Hei!
Olen syönyt kaksi viikkoa Apocyclinia 3 x 500 mg päivässä. Nyt annos pudotettiin 2 tablettiin päivässä neljäksi viikoksi, sen jälkeen jatkan yhdellä tabletilla päivässä kuuden viikon ajan. Kuuri kestää siis kaiken kaikkiaan 3 kuukautta. Lisäksi käytän aamuin illoin Dalacinia selän iholle.
Tällä hetkellä tilanne näyttäisi yllättäen menevän huonommaksi; otsaan näyttäisi hyvää vauhtia tulevan kunnon rykelmä näppyjä! Eikä tilanne selän puolellakaan näytä yhtään paremmalta, sillä uusia finnejä pukkaa pintaan ihan entiseen malliin... Aiemmin aknea on ollut eniten selässä (mikä on kyllä todella inhottavaa), kasvoissa finnejä on ollut satunnaisesti, samoin rinnassa.
Onko normaalia, että kuurin alkuvaiheessa tulee tällainen pahenemisvaihe? Milloin voin odottaa tilanteen paranevan mikäli se ylipäätään tällä Apocyclinillä paranee?
Aikas ikävää kärsiä näistä finneistä näin reilusti kolmekyppisenä... Vaikuttaisi voimakkaasti siltä, että kyseessä on hormonaalinen akne, mutta e-pillereitä en voi terveydellisistä syistä käyttää. Harmillista, sillä niistä saattaisi ymmärtääkseni saada paremman avun tällaiseen hormonaaliseen akneen?
Kiitos jo etukäteen jos joku ehtii kertoilla kokemuksiaan!
Olen syönyt kaksi viikkoa Apocyclinia 3 x 500 mg päivässä. Nyt annos pudotettiin 2 tablettiin päivässä neljäksi viikoksi, sen jälkeen jatkan yhdellä tabletilla päivässä kuuden viikon ajan. Kuuri kestää siis kaiken kaikkiaan 3 kuukautta. Lisäksi käytän aamuin illoin Dalacinia selän iholle.
Tällä hetkellä tilanne näyttäisi yllättäen menevän huonommaksi; otsaan näyttäisi hyvää vauhtia tulevan kunnon rykelmä näppyjä! Eikä tilanne selän puolellakaan näytä yhtään paremmalta, sillä uusia finnejä pukkaa pintaan ihan entiseen malliin... Aiemmin aknea on ollut eniten selässä (mikä on kyllä todella inhottavaa), kasvoissa finnejä on ollut satunnaisesti, samoin rinnassa.
Onko normaalia, että kuurin alkuvaiheessa tulee tällainen pahenemisvaihe? Milloin voin odottaa tilanteen paranevan mikäli se ylipäätään tällä Apocyclinillä paranee?
Aikas ikävää kärsiä näistä finneistä näin reilusti kolmekyppisenä... Vaikuttaisi voimakkaasti siltä, että kyseessä on hormonaalinen akne, mutta e-pillereitä en voi terveydellisistä syistä käyttää. Harmillista, sillä niistä saattaisi ymmärtääkseni saada paremman avun tällaiseen hormonaaliseen akneen?
Kiitos jo etukäteen jos joku ehtii kertoilla kokemuksiaan!
Vastaukset 6
Vanhimmat
Hei!
Aknesi laatu ja lääkityksesi vaikuttaa hyvin samanlaiselta kuin omani, tosin olen vasta parikymppinen eikä akneni ole (luullakseni) hormonaalista.
Pahenemisvaihe kuuluu -lääkärinkin mukaan- asiaan aluksi. Ylipäätään paraneminen on hidasta. Itse olen syönyt apocycliniä nyt pari kuukautta (vielä suunnilleen saman verran kuuria jäljellä) tasaisesti 2x500 mg päivässä. Lisäksi käytän differin-geeliä iltaisin. Tuloksia alkoi näkyä ehkä parin viikon-kuukauden kuluttua lääkityksen aloittamisesta. Nyt kasvoissa ja rinnassa on vain pari näppyä, selässä yhä hiukan enemmän (aiemmin lievää ja keskivaikeaa aknea).
Toivoa sopii, että tulokset pysyvät kuurin loputtuakin, aika useissa tapauksissa finnit ilmeisesti palaavat :( muutenkin inhottavaa syödä antibiootteja kuukausikaupalla.
Moi hehku,
todellakin on toivottavaa, että antibiooteista olisi pitkäaikaisempi apu akneen... Valitettavasti ainakin tälle palstalle kirjoitelleiden mukaan akne palaa takaisin kuurin loputtua. Mutta katsotaan nyt, miten meidän käy. Ja toivotaan parasta!
Hyvä kuulla, että alun pahenemisvaihe on normaalia. Ehdin jo miettiä, onko tästä Apocyclinistä mitään apua... Voin siis kohta ruveta odottelemaan ihon paranemista, sillä kolmas viikko kuuria on menossa : )
Kiitos kommenteistasi! Ja tsemppiä taistelussa aknea vastaan ; )
söin kolme kuukautta sitä, heti ensimmäinen kuukautiskierto tