vain plasebovaikutus. En tietenkään silti yllytä kokeilemaan.

      • muotoilusi

        oli sellainen, että se voi kääntyä hyvää tarkoitustaan vastaan.
        PS. Sinä ja Calmato olette lähes ainoat vakavasti otettavat kirjoittajat tällä areenalla.


      • sAAmari
        muotoilusi kirjoitti:

        oli sellainen, että se voi kääntyä hyvää tarkoitustaan vastaan.
        PS. Sinä ja Calmato olette lähes ainoat vakavasti otettavat kirjoittajat tällä areenalla.

        tuosta ettei plasebo-vaikutusta välttämättä olisi kannattanut tuoda ilmi.

        Kiitos palautteestasi.


      • on ihan
        sAAmari kirjoitti:

        tuosta ettei plasebo-vaikutusta välttämättä olisi kannattanut tuoda ilmi.

        Kiitos palautteestasi.

        ihmisestä kiinni vaikuttaako antabus-kapselit vai ei ja rupeaako juomaan vai ei.Exälläni laitettiin kapselit ja hän oli kokonaisen vuoden ettei tippaakaan ottanu.


      • Anioevotah

        Otin talvella antabus-tabletteja, noin 3,5 kk ajan. Ratkesin, minkäänlaista kutinaa, punotusta tms. ei esiintynyt. Hyvä vai huono asia, jokainen saa itse päättää.


    • Vaimo...

      ..edelleenkin tuo kapselien kohta ihossa. Varmaan pakko sen on huomenna mennä lääkärille sitä näyttämään vaikkein haluaisi. Aivan kuin nuo kapselit olisivat turvonneet kamalasti.

      On tuo mies a-klinikalla ja aa;ssa ravannut ja tosissaan yrittää olla juomatta, ei oikein mikään meinaa auttaa kun kuukauden tai pari on juomatta ja sitten juokin viikon-pari kuin viimeistä päivää. Sille on alkanut käydä kaikkea aika ikävää noilla reissuillansa ja siksi noi kapselitkin hankki. Sillä oli ne poretabletit ja joi kyllä niidenkin kanssa. Ei minneen sairaalaan joutunut mutta tosi paha olo sille tuli. Mulla ei noihin kapseleihin niin kovasti luottoa ole. Kaverin mies kaivoi kuulemma haarukalla omansa pois kuin oikein juotatti. Ja veikkaanpa että hyvin tuo miun mies joisi kapseleidenkin kanssa. Mutta itse tuntuu niitä tarvitsevan, ettei tarvi kuulemma kahdeksaan kuukauteen juoda.
      Itseäni tosiaan huolestuttaa tuo pullotus mahassa kun näyttää aika ikävältä...

      • Vaimo...

        ..jo tennispallon kokoinen tuo kapselien kohta ja tulipunainen. Ajattelin vain että voipi olla märkää tai jotain siellä ihon alla.
        Harmi homma kun mies niitä niin odotteli.


      • Jenn
        Vaimo... kirjoitti:

        ..jo tennispallon kokoinen tuo kapselien kohta ja tulipunainen. Ajattelin vain että voipi olla märkää tai jotain siellä ihon alla.
        Harmi homma kun mies niitä niin odotteli.

        Miten miehesi hankki kapselin? A-klinikan kautta vai kunnallisen terveydenhuollon?

        Meillä mies ei halua A-klinikalle, on käynyt joskus mutta kauhian pitkät jonot ym eivät jättäneet hyvää kuvaa. Ajattelin, että jos varaisi ajan terveyskeskuslääkärille, niin voisiko sitä kautta päästä kapselin laittoon?

        Olisi myös maksatestit otettava, sillä miehellä silmät kellertävät... Pelottaa ettei maksa ole poksahtamassa. Onnistuuko testiin pääsy terveyskeskuksen kautta?

        Kiitos.


      • Vaimo...
        Jenn kirjoitti:

        Miten miehesi hankki kapselin? A-klinikan kautta vai kunnallisen terveydenhuollon?

        Meillä mies ei halua A-klinikalle, on käynyt joskus mutta kauhian pitkät jonot ym eivät jättäneet hyvää kuvaa. Ajattelin, että jos varaisi ajan terveyskeskuslääkärille, niin voisiko sitä kautta päästä kapselin laittoon?

        Olisi myös maksatestit otettava, sillä miehellä silmät kellertävät... Pelottaa ettei maksa ole poksahtamassa. Onnistuuko testiin pääsy terveyskeskuksen kautta?

        Kiitos.

        ..onnistuisi suoraan yksityisellä. Meillä meni niin että raseptin sai a-klinikalta, samoin testien lähetteen. Verikokeet otettiin terveyskeskuksessa ja kapseli piti laittaa myös siellä, mutta jonot oli useita viikkoja. Joten mies varasi ajan yksityiselle ja sieltä laitettiin. Kävi sitten ilmi että kapselit olisi saanut myös sieltä ja sillä tavalla olisi kuitenkin selvinnyt myös halvemmalla.. Kela korvaa toimenpiteestä jonkin verran. Tikki otettiin pois samaan hintaan.
        Ruuhkaa on vissiin joka paikassa paitsi yksityisellä...


      • maximus
        Vaimo... kirjoitti:

        ..onnistuisi suoraan yksityisellä. Meillä meni niin että raseptin sai a-klinikalta, samoin testien lähetteen. Verikokeet otettiin terveyskeskuksessa ja kapseli piti laittaa myös siellä, mutta jonot oli useita viikkoja. Joten mies varasi ajan yksityiselle ja sieltä laitettiin. Kävi sitten ilmi että kapselit olisi saanut myös sieltä ja sillä tavalla olisi kuitenkin selvinnyt myös halvemmalla.. Kela korvaa toimenpiteestä jonkin verran. Tikki otettiin pois samaan hintaan.
        Ruuhkaa on vissiin joka paikassa paitsi yksityisellä...

        Kyllä lie joku hylkimisreaktio, tai sit on haava tulehtunut, jos on noin isoksi päässyt turpoamaan. Itsellä ei haava umpeutunut kunnolla ja yksi pilleri tuli mädän mukana ulos. Helsingissä ainakaan ei käsittääkseni A-klinikan puolesta kapseleita laiteta, vaan ainoa keino on yksityinen sektori.


    • toimiiko se tai auttaako ite huomn menossa samaa hakemaan

      • nuoralla tanssija

        Olen kahdesti ottanut kapselit nahan alle, mahaan.
        Mehiläinen, Hki. Ekalla kerralla varasin puhelimella ajan, sai heti samalle päivälle. Olin 9kk juomatta. Sit taas alkoi maistumaan.
        Toisella kerralla kävelin suoraan sisään, ilmoitin mitä olen vailla, ja eiku pöydälle pötköttään. Olin reilu puoli vuotta juomatta. Nopea, helppo toimenpide. Puhutaan kaiken maailman hylkimisistä jne... Ei ole mulla ollut.
        Viinasta taasen on tullut vaikka minkälaisia vaivoja. Yksi kesä meni kylkiluu poikki vasemmalta puolelta, paranin siitä, niin meni pari kylkiluuta poikki toiselta puolelta. Ja siis ihan vaan viinaa juomalla.
        Sit väitellään että toimiiko. No, kapseleiden kanssa mulla ei ole tullut antabusoireita, siis noin 9kk ja 6 kk juomattomuus jaksoja. En siis ole ottanut tippaakaan näinä aikoina, mutta sit on vaan pitäny mennä kokeilemaan, kun on vaan tehnyt mieli. Ensin kalja varovasti, odottelua. Sit toinen, ja kun ei mitään oireita, niin siitä se on sit soitto alkanut. Olen myös kokeillut poretabletteja, niiden kanssa en pärjännyt. Kun alkoi tekeen mieli, en ottanut tablettia tai tabletteja. Otin siis välillä 1/pvä tai 2tabl 2 kertaa viikko. Siis jätin ottamatta ja odottelin joitakin päiviä ja aloin juomaan. Välillä oli lieviä oireita, mutta ei haitannut. Mut sit kerran kun olin ottanut 2 tabl. ja muistin ottaneeni yhden. No odottelin jonkun päivän taas ja otin sit olutta kavereiden kanssa. Otin muutaman oluen ja veti naaman aivan punaiseksi ja pulssi nousi. Jotenkin ajattelin että ei se mitään, otin viimeksi vain yhden poretabun. Ja sit otin kirkasta viinaa, naama vielä punaisemmaksi ja tuli semmonen paineen tuntu päähän ja pumppu alkoi takomaan rajusti. Se ei ollut mukavaa se. Seuraavana päivänä heitin poretabut roskiin, ei siis toiminut mulla, jollain toisella voi toimia.
        Eli mulle noi kapselit on ollu semmoiset henkiset kainalosauvat. Ne ja halu olla juomatta, niin on ollut noi pari pidempää raitista jaksoa. Olen vähän päälle 30 ja juonut aika nuoresta, ja voipi sanoa että olen todella väsynyt ryyppäämiseen. Nyt ajattelin taas mennä Mehiläiseen hakemaan kapselit mahaan ja viettää rauhallisen kesän kalastellen ja luonnosta nauttien..


      • KLMA
        nuoralla tanssija kirjoitti:

        Olen kahdesti ottanut kapselit nahan alle, mahaan.
        Mehiläinen, Hki. Ekalla kerralla varasin puhelimella ajan, sai heti samalle päivälle. Olin 9kk juomatta. Sit taas alkoi maistumaan.
        Toisella kerralla kävelin suoraan sisään, ilmoitin mitä olen vailla, ja eiku pöydälle pötköttään. Olin reilu puoli vuotta juomatta. Nopea, helppo toimenpide. Puhutaan kaiken maailman hylkimisistä jne... Ei ole mulla ollut.
        Viinasta taasen on tullut vaikka minkälaisia vaivoja. Yksi kesä meni kylkiluu poikki vasemmalta puolelta, paranin siitä, niin meni pari kylkiluuta poikki toiselta puolelta. Ja siis ihan vaan viinaa juomalla.
        Sit väitellään että toimiiko. No, kapseleiden kanssa mulla ei ole tullut antabusoireita, siis noin 9kk ja 6 kk juomattomuus jaksoja. En siis ole ottanut tippaakaan näinä aikoina, mutta sit on vaan pitäny mennä kokeilemaan, kun on vaan tehnyt mieli. Ensin kalja varovasti, odottelua. Sit toinen, ja kun ei mitään oireita, niin siitä se on sit soitto alkanut. Olen myös kokeillut poretabletteja, niiden kanssa en pärjännyt. Kun alkoi tekeen mieli, en ottanut tablettia tai tabletteja. Otin siis välillä 1/pvä tai 2tabl 2 kertaa viikko. Siis jätin ottamatta ja odottelin joitakin päiviä ja aloin juomaan. Välillä oli lieviä oireita, mutta ei haitannut. Mut sit kerran kun olin ottanut 2 tabl. ja muistin ottaneeni yhden. No odottelin jonkun päivän taas ja otin sit olutta kavereiden kanssa. Otin muutaman oluen ja veti naaman aivan punaiseksi ja pulssi nousi. Jotenkin ajattelin että ei se mitään, otin viimeksi vain yhden poretabun. Ja sit otin kirkasta viinaa, naama vielä punaisemmaksi ja tuli semmonen paineen tuntu päähän ja pumppu alkoi takomaan rajusti. Se ei ollut mukavaa se. Seuraavana päivänä heitin poretabut roskiin, ei siis toiminut mulla, jollain toisella voi toimia.
        Eli mulle noi kapselit on ollu semmoiset henkiset kainalosauvat. Ne ja halu olla juomatta, niin on ollut noi pari pidempää raitista jaksoa. Olen vähän päälle 30 ja juonut aika nuoresta, ja voipi sanoa että olen todella väsynyt ryyppäämiseen. Nyt ajattelin taas mennä Mehiläiseen hakemaan kapselit mahaan ja viettää rauhallisen kesän kalastellen ja luonnosta nauttien..

        Minulla myös Antabus, laitettiin Mehiläisessä. 5 kk raitistelua, mukava herätä joka aamu, ei kankkusia. Kun näkee kavereita kankkusessa , niin tuota en halua tulee mieleen. Hyvä näin.


      • revia, antabus ja ...
        nuoralla tanssija kirjoitti:

        Olen kahdesti ottanut kapselit nahan alle, mahaan.
        Mehiläinen, Hki. Ekalla kerralla varasin puhelimella ajan, sai heti samalle päivälle. Olin 9kk juomatta. Sit taas alkoi maistumaan.
        Toisella kerralla kävelin suoraan sisään, ilmoitin mitä olen vailla, ja eiku pöydälle pötköttään. Olin reilu puoli vuotta juomatta. Nopea, helppo toimenpide. Puhutaan kaiken maailman hylkimisistä jne... Ei ole mulla ollut.
        Viinasta taasen on tullut vaikka minkälaisia vaivoja. Yksi kesä meni kylkiluu poikki vasemmalta puolelta, paranin siitä, niin meni pari kylkiluuta poikki toiselta puolelta. Ja siis ihan vaan viinaa juomalla.
        Sit väitellään että toimiiko. No, kapseleiden kanssa mulla ei ole tullut antabusoireita, siis noin 9kk ja 6 kk juomattomuus jaksoja. En siis ole ottanut tippaakaan näinä aikoina, mutta sit on vaan pitäny mennä kokeilemaan, kun on vaan tehnyt mieli. Ensin kalja varovasti, odottelua. Sit toinen, ja kun ei mitään oireita, niin siitä se on sit soitto alkanut. Olen myös kokeillut poretabletteja, niiden kanssa en pärjännyt. Kun alkoi tekeen mieli, en ottanut tablettia tai tabletteja. Otin siis välillä 1/pvä tai 2tabl 2 kertaa viikko. Siis jätin ottamatta ja odottelin joitakin päiviä ja aloin juomaan. Välillä oli lieviä oireita, mutta ei haitannut. Mut sit kerran kun olin ottanut 2 tabl. ja muistin ottaneeni yhden. No odottelin jonkun päivän taas ja otin sit olutta kavereiden kanssa. Otin muutaman oluen ja veti naaman aivan punaiseksi ja pulssi nousi. Jotenkin ajattelin että ei se mitään, otin viimeksi vain yhden poretabun. Ja sit otin kirkasta viinaa, naama vielä punaisemmaksi ja tuli semmonen paineen tuntu päähän ja pumppu alkoi takomaan rajusti. Se ei ollut mukavaa se. Seuraavana päivänä heitin poretabut roskiin, ei siis toiminut mulla, jollain toisella voi toimia.
        Eli mulle noi kapselit on ollu semmoiset henkiset kainalosauvat. Ne ja halu olla juomatta, niin on ollut noi pari pidempää raitista jaksoa. Olen vähän päälle 30 ja juonut aika nuoresta, ja voipi sanoa että olen todella väsynyt ryyppäämiseen. Nyt ajattelin taas mennä Mehiläiseen hakemaan kapselit mahaan ja viettää rauhallisen kesän kalastellen ja luonnosta nauttien..

        Itellä napeista vähän samaan tyyliin.

        Pari viikkoa niitä jaksaa popsia. On tosi hyvä olo kaikin puolin, aurinko paistaa ja askel reipas. Joten miksen vetäsis vaikka paria bisseä. Ja sitten vähän viiniä ja sitä rataa. Naama punottaa ja sydän tykyttää ja vähän vaikea hengittääkin, mutta ei se haittaa niin paljoa..

        Vasta 3v juonut joka päivä. Paitsi silloin tällöin noita antabus breikkejä.

        Käyn kuitenkin töissä, on perhe ja lapsi. Mutta ei vaan voi lopettaa, vaikka kuin haluaa ja yrittää.

        Seuraavaksi kokeilen kapselia nahan alle. Vituttaa vaan jo etukäteen, jos sillä tosiaan on enimmäkseen joku plasebo vaikutus vaan. Ja tottahan testaan toiminnan parin viikon jälkeen...


      • hanski 54
        nuoralla tanssija kirjoitti:

        Olen kahdesti ottanut kapselit nahan alle, mahaan.
        Mehiläinen, Hki. Ekalla kerralla varasin puhelimella ajan, sai heti samalle päivälle. Olin 9kk juomatta. Sit taas alkoi maistumaan.
        Toisella kerralla kävelin suoraan sisään, ilmoitin mitä olen vailla, ja eiku pöydälle pötköttään. Olin reilu puoli vuotta juomatta. Nopea, helppo toimenpide. Puhutaan kaiken maailman hylkimisistä jne... Ei ole mulla ollut.
        Viinasta taasen on tullut vaikka minkälaisia vaivoja. Yksi kesä meni kylkiluu poikki vasemmalta puolelta, paranin siitä, niin meni pari kylkiluuta poikki toiselta puolelta. Ja siis ihan vaan viinaa juomalla.
        Sit väitellään että toimiiko. No, kapseleiden kanssa mulla ei ole tullut antabusoireita, siis noin 9kk ja 6 kk juomattomuus jaksoja. En siis ole ottanut tippaakaan näinä aikoina, mutta sit on vaan pitäny mennä kokeilemaan, kun on vaan tehnyt mieli. Ensin kalja varovasti, odottelua. Sit toinen, ja kun ei mitään oireita, niin siitä se on sit soitto alkanut. Olen myös kokeillut poretabletteja, niiden kanssa en pärjännyt. Kun alkoi tekeen mieli, en ottanut tablettia tai tabletteja. Otin siis välillä 1/pvä tai 2tabl 2 kertaa viikko. Siis jätin ottamatta ja odottelin joitakin päiviä ja aloin juomaan. Välillä oli lieviä oireita, mutta ei haitannut. Mut sit kerran kun olin ottanut 2 tabl. ja muistin ottaneeni yhden. No odottelin jonkun päivän taas ja otin sit olutta kavereiden kanssa. Otin muutaman oluen ja veti naaman aivan punaiseksi ja pulssi nousi. Jotenkin ajattelin että ei se mitään, otin viimeksi vain yhden poretabun. Ja sit otin kirkasta viinaa, naama vielä punaisemmaksi ja tuli semmonen paineen tuntu päähän ja pumppu alkoi takomaan rajusti. Se ei ollut mukavaa se. Seuraavana päivänä heitin poretabut roskiin, ei siis toiminut mulla, jollain toisella voi toimia.
        Eli mulle noi kapselit on ollu semmoiset henkiset kainalosauvat. Ne ja halu olla juomatta, niin on ollut noi pari pidempää raitista jaksoa. Olen vähän päälle 30 ja juonut aika nuoresta, ja voipi sanoa että olen todella väsynyt ryyppäämiseen. Nyt ajattelin taas mennä Mehiläiseen hakemaan kapselit mahaan ja viettää rauhallisen kesän kalastellen ja luonnosta nauttien..

        hei kaikki kanssakärsijät !olen ollut jo noin 20 vuotta samassa kusessa kuin luultavasti te kaikki. aion kohta hakea lääkäriltäni pillereitä , suun kautta otettavia ! sillä olen niin vitun kyllästynyt tähän selkärangattomuuteni. aamuisin pilleri dosettiin muitten muassa , oletan että ainakaan sinä päivänä ohitat kaljahyllyn! ja seuraavana aamuna sama homma , luulin pärjääväni ongelmani kanssa yksin , en luule enää ! aapuuvva ! ongelman tiedostaminen on hyvä alku ,sanoista tekoihin , alkoholismi on veinyt aikani monelta hyvältä harrastukselta jotka odottavat valmistumistaan. ja kaikkihan on omien korviesi välissä, haluatko päästä tästä helvetistä eroon ? yritän . onnistukaa muutkin


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe