Sekaisinolemisen filosofiaa:
Mielihyvä ja elämän mielekkääksi kokeminen on täysin subjektiivinen asia. Mielihyvä voidaan irroittaa normaalista referenssistään ja kiinnittää mihin tahansa jos ollaan tarpeeksi sekaisin - miettikääpä vaikkapa masokistia joka nauttii kivusta ja nöyryytyksestä, se on mielihyvää joka tulee todellakin normaaliin päinvastaisesta lähteestä.
Tällä palstalla väitetään usein että huumeilla koettava mielihyvä ja huumeen vaikutuksen alaiset kokemukset eivät ole aitoja... kuka herrajumala väittää että asian pitäisi olla aito että siitä voi nauttia? Ja eikö aitos ole subjektiivinen kokemus sekin? Vähintään siinä vaiheessa jos maksaa iloisesti 50000$ rolexista joka oikeasti on väärennös - mutta hintansa ja tuomansa statuksen ja mielihyvän ja henkisen olon puolesta on aivan sama onko rolex aito vai väärennös!
Miksi siis huumeen tuoma mielihyvä olisi jotenkin väärä?
Mutta oikeastaan. Ei puhuta mielihyvästä. Puhutaan SEKAISINOLEMISESTA. Koska se on paljon mielenkiintoisempi kokonaisuus.
Sekaisinolemisen filosofia perustuu pohjimmiltaan absoluuttisen toden ja subjektiivisen kokemuksen väliseen rajapintaan. Ajatellaampa hullua joka kuvittelee olevansa vaikkapa USA:n presidentti. Mikäli hänen kokemuksensa on ehyt (väärä rolex käy oikeasta kokijalle) on mielekästä olettaa että tuo umpihullu ihminen kokee elämässään subjektiivista laadullisuutta enemmän kuin täysin mielellisesti terve kokee normaalissa arkisessa elämässään asuntovelan ja nalkuttavan vaimon välissä.
Hyvää harhaa kannattaa puolustaa! Ajatellaampa että tiedostan tällä hetkellä olevani tosi rikki oleva yksilö. Käsitän hetken maailmani koostuvan ankeasta parakista jossa makaan nistituttujeni kanssa rapistuva ruumis heiluen. Tiedän että taskussani on tabletti joka sinkoaa minut tilaan jossa koen olevani joku muu kuin joka oikeasti olen. Valitsenko nistitotuuden vai heitänkö napin naamariin ja koen subjektiivista laatua mahdollisuuskien mukaan? Eikun helvetti soikoon - se olikin niin että nykyinen olotilani onkin todellisuus ja tuo nistitodellisuus olikin hetkellinen ajatus joka poistui turhana. Mihin vetää raja? Hei, minä aion puolustaa tätä elämää jonka koen hyväksi. Toimikoon se toisen elämän nisti hyväkseni jos sitä elämää on ylipäänsä olemassa... Koska tältä puolelta katsottuna kyse on HARHASTA joka tuli ajatuksen myötä... :)
Tai kenties maailma onkin jo tuhoutunut. Me kahlailemme helvetillisessä maailmassa joka on täynnä kylmää ja pimeää. Selviämme juuri ja juuri tekemällä mitä kuvottavimpia asioita. Tässä maailmassa selviäjä on se joka kykenee kestämään eniten, juomaan omaa virtsaansa janoon, kärsimään nälkää. Kaikki tämä onnistuisi tarpeeksi hyvässä psykoottisessa tilassa vaikka sitten tarpeeksi vahvojen hallusinoivien psykedeelien avulla. Jos asia todellakin on näin niin olen onnenpekka sillä subjektiivinen harhamaailmani asettaa virtsan maistumaan ihan hyvältä ja sitä on tarjolla ED-nimisissä virvoitusjuomapulloissa ;-)
Subjektiivinen elämänlaatu painaa eniten. Objektivismi on perseestä etenkin jos objektiivinen katsantokanta on sellaisessa paikassa jossa kukaan ei oikeastaan haluaisi olla.
Se voittaa jolla on nuppi eniten sekaisin. Hänelle kurjuuskin ja epäolennaisuudet voivat sekaisuuden vuoksi suodattua täydellisyyttä hipovana loistavana elämänä, hän ei vain koskaan tajua kurjuuttaan vaan elää sisäisessä hienossa maailmassa korkeintaan ulkoisen "todellisen" maailman ehdoilla jotka suodattuvat sisämaailmaan siedettävinä takaiskuina ja itsestä riippumattomina tekijöinä ja esteinä.
Olet syvästi kiero ihminen jos ymmärsit sanoman. Onnitteluni siinä tapauksessa... :D
Se voittaa jolla on nuppi eniten sekaisin
19
689
Vastaukset
- Buppa Spermshooter
thankyou
- ihan hyva lappa
mutta ieksun kantsis etsia joku vahan haastavampi keino saavuttaa "uusi tietoisuus" esim. meditaatio . mita hyotya on kirjoittaa essee helpoimmasta keinosta? ookisa jotenkin niinku ylpea siita?
- iouötöl9u8t
ok, mä olen nyt ajatellut sitä huulua, joka lulee olevansa ameriikan presidentti jolla on rolex. Milloin mä voin lopettaa tän ajattelun?
- öpde3
ok nyt en enää vitsaile vaan tiedustelen alamaisimmin sinulta paria asiaa:
Jos ajatellaan ihmistä, jolla ei ole lainkaan tietoa päihteistä, niin näetkö hänen mahdollisuutensa viettää "hyvä" elämä jotenkin mahdottomampana kuin sellaisen, jolla on tieto.
Miten määritellään onnistunut elämä, voittaako todella se, jolla on eniten nuppi sekaisin?
Kun elettyä elämää ajattelee jälkeenpäin, niin kumpaa mietit enemmän ja kaihoten: omia lapsia, tunteita ja muistoja vai niitä hetkiä, kun olit päihtyneenä?
Kuka muu kuin ihminen itse määrittää oman elämänsä arvot? Määrääkö yhteiskunta sen kuka voittaa?
Miksi nykyään vallitsee sellainen extreme-henki, että pitäisi kokeilla kaikkea ennenkuin voi sanoa olevansa elossa?
Jos sinä olet osa yhteiskuntaa ja näet siinä epäkohtia tai maanpäällistä helvettiä, mikset pyri omalta osaltasi vaikuttamaan ympäristöömme
niin, että ihmiset näkevät että elämässä on yhä toivoa?
Miksi paeta todellisuutta päihteisiin, kun päihteiden ainoa hyöty on että niistä tulee kiva olo. Siellä se todellisuus kuitenkin on ja odottaa, kun humala haihtuu. - Oberkommando Mengele
"Mielihyvä ja elämän mielekkääksi kokeminen on täysin subjektiivinen asia. Mielihyvä voidaan irroittaa normaalista referenssistään ja kiinnittää mihin tahansa jos ollaan tarpeeksi sekaisin - miettikääpä vaikkapa masokistia joka nauttii kivusta ja nöyryytyksestä, se on mielihyvää joka tulee todellakin normaaliin päinvastaisesta lähteestä. "
Ihminen näkee aivojensa ksäittelemää elektromagneettista säteilyä (näkyvän valon spektri n.3% tunnetusta materiasta) josta se rakentaa 2d "väärinpäin" olevasta tiedosta (sekä hävittää molemmissa silmissä olenvan sokean pisteen) 3d "näön". Tähän sitten liitetään erilaisia arvoja ja linkkejä riippuen yksilön egosta/aivojen sähkökemiasta. Ego on kaiken yksilön kokeman/ajatteleman summa, ajattelu ja tunteet eivät ole ainoastaan henkisiä tapahtumia vaan myös kemiallisia prosesseja. Otetaan vastatsyntynyt, ja ruvetaan rakentamaan "yksilöä"
yhteisön yleisesti hyväksymien "oikean" ja "väärän" pohjalta. "Normaali" tarkoittaa keskiarvoa. Js sitten jos vielää uhraa ajatuksen sille että yksilön keho rakentuu pääosin tämän syömästä ravinnosta, joka taas rakentuu molekyyleistä, atomeista ja kvanttihiukkasista jotka taas ovat suurimmaksi osaksi tyhjää (Kvanttihiukkasista ei olla vielä edes päästy ratkaisuun ovatko ne hiukkasia vai partikkeleja, kiinteys esineille tulee niiden sähkömagneettisista kentistä joka luo kiinteyden illuusion. DNA on ohjelmointikieli jota RNA lukee ja josta ribosomit(?) rakentavat solut, nämä sisältävät omat ylläpito yksiköt jne.
"Vähintään siinä vaiheessa jos maksaa iloisesti 50000$ rolexista joka oikeasti on väärennös" REilu vahtokauppa, Federal Reserven painamilla dollareilla ei ole juuri minkäänlaista laillista arvoa
"Sekaisinolemisen filosofia perustuu pohjimmiltaan absoluuttisen toden ja subjektiivisen kokemuksen väliseen rajapintaan."
Absoluttinen totuus kiinnostaa, voitko selittää?
"Mutta oikeastaan. Ei puhuta mielihyvästä. Puhutaan SEKAISINOLEMISESTA. Koska se on paljon mielenkiintoisempi kokonaisuus. "
Muokatut tajunnatasot eivät ole aina "sekavia" jos "sekaisin" olo kiinnostaa nii ota benzoja ja viinaa.
"Hyvää harhaa kannattaa puolustaa!"
Vrt. USA, land of the "free"
Sota Joitakin Huumeita ja Terrorismia vastaan...
"Se voittaa jolla on nuppi eniten sekaisin. Hänelle kurjuuskin ja epäolennaisuudet voivat sekaisuuden vuoksi suodattua täydellisyyttä hipovana loistavana elämänä, hän ei vain koskaan tajua kurjuuttaan vaan elää sisäisessä hienossa maailmassa korkeintaan ulkoisen "todellisen" maailman ehdoilla jotka suodattuvat sisämaailmaan siedettävinä takaiskuina ja itsestä riippumattomina tekijöinä ja esteinä."
Tai sitten yksilö voisi koittaa tiedostaa tilanteensa ja ottaa vastuun omasta elämästään?
Päänsä sisällä jokainen ihminen asuu, omassa arvomaailmassaan,maailmakuvassaan sekä omakuvassaan jos maailma on paska niin muokkaa ajatteluasi. Loppupeleissä ihmisen on vaikea piilotella itseltään loputtomasti. It's all in your head. - Ei-Hajuakaan
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=598&posting=22000000012757150
Nimim. Syvästi Kiero- öpde3
"Kuitenkin, jos olisi olemassa aine, jota voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa. Vain oman pään sisällä itse tietää, että ei olla ihan selvinpäin. Miksei niin? Miksei sitä saisi olla joka ikinen hereilläolominuutti sekaisin, jos sellaisesta olotilasta tykkää? "
Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin. Tämän asian pitäisi olla aivan itsestäänselvyys vastuullisella päihteen viihdekäyttäjällä. Mielestäni on vaarallista ja vastuutonta ajatella, että esim kannabiksenkäytön jälkeen voidaan lähteä ajelemaan autolla vain sen takia, että "sitä voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa". - Ei-Hajuakaan
öpde3 kirjoitti:
"Kuitenkin, jos olisi olemassa aine, jota voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa. Vain oman pään sisällä itse tietää, että ei olla ihan selvinpäin. Miksei niin? Miksei sitä saisi olla joka ikinen hereilläolominuutti sekaisin, jos sellaisesta olotilasta tykkää? "
Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin. Tämän asian pitäisi olla aivan itsestäänselvyys vastuullisella päihteen viihdekäyttäjällä. Mielestäni on vaarallista ja vastuutonta ajatella, että esim kannabiksenkäytön jälkeen voidaan lähteä ajelemaan autolla vain sen takia, että "sitä voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa"."Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin. Tämän asian pitäisi olla aivan itsestäänselvyys vastuullisella päihteen viihdekäyttäjällä. Mielestäni on vaarallista ja vastuutonta ajatella, että esim kannabiksenkäytön jälkeen voidaan lähteä ajelemaan autolla vain sen takia, että "sitä voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa"."
Tämähän on itsestäänselvyys. Jo käsitteenä sekaisinolo on selvinpäinolon vastakohta. Väitinkö jossain mitään muuta?
Tietenkin on vaarallista ja vastuutonta hypätä rattiin jos ei ole selvä. Mihin tämä sinun viesti liittyi? Esitinkö jossain, että jokaisen ihmisen on pakko ajaa autoa?
Vastasitko minun aloittamaan viestiketjuun, Punaisen Rakin aloittamaan viestiketjuun vai deliriumin tuottamiin mielikuviin? - öpde3
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
"Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin. Tämän asian pitäisi olla aivan itsestäänselvyys vastuullisella päihteen viihdekäyttäjällä. Mielestäni on vaarallista ja vastuutonta ajatella, että esim kannabiksenkäytön jälkeen voidaan lähteä ajelemaan autolla vain sen takia, että "sitä voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa"."
Tämähän on itsestäänselvyys. Jo käsitteenä sekaisinolo on selvinpäinolon vastakohta. Väitinkö jossain mitään muuta?
Tietenkin on vaarallista ja vastuutonta hypätä rattiin jos ei ole selvä. Mihin tämä sinun viesti liittyi? Esitinkö jossain, että jokaisen ihmisen on pakko ajaa autoa?
Vastasitko minun aloittamaan viestiketjuun, Punaisen Rakin aloittamaan viestiketjuun vai deliriumin tuottamiin mielikuviin?olit linkittänyt ”punaisen rakin” viestiketjuun aikasemman viestisi, johon vastasin. Selvyyden vuoksi kopioin viestisi tähän alle sitaateissa, johon esitän kommenttini ranskalaisin viivoin lopussa:
"Raittiutta arvostetaan ja se on se perusarvo, joka taotaan kaikille päähän.
Kuitenkin, jos olisi olemassa aine, jota voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa. Vain oman pään sisällä itse tietää, että ei olla ihan selvinpäin. Miksei niin? Miksei sitä saisi olla joka ikinen hereilläolominuutti sekaisin, jos sellaisesta olotilasta tykkää? Jos on kokeillut raittiutta, sekä useita eri aineita, alkoholi mukaanlukien, mutta kokenut, että juuri tämän kuvailun kaltaisen aineen vaikutuksen alaisena elämä vaan on kivempaa, miksei näin saisi tehdä?
Mikä siinä selvänä olossa on niin tärkeää? Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut kiltisti kotona kutomassa sukkia koko ikäni, enkä mihinkään pahuuteen koskenut? Ja mitä sitten?
Valitettavasti olen vain kerran täällä, enkä edes vuosisataa, joten minulle kelpaisi se sekaisinolo. Todellisuutta on ihan riittävästi.
Kenelle minun pitää vastata siitä miten sekaisin elämäni kuljen?
(Ottaen huomioon, että työskentelen, ja jokaisessa työpaikassani olen saanut kehuja työpanoksestani. Keskustelen normaalisti muiden kanssa, eikä narkofobit jotka tapaan, edes osaa aavistaa minun olevan sekaisin kun keskustelen heidän kanssaan.)
Moraalikysymys, ei lakikysymys. "
-Ensinnäkin viestisi esittää kritiikkiä raittiutta vastaan ja esität, että ihminen voi toimia yhteiskunnassa ollessaan ”sekaisin” jonkun aineen vaikutuksesta. ( itse käytät sanaa aine, jonka tässä tapauksessa ymmärrän päihteenä, koska myös koko palstan aihe on päihteet). Emme siis käsittele sitä, että ihminen voi olla muuten ”sekaisin”, esim. rakastunut, persoonallinen, hullu tai syntymähumalassa
Minun mielestäni tuollainen asenne päihdettä kohtaan on vaarallinen, mutta itsehän sinä asian lopulta myönsit, että eipä siitä sen enempää!
-Vastakysymyksenä esitän sinulle, että mikä siinä humalassaolossa on niin tärkeää? Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut sekaisin ( eli tässä tapauksessa aineen vaik. alaisena) koko ikäni?
Eikö elämässä yleensä kuitenkin parhaat jutut tapahdu selvinpäin? Eikö päihteiden pitäisi olla vain elämä suola. Aivan samalla tavalla kuin ihminen voi nauttia levosta viikonloppuna työviikon jälkeen, näen, että ihminen voi nauttia päihteestä vasta kun hän on ensin selvinpäin. Jos ihminen olisi päihteen vaikutuksessa koko ajan, hän ei mielestäni voi kokea päihteen nautintoa. (En puhu tässä toleranssista vaan olotilasta). Siksi mielestäni raittiuden pitäisi olla perustila ja päihteet sellainen juttu joilla voidaan saada iloa ja vaihtelua elämään. - Ei-Hajuakaan
öpde3 kirjoitti:
olit linkittänyt ”punaisen rakin” viestiketjuun aikasemman viestisi, johon vastasin. Selvyyden vuoksi kopioin viestisi tähän alle sitaateissa, johon esitän kommenttini ranskalaisin viivoin lopussa:
"Raittiutta arvostetaan ja se on se perusarvo, joka taotaan kaikille päähän.
Kuitenkin, jos olisi olemassa aine, jota voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa. Vain oman pään sisällä itse tietää, että ei olla ihan selvinpäin. Miksei niin? Miksei sitä saisi olla joka ikinen hereilläolominuutti sekaisin, jos sellaisesta olotilasta tykkää? Jos on kokeillut raittiutta, sekä useita eri aineita, alkoholi mukaanlukien, mutta kokenut, että juuri tämän kuvailun kaltaisen aineen vaikutuksen alaisena elämä vaan on kivempaa, miksei näin saisi tehdä?
Mikä siinä selvänä olossa on niin tärkeää? Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut kiltisti kotona kutomassa sukkia koko ikäni, enkä mihinkään pahuuteen koskenut? Ja mitä sitten?
Valitettavasti olen vain kerran täällä, enkä edes vuosisataa, joten minulle kelpaisi se sekaisinolo. Todellisuutta on ihan riittävästi.
Kenelle minun pitää vastata siitä miten sekaisin elämäni kuljen?
(Ottaen huomioon, että työskentelen, ja jokaisessa työpaikassani olen saanut kehuja työpanoksestani. Keskustelen normaalisti muiden kanssa, eikä narkofobit jotka tapaan, edes osaa aavistaa minun olevan sekaisin kun keskustelen heidän kanssaan.)
Moraalikysymys, ei lakikysymys. "
-Ensinnäkin viestisi esittää kritiikkiä raittiutta vastaan ja esität, että ihminen voi toimia yhteiskunnassa ollessaan ”sekaisin” jonkun aineen vaikutuksesta. ( itse käytät sanaa aine, jonka tässä tapauksessa ymmärrän päihteenä, koska myös koko palstan aihe on päihteet). Emme siis käsittele sitä, että ihminen voi olla muuten ”sekaisin”, esim. rakastunut, persoonallinen, hullu tai syntymähumalassa
Minun mielestäni tuollainen asenne päihdettä kohtaan on vaarallinen, mutta itsehän sinä asian lopulta myönsit, että eipä siitä sen enempää!
-Vastakysymyksenä esitän sinulle, että mikä siinä humalassaolossa on niin tärkeää? Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut sekaisin ( eli tässä tapauksessa aineen vaik. alaisena) koko ikäni?
Eikö elämässä yleensä kuitenkin parhaat jutut tapahdu selvinpäin? Eikö päihteiden pitäisi olla vain elämä suola. Aivan samalla tavalla kuin ihminen voi nauttia levosta viikonloppuna työviikon jälkeen, näen, että ihminen voi nauttia päihteestä vasta kun hän on ensin selvinpäin. Jos ihminen olisi päihteen vaikutuksessa koko ajan, hän ei mielestäni voi kokea päihteen nautintoa. (En puhu tässä toleranssista vaan olotilasta). Siksi mielestäni raittiuden pitäisi olla perustila ja päihteet sellainen juttu joilla voidaan saada iloa ja vaihtelua elämään." olit linkittänyt ”punaisen rakin” viestiketjuun aikasemman viestisi, johon vastasin."
Et vastannut. Puhuit jostain rattipäihtymyksistä, ynnä muusta, johon minä en ollut ottanut sanallakaan kantaa viestissäni. Kysymykseni ei ollut lakikysymys, vaan moraalikysymys.
"-Ensinnäkin viestisi esittää kritiikkiä raittiutta vastaan ja esität, että ihminen voi toimia yhteiskunnassa ollessaan ”sekaisin” jonkun aineen vaikutuksesta."
Ei se ollut kritiikkiä raittiutta vastaan, vaan sitä moraalista arvoa, joka pitää näennäisesti "selvänäoloa" jotenkin pyhänä olotilana. Miksi se on itseisarvo? Miksei joku, joka ei halua sitä selvänäoloa, olisi jotenkin huonompi tai moraalisesti heikompi? - Tämä tapahtuu tässä yhteiskunnassa. Ja tietenkin ihminen voi toimia jonkun aineen vaikutuksen alaisena normaalistikin. Jos se oma oikea aine löytyy ja sitä oppii käyttämään oikein, sekä oppii tarkkailemaan omaa elimistöä missä mennään, niin miksi ei?
"Minun mielestäni tuollainen asenne päihdettä kohtaan on vaarallinen, mutta itsehän sinä asian lopulta myönsit, että eipä siitä sen enempää!"
Ajatko työksesi? Ymmärrätkö sinä, että joillain voi olla muuta elämää kuin ajaa autolla? Yhteiskunnassa toimiminen ei tarkoita pelkästään autolla ajamista. Itse asiassa Amsterdamissa asuessani autolla ajo liittyy elämääni 0%. Se, että myönnän autonrattiin hyppäämisen päihtyneenä olevan vaarallista ei tarkoita sitä, että asenteeni päihdettä kohtaan on vaarallinen. Luetunymmärtämistä...
"-Vastakysymyksenä esitän sinulle, että mikä siinä humalassaolossa on niin tärkeää?"
Eihän siinä mitään niin tärkeää olekkaan. Jos tarkkaan luet sen viestini, niin huomaat, että siinä kysytään tyyliin "miksi selvänä olo on itseisarvo, pyhe, johon kaikkien tulee pyrkiä?". Jos joku ei halua lokeroitua siihen kaavaan, että ollaan 6 päivää viikossa selvänä, tehdään töitä, jotta saa kannettua vaimolle kauppakassin jotta se voi tehdä lapsille ruokaa samalla kun käyn maksamassa asuntolainan lyhennyksen perheen toisella autolla ja palkitsee itsensä perjantaipullolla, niin mikä tekee tästä ihmisestä mitenkään huonomman, kuin siitä joka on se perheellinen lähes-raitis?
"Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut sekaisin ( eli tässä tapauksessa aineen vaik. alaisena) koko ikäni? "
Ei kenellekkään, siksi minä elän kuten haluan, ja haluan että muut elävät kuten he parhaaksi näkevät. Emme tule vastaamaan kenellekkään kun kuoleman koittaa. Elämä on tässä ja nyt. Kuten en halua, että sitä "elämä on paras huume" pskaa pakkosyötetään kurkusta karhupumpun varsiosalla avittaen, en aio myöskään esittää, että päihtyneenä olo olisi jotenkin parempi kaikille. Jos harjoittelet hieman luetunymmärtämistä, voit havaita siitä tekstistäni, että kysymys on siitä "miksei joku niin halutessaan voisi olla päihtyneenä 24/7 jos hän kuitenkin hoitaa kaiken hänelle kuuluvan vastuun mallikkaasti?".
"Eikö elämässä yleensä kuitenkin parhaat jutut tapahdu selvinpäin?"
Minun uskomus on, että parhaat jutut tapahtuu olotilasta riippumatta. Kai sitä joku saa raittiudestakin fiboja, minä saan parhaat kokemukset ihan muusta. - Enkä tällä tarkoita edes nyt mitään päihdettä. Benji-hyppy oli aika kivaa. Kumppanin löytäminen on kivaa. Sänkypaini on kivaa - ja tätäkin varten on olemassa myös buustereita... Raittius ei mielestäni oikein säväyttänyt. Jotenkin jäi vaisuksi se "rush".
"Eikö päihteiden pitäisi olla vain elämä suola."
Tällä hetkellä kannabis on elämäntapani ja sienet on elämän suola.
"Aivan samalla tavalla kuin ihminen voi nauttia levosta viikonloppuna työviikon jälkeen, näen, että ihminen voi nauttia päihteestä vasta kun hän on ensin selvinpäin."
Siksi sieniä ei vedetäkkään koko ajan. Eikä ne edes tehoa jos napsii koko ajan.
"Jos ihminen olisi päihteen vaikutuksessa koko ajan, hän ei mielestäni voi kokea päihteen nautintoa. (En puhu tässä toleranssista vaan olotilasta)."
Minä rakastan kannabista. Olen ollut ilman kausia ja välillä ihan vaan puhdistautumisen ja toleranssintiputuksen takiakin pidän taukoa. Silti saan jokaisesta henkosesta nautintoa. Ja sitten joskus viikonloppuna kun poltan itseni oikein pilveen asti, saan siitä edelleen "kiksit". Okei, ei mitään kikatuskohtausta ole tullut vuosiin, mutta en oikeastaan sitä haluakkaan. Toisena, mitä ei oikein tule on nuo "munchiesit", elikkä ei tule sokerinnälkää.
"Siksi mielestäni raittiuden pitäisi olla perustila ja päihteet sellainen juttu joilla voidaan saada iloa ja vaihtelua elämään."
Mielestäni ne, jotka pitävät raittiudesta tai eivät osaa käsitellä päihteitä tulisi olla perustilaltaan raittiita. Ne jotka kykenevät toimimaan normaalisti päihteiden vaikutuksen alaisena ja tätä haluavat, voivat pitää perustilanaan päihtynyttä tilaa. En halua määrätä mitään pakotettua perusarvotilaa kenellekkään. Menee vähän ajatuspoliisin hommiksi. - öpde3
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
" olit linkittänyt ”punaisen rakin” viestiketjuun aikasemman viestisi, johon vastasin."
Et vastannut. Puhuit jostain rattipäihtymyksistä, ynnä muusta, johon minä en ollut ottanut sanallakaan kantaa viestissäni. Kysymykseni ei ollut lakikysymys, vaan moraalikysymys.
"-Ensinnäkin viestisi esittää kritiikkiä raittiutta vastaan ja esität, että ihminen voi toimia yhteiskunnassa ollessaan ”sekaisin” jonkun aineen vaikutuksesta."
Ei se ollut kritiikkiä raittiutta vastaan, vaan sitä moraalista arvoa, joka pitää näennäisesti "selvänäoloa" jotenkin pyhänä olotilana. Miksi se on itseisarvo? Miksei joku, joka ei halua sitä selvänäoloa, olisi jotenkin huonompi tai moraalisesti heikompi? - Tämä tapahtuu tässä yhteiskunnassa. Ja tietenkin ihminen voi toimia jonkun aineen vaikutuksen alaisena normaalistikin. Jos se oma oikea aine löytyy ja sitä oppii käyttämään oikein, sekä oppii tarkkailemaan omaa elimistöä missä mennään, niin miksi ei?
"Minun mielestäni tuollainen asenne päihdettä kohtaan on vaarallinen, mutta itsehän sinä asian lopulta myönsit, että eipä siitä sen enempää!"
Ajatko työksesi? Ymmärrätkö sinä, että joillain voi olla muuta elämää kuin ajaa autolla? Yhteiskunnassa toimiminen ei tarkoita pelkästään autolla ajamista. Itse asiassa Amsterdamissa asuessani autolla ajo liittyy elämääni 0%. Se, että myönnän autonrattiin hyppäämisen päihtyneenä olevan vaarallista ei tarkoita sitä, että asenteeni päihdettä kohtaan on vaarallinen. Luetunymmärtämistä...
"-Vastakysymyksenä esitän sinulle, että mikä siinä humalassaolossa on niin tärkeää?"
Eihän siinä mitään niin tärkeää olekkaan. Jos tarkkaan luet sen viestini, niin huomaat, että siinä kysytään tyyliin "miksi selvänä olo on itseisarvo, pyhe, johon kaikkien tulee pyrkiä?". Jos joku ei halua lokeroitua siihen kaavaan, että ollaan 6 päivää viikossa selvänä, tehdään töitä, jotta saa kannettua vaimolle kauppakassin jotta se voi tehdä lapsille ruokaa samalla kun käyn maksamassa asuntolainan lyhennyksen perheen toisella autolla ja palkitsee itsensä perjantaipullolla, niin mikä tekee tästä ihmisestä mitenkään huonomman, kuin siitä joka on se perheellinen lähes-raitis?
"Kenelle me sitten mennään kertomaan ylpeänä, kun kuolema koittaa, että minäpä olen ollut sekaisin ( eli tässä tapauksessa aineen vaik. alaisena) koko ikäni? "
Ei kenellekkään, siksi minä elän kuten haluan, ja haluan että muut elävät kuten he parhaaksi näkevät. Emme tule vastaamaan kenellekkään kun kuoleman koittaa. Elämä on tässä ja nyt. Kuten en halua, että sitä "elämä on paras huume" pskaa pakkosyötetään kurkusta karhupumpun varsiosalla avittaen, en aio myöskään esittää, että päihtyneenä olo olisi jotenkin parempi kaikille. Jos harjoittelet hieman luetunymmärtämistä, voit havaita siitä tekstistäni, että kysymys on siitä "miksei joku niin halutessaan voisi olla päihtyneenä 24/7 jos hän kuitenkin hoitaa kaiken hänelle kuuluvan vastuun mallikkaasti?".
"Eikö elämässä yleensä kuitenkin parhaat jutut tapahdu selvinpäin?"
Minun uskomus on, että parhaat jutut tapahtuu olotilasta riippumatta. Kai sitä joku saa raittiudestakin fiboja, minä saan parhaat kokemukset ihan muusta. - Enkä tällä tarkoita edes nyt mitään päihdettä. Benji-hyppy oli aika kivaa. Kumppanin löytäminen on kivaa. Sänkypaini on kivaa - ja tätäkin varten on olemassa myös buustereita... Raittius ei mielestäni oikein säväyttänyt. Jotenkin jäi vaisuksi se "rush".
"Eikö päihteiden pitäisi olla vain elämä suola."
Tällä hetkellä kannabis on elämäntapani ja sienet on elämän suola.
"Aivan samalla tavalla kuin ihminen voi nauttia levosta viikonloppuna työviikon jälkeen, näen, että ihminen voi nauttia päihteestä vasta kun hän on ensin selvinpäin."
Siksi sieniä ei vedetäkkään koko ajan. Eikä ne edes tehoa jos napsii koko ajan.
"Jos ihminen olisi päihteen vaikutuksessa koko ajan, hän ei mielestäni voi kokea päihteen nautintoa. (En puhu tässä toleranssista vaan olotilasta)."
Minä rakastan kannabista. Olen ollut ilman kausia ja välillä ihan vaan puhdistautumisen ja toleranssintiputuksen takiakin pidän taukoa. Silti saan jokaisesta henkosesta nautintoa. Ja sitten joskus viikonloppuna kun poltan itseni oikein pilveen asti, saan siitä edelleen "kiksit". Okei, ei mitään kikatuskohtausta ole tullut vuosiin, mutta en oikeastaan sitä haluakkaan. Toisena, mitä ei oikein tule on nuo "munchiesit", elikkä ei tule sokerinnälkää.
"Siksi mielestäni raittiuden pitäisi olla perustila ja päihteet sellainen juttu joilla voidaan saada iloa ja vaihtelua elämään."
Mielestäni ne, jotka pitävät raittiudesta tai eivät osaa käsitellä päihteitä tulisi olla perustilaltaan raittiita. Ne jotka kykenevät toimimaan normaalisti päihteiden vaikutuksen alaisena ja tätä haluavat, voivat pitää perustilanaan päihtynyttä tilaa. En halua määrätä mitään pakotettua perusarvotilaa kenellekkään. Menee vähän ajatuspoliisin hommiksi.Kyllä vastasin ja tiedän itse paremmin, koska minä itse vastasin. Mielestäni siinä vaiheessa, kun ihminen harkitsee päihtyneenä auton ajamista, on enemmän moraalikysymys kuin lakikysymys, että millaiseen ratkaisuun hän päätyy. On lakikysymys, tietää, että siitä saa rangaistuksen, mutta ihminen tekee ratkaisun oman moraalinsa pohjalta. Kun vahinko , esim kolari tai pahempaa on tapahtunut, on asia sitten viranomaisten taholta lakikysymys ja omalta kohdalta rikoksen tekijä usein miettii, asiaa enemmän moraalinsa pohjalta kuin yleensä vaan harmittelee, ettei ollut yhteiskuntakelpoinen. Kun rattijuoppo on esim riistänyt lapsen hengen, niin harmitteleeko hän sitä, että ei kunnioittanut lakia vai sitä, että on aiheuttanut toisen kuoleman?
Siksi raittiina olemiseen liittyy puolustettavissa oleva moraaline "arvo"
Tämä auto-esimerkki ei tarkoita sitä, että yhteiskunnassa ei ole muuta toimintaa kuin autolla-ajo. On lääkäreitä, mikrotukihenkilöitä yms.
Jos ajattelet, että on olemassa aine, jonka vaikutuksen alaisena voit olla " koko hereilläolosi ajan", ja mikä aiheuttaa sekaisinoloa, mikä on "selvinpäin olon vastakohta" ja mikä tuottaa mielihyvää, niin silloinhan olet päihteen vaikutuksen alaisena. Vai onko mainitsemasi "aine" sellainen, että sen vaikutuksessa mielihyvän tunne ei millään tavalla korreloi sekaisinolon kanssa.
Jos tämä on totta, niin silloin ei puhuta päihdeaineesta vaan jostain muusta. Mistä?
Eikö keskustelu aihe alunperin ollutkaan
jokin "aine" ja "sekaisinolo"?
"Miksei joku, joka ei halua sitä selvänäoloa, olisi jotenkin huonompi tai moraalisesti heikompi"
Ei sellainen ole huonompi missään nimessä, kunhan ei aiheuta vahinkoa ympärilleen. Ei laki eikä moraali kiellä olemasta humalassa tai päihtyneenä muulloin kuin viikonloppuna. Kokeile vaikka. En usko, että kukaan tulee moralisoimaan, vai onko se sinun oma moraalisi joka kolkuttelee, kun käytät päihteitä? Tervetuloa yhteiskuntaan! - Ei-Hajuakaan
öpde3 kirjoitti:
Kyllä vastasin ja tiedän itse paremmin, koska minä itse vastasin. Mielestäni siinä vaiheessa, kun ihminen harkitsee päihtyneenä auton ajamista, on enemmän moraalikysymys kuin lakikysymys, että millaiseen ratkaisuun hän päätyy. On lakikysymys, tietää, että siitä saa rangaistuksen, mutta ihminen tekee ratkaisun oman moraalinsa pohjalta. Kun vahinko , esim kolari tai pahempaa on tapahtunut, on asia sitten viranomaisten taholta lakikysymys ja omalta kohdalta rikoksen tekijä usein miettii, asiaa enemmän moraalinsa pohjalta kuin yleensä vaan harmittelee, ettei ollut yhteiskuntakelpoinen. Kun rattijuoppo on esim riistänyt lapsen hengen, niin harmitteleeko hän sitä, että ei kunnioittanut lakia vai sitä, että on aiheuttanut toisen kuoleman?
Siksi raittiina olemiseen liittyy puolustettavissa oleva moraaline "arvo"
Tämä auto-esimerkki ei tarkoita sitä, että yhteiskunnassa ei ole muuta toimintaa kuin autolla-ajo. On lääkäreitä, mikrotukihenkilöitä yms.
Jos ajattelet, että on olemassa aine, jonka vaikutuksen alaisena voit olla " koko hereilläolosi ajan", ja mikä aiheuttaa sekaisinoloa, mikä on "selvinpäin olon vastakohta" ja mikä tuottaa mielihyvää, niin silloinhan olet päihteen vaikutuksen alaisena. Vai onko mainitsemasi "aine" sellainen, että sen vaikutuksessa mielihyvän tunne ei millään tavalla korreloi sekaisinolon kanssa.
Jos tämä on totta, niin silloin ei puhuta päihdeaineesta vaan jostain muusta. Mistä?
jokin "aine" ja "sekaisinolo"?
"Miksei joku, joka ei halua sitä selvänäoloa, olisi jotenkin huonompi tai moraalisesti heikompi"
Ei sellainen ole huonompi missään nimessä, kunhan ei aiheuta vahinkoa ympärilleen. Ei laki eikä moraali kiellä olemasta humalassa tai päihtyneenä muulloin kuin viikonloppuna. Kokeile vaikka. En usko, että kukaan tulee moralisoimaan, vai onko se sinun oma moraalisi joka kolkuttelee, kun käytät päihteitä? Tervetuloa yhteiskuntaan!"Kyllä vastasin ja tiedän itse paremmin, koska minä itse vastasin. Mielestäni siinä vaiheessa, kun ihminen harkitsee päihtyneenä auton ajamista, on enemmän moraalikysymys kuin lakikysymys, että millaiseen ratkaisuun hän päätyy. On lakikysymys, tietää, että siitä saa rangaistuksen, mutta ihminen tekee ratkaisun oman moraalinsa pohjalta. Kun vahinko , esim kolari tai pahempaa on tapahtunut, on asia sitten viranomaisten taholta lakikysymys ja omalta kohdalta rikoksen tekijä usein miettii, asiaa enemmän moraalinsa pohjalta kuin yleensä vaan harmittelee, ettei ollut yhteiskuntakelpoinen. Kun rattijuoppo on esim riistänyt lapsen hengen, niin harmitteleeko hän sitä, että ei kunnioittanut lakia vai sitä, että on aiheuttanut toisen kuoleman?
Siksi raittiina olemiseen liittyy puolustettavissa oleva moraaline "arvo""
Edelleen jauhat autolla ajosta raittiuden arvoperusteena...
Unohda jo ne autot. Kaikki ei istu Corollassaan kaikkea vapaa-aikaa. Minulla ei ole autoa. Minä en ole istunut autonrattiin kahteen vuoteen. En edes kyydissä istu kovin usein. En puhunut erikoistilanteista.
"Tämä auto-esimerkki ei tarkoita sitä, että yhteiskunnassa ei ole muuta toimintaa kuin autolla-ajo. On lääkäreitä, mikrotukihenkilöitä yms."
Lääkärit, autolla työkseen ajavat, poliisit, raskaita koneita kuljettavat... Tietenkään eivät saisi olla päihteen vaikutuksen alaisena, vaan eipä tuo ihan noin mene todellisuudessa. Mutta siitä olemme varmaan samaa mieltä, etteivät saisi olla päihtyneinä töissä. Vaan minkä ihmeen takia joku mikrotukihenkilö on sellainen homma, että siinä ei voisi olla nuppi turvoksissa saakka töissä? Unohdetaan nuo erikoisammatit, jotka vaativat erityistä tarkkuutta - sellaiset jossa on ihmishenki kyseessä.
Puhutaan mattimeikäläisestä. (Suurin osa ihmisistä ei varmaankaan ole lääkäreitä ja rekkakuskeja...) Pekka Mikrotukihenkilö herää aamulla, pajauttaa jointin, kävelee töihin, tekee töitä 8 tuntia tietokoneita korjaillen - you know - toimistotätien Excel on vähän sekasin, niin Pekka Mikrotukihenkilö saapuu sieltä kellarista (toimistostaan siis - tai konehuoneesta oikeammin) leveä hymy kasvoillaan näyttämään mistä saa Excelin makrot taas päälle. Ruokatunnin jälkeen toimistorakennuksen taakse jointille, sen jälkeen taas katsomaan, miten toimistotädit on saaneet nyt Wordista katoamaan työkalurivit ja kuinka ne saa takaisin. Sen jälkeen kotiinpäin, ruokaa, jälkiruokajointti ja ulos kavereita katsomaan. Illan mittaan höpötellään niitä näitä, päivän politiikasta, uusista IT-alan innovaatioista, avaruuden tutkimisesta, fysiikan Nobeleista - samalla siellä täällä jointin pajautellen. Sitten kotiinpäin, iltapalajointti ja nukkumaan. Aamulla uudestaan sama rundi.
Mitä sitten? Miksi ei?
Tuo on ääriesimerkki, mutta jos se toimii, niin miksi ei? (Toimi tuollainen polttelutyyli minulle nelisen vuotta, mutta nyt ei jaksa aamujointteja poltella. Ensimmäinen vasta työajan jälkeen, useimmiten näinä päivinä vielä tunti pari työajan jälkeen. - Eikä mistään pakosta, polttelen ja olen poltellut silloin kun siltä tuntuu. Nyt vain tuntuu vähän vähemmän siltä.)
"Jos ajattelet, että on olemassa aine, jonka vaikutuksen alaisena voit olla " koko hereilläolosi ajan", ja mikä aiheuttaa sekaisinoloa, mikä on "selvinpäin olon vastakohta" ja mikä tuottaa mielihyvää, niin silloinhan olet päihteen vaikutuksen alaisena. Vai onko mainitsemasi "aine" sellainen, että sen vaikutuksessa mielihyvän tunne ei millään tavalla korreloi sekaisinolon kanssa.
jokin "aine" ja "sekaisinolo"?"
Päihteestä puhuttiin. Juuri niin. Ei autoista. ;p - öpde3
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
"Kyllä vastasin ja tiedän itse paremmin, koska minä itse vastasin. Mielestäni siinä vaiheessa, kun ihminen harkitsee päihtyneenä auton ajamista, on enemmän moraalikysymys kuin lakikysymys, että millaiseen ratkaisuun hän päätyy. On lakikysymys, tietää, että siitä saa rangaistuksen, mutta ihminen tekee ratkaisun oman moraalinsa pohjalta. Kun vahinko , esim kolari tai pahempaa on tapahtunut, on asia sitten viranomaisten taholta lakikysymys ja omalta kohdalta rikoksen tekijä usein miettii, asiaa enemmän moraalinsa pohjalta kuin yleensä vaan harmittelee, ettei ollut yhteiskuntakelpoinen. Kun rattijuoppo on esim riistänyt lapsen hengen, niin harmitteleeko hän sitä, että ei kunnioittanut lakia vai sitä, että on aiheuttanut toisen kuoleman?
Siksi raittiina olemiseen liittyy puolustettavissa oleva moraaline "arvo""
Edelleen jauhat autolla ajosta raittiuden arvoperusteena...
Unohda jo ne autot. Kaikki ei istu Corollassaan kaikkea vapaa-aikaa. Minulla ei ole autoa. Minä en ole istunut autonrattiin kahteen vuoteen. En edes kyydissä istu kovin usein. En puhunut erikoistilanteista.
"Tämä auto-esimerkki ei tarkoita sitä, että yhteiskunnassa ei ole muuta toimintaa kuin autolla-ajo. On lääkäreitä, mikrotukihenkilöitä yms."
Lääkärit, autolla työkseen ajavat, poliisit, raskaita koneita kuljettavat... Tietenkään eivät saisi olla päihteen vaikutuksen alaisena, vaan eipä tuo ihan noin mene todellisuudessa. Mutta siitä olemme varmaan samaa mieltä, etteivät saisi olla päihtyneinä töissä. Vaan minkä ihmeen takia joku mikrotukihenkilö on sellainen homma, että siinä ei voisi olla nuppi turvoksissa saakka töissä? Unohdetaan nuo erikoisammatit, jotka vaativat erityistä tarkkuutta - sellaiset jossa on ihmishenki kyseessä.
Puhutaan mattimeikäläisestä. (Suurin osa ihmisistä ei varmaankaan ole lääkäreitä ja rekkakuskeja...) Pekka Mikrotukihenkilö herää aamulla, pajauttaa jointin, kävelee töihin, tekee töitä 8 tuntia tietokoneita korjaillen - you know - toimistotätien Excel on vähän sekasin, niin Pekka Mikrotukihenkilö saapuu sieltä kellarista (toimistostaan siis - tai konehuoneesta oikeammin) leveä hymy kasvoillaan näyttämään mistä saa Excelin makrot taas päälle. Ruokatunnin jälkeen toimistorakennuksen taakse jointille, sen jälkeen taas katsomaan, miten toimistotädit on saaneet nyt Wordista katoamaan työkalurivit ja kuinka ne saa takaisin. Sen jälkeen kotiinpäin, ruokaa, jälkiruokajointti ja ulos kavereita katsomaan. Illan mittaan höpötellään niitä näitä, päivän politiikasta, uusista IT-alan innovaatioista, avaruuden tutkimisesta, fysiikan Nobeleista - samalla siellä täällä jointin pajautellen. Sitten kotiinpäin, iltapalajointti ja nukkumaan. Aamulla uudestaan sama rundi.
Mitä sitten? Miksi ei?
Tuo on ääriesimerkki, mutta jos se toimii, niin miksi ei? (Toimi tuollainen polttelutyyli minulle nelisen vuotta, mutta nyt ei jaksa aamujointteja poltella. Ensimmäinen vasta työajan jälkeen, useimmiten näinä päivinä vielä tunti pari työajan jälkeen. - Eikä mistään pakosta, polttelen ja olen poltellut silloin kun siltä tuntuu. Nyt vain tuntuu vähän vähemmän siltä.)
"Jos ajattelet, että on olemassa aine, jonka vaikutuksen alaisena voit olla " koko hereilläolosi ajan", ja mikä aiheuttaa sekaisinoloa, mikä on "selvinpäin olon vastakohta" ja mikä tuottaa mielihyvää, niin silloinhan olet päihteen vaikutuksen alaisena. Vai onko mainitsemasi "aine" sellainen, että sen vaikutuksessa mielihyvän tunne ei millään tavalla korreloi sekaisinolon kanssa.
jokin "aine" ja "sekaisinolo"?"
Päihteestä puhuttiin. Juuri niin. Ei autoista. ;pkiiitos
- Ei-Hajuakaan
öpde3 kirjoitti:
kiiitos
Ole hyvä.
- Paha haju
Ei-Hajuakaan kirjoitti:
Ole hyvä.
kiitän tuon moukkamaisen haisuliinin puolesta myös sinua.
- Matkustaja
Paha haju kirjoitti:
kiitän tuon moukkamaisen haisuliinin puolesta myös sinua.
Tämähän se sitten kruunasi hienon keskustelun, nimittelyä asiallisen ajatustenvaihdon päätteeksi. Tyypillistä. Taisi mennä aivot umpisolmuun tuon "huumehörhön" ajatuksista?
- Vilkas Vilperi
öpde3 kirjoitti:
Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin. Tämän asian pitäisi olla aivan itsestäänselvyys vastuullisella päihteen viihdekäyttäjällä. Mielestäni on vaarallista ja vastuutonta ajatella, että esim kannabiksenkäytön jälkeen voidaan lähteä ajelemaan autolla vain sen takia, että "sitä voi käyttää päivittäin, loppuelämänsä ajan ja silti työskentelemään ja keskustelemaan normaalisti muiden kanssa"."Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin."
Pelkkä päihteistä puhuminen sekoittaa pään, ei tarvi sinänsä käyttää mitään - vain puhua (ajatella) asiaa?
Noh. Se selittää paljon palstan aineita/päihteitä käyttämättömien käyttäytymisestä :) - Gloria
Matkustaja kirjoitti:
Tämähän se sitten kruunasi hienon keskustelun, nimittelyä asiallisen ajatustenvaihdon päätteeksi. Tyypillistä. Taisi mennä aivot umpisolmuun tuon "huumehörhön" ajatuksista?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=598&posting=22000000014663769
- Koivuniemen herra
Vilkas Vilperi kirjoitti:
"Minun mielestäni, kun puhutaan päihteistä ja sekaisinolemisesta, niin silloin ihminen ei ole selvinpäin."
Pelkkä päihteistä puhuminen sekoittaa pään, ei tarvi sinänsä käyttää mitään - vain puhua (ajatella) asiaa?
Noh. Se selittää paljon palstan aineita/päihteitä käyttämättömien käyttäytymisestä :)katsopas peiliin ja tutkaile mitä päihteet aiheuttavat sisälukutaitoon.
p.s. Odotan innolla, että kommentoit tuota "katsopas peiliin" - lausetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659