Maksakirroosin viimevaiheen kokemuksia?

voi ei

Hei! Olisiko kellään kokemuksia/tietoa maksakirroosin loppuvaiheesta. Onko tuskallista, pahoja kipuja ennen loppua? Kiitollisena pyytäisin vastauksia! Kaikki tieto on todella tarpeen.

7

1657

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elinsiirrokas

Itselläni oli krooninen maksasairaus, joka johti vuosien saatossa kirroossiin. Ääretöntä väsymistä sekä ruokahaluttomuutta, lihasten surkastumista, askitesta eli nesteen kerääntymistä vatsaonteloon. Joillakin on laskimolaajentumia ruokatorvessa eli verioksennuksia. Omassa tilanteessa tunsin hiipuvani pikkuhiljaa tästä elämästä pois, mutta sitten tuli pelastus eli uusi lahjamaksa. Kyseessä ei ollut alkoholimaksakirroosi. Lahjan myötä maksa toimii taas loistavasti. Maksahan on tunnoton elin, mutta suurentuessaan voi painaa muita sisäelimiä ja siten aiheuttaa kipua. Olisiko kysyjällä mahdollisuus päästä erikoissairaanhoitoon (tai kenen puolesta sitten kysytkin) ja saada apua sitä kautta? Stm:n sivustolla on hoitoonpääsyn perusteet.

• voi ei

Kiitos vastauksestasi! Kyselen hyvän ystäväni puolesta, tässä tapauksessa näyttäisi olevan alkoholista kylläkin kysymys, joten tilanne on eri kuin Sinun tapauksessasi.

• elinsiirrokas

Valitan. Maksan kirroottinen tilanne päätyy varmaan kuitenkin jokseenkin samalla lailla on sitten kysymys itseaiheutetusta maksasairaudesta tai kroonisesta maksantoimintasairaudesta. Lopuksi maksa ei enää jaksa toimia ja se on ihmisruumiin tärkeämpiä elimiä. Tärkeää on varmistaa proteiinin ja energiansaanti, jotta jaksaisi paremmin. Voimia kaikille teille.

• kirroosi

kuis kauan sinä ot seurannut ystäväsi alasajoo,,itse katson vierestä toistakk eikä loppuu näy ,,nestettä kertyy ja letkutetaan

• kaverini
        kirroosi kirjoitti:

kuis kauan sinä ot seurannut ystäväsi alasajoo,,itse katson vierestä toistakk eikä loppuu näy ,,nestettä kertyy ja letkutetaan

kyselin aikaa,, aika on nyt ohi 3 viikkoa ja häntä ei enää ole,,,,,,,,,,

• ...
        kaverini kirjoitti:

kyselin aikaa,, aika on nyt ohi 3 viikkoa ja häntä ei enää ole,,,,,,,,,,

...suruusi!

• lohduttaja
        ... kirjoitti:

...suruusi!

jos satut tämän vielä lukeen lohduttajani ,,olisi ajatuksia vaihtaa mietteitä näin tapahtumien jälkeen,laita jonkimoinen osoite,,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe