Meillä kymppivuotiaalla pojalla epätyypillinen autismi ja adhd, käytössä Concertta sekä Ritalin.Nyt itseäni mietityttää oireyhtymän perinnöllisyys...miten te aikuiset olette päässeet tutkimuksiin?!
Adhd-poika
13
1299
Vastaukset
- Jaana.K
Hei
Asuinpaikalla on merkitystä, oli kyseessä sitten julkinen tai kolmas sektori. Kumpaa olet ajatellut?
Neuropsykiatristen oireistojen tutkimuspaikat ovat vähissä, mutta jotain sentään on olemassa.
Ystävällisin terveisin
Jaana- Äippä
Asun Tampereen alueella....Mieluummin tietenkin julkinen sektori,olis vähä halvempaa...mutta luulen että tääläpäin "joutuu" menemään yksityiselle...poikammekin joitain tutkimuksia teetimme yksityisesti jotta päästiin hiukan vauhdikkaammin eteenpäin.Maksaa,mutta on sen arvoista.
- Jaana.K
Äippä kirjoitti:
Asun Tampereen alueella....Mieluummin tietenkin julkinen sektori,olis vähä halvempaa...mutta luulen että tääläpäin "joutuu" menemään yksityiselle...poikammekin joitain tutkimuksia teetimme yksityisesti jotta päästiin hiukan vauhdikkaammin eteenpäin.Maksaa,mutta on sen arvoista.
Kannattaa nyt kyselläkin sitten suoraan julkiselta puolelta. Minulla on sellainen tuntuma, että siellä ollaan perustamaisillaan neuropsykiatrista työryhmää. Tämän tarkemmin en tiedä, mutta TAYSissä sitten jo pitäisi tietoa ollakin. Kysele psykiatriselta puolelta.
Ystävallisin terveisin
Jaana - seroquel
Jaana.K kirjoitti:
Kannattaa nyt kyselläkin sitten suoraan julkiselta puolelta. Minulla on sellainen tuntuma, että siellä ollaan perustamaisillaan neuropsykiatrista työryhmää. Tämän tarkemmin en tiedä, mutta TAYSissä sitten jo pitäisi tietoa ollakin. Kysele psykiatriselta puolelta.
Ystävallisin terveisin
JaanaMeidän autistiselle HFA kymmenvuotiaalle määrättiin seroquel. Miten se mahtaa vaikuttaa?
- teijuska
seroquel kirjoitti:
Meidän autistiselle HFA kymmenvuotiaalle määrättiin seroquel. Miten se mahtaa vaikuttaa?
Hei
Kaikista järkevintä olisi sinun kysyä lääkkeet kirjoittaneelta lääkäriltä, miksi hän on ne kirjoittanut ja miten hän arvelee niiden lastasi auttavan.
Minä olen Seroquelin käyttäjä. Otan sitä illalla, jotta nukahtaisin. Se tekee olosta rennon ja kun annos on oikea, tulee uni hyvin.
Sen indikaatio on psykoottiset mielenhäiriöt kuten skitsofrenia.
En kerro näitä asioita sinua pelotellakseni.
Lääkkeessä on pieni annoskoko, joten sen kokeileminen lapselle on varmasti mahdollista.
Hyvä lääke se on. - Seroqueli?
teijuska kirjoitti:
Hei
Kaikista järkevintä olisi sinun kysyä lääkkeet kirjoittaneelta lääkäriltä, miksi hän on ne kirjoittanut ja miten hän arvelee niiden lastasi auttavan.
Minä olen Seroquelin käyttäjä. Otan sitä illalla, jotta nukahtaisin. Se tekee olosta rennon ja kun annos on oikea, tulee uni hyvin.
Sen indikaatio on psykoottiset mielenhäiriöt kuten skitsofrenia.
En kerro näitä asioita sinua pelotellakseni.
Lääkkeessä on pieni annoskoko, joten sen kokeileminen lapselle on varmasti mahdollista.
Hyvä lääke se on.Mitkä ovat ne oireet, joihin sillä on vaikutusta. Mitä oireita se poistaa? Onko sivuvaikutuksia?
- Ninnukka
seroquel kirjoitti:
Meidän autistiselle HFA kymmenvuotiaalle määrättiin seroquel. Miten se mahtaa vaikuttaa?
Kyseessä olevan lääkkeen vaikutukset löydät hakukoneella. Kannattaa kuitenkin aina kysyä lääkäriltä, kun hän määrää lääkkeen. Lääkepakkauksesta löytyy myös yleensä seloste.
- epätyypillinen autismi
Kertoisitko miten tuo epätyypillinen autismi ilmenee
- Äippä
No sairaalassa meille selitettiin asia näin:Epätyypillinen autismi on ns.romukoppa autismi.Et jos on piirretty jana,ni toises pääs on selkeesti autistinen lapsi joka ei kommunikoi lainkaan eli vähä sellanen "paha tapaus".Ni sit siel janan toises pääs on "vastakohta" autistinen,mut ei siis kuitenka terve lapsi.Eli sieltä löytyy paloja monista eri autismin piirteistä,ei selkeitä vaan sellasia ns.häilyviä.Mitä seki tarkoittanee?!?=)Et se on niinku autismin "kaatopaikka"?!?Mun on häpeäkseni tunnustettava että en ole perehtynyt juurikaan tähän diagnoosiin kun toi adhd on ns.helpompi alue kun siitä on niin paljon tietoa käsillä.Et jos joku tietää tarkalleen mitä toi epätyypillinen autismi on,niin otan infoa kiitollisena vastaan.
- diagnoosi?
Äippä kirjoitti:
No sairaalassa meille selitettiin asia näin:Epätyypillinen autismi on ns.romukoppa autismi.Et jos on piirretty jana,ni toises pääs on selkeesti autistinen lapsi joka ei kommunikoi lainkaan eli vähä sellanen "paha tapaus".Ni sit siel janan toises pääs on "vastakohta" autistinen,mut ei siis kuitenka terve lapsi.Eli sieltä löytyy paloja monista eri autismin piirteistä,ei selkeitä vaan sellasia ns.häilyviä.Mitä seki tarkoittanee?!?=)Et se on niinku autismin "kaatopaikka"?!?Mun on häpeäkseni tunnustettava että en ole perehtynyt juurikaan tähän diagnoosiin kun toi adhd on ns.helpompi alue kun siitä on niin paljon tietoa käsillä.Et jos joku tietää tarkalleen mitä toi epätyypillinen autismi on,niin otan infoa kiitollisena vastaan.
Autismi samoin kuin AHDH diagnosoidaan pisteyttämällä oireet, joita tautiluokituksessa monta sivua. Jokainen diagnoosi on erilainen. Mitkä ovat ne oireet, joiden perusteella diagnoosi tehtiin?
- Äippä
diagnoosi? kirjoitti:
Autismi samoin kuin AHDH diagnosoidaan pisteyttämällä oireet, joita tautiluokituksessa monta sivua. Jokainen diagnoosi on erilainen. Mitkä ovat ne oireet, joiden perusteella diagnoosi tehtiin?
Aika vaikee mennä sanomaan koska tämän diagnoosin "antoi" tietokone Taysin lasten psykiatrisella polilla.Vastasimme mieheni kanssa ehkä n.miljoonaan(!) kysymykseen (tutkimushaastattelu 3DI)joita tietokone syötti ja lääkäri kysyi ne ja me vastasimme ja ne kirjattiin koneelle jne.jne....Ja lopuksi tuli yhteenvedon aika eli ns.diagnoosin joka oli kaikkien (myös lääkärin) ylläriksi ensin tämä epätyypillinen autismi ja vasta sen jälkeen adhd.Mutta adhd-lapsena häntä kyllä vallan pidetään niin sairaalassa kuin muuallakin.Osastojaksollakin puhuttiin vallan adhd:sta....
- diagnoosista
Äippä kirjoitti:
Aika vaikee mennä sanomaan koska tämän diagnoosin "antoi" tietokone Taysin lasten psykiatrisella polilla.Vastasimme mieheni kanssa ehkä n.miljoonaan(!) kysymykseen (tutkimushaastattelu 3DI)joita tietokone syötti ja lääkäri kysyi ne ja me vastasimme ja ne kirjattiin koneelle jne.jne....Ja lopuksi tuli yhteenvedon aika eli ns.diagnoosin joka oli kaikkien (myös lääkärin) ylläriksi ensin tämä epätyypillinen autismi ja vasta sen jälkeen adhd.Mutta adhd-lapsena häntä kyllä vallan pidetään niin sairaalassa kuin muuallakin.Osastojaksollakin puhuttiin vallan adhd:sta....
Mitä tarkoittaa tuo lyhenne 3DI? Missä muualla tälläinen diagnoosi voidaan tehdä?
- keskustelua.
myös täällä...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001302
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221691
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161372- 61980
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329972- 65826
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen78816- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658