Hapkiyusul seminaari Vantaalla 26.3.06

JanneM

HAPKIYUSUL YONG SUL KWAN SEMINAARI!

Su 26.3.06 Rajatorpan kalliosuoja, Vantaa. (Sisäänkäynti Rajatorpantieltä, Sahatien kohdalta, puhelinluettelon kartassa 64/DE-84)
Ilmoittautuminen ja ensimäiset harjoitukset klo.10:30-13:30 Toiset harjoitukset klo.15:00-18:00
Ohjaajana Frans Drenth (Hollanti)

Hapkiyusul Yong Sul Kwan on alkuperäistä hapkidoa kuten Choi Yong-Sul dojunim sitä opetti. Lajin nykyinen päämies Kim Yung-San dojunim sai oppinsa suoraan Choi dojulta ja on hänen suora jatkajansa alenevassa polvessa.

Hollantilainen Frans Drenth on lajin ainoa eurooppalainen mustan vyön haltija ja ainoa euroopassa kenellä on opetusoikeus Hapkiyusul Yong Sul Kwanissa. Oppinsa Frans saa lajin nykyiseltä päämieheltä Kim dojunimilta.

Seminaarin hinta 30€ (25€ ennen 16.3. ilmottautuneille ja maksaneille)
Yhteystiedot:
Janne Maunonen jannem (at) jamastar.net
Jani Niemi jani.niemi (at) helsinki.fi
Tilinumero (ennakkomaksut): 130330-101937 Nordea (Hwardo kwan Vantaa ry.)


www.hapkiyusul.com
www.hapkiyusul.org

5

860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juh1

      Kovin mielenkiintoisen oloinen laji mutta mitä uutta tarjottavaa hapkiyusulilla on verrattuna Suomessa jo harjoiteltaviin Hapkidon tyylisuuntiin? Onko järkeä tuoda taas uutta Korealaista lajia tänne pohjolan perälle varsinkaan jos päteviä opettajia ei ole saatavilla edes Euroopassa.

      • JanneM

        Moro.

        Hapkiyusulia ei olla varsinaisesti tuomassa suomeen. Täällä on muutama lajista kiinnostunut henkilö ja avoimen seminaarin pitäminen on järkevä tapa kustantaa pätevää opetusta tälle muutamalle kiinnostuneellekkin. (Minun motivaatio nro.1) Toki myös hienon lajin esitteleminen muillekkin ja mahdollisuuden sen treenaamiseen edes päiväksi on mielestäni hieno homma.

        Jos laji tuntuu mielenkiintoiselta, niin sittenhän se seminaari kannattaa käydä katsastamassa. 30€ 6h pätevän opettajan treenistä ei ole mielestäni paha.

        Hapkiyusulin juju on siinä, että se ei tarjoakkaan mitään uutta verrattuna suomessa opetettaviin hapkidotyyleihin. Se tarjoaa jotain vanhaa. Sitä mitä hapkido on alunperin ollut. Se tarjoaa sitä mitä Choi Yong-Sul dojunim opetti ja välitti omile oppilailleen.

        Toivotan myös Juh1:n tervetulleeksi vantaalle Hapkiyusulin pariin. =)


      • Juh1
        JanneM kirjoitti:

        Moro.

        Hapkiyusulia ei olla varsinaisesti tuomassa suomeen. Täällä on muutama lajista kiinnostunut henkilö ja avoimen seminaarin pitäminen on järkevä tapa kustantaa pätevää opetusta tälle muutamalle kiinnostuneellekkin. (Minun motivaatio nro.1) Toki myös hienon lajin esitteleminen muillekkin ja mahdollisuuden sen treenaamiseen edes päiväksi on mielestäni hieno homma.

        Jos laji tuntuu mielenkiintoiselta, niin sittenhän se seminaari kannattaa käydä katsastamassa. 30€ 6h pätevän opettajan treenistä ei ole mielestäni paha.

        Hapkiyusulin juju on siinä, että se ei tarjoakkaan mitään uutta verrattuna suomessa opetettaviin hapkidotyyleihin. Se tarjoaa jotain vanhaa. Sitä mitä hapkido on alunperin ollut. Se tarjoaa sitä mitä Choi Yong-Sul dojunim opetti ja välitti omile oppilailleen.

        Toivotan myös Juh1:n tervetulleeksi vantaalle Hapkiyusulin pariin. =)

        Minkälainen kamppailu laji tausta sinulla on?
        Voitko kertoa kuika HKYS eroaa muista Hapkidon tyylisuunnista?


      • JanneM
        Juh1 kirjoitti:

        Minkälainen kamppailu laji tausta sinulla on?
        Voitko kertoa kuika HKYS eroaa muista Hapkidon tyylisuunnista?

        Minun kamppailu taustanihan ei tähän juuri mitenkään kuulu, kun en ole itse tuota seminaaria vetämässä.
        Minun kamppailu urani on alkanut vuonna 91 taekwondolla. Taekwondossa minulla on 2.dan. Tämän lisäksi olen treenannut sekalaisia lajeja. Aina kiinalaisista korealaisten kautta japanilaisiin aljeihin. Modernia hapkidoakin on tullut treenattua erinnäisten vetäjien johdolla vaikka en millekkään kurssille ole koskaan osallistunut.
        Tällä hetkellä vahvimpina lajeina on BJJ, TKD ja HKYS (Myös Haidong Gumdo saa osansa harjoittelustani).

        Hapkiyusulia treenasin koreassa yhdesti Kim dojunimin vetämissä treeneissä sekä pari viikkoa Seoulin salilla. Olen siis Hapkiyusulissa varsin noviisi.

        Fransin taustoista sen verran, että (Fransin taustat ovat kuitenkin ilmeisesti relevantimmat tässä keskustelussa) Hänellä on 5.dan modernista hapkidosta sekä musta vyö ainakin aikidosta. Hän on myös tutustunut laajalti muihin kamppailulajeihin. Hapkiyusulissa Frans drenthillä on 1.dan (vai olisko saanut 2.danin koreassa viime kesänä. En oo kyselly)

        Miten Hapkiyusul eroaa muista hapkidon tyylisuunnista?
        Jaahas.. Paha mennä sanomaan, kun tutustumiseni kaikkiin näihin on ollut varsin pintapuolista. En siis ole harrastanut vuosia mitään hapkidon tyylisuuntaa. EN modernia enkä hapkiyusulia.
        Hapkiyusulissa ei ole mitään lisättyä vaan se on suoraan sitä samaa kamppailutaitoa jota Choi Yong Sul opetti omille oppilailleen. Hapkiyusul sisältää huoamttavasti vähemmän tekniikoita mitä esimerkiksi Sin moo hapkido tai monet muut modernit hapkidot joihin olen tutustunut (joko kirjoitetussa tai fyysisessä muodossa). Myös tekniikan tekotapa on hieman erinlainen. Tämän olemme huomanneet kun olemme vertailleet modernin hapkidon ja Yong Sul Kwanin tekniikoita
        Tekniikat ovat molemmissa tapauksissa hyvin saman tapaisia, mutta moderneissa tyyleissä usein voimalla tehtyjä ja ns. perusmuotoa. Perinteisestä hapkidosta minäkään en siis osaa kuin perusmuotoja, mutta minulle on demottu näitä edistyneempiä muotoja ja olen nähnyt niitä tehtävän harjoitustilanteissa.
        Parhaiten tämä kaikki selviää kuitenkin sunnuntaina seminaarissa jonne kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita. =)


    • JanneM

      Fransin Hapkiyusul seminaari oli ja meni ja erittäin mukavaa oli.

      Paljon tuli tarkennusta vanhaan ja mukaan mahtui myös (ehkä liikaakin) uutta tekniikka. Myös muita kuin kurrikulumiin kuuluvia harjoituksia tehtiin ja uskon niistäkin olevan paljon hyötyä niin meille parille kurrikulumia seruaavalle kuin niillekkin ketkä olivat leriillä opiskelemassa periaatteita tai vain tutustumassa lajiin.

      Kiitoksia kaikille treenikavereille ja ei voi kuin valitella heidän puolesta ketkä leirille eivät päässeet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      250
      18375
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      81
      3100
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2151
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      265
      1387
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1262
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1073
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      949
    Aihe