syntiin sitominen

mitä se on???

Haluaisin tietää mitä se on,ja miten se tapahtuu.Olisitteko niin ystävällisiä,että kertoisitte.uskova

38

1802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa tutkinut

Vanhoillislestadiolaiset kuvittelevat, että joku sidotaan synteihin, vaikka Raamattu puhuu syntien sitomisesta.

Samoin vanhoillislestadiolaiset kuvittelevat, että syntien anteeksisaanti ja synneistä pitäminen (ja jopa pidättäminen) olisivat toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.

• kysyy jotain asiaa

ja itse vastaa, saa aikomansa vastauksen. Eikös niin.

• Pilkunviilaaja
        kysyy jotain asiaa kirjoitti:

ja itse vastaa, saa aikomansa vastauksen. Eikös niin.

Jos laittaisit kysymysmerkin kysymyksesi perään, niin tietäisimme, mihin aiot vastata...

• nyt?
        Pilkunviilaaja kirjoitti:

Jos laittaisit kysymysmerkin kysymyksesi perään, niin tietäisimme, mihin aiot vastata...

Kun itse kysyy ja itse vastaa, saa aikomansa vastauksen. Eikös niin?

• Copy Paste

KNEUVOJA1

Neuvo ja lohdutus kuolemaa vastaan. Suom. Johan Ephraim Ahlgren. Tampere 1903, (J. C. Frenckell & Poika).

Neuvo ja lohdutus Kuolemaa vastaan.
        Suomennos Toht. Martti Lutherin kirjoituksista.

3. Päästö- ja sideavaimet auttavat meitä taivaaseen.

Vapahtajan Jesuksen Kristuksen avaimet auttavat meitä taivaaseen ja ijankaikkiseen elämään.

Itsepä hän niitä taivaan valtakunnan avaimiksi kutsuukin, siinä tarkoituksessa, että ne sulkevat taivaan paatuneille, mutta avaavat sen uskovaisille syntisille.

Kristuksen veri, kuolema ja ylösnouseminen ovat näissä avaimissa kätkettyinä. Näillä korkiasti jaloilla välikappaleilla avaa hän taivaan, jakaen köyhille syntisille kaikki, mitä hän verellänsä on ansainnut.

Niinmuodoin on taivaan valtakunnan avainten virka korkia ja jumalallinen virka, joka sieluja synnistä ja kuolemasta armoon ja elämään auttaa. Totinen ja Jumalalle kelpaava vanhurskaus lahjoitetaan ilman kaiketta omaa ansiotamme, ainoastansa syntein anteeksi saamisen kautta.

• Pilkunviilaaja
        nyt? kirjoitti:

Kun itse kysyy ja itse vastaa, saa aikomansa vastauksen. Eikös niin?

Vaan sisällöllisesti: miten liittyy aloittajan otsikkoasiaan?

• Toinen tutkinut
        Copy Paste kirjoitti:

KNEUVOJA1

Neuvo ja lohdutus kuolemaa vastaan. Suom. Johan Ephraim Ahlgren. Tampere 1903, (J. C. Frenckell & Poika).

Vapahtajan Jesuksen Kristuksen avaimet auttavat meitä taivaaseen ja ijankaikkiseen elämään.

Itsepä hän niitä taivaan valtakunnan avaimiksi kutsuukin, siinä tarkoituksessa, että ne sulkevat taivaan paatuneille, mutta avaavat sen uskovaisille syntisille.

Kristuksen veri, kuolema ja ylösnouseminen ovat näissä avaimissa kätkettyinä. Näillä korkiasti jaloilla välikappaleilla avaa hän taivaan, jakaen köyhille syntisille kaikki, mitä hän verellänsä on ansainnut.

Niinmuodoin on taivaan valtakunnan avainten virka korkia ja jumalallinen virka, joka sieluja synnistä ja kuolemasta armoon ja elämään auttaa. Totinen ja Jumalalle kelpaava vanhurskaus lahjoitetaan ilman kaiketta omaa ansiotamme, ainoastansa syntein anteeksi saamisen kautta.

"Itsepä hän niitä taivaan valtakunnan avaimiksi kutsuukin, siinä tarkoituksessa, että ne sulkevat taivaan paatuneille, mutta avaavat sen uskovaisille syntisille."

Aika mielenkiintoinen ilmaus, kun sulkevat taivaan paatuneiLLE, siis ei paatuneiLTA. Mikähän koiruus tässäkin on takana???

• Pitäisikö pitää synneistä?

Joh. 20:23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Siis jos toisen puolesta ei voi pyytää anteeksi (vrt. parannuksenteko hoitokokouksista), niin miten toisen puolesta voi pitää?

• kiitos
        Copy Paste kirjoitti:

KNEUVOJA1

Kiitos vastauksestasi,mutta haluaisin vielä tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.Voiko siis joku henkilö seurakunnassa sitoa syntiin,esim jos ei ota pelastusta vastaan.Tarkoittaako se sitä että sillä hekilöllä ei enää milloinkan ole mahdollisuutta saada syntejä anteeksi.En todellakaan vielä ymmärrä,haluaisin kuitekin tietää koska raamatussa mainitaan tästä.anteeksi jos puuttuu välimerkkejä ja on muitakin virheitä,olen vasta aloittelija koneen käytössä.

• Copy Paste
        kiitos kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi,mutta haluaisin vielä tietää mitä se käytännössä tarkoittaa.Voiko siis joku henkilö seurakunnassa sitoa syntiin,esim jos ei ota pelastusta vastaan.Tarkoittaako se sitä että sillä hekilöllä ei enää milloinkan ole mahdollisuutta saada syntejä anteeksi.En todellakaan vielä ymmärrä,haluaisin kuitekin tietää koska raamatussa mainitaan tästä.anteeksi jos puuttuu välimerkkejä ja on muitakin virheitä,olen vasta aloittelija koneen käytössä.

Kysymys on käytännössä siitä että jos sinä olet nyt vaikkapa lyönyt minua, niin MINÄ olen valinnan edessä, sitoako vai päästää sinut, rippumatta siitä pyydätkö sinä anteeksi vai et.

Jos minä sidon sinut syntiisi jonka minua vastaan teit, niin sidon sinut käytännössä itseeni, koska omiakaan syntejäni en saa anteeksi niin kauan, kun minulla on kanne sinua vastaan.

Minulla ei ole oikeutta velkoa sinulta, siksi koska Jumala on antanut minulle koko suuren velkani anteeksi.

Matt. 18:27   Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.

Matt. 18:28   Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa.'

Matt. 18:29   Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle.'
        Matt. 18:30   Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.

Matt. 18:31   Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        Matt. 18:32   Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        Matt. 18:33   eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'

Matt. 18:34   Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijain käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.

Matt. 18:35   Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

• '''''''''''''
        kiitos kirjoitti:

saarnataan synnit anteeksi.

• Copy Paste
        ''''''''''''' kirjoitti:

Ei syntejä saarnata anteeksi, vaan syntien anteeksiantamuksesta todistetaan Jeesuksen nimessä ja veressä. JEESUS ON SIIS TUO ANTEEKSIANTAJA JA anteeksi JULISTAJAT OVAT JEESUKSEN TODISTAJIA.

Tämä todistuksen sana on
        - Pyhässä Kasteessa,
        - kirjoitetussa (luetussa) Jumalan sanassa,
        - Herran Pyhässä Ehtoollisessa,
        - seurakunnalle saarnatussa yhteisessä saarnassa,
        - julistetaan ripittäytyjälle henkilökohtaisena suullisesti,
        - sisarten ja veljien välisessä sovinnon sanassa, jossa julistamme toinen toisillemme kaulasta pitäen todistusta syntien anteeksiantamisesta.

oleellista ei ole se kuka sanaa julistaa, kirja Jumala itse Henkensä kautta, uskova veli taikka sisko, vaan se että Jumalan Sana kaikkien syntien anteeksisaamisesta Jeesuksen nimessä ja veressä,....

... - OTETAAN SYDÄMEN USKOLLA VASTAAN.

• Copy Paste
        Copy Paste kirjoitti:

Ei syntejä saarnata anteeksi, vaan syntien anteeksiantamuksesta todistetaan Jeesuksen nimessä ja veressä. JEESUS ON SIIS TUO ANTEEKSIANTAJA JA anteeksi JULISTAJAT OVAT JEESUKSEN TODISTAJIA.

Tämä todistuksen sana on
        - Pyhässä Kasteessa,
        - kirjoitetussa (luetussa) Jumalan sanassa,
        - Herran Pyhässä Ehtoollisessa,
        - seurakunnalle saarnatussa yhteisessä saarnassa,
        - julistetaan ripittäytyjälle henkilökohtaisena suullisesti,
        - sisarten ja veljien välisessä sovinnon sanassa, jossa julistamme toinen toisillemme kaulasta pitäen todistusta syntien anteeksiantamisesta.

oleellista ei ole se kuka sanaa julistaa, kirja Jumala itse Henkensä kautta, uskova veli taikka sisko, vaan se että Jumalan Sana kaikkien syntien anteeksisaamisesta Jeesuksen nimessä ja veressä,....

... - OTETAAN SYDÄMEN USKOLLA VASTAAN.

Isäni oli vanhan polven hevosmies. Teki raskaita metsätöitä hevosen kanssa. Ja niinpä sattui jälleen kerran että hän tuli kärsimättömäksi hevoselle ja löi sitä vanhassa aatamissa.

Kotiin tultuaan, saatuaan hevosen talliin, (hevonen luimisteli korviaan) ja isäni tunto soimasi häntä.

Niinpä ei auttanut muu kun mennä hevosen kaulaan pyytämään syntiään anteeksi. Hevonen ei sanonut että Jeesuksen nimessä ja veressä, mutta isäni huomasi että oli saanut syntinsä anteeksi, korvat nousivat pystyyn ja hevosen ilme muuttui heti. Tämä tapahtui -50 luvulla, mutta liikutun jostakin syystä vieläkin tätä kertoessani.

Isäni oli muutoinkin ahkera pyytämään syntejään anteeksi. Niinpä hänet oli helppo kantaa myöskin hautaan, odottamaan iankaikkisen elämän aamunkoittoa.

• Varsin kiinnostunut
        Copy Paste kirjoitti:

KNEUVOJA1

Montako noita avaimia on? Ovatko ne samanlaisia? Tarvitaanko avaamiseen useampi avain samaan aikaan? Ovatko kaikki alkuperäiset avaimet tallessa?

• XXL
        Varsin kiinnostunut kirjoitti:

Montako noita avaimia on? Ovatko ne samanlaisia? Tarvitaanko avaamiseen useampi avain samaan aikaan? Ovatko kaikki alkuperäiset avaimet tallessa?

Hyviä kysymyksiä, minäkin olen joitain noita kysynyt sopivan tilaisuuden tullen. Asiallista vastausta ei vain ole koskaan herunut, vaan puhe käännetään mieluusti keskusteluksi siitä, onko asia vastaajalle relevantti Jo silkka kohteliaisuus edellyttäisi, että sitäkin tarkastellaan kysyjän lähtökohdista.

• Asiaa myös kysellyt
        XXL kirjoitti:

Hyviä kysymyksiä, minäkin olen joitain noita kysynyt sopivan tilaisuuden tullen. Asiallista vastausta ei vain ole koskaan herunut, vaan puhe käännetään mieluusti keskusteluksi siitä, onko asia vastaajalle relevantti Jo silkka kohteliaisuus edellyttäisi, että sitäkin tarkastellaan kysyjän lähtökohdista.

Enpä ole minäkään koskaan saanut vastauksia näihin perustavaa laatua oleviin kysymyksiini, vaikka olen muutamalla eri palstalla koettanut saada asioista selkoa.

• Anonyymi
        UUSI

Eikä . Synneistä vapaaksi ei pääse koskaan syntiset mutta juutalaiset kun kääntyy pois pahuudesta niin saavat entiset synnit anteeksi mikäli tunnustavat pojan ihmiseksi syntyneen Jeesuksen. Ikäänkuin uusi mahdollisuus on se että voi päästä vihasta kääntymällä Jeesuksen uskoon. Vihaa toki on mutta ei tarvi jäädä siihen. Vihastukaa mutta älkää syntiä tehkö siis väkivaltaa. Vanha liitto ilkeydessä . Juutalaisia kääntyi kyllä mutta ikävää vain vähän. OMAVANHURSKAUS ei pelasta kun itse yrittää . Pitää suostua että joku muu pelastaa. . Se oli sitä vanhaa vihaliittoa mistä sitten apostolit viimein lähti irtautumaan. Että kuolemalla kuolee jutut jäi .Kostaminen jäi Jeesuksessa. Väkivalta vähenee. Uskonto saa aikaan vihaa. Erityisesti se vanha liitto. Saman perheen jäsenet kivittää toisiaan. On se kuulkaa suuri ero uudenliiton Jeesukseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Copy Paste kirjoitti:

KNEUVOJA1

Lukihäiriöiset ei ymmärrä mitään tuosta mutterin opista. Ei mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Pitäisikö pitää synneistä? kirjoitti:

Joh. 20:23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Siis jos toisen puolesta ei voi pyytää anteeksi (vrt. parannuksenteko hoitokokouksista), niin miten toisen puolesta voi pitää?

SÄ ET OLLUT PAIKALLA TUOLLA JOHANNES 20: 23 HETKESSÄ . TARKOITTAA JULISTAA EVANKELIUMIA JA MISSÄ SE OTETAAN VASTAAN HE SAA ILON JA MISSÄ EI OTETA VASTAAN JATKA MATKAA. ET SINÄ VOI KRISTITTYJÄ ALKAA KIROTA JOTKA JO ON KUULLUT EVANKELIUMIN.

• Anonyymi
        UUSI
        Copy Paste kirjoitti:

Kysymys on käytännössä siitä että jos sinä olet nyt vaikkapa lyönyt minua, niin MINÄ olen valinnan edessä, sitoako vai päästää sinut, rippumatta siitä pyydätkö sinä anteeksi vai et.

Jos minä sidon sinut syntiisi jonka minua vastaan teit, niin sidon sinut käytännössä itseeni, koska omiakaan syntejäni en saa anteeksi niin kauan, kun minulla on kanne sinua vastaan.

Minulla ei ole oikeutta velkoa sinulta, siksi koska Jumala on antanut minulle koko suuren velkani anteeksi.

Matt. 18:27   Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.

Matt. 18:28   Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa.'

Matt. 18:29   Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle.'
        Matt. 18:30   Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.

Matt. 18:31   Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
        Matt. 18:32   Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
        Matt. 18:33   eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'

Matt. 18:34   Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijain käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.

Matt. 18:35   Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

Kuules nyt pelle sinulla ei ole mitään vaihtoehtoa KUIN ANTAA ANTEEKSI SE LYÖNTI. JOS TE ETTE ANNA ANTEEKSI EI TEILLEKÄÄN JA KOSKEE KRISTITYT KESKENÄÄN KUIN MUUTAKIN . JA 70 KERTAA 7 VIELÄ. SINÄ PAHA PALVELUJA SAIT ANTEEKSI MUTTA ET ANNA TOISILLE.

• Anonyymi
        UUSI
        ''''''''''''' kirjoitti:

Syntejä ei saarnata mihinkään. Evankeliumia julistetaan Jeesuksen teoista ja jotka sen kuulee saa armon ja kasteessa sovituksen. Kristityt on JO ARMAHDETTU . UUDET KUULEE EKAN KERRAN JA SAA ANTEEKSI KASTETAAN . LAKKAA NYT JUMALAN TÄHDEN VAINOAMASTA KRISTITTYJÄ.

• Anonyymi
        UUSI

JEESUS TULI VAPAUTTAMAAN VANGITUT . KYLLÄ ON PERKELEE TAAS LUKEMASSA VÄÄRISTELEMÄSSÄ.

• '''''''''''''''

En tässä rupea selostamaan asiaa Raamatun valossa, koska seuraamuksena on kuitenkin kauhea pilkanteko.
      Mutta selkeä, mitä selkein ohje löytyy kuitenkin Raamatusta, ja sitä sanotaan Kristuksen kirkkolaiksi.Ottakaa itse selvää, jos vain kiinnostaa.

• XXL

Pilkanteko? Mitä tai ketä tässä voitaisiin pilkata?

Lainaus Bibliasta (Matt. 18:18)
        Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

Siis käytetään relatiivipronominia 'mitä', jolla ei voida viitata ihmiseen, vaan synteihin. Synnit siis niputetaan siteillä.

Vartailun vuoksi (Hepr. 13:3) Muistakaat sidotuita, niin kuin te heidän kanssansa sidotut olisitte, ja niitä, jotka murhetta kärsivät, niinkuin te itse vielä lihassa olisitte.

Tässä viitataan persoonapronominilla 'heidän' eli kyse on ihmisistä.

Kristus ei maininnut säätäneensä kirkkolakia; juttu on täysin ihmisten keksintöä.

• Kui Kehta

Luepas Kristuksen kirkkolaki uudelleen, niin huomaat mistä siinä puhutaan.

*) Matt. 18:11   Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.

Matt. 18:12   Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        Matt. 18:13   Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
        Matt. 18:14   Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

-> -> ->

Matt. 18:15   Mutta jos ....

.... *->veljesisinua

• Kui Kehta
        Kui Kehta kirjoitti:

Luepas Kristuksen kirkkolaki uudelleen, niin huomaat mistä siinä puhutaan.

*) Matt. 18:11   Sillä Ihmisen Poika on tullut pelastamaan sitä, mikä on kadonnut.

Matt. 18:12   Mitä arvelette? Jos jollakin ihmisellä on sata lammasta ja yksi niistä eksyy, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää vuorille ja mene etsimään eksynyttä?
        Matt. 18:13   Ja jos hän sen löytää, totisesti minä sanon teille: hän iloitsee enemmän siitä kuin niistä yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä, jotka eivät olleet eksyneet.
        Matt. 18:14   Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen.

-> -> ->

Matt. 18:15   Mutta jos ....

.... *->veljesisinua

Pakanan ja publikaanin osa on hyvä, kuten Jeesus osoittaa.

He menevät Jumalan valtakuntaan ennen muita kristittyjä tuomitsevia fariseuksia.

• Totuus Vapauttaa
        XXL kirjoitti:

Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

Siis käytetään relatiivipronominia 'mitä', jolla ei voida viitata ihmiseen, vaan synteihin. Synnit siis niputetaan siteillä.

Vartailun vuoksi (Hepr. 13:3) Muistakaat sidotuita, niin kuin te heidän kanssansa sidotut olisitte, ja niitä, jotka murhetta kärsivät, niinkuin te itse vielä lihassa olisitte.

Kristus ei maininnut säätäneensä kirkkolakia; juttu on täysin ihmisten keksintöä.

"Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa."

Unihdit tarkoituksella että Jeesus puhalsi heidän päällensä ja sanoi, "ottakaa Pyhä Henki"!

Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona, todistaa saman Jumalan Sanan kuin Raamattukin, saman kuin Jeesus Kristus ja siis saman kuin Isä Jumala.

