Mikä olisi hyvä matelija aloittelijalle. Olen jo kauan harkinnut matelijan hankkimista itselleni. Haluan vain varmistaa mikä matelija olisi sopivin ensikertalaiselle. Jospa sitten voisin n. vuoden päästä hankkia sellaisen.
Mikä matelija?
8
790
Vastaukset
- kilppari
Akaattikotilo on helllpohoiitoisin lemmikki jonka tiedän itsellänikin on kaksi ja ne sopivat allergisellekkin!
- MMM
Mutta eihän toi akaattikotilo ole mikään
lisko tietääkseni.
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä. - hg
MMM kirjoitti:
Mutta eihän toi akaattikotilo ole mikään
lisko tietääkseni.
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.Akaattikotilo lisko siis. Tai matelija edes.
- Emilia
Tässäpä muutama vaihtoehto:
viljakäärme,
leopardigekko,
sinikieliskinkki,
parta-agama...
Kannattaa käydä ehdottomasti Herpetologisen yhdistyksen sivuilla www.herpetomania.fi ja etsiä sieltä lisää tietoa (linkeistä)! :)
www.herppi.net on myös hyvä paikka tiedon etsintään.
Onnea!!- suski, eetu ja piu-pau
aijai miten ois maakilpikonna? saatasko susta leivottua yks kaheli lisää kilppari-ihmisten joukkoon.. *kjäh kjäh*
maakonna on helppo aloittelijalle kuhan tutustuu ennen konnan ostoa sen vaatimuksiin. ruokien ravintoarvoista jauhaminen saattaa alkuun pelästyttää mutta kunhan ne tajuaa alkaa hoito sujua kuin leikki (useinmiten.. :)) konna on myös sen verta kömpelö otus että sitä on helppo käsitellä tarpeen vaatiessa. se ei vipellä ja sähellä kaikista mahdollisista pakoreiteistä hirveää kytiä vaan sohii ja touhuaa "aloittelija-ystävällisemmin". niin ja vaikka nyt siltä kuulostaisikin niin ne eivät ole läheskään niin hitaita ja tylsiä eläimiä kuin jotkut luulevat. _kaikki_ jotka ovat meidän eetun tavanneet ovat rakastuneet korviaan myöten siihen.
- Anski
Leopardigekkoa.. Helppo lisko aloittelijalle.. Itselläni on sellainen, vuoden ikäinen =)..
Tai.. Karolinananolis joku skinkki..? - snake-fän
itse hankin ensimmäisen matelijani noin 3vuotta sitten. se oli sukkanauha käärme. se on erittäin helppohoitoinen, ja suhteellisen halpa. valitettavasti joudun myymään sen. se elää n.10v. eli sitoutmisaika on pitkä.
- suski, eetu ja piu-pau
no jos käärmettä lähtee ottamaan ni ekaks sopii paremmin toi viljakäärme ku sukkanauhakäärme koska vijloila on helpompi ruokavalio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan382915Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272824- 1202288
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281422Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111236
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121063- 74969
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13782