Minulla on kirkasta viinaa ja metsämansikkalikööriä. Haluaisin näistä boolin. Mitä sekoittaisin näiden joukkoon ja missä suhteessa? Haluaisin ehkä vähän makeutta pois. Kiitos jo etukäteen!
Booliohje?
2
3582
Vastaukset
- Jorma!
Siideri toimii hyvin boolin runkona ja sitä saa ruokakaupoista sekä makeana että kuivana.
Perussekoitussuhde:
Pikkubooli kahdelle:
1/2 l pullo siideriä (5 dl, noin 4,7 % alkoholia)
1 dl likööriä (n. 20 % alkoholia)
1 dl viinaa (n. 40 % alkoholia)
2 dl tuoremehua
jäitä kourallinen (= 1 dl vettä)
Yhteensä 1 litra juomista ja 84 g alkoholia eli
boolin vahvuus on 8,4 %. Noin 2 dl boolia vastaa
yhtä ravintola-annosta alkoholia.
Boolin sopiva väkevyys on 8 - 10 %.
Metsämansikkaliköörin kanssa voisi toimia kuiva omenasiideri ja metsämarja-tuoremehu. Toisaalta tuoremehun voi jättää poiskin ja lisätä siideriä hieman enemmän. Löytyy jopa metsämansikalla maustettua siideriäkin.
Oma suosikki boolini on kevyt päärynäsiideri 5 dl, tropiikin hedelmät tuoremehusekoitus 2 dl, vodkaa 2 dl ja runsaasti jäitä. Maistuu kesällä pienempäänkin janoon.
Teen yleensä vain noin litran boolia kerrallaan. Jos maistuu vieraille niin sitten teen useamman boolin illan aikana. Tietenkin jos vieraita tulee paljon niin voi tehdä ison ämpärin jo heti valmiiksi.
Yksi niksi on pakastaa tuoremehua jääpalapusseihin ja käyttää niitä jääpaloina. Näin booli ei "vetisty" liikaa jos joutuu käyttämään paljon jäitä. - Zena
Hei
Laita
0,5 l väkevää eli kossua tai vodkaa
0,5 l metsämansikas likööriä
0,75 valkoviiniä
1,5 l vissyä
1,5 l spriteä
(jos kirpeyttä niin lisää limen menua vähän ja ripaus sokeria kyytipojaksi)
ja pakasteesta mansikoita
vahvuus on noin 8-11%
Pirtein mielin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1658410KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4477543Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521563619Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1143033Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542735Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv422046- 1262036
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211621