HÄN SITOO TAIKKA PÄÄSTÄÄ, eivät harhaoppiset ihmiset!!! Jumalan valta ei ole LIHAN VALTA, VAAN se on HENGEN VALTA. Ja Jumala itse on Henki. Kristuksen sana on Henki ja elämä, niin kuin Raamattu sanoo.

Sellaiset ihmiset jotka kuvittelevat lihalliset (tuomitsemisen) himonsa ja mielikuvituksensa Jumalan kolmanneksi Persoonaksi, Pyhäksi Hengeksi, eivät he tunne JUMALAA. Aamen!

Valitettavasti vanhoillislestadiolaiset eivät tunne Jumalaa, ja siksi he nimittävät itseään röyhkeästi nimellä "pyhä henki on puhunut" ja seurakuntaansa he kutsuvat nimellä "jumalan valtakunta". Tällainen oppi on valheoppia ei suinkaan Jumalan sanaa.

• XXL
        Totuus Vapauttaa kirjoitti:

"Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa."

Unihdit tarkoituksella että Jeesus puhalsi heidän päällensä ja sanoi, "ottakaa Pyhä Henki"!

Pyhä Henki, Jumalan kolmas persoona, todistaa saman Jumalan Sanan kuin Raamattukin, saman kuin Jeesus Kristus ja siis saman kuin Isä Jumala.

HÄN SITOO TAIKKA PÄÄSTÄÄ, eivät harhaoppiset ihmiset!!! Jumalan valta ei ole LIHAN VALTA, VAAN se on HENGEN VALTA. Ja Jumala itse on Henki. Kristuksen sana on Henki ja elämä, niin kuin Raamattu sanoo.

Sellaiset ihmiset jotka kuvittelevat lihalliset (tuomitsemisen) himonsa ja mielikuvituksensa Jumalan kolmanneksi Persoonaksi, Pyhäksi Hengeksi, eivät he tunne JUMALAA. Aamen!

Valitettavasti vanhoillislestadiolaiset eivät tunne Jumalaa, ja siksi he nimittävät itseään röyhkeästi nimellä "pyhä henki on puhunut" ja seurakuntaansa he kutsuvat nimellä "jumalan valtakunta". Tällainen oppi on valheoppia ei suinkaan Jumalan sanaa.

Miten niin en ole jyvällä totuudesta tai unohdin tahallani? Miten kommenttisi liittyy minun kommenttiini?

Täyttä asiaa kyllä muutoin kirjoitat!

• Totuus vapauttaa
        XXL kirjoitti:

Luin eka kerralla huolimattomasti. Tarkemmin luettuani havaitsin että taidat sittenkin olla vähän jyvällä.

Sitojana taikka päästäjänä eivät kuitenklaan ole uskovat ihmiset, vaan Jumalan sana Kristus, joka toimii, paitsi Jumalan sanassa olevan, niin myöskin meihin uskoviin vuodatetun Pyhän Hengen kautta ja voimasta.

Kysymys on siis Jumalan tehtävästä eikä ihmisen tehtävästä, kuten vanhoilliset erheellisesti opettavat.

He ovat ottaneet Jumalan vallan itselleen ja toimivat muiden kristittyjen, ja yleensäkin ihmisten tuomareina. Sanalla sanoen koko Jumalan sanan tuomarina he toimivat.

Sanktiot ovat heidän tekojensa mukaisia, ja niinpä ihmisten on siinä liikkeessä tosi paha olla, lain alaisessa orjuuden tilassa.

• sectori
        XXL kirjoitti:

Hebrealaiskirje viittaa sidotuilla sairaisiin, vanhuksiin jne. jotka eivät pääse syystä taikka toisesta Jumalanpalvelukseen mukaan. Heidän puolestaan tulee siis rukoilla, ja ikäänkuin myötätuntea heidän sairautensa.

Mutta tuohon alkuosan "mitä" -kohtaan sanon aamen. Se on hyvä tarkennus, XXL.

Ja ajattelen, kuten ketjussa jo olikin, (en tosin muista kirjoittajan nimimerkkiä), että suuren velan anteeksi saanut ei voi toista pienemmällä velalla kuristaa.

• Anonyymi
        UUSI
        sectori kirjoitti:

Hebrealaiskirje viittaa sidotuilla sairaisiin, vanhuksiin jne. jotka eivät pääse syystä taikka toisesta Jumalanpalvelukseen mukaan. Heidän puolestaan tulee siis rukoilla, ja ikäänkuin myötätuntea heidän sairautensa.

Mutta tuohon alkuosan "mitä" -kohtaan sanon aamen. Se on hyvä tarkennus, XXL.

Ja ajattelen, kuten ketjussa jo olikin, (en tosin muista kirjoittajan nimimerkkiä), että suuren velan anteeksi saanut ei voi toista pienemmällä velalla kuristaa.

LESTAT ON HARHAOPPINEN ERISEURA. HEBREALAISILLE KIRJE 2000 VUOTTA SITTEN OLI NIILLE JOILLA OLI VAIKEUKSIA KÄÄNTYÄ OOIS VANHASTA LIITOSTA UUTEEN JUUTALAISET ON HEBREALAISIA . TAI OLI. SIINÄ NYT HEILLE OPETETAAN TOTUUTTA ELUKKAUHREIHIN VERRATTUNA HE UHRAAVAT NYTKIN ELUKKAUHREJA. UHRAATKO SINÄ ???????? UHRAATKO ELUKKAA ??? ONKO LUKIHÖIRIÖ. OLETKO SYNAGOGALLA ???? HÄ . ÄLÄ KÄY KRISTITTYJEN PÄÄLLE MYLLYNKVI PELLE.

• Anonyymi
        UUSI
        Kui Kehta kirjoitti:

Pakanan ja publikaanin osa on hyvä, kuten Jeesus osoittaa.

He menevät Jumalan valtakuntaan ennen muita kristittyjä tuomitsevia fariseuksia.

Juopot ja huorat on ennen taivaassa kuin elukkauhraajat OMAVANHURSKAat fariseukset.

• Anonyymi
        UUSI
        Totuus vapauttaa kirjoitti:

Luin eka kerralla huolimattomasti. Tarkemmin luettuani havaitsin että taidat sittenkin olla vähän jyvällä.

Sitojana taikka päästäjänä eivät kuitenklaan ole uskovat ihmiset, vaan Jumalan sana Kristus, joka toimii, paitsi Jumalan sanassa olevan, niin myöskin meihin uskoviin vuodatetun Pyhän Hengen kautta ja voimasta.

Kysymys on siis Jumalan tehtävästä eikä ihmisen tehtävästä, kuten vanhoilliset erheellisesti opettavat.

He ovat ottaneet Jumalan vallan itselleen ja toimivat muiden kristittyjen, ja yleensäkin ihmisten tuomareina. Sanalla sanoen koko Jumalan sanan tuomarina he toimivat.

Sanktiot ovat heidän tekojensa mukaisia, ja niinpä ihmisten on siinä liikkeessä tosi paha olla, lain alaisessa orjuuden tilassa.

Jos joku lyö sua sä käännät toisen posken jos oot kristitty.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku lyö sua sä käännät toisen posken jos oot kristitty.

Ammut singolla, jos olet juutalainen

• Anonyymi

Jumalan valtakunta on kuin atomipommi, siellä ei armoa anneta väärähenkisille vaan heidän tuomitaan ikuisesti helvettiin

• Anonyymi
        UUSI

Helvetia Kreikka.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetia Kreikka.

Kreikan helvetissä on oesbosaaret ja raiskaaja arabit mut te tuomitsette kristittyjä.

• Anonyymi
      UUSI

Turhaan on Jeesus tullut vapauttamaan vangittuna kun lestat mitä sitoo .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe