Voisitteko kertoa kauhuelokuvia, jotka eivät oikeastaan pelota, mutta ovat kuitenkin jännittäviä? Siis tuo Omen nelonen oli mielestäni sellainen melko sopiva, koska olen aika heikkohermoinen enkä saa unta jos katson jotain liian pelottavaa. Eli nimeäisittekö jotain leffoja, jotka olivat jotain Omen nelosen tai The giftin tapaisia? Siis pelottavuudeltaan. En tosin tiedä onko tuo jännityksia vai kauhia, mutta kuitenkin :)
Kauhuleffoja, jotka ei pelota?
45
4474
Vastaukset
- Heka
Boogeyman, Hide and seek, Return of the living dead part 2, The Haunted house, Dark Water (japanilainen versio!), Kauna (jenkki versio. Huom! Suhtaudu tietynlaisella varauksella koska joitakin tämä pelottaa kun taas toisia, kuten itseäni, tämä vain haukotuttaa), Urban Legends, The Others ja Scream.
Nauti! =) - Ei pelottavaa, vaan hauskaa
Kauhukomediat ei oo pelottavii, mutta hauskoja.
Seuraavat leffat kannattaa kattoo:
Shaun of the dead
Addams Familyt- Heka
Heh! Tai ehkei nyt ihan..... :)
- Nairikukka
Heka kirjoitti:
Heh! Tai ehkei nyt ihan..... :)
Scary Moviet on just mulle sopivia oikeestaan :D Olen nähnyt kakkosen ja kolmosen. Ne ei pelota, mutta silti mua koko ajan pelottaa että tulee joku hirvitys ja kovat äänitehosteet :D
- kääk!
Kauhukomedian ehdottomia helmiä, voin suositella lämpimästä ihan kaikille.
- kääk!
No King-filmatisoinnit on aika kevyttä tavaraa kauttaaltaan, lukuunottamatta hohtoa, joka ensi katsomisella on aikamoinen pläjäys. Mutta esim. seuraavat on helppoja ja hauskoja:
1. pet semetary
2. it
3. secret window
4. sleepwalkers- Nairikukka
Pari vuotta sitten rupesin katsomaan videolta tuota it-leffaa, mutta heti kun näin sen pellen niin lopetin katsomisen, joten se on ehkä vähän liian pelottava. Enkä myöskään tykkää katsoa elokuvia missä on irronneita osia...siis kuten tuossa Shaun of the dead niin googletin niin siellä näytti aika veriseltä vaikka varmaan hyvä leffa muuten...Tuon Pet Semetaryn olen halunnutkin katsoa. En ole tuota leffaa mistään dvd-osastolta löytänyt :/
- Nairikukka
Olen nähnyt hohdon eikä se nyt oikeastaan pelottava ollut? Vaikka ne pikkutytöt oli aika mieleenjäävä kohtaus :D Mutta toisaalta toiset pelkää tietynlaista kauhua ja toiset toisenlaista. Esim. minä katsoisin mieluummin hohdon uudestaan kuin koskisinkaan tuohon pelleleffaan :)
- neiti halla
Nairikukka kirjoitti:
Pari vuotta sitten rupesin katsomaan videolta tuota it-leffaa, mutta heti kun näin sen pellen niin lopetin katsomisen, joten se on ehkä vähän liian pelottava. Enkä myöskään tykkää katsoa elokuvia missä on irronneita osia...siis kuten tuossa Shaun of the dead niin googletin niin siellä näytti aika veriseltä vaikka varmaan hyvä leffa muuten...Tuon Pet Semetaryn olen halunnutkin katsoa. En ole tuota leffaa mistään dvd-osastolta löytänyt :/
Jos Se oli liian rankka, niin älä nyt missään nimessä mene Pet semataryä katsomaan. Se on ihan oikeasti hirveä.
Kevyitä, roiskuttelemattomia leffoja on aika hankala löytää, useimmat kepeät komediat on aika kauheita verikylpyjä. Mutta tietysti kaikki vanhat leffat, kuten Frankenstein jatko-osat, King Kong, Draculat, Mustan laguunin hirviö... ovat mahtavia. Ja löytyvät varmaan kirjastosta, niin ei tarvi edes maksaa vuokraa.
Jos sua pelottaa, miksi katsot kauhuelokuvia? - kääk!
Nairikukka kirjoitti:
Olen nähnyt hohdon eikä se nyt oikeastaan pelottava ollut? Vaikka ne pikkutytöt oli aika mieleenjäävä kohtaus :D Mutta toisaalta toiset pelkää tietynlaista kauhua ja toiset toisenlaista. Esim. minä katsoisin mieluummin hohdon uudestaan kuin koskisinkaan tuohon pelleleffaan :)
No jos hohto menee heittämällä, niin sitten luulisi menevän aika ison osan kaikista kauhupätkistä. En kyllä voi ymmärtää, mikä siinä pellessä noin paljon sitten pelottaa. Sehän on lähes sama kaveri kuin aikoinaan Jacki-makupala-mainoksessa. Mites muuten dark city? Se ei varsinaisesti ole kauhuelokuva, mutta niitä elementtejä on mukana ja itse pidän kyseisestä elokuvasta aika paljon.
- kääk!
neiti halla kirjoitti:
Jos Se oli liian rankka, niin älä nyt missään nimessä mene Pet semataryä katsomaan. Se on ihan oikeasti hirveä.
Kevyitä, roiskuttelemattomia leffoja on aika hankala löytää, useimmat kepeät komediat on aika kauheita verikylpyjä. Mutta tietysti kaikki vanhat leffat, kuten Frankenstein jatko-osat, King Kong, Draculat, Mustan laguunin hirviö... ovat mahtavia. Ja löytyvät varmaan kirjastosta, niin ei tarvi edes maksaa vuokraa.
Jos sua pelottaa, miksi katsot kauhuelokuvia?No jos tämä veijari tsiigaa hohdon tosta vaan, niin pet semetaryn pitäisi olla helppo pala. Vaikka ei sitä tiedä, jos kerran Se on sitten jostain syystä niin kauhea.
Miksi muuten itse pidät pet semetarya niin hurjana, kun sitten kauna ei olekaan mitään? Kummittelua molemmissa, mutta pet semetary on sentään aika paljon kiltimpi ja huumoriakin löytyy. - Nairikukka
kääk! kirjoitti:
No jos tämä veijari tsiigaa hohdon tosta vaan, niin pet semetaryn pitäisi olla helppo pala. Vaikka ei sitä tiedä, jos kerran Se on sitten jostain syystä niin kauhea.
Miksi muuten itse pidät pet semetarya niin hurjana, kun sitten kauna ei olekaan mitään? Kummittelua molemmissa, mutta pet semetary on sentään aika paljon kiltimpi ja huumoriakin löytyy.No siis ei Hohto ollut mitenkään hirveän pelottava, mutta miksi se muiden mielestä oli sitten? En tiedä mikä on se juttu, että joku muu pelottaa enemmän kuin Hohto. Mutta tuommoisista pelleistä en kyllä pidä. Enkä mistään irronneista osista tai hirveästä määrästä verta. Enkä kyllä pidä mistään elokuvista missä on joku ihmeellisen näköinen tyyppi. Siis niinkuin Manaajassa se tyttö menee jotenkin oudon näköiseksi yms. Koska ne jää mieleen kun menee nukkumaan. The Othersin olen nähnyt ja oli hyvä eikä juurikaan pelottava vaan sopiva. Sen takia pyydän teitä nimeämään elokuvia, koska olen kiinnostunut kauhuleffoista, mutta olen kai jotenkin heikkohermoinen kun en saa unta niiden jälkeen...
- Nairikukka
kääk! kirjoitti:
No jos tämä veijari tsiigaa hohdon tosta vaan, niin pet semetaryn pitäisi olla helppo pala. Vaikka ei sitä tiedä, jos kerran Se on sitten jostain syystä niin kauhea.
Miksi muuten itse pidät pet semetarya niin hurjana, kun sitten kauna ei olekaan mitään? Kummittelua molemmissa, mutta pet semetary on sentään aika paljon kiltimpi ja huumoriakin löytyy.Siis "Se"-leffaa olen nähnyt siihen asti kun se pelle tuli lakanoiden luokse ja sanoin sille lapselle hei. Joten siitä jo arvasin, että tämä leffa menee liian pelottavaksi :D Kaunaa en ole nähnytkään eikä kyllä se leffa kiinnostakaan.
- neiti halla
kääk! kirjoitti:
Miksi muuten itse pidät pet semetarya niin hurjana, kun sitten kauna ei olekaan mitään? Kummittelua molemmissa, mutta pet semetary on sentään aika paljon kiltimpi ja huumoriakin löytyy.Minusta (Kubrickin) Hohto ei ole ollenkaan kauhea. Näin tosi pienenä sen kohdan missä on ne tytöt ja paljon verta (sitten äiti laittoi telkkarin kiinni ja käski nukkumaan) ja ajattelin, että toi täytyy nähdä. Sitten kun varmaan kymmenen vuotta myöhemmin näinkin sen, se oli kauhea pettymys. Ei tunnu realistiselta, kun Shelley Duvall on niin nuori ja Nicholson niin vanha (ja alussa jo ihan sekopää). Mun mielestä se neljän tunnin versio on parempi.
Kauna vaan ei uppoa minuun, mä nauroin kun katselin sitä. Pet sematary taas... luin tietty ensin kirjan ja tykkäsin siitä hirveästi. Se päähenkilön epätoivo on niin kauheaa katseltavaa että en jotenkin kestä sitä. Ja kun Gage (en ole varma kirjoitusasusta) sanoo jotain tyyliin "Daddy I wanna play with you now", niin mun niskavillat nousee pystyyn. Se pieni lapsi siitä varmaan tekee niin vaikuttavan. Ja huumori tekee minusta tarinasta vaan kauheamman, siksi pidän Kingin jutuista yleensäkin.
Se on ihan kauhea, koska siinä on se kammottava pelle. Sekin on sellainen elementti, että puolet (mukaanlukien minä) on ihan kauhusta jäykkänä ja toinen puoli ei tajua ollenkaan. Mä inhosin pellejä jo penskana. - kääk!
neiti halla kirjoitti:
Minusta (Kubrickin) Hohto ei ole ollenkaan kauhea. Näin tosi pienenä sen kohdan missä on ne tytöt ja paljon verta (sitten äiti laittoi telkkarin kiinni ja käski nukkumaan) ja ajattelin, että toi täytyy nähdä. Sitten kun varmaan kymmenen vuotta myöhemmin näinkin sen, se oli kauhea pettymys. Ei tunnu realistiselta, kun Shelley Duvall on niin nuori ja Nicholson niin vanha (ja alussa jo ihan sekopää). Mun mielestä se neljän tunnin versio on parempi.
Kauna vaan ei uppoa minuun, mä nauroin kun katselin sitä. Pet sematary taas... luin tietty ensin kirjan ja tykkäsin siitä hirveästi. Se päähenkilön epätoivo on niin kauheaa katseltavaa että en jotenkin kestä sitä. Ja kun Gage (en ole varma kirjoitusasusta) sanoo jotain tyyliin "Daddy I wanna play with you now", niin mun niskavillat nousee pystyyn. Se pieni lapsi siitä varmaan tekee niin vaikuttavan. Ja huumori tekee minusta tarinasta vaan kauheamman, siksi pidän Kingin jutuista yleensäkin.
Se on ihan kauhea, koska siinä on se kammottava pelle. Sekin on sellainen elementti, että puolet (mukaanlukien minä) on ihan kauhusta jäykkänä ja toinen puoli ei tajua ollenkaan. Mä inhosin pellejä jo penskana.Hohto ei tunnu realistiselta, kun Shelley Duvall on niin nuori ja Nicholson niin vanha!!?? Voin kertoa teikäläiselle, että tämmöisiä pariskuntia on kyllä olemassa ihan telkkariruudun tällä puolella. Ja kaikkeen muuhun hohdossa tapahtuvaan hulabaloohon verrattuna tämä siis vie pohjan elokuvan "realismista"!!?? Hihihi... ei voi olla totta!?
Verrattuna noihin Pet semetaryyn ja Se-elokuvaan, niin Hohdossa on aimo annos jatkuvaa painostusta, jossa katsojalle viestitetään, että kohta on jotain tulossa. Se on pelottavaa. Tätähän on kaunassakin, mutta sen kummitushahmot on vielä pelottavampia. Vanhempien kauhuelokuvien ongelma on usein se, että homma tuppaa latistumaan, kun saadaan se kuminaamainen mörkö lopulta valkokankaalle. Uudemmissa elokuvissa, kuten Ring, Kauna ja vaikkapa salaisuus pinnan alla kummitukset tuppaa karmimaan selkänahkaa vaikka pomppisivat päivänvalossa pitkän aikaa kameran edessä. Kohtauksia on myös mietitty huolellisemmin, että saadaan kuvakulmien ja musiikin avulla pidettyä tunnelma hyytävänä loppuun saakka. - neiti halla
kääk! kirjoitti:
Hohto ei tunnu realistiselta, kun Shelley Duvall on niin nuori ja Nicholson niin vanha!!?? Voin kertoa teikäläiselle, että tämmöisiä pariskuntia on kyllä olemassa ihan telkkariruudun tällä puolella. Ja kaikkeen muuhun hohdossa tapahtuvaan hulabaloohon verrattuna tämä siis vie pohjan elokuvan "realismista"!!?? Hihihi... ei voi olla totta!?
Verrattuna noihin Pet semetaryyn ja Se-elokuvaan, niin Hohdossa on aimo annos jatkuvaa painostusta, jossa katsojalle viestitetään, että kohta on jotain tulossa. Se on pelottavaa. Tätähän on kaunassakin, mutta sen kummitushahmot on vielä pelottavampia. Vanhempien kauhuelokuvien ongelma on usein se, että homma tuppaa latistumaan, kun saadaan se kuminaamainen mörkö lopulta valkokankaalle. Uudemmissa elokuvissa, kuten Ring, Kauna ja vaikkapa salaisuus pinnan alla kummitukset tuppaa karmimaan selkänahkaa vaikka pomppisivat päivänvalossa pitkän aikaa kameran edessä. Kohtauksia on myös mietitty huolellisemmin, että saadaan kuvakulmien ja musiikin avulla pidettyä tunnelma hyytävänä loppuun saakka.Minä tiedän, että sellaisia pariskuntia on oikeassa elämässä ja että tuo kuulosti hölmöltä, mutta kyllä se vie jotenkin uskottavuutta. Luin siis kirjan ensin, ja siinä oli ideana se että normaali perheenisä skitsahtaa. No, Nicholson näyttää hullulta jo työhaastattelussa... Ja sitä jotenkin alkaa tavattomasti inhota jo ennen kuin hotelli alkaa vaikuttaa siihen. Siinä toisessa versiossa Torrencet on niin täydellinen amerikkalaisperhe, että se romahdus on jotenkin kauheampaa katsottavaa.
Mä olen eri mieltä tuosta että uudemmat elokuvat olisi kauheampia, tai siis pidän vaan enemmän vanhoista. Tietty ne kuminaamarijutut on ihan omaa luokkaansa (katso esim. vuonna 1986 ilmestynyt RawHeadRex), mutta on niissä jotain viehätystäkin... kuten sanoin, huumori (tahatonkin) tekee elokuvasta kauheamman.
Salaisuus pinnan alla saa selkäpiin karmimaan ?? Oletko tosissasi? (Tästäkin näin ensin Scary Movie-version, mutta silti.) Noi uudet on jotenkin... pyh. Paitsi The Eye (saattoi olla kakkonenkin), jossa se ympäristö oli ihan hirveä. Ja muita poikkeuksiakin löytyy, mutta esim. Ringin katsoin lähinnä niitten "arvoitusten" takia ja Kaunan siksi, että maksoin sen vuokraamisesta.
"Vanhempien kauhuelokuvien ongelma on usein se, että homma tuppaa latistumaan, kun saadaan se kuminaamainen mörkö lopulta valkokankaalle." Niinpä. Esim. Alien toimii loistavasti, koska mörkö ei näy. Kyllä mä uudemmissakin leffoissa aina petyn kun se hirvittävä kammoittava hirviö sitten näytetään (vrt. Lovecraft). - kääk!
neiti halla kirjoitti:
Minä tiedän, että sellaisia pariskuntia on oikeassa elämässä ja että tuo kuulosti hölmöltä, mutta kyllä se vie jotenkin uskottavuutta. Luin siis kirjan ensin, ja siinä oli ideana se että normaali perheenisä skitsahtaa. No, Nicholson näyttää hullulta jo työhaastattelussa... Ja sitä jotenkin alkaa tavattomasti inhota jo ennen kuin hotelli alkaa vaikuttaa siihen. Siinä toisessa versiossa Torrencet on niin täydellinen amerikkalaisperhe, että se romahdus on jotenkin kauheampaa katsottavaa.
Mä olen eri mieltä tuosta että uudemmat elokuvat olisi kauheampia, tai siis pidän vaan enemmän vanhoista. Tietty ne kuminaamarijutut on ihan omaa luokkaansa (katso esim. vuonna 1986 ilmestynyt RawHeadRex), mutta on niissä jotain viehätystäkin... kuten sanoin, huumori (tahatonkin) tekee elokuvasta kauheamman.
Salaisuus pinnan alla saa selkäpiin karmimaan ?? Oletko tosissasi? (Tästäkin näin ensin Scary Movie-version, mutta silti.) Noi uudet on jotenkin... pyh. Paitsi The Eye (saattoi olla kakkonenkin), jossa se ympäristö oli ihan hirveä. Ja muita poikkeuksiakin löytyy, mutta esim. Ringin katsoin lähinnä niitten "arvoitusten" takia ja Kaunan siksi, että maksoin sen vuokraamisesta.
"Vanhempien kauhuelokuvien ongelma on usein se, että homma tuppaa latistumaan, kun saadaan se kuminaamainen mörkö lopulta valkokankaalle." Niinpä. Esim. Alien toimii loistavasti, koska mörkö ei näy. Kyllä mä uudemmissakin leffoissa aina petyn kun se hirvittävä kammoittava hirviö sitten näytetään (vrt. Lovecraft).Olen lukenut kirjan, mutta tässä tapauksessa Kubrickin leffa menee aika kirkkaasti ohi. Nicholson on semmoinen virnuilija lähes kaikissa elokuvissa, kieltämättä se ei vaikuta täysin terveeltä alussakaan, mutta ei se elokuvaa mihinkään kaada. Hohto on minusta ennen kaikkea hyvä elokuva. Se on loistava kokonaisuus, jossa luodaan tunnelmaa hienoilla kohtauksilla ja karmivalla musiikilla. Olen nähnyt sen monta kertaa ja ensimmäisellä pulssi nousi aika korkealle. Nyt se ei tietenkään tunnu samalta, mutta sitä on mukava katsoa muuten vaan.
Salaisuus pinnan alla ei vie mitenkään hermojen äärirajoille, mutta se on toimiva kauhuelokuva ja hyvä muutenkin. Siinä on yhdistelty onnistuneesti perinteistä ja uutta ja Harrison on aika yllättävässä roolissa.
- tämä!
tää on just sellanen joka ei pelota, mutta on jännä. ja vielä tosi hyvä! saw. siis ainakin tuo ykkönen.
- Hautajainen
The Others ja Devil's Backbone ovat mielestäni viime aikojen parhaat kummituselokuvat. Erittäin tyylikästä, melko kevyttä ja helvetin hienosti tehtyä... Ja jos hieman erilaista kaipaat niin mitenkäs olisi vaikka Lars Von Trierin minisarja Riget..?
- Mr.Ramone
Tässä muutama. Jotkut näistä ehkä onkin jo mainittu.
Army Of Darkness
Creepshow 2
Final Destination
Hissi (1983)
Psyko (1998)
Slash
Wolf - kääk!
Tämä elokuva ei yksinkertaisesti voi pelottaa ketään. No, rehellisesti sanottuna meikäläiseltä se jäi kesken, mutta vain siksi, että se on kuolettavan tylsä ja typerä. Ja kun se ainoa vähänkään hyvännäköinen muija laitetaan lihoiksi aika alussa. Suositellaan vain hyvin heikkohermoisille.
- onko
jonku mielestä Psycho re-make tosiaan hyvä tai pelottava? mielestäni se on yksi huonoimmista elokuvista ikinä ja törkeästi uusittu versio klassikosta. Myöskään Army of darkness ei ole kauhua vaan seikkailu komediaa. Halloween I & II ovat loistavia, myös Resurrection on teinikauhuilusta huolimatta ok.
- mitä mieltä
onko kirjoitti:
jonku mielestä Psycho re-make tosiaan hyvä tai pelottava? mielestäni se on yksi huonoimmista elokuvista ikinä ja törkeästi uusittu versio klassikosta. Myöskään Army of darkness ei ole kauhua vaan seikkailu komediaa. Halloween I & II ovat loistavia, myös Resurrection on teinikauhuilusta huolimatta ok.
olet tuosta SAW:sta? kannattaa kattoo jos et oo nähnyt.
- Nairikukka
mitä mieltä kirjoitti:
voisi sanoa, että etsin elokuvia jotka ovat pelottavuustasoltaan The Others, The Gift, Hohto. Mutta ei mitään verijuttuja (Vaikka Hohdossa nyt onkin verta). Pikemminkin kummittelujuttuja tai että joku jahtaa jotakin. Ja ei se nyt niin haittaa jos elokuva on luokiteltu jännitykseksi.
- kääk!
mitä mieltä kirjoitti:
Olen nähny ja pidän sitä hyvänä elokuvana. Se ei mielestäni ole niinkään pelottava kuin ahdistava. Lopusta jää aika karmiva olo.
- kääk!
Nairikukka kirjoitti:
voisi sanoa, että etsin elokuvia jotka ovat pelottavuustasoltaan The Others, The Gift, Hohto. Mutta ei mitään verijuttuja (Vaikka Hohdossa nyt onkin verta). Pikemminkin kummittelujuttuja tai että joku jahtaa jotakin. Ja ei se nyt niin haittaa jos elokuva on luokiteltu jännitykseksi.
Ton kuvauksen perusteella kaunan pitäisi sitten mennä mukavasti. Siinä ei ole verta kuin tilkkanen, eikä kokonaan irrallisia osia. Kummittelua ja jahtaamista taas on sielun täydeltä.
On ollut aika ihmeellinen kokemus lukea tätä palstaa, kun elokuvien pelottavuutta luokitellaan aivan ristiin. Eipä silti, muistan joidenkin naisihmisten ahdistuneen Thelmasta ja Louiksesta, kun sen elokuvan mukaan kuulemma naisille, jotka haluavat vähän irrotella, on tiedossa pudotus rotkon reunalta. - slivery
Halloween H20 on suorastaan loistava, sanon minä.
Michael Myers kunniaan. - kääk!
slivery kirjoitti:
Halloween H20 on suorastaan loistava, sanon minä.
Michael Myers kunniaan.Myers menee nurin siellä koulun käytyvällä jo alkupuolella ja jos se sisko olis tajunnu lyödä pari laakia siihen perään, niin kaveri olis jääny siihen. Eli luuseri vastaan tosinuijat. Sitä paitsi kivan näköset giltsit pitäs palotella vasta lopussa, eikä heti alussa. Ei tämmöistä typeryyttä jaksanu kattoa pidemmälle.
- slivery
kääk! kirjoitti:
Myers menee nurin siellä koulun käytyvällä jo alkupuolella ja jos se sisko olis tajunnu lyödä pari laakia siihen perään, niin kaveri olis jääny siihen. Eli luuseri vastaan tosinuijat. Sitä paitsi kivan näköset giltsit pitäs palotella vasta lopussa, eikä heti alussa. Ei tämmöistä typeryyttä jaksanu kattoa pidemmälle.
Hiljaa siinä. :D
Halloweenit ovat typeryyden huipentumien kuningasdynastia, eli toisin sanoen klassikkoja.
- neiti halla
Haluat siis verettömiä leffoja! Ihmettelin, kun esim. The Others oli minusta ihan kauhea, samoin tuo Lemmikkejen leposia. Tässä verettömiä kauhuelokuvia:
Onibaba
Rosemary's baby
M. Night Shyamalanin elokuvat (paitsi Kylä on ihan huono)
Poikakaveri väittää, että Omeneissa ei missään ole verta, mutta itse en tiedä
Sleepy Hollow
Oopperan kummitus (varmaan mikä tahansa paitsi Argenton versio)
Muumio =)
Christine, tappaja-auto
Bruiser (tämä on kyllä ihan onnetonkin)
Hitchcockin jutut
Voithan sitten tietty harrastaa enemmän jännitys- tai toimintaelokuvia, niissä roiskitaan yleensä vähemmän.- Nairikukka
On niin outoa, että jonkun mielestä tuo The Others ja Hohto voi olla pelottavampia kuin joku IT - SE. En ymmärrä. Kun minusta tuo The Others oli pikemminkin ihan tavan leffa ilman kauhua. Ja eikös Halloweenit ole aika karseita? Ja ei se veri nyt niin kamalaa ole, mutta en vain halua nähdä mitään jossa irrotetaan jalka (vaikka irrottamista ei näytettäisikään). Joku Jaws ja Deep Blue Sea on myös semmoisia aika hyviä ettei erikoisemmin pelota. Vaikka tuossa Deep Blue Seassa otetaankin käsi pois (joka ekalla kerralla vähän järkytti katsoa).
- kääk!
Edelliseen listaan voisi sitten lisätä vaikka:
1. Los sin nombre (ei ihan veretön, lopussa roiskahtaa hieman)
2. Astronauts wife
3. Seven (pieni tilkkanen verta taitaa tässäkin vilahtaa valokuvien muodossa)
4. Mothman
5. Frankensteinin hirviö, Kenneth Brannaghin versio (sattuneesta syystä irrallisia osia esiintyy alkupuolella, ennen kuin ne liitetään yhteen)
6. Anatomia (hupaisa elokuva, irrallisia osia on muutama, mutta eiköhän tämä mene jokaisella huumorin piikkiin)
7. Haunting
8. Blair witch project (huono)
9. Poltergeist I-III
Näissä esiintyy paikoitelleen hieman irrallisia osia (elokuvat 1,3,5 ja 6), mutta mitään palottelua ei näytetä, eikä niitä kappaleitakaan juurikaan esitellä. - kääk!
Nairikukka kirjoitti:
On niin outoa, että jonkun mielestä tuo The Others ja Hohto voi olla pelottavampia kuin joku IT - SE. En ymmärrä. Kun minusta tuo The Others oli pikemminkin ihan tavan leffa ilman kauhua. Ja eikös Halloweenit ole aika karseita? Ja ei se veri nyt niin kamalaa ole, mutta en vain halua nähdä mitään jossa irrotetaan jalka (vaikka irrottamista ei näytettäisikään). Joku Jaws ja Deep Blue Sea on myös semmoisia aika hyviä ettei erikoisemmin pelota. Vaikka tuossa Deep Blue Seassa otetaankin käsi pois (joka ekalla kerralla vähän järkytti katsoa).
Kooma on muuten taatusti sun sarjaan kuuluva viritys ja sitä paitsi hyvä elokuva muutenkin. Se ei ehkä ole kauhua olleskaan, mutta jännä se kyllä on.
- neiti halla
Nairikukka kirjoitti:
Othershan oli ihan hirveä! Siinä oli varmaan yksi hirveimmistä tunnelmista kauhuelokuvissa...
Halloweenit on minusta lähinnä typeriä, enkä pidä Jamie Lee Curtisista.
Sinusta The Others ei ole kauhua, mutta Jaws ja Deep Blue Sea on? Kannattaa siis varmaan suosia noita toimintaleffoja enemmänkin, jos niistä tykkäät.
Kauhea on myös Muumeissa se majakkajakso ("Joku talsii vatsallani..."). Pelkään sitä vieläkin ihan kauheasti.
Tykkäät kauhusta, muttet halua nähdä irtirevittyjä kappaleita... siis lue! Novellikokoelmat (Kauhujen kirjat, Outoja tarinoita, Weird Tales, Veren kirjat...) tarjoavat paljon vaihtelua ja ovat nopsia lukea, varsinkin ihmiselle joka ei normaalisti lue paljon. - Gein
Nairikukka kirjoitti:
voiko Deep blue sea tosiaan järkyttää jotain? ei jesus.. Pikkukakkosen varokaa heikkoa jäätä nalleki on paljon pelottavampi kuin dbs, ja muuten nemoa etsimässä elokuvan hait näyttää huomattavasti aidommilta mitä Rennyn pixelimöykyt.
- Nairikukka
Gein kirjoitti:
voiko Deep blue sea tosiaan järkyttää jotain? ei jesus.. Pikkukakkosen varokaa heikkoa jäätä nalleki on paljon pelottavampi kuin dbs, ja muuten nemoa etsimässä elokuvan hait näyttää huomattavasti aidommilta mitä Rennyn pixelimöykyt.
Ei Deep Blue Sea ole pelottava/järkyttävä vaan ensimmäisellä katsomiskerralla hieman järkytyin kun se hai puri siltä mieheltä käden pois ja sitä verta tuli hirveästi yms. Eihän se leffa muuten olekaan mikään pelottava. Ja onhan tuo Jaws ja Deep Blue Sea enemmänkin toimintaa kuin kauhua.
- slivery
Sleepy Hollow'ssa irroitetaan päitä.
- slivery
neiti halla kirjoitti:
Othershan oli ihan hirveä! Siinä oli varmaan yksi hirveimmistä tunnelmista kauhuelokuvissa...
Halloweenit on minusta lähinnä typeriä, enkä pidä Jamie Lee Curtisista.
Sinusta The Others ei ole kauhua, mutta Jaws ja Deep Blue Sea on? Kannattaa siis varmaan suosia noita toimintaleffoja enemmänkin, jos niistä tykkäät.
Kauhea on myös Muumeissa se majakkajakso ("Joku talsii vatsallani..."). Pelkään sitä vieläkin ihan kauheasti.
Tykkäät kauhusta, muttet halua nähdä irtirevittyjä kappaleita... siis lue! Novellikokoelmat (Kauhujen kirjat, Outoja tarinoita, Weird Tales, Veren kirjat...) tarjoavat paljon vaihtelua ja ovat nopsia lukea, varsinkin ihmiselle joka ei normaalisti lue paljon.Paha moka suositella splatteria luettavaksi ihmiselle, joka ei tahdo kuullakaan raajojen irroittamisesta tai verestäkään sen paremmin. :P
- neiti halla
slivery kirjoitti:
Paha moka suositella splatteria luettavaksi ihmiselle, joka ei tahdo kuullakaan raajojen irroittamisesta tai verestäkään sen paremmin. :P
...että herkempi karsii pois karseimmat jutut (esim. Outoja tarinoita kakkosen kokonaan).
Tai ettei se tunnu niin kauhealta kun ei sitä näe...
Tai että saisin taas mainostaa kirjoja elokuvapalstalla... :) - neiti halla
slivery kirjoitti:
Sleepy Hollow'ssa irroitetaan päitä.
...mutta ei se ihan kauhealta näytä.
Ainakaan naiskatsojasta, onhan siinä Depp johon voi keskittyä.
- Sammakko.
Eipä tule mieleen mitään, mikä olisi pelottanut, ellei Manaajan ensikertaa näkemistä 12-vuotiaana lasketa.
- slivery
Minuapa pelotti Halloween H20 kun sen ensikertaa katsoin. :D
[olin silloin 6-vuotias, mutta sitähän teidän ei tarvitse tietää]
- Yavanna
Alien on sellainen, jossa ei veret juurikaan lennä ja tunnelma on enemmänkin klaustrofobinen. Suosittelen.
Bram Stokerin Dracula on hyvä, joskin siellä on vähäsen sitä veren roiskuttelua, mutta enemmän sitten toimitaa ja romanssin poikastakin.
The Wolf ei oikeastaan ole, kauhuleffa mutta minä pidän kovasti, ei tässäkään kovinkaan paljoa verta lennätellä, kuin ehkä pikkuisen lopussa.
Ja sitten, myös Hammerin klasikoiksi muodostuneet leffat sopivat sinulle, kuin ehkä myös 20 - 30 luvun Universalin klassikotkin (Drakula, The Mummy, The Wolfman)
Hitcocin leffoja suosittelen minäkin, ne kun perustuu enemmän psykologiseen pelotteluun kuin ns. teinikauhut.
Hitcocin lisäksi suosittelisin Edgar Allan Poen kirjoituksista tehtyjä elokuvia. Niisäkin pelataan psykologisilla pelottimilla.
Punaisen kuoleman naamio
Usherin talon häviö
Kultakuoriainen
Korppi
The Pit and the Pendulum (Kuilu ja heiluri)- Nairikukka
Kiitos kaikille vastanneille! Drakulan olenkin jo nähnyt ja oli ihan hyvä leffa vaikka siinä päitä irroteltiinkin :D Ja The Mummynkin ole nähnyt. Mutta pitää kokeilla noita muita mitä on ehdoteltu :)
- basba
Nairikukka kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille! Drakulan olenkin jo nähnyt ja oli ihan hyvä leffa vaikka siinä päitä irroteltiinkin :D Ja The Mummynkin ole nähnyt. Mutta pitää kokeilla noita muita mitä on ehdoteltu :)
no koitappa kattoa the fog. siinei ollu liikoja veriä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856