Syökö kanahaukka vesilintuja?

Ampuja

Tietenkin se syö, sehän on ihan selvä asia. Yksi piipertäjä vain väittää, että kanahaukka ei syö vesilintuja. Meidän seuran mailta hävisi sorsat saman tien kun kanahaukat tulivat sinne alueelle. Mistä saisin dokumenttia tätä lintua vastaan, jonka voisin näyttää sille piipertäjälle? Jokin nettiosoite?

3

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maithai

Hiukan vinkkejä tähän asiaan.

Kanahaukalla on tapana väijyä samalla paikalla vesilintuja ja muita saaliseläimiä. Tältä paikalta on löydettävissä höyhenkasoja syödyistä linnuista. Tätä kautta voit myös todistaa kanahaukan tappavan vesilintuja.

Itse törmäsin ojitetun suon penkalla suureen määrään sorsan höyheniä ja roippeita muutama vuosi sitten. Otin mukaan kiikarit ja menin aamusella katselemaan mikä paikalla asusteli, niin kanahaukkahan se sieltä lehahti oksalle odottelemaan ojan yläpuolelle. Erityisesti tavit tuntuivat olevan kanahaukalle mieleen ruokana, suhteellisen pieniä ja varmasti helppo napata mukaansa vaikka vedestä. Harmi, etten nähnyt itse saalistustapahtumaa, ainoastaan kanahaukan istuvan puun oksalla ja tuijottavan ojaa/puroa kohti.

• Eihän nyt sentään kanahavukka mitään syö. Ei kuulemma räkättirastaskaan.

Kovia ovat nämä elementtitalojen Boreus-muotitietoiset "luonnonsuojelijat" tietämään jopa kehä kolmosen ulkopuolisiakin asioita.

Kuvan olen kyseisestä tilanteesta joskus netissä nähnyt, mutta ei nyt löydy vaikka kuinka googlettaa.

• Matsku

ne on nii ääliöitä. syö kaikki kanalinnut . kaikki kanahaukat sais ampua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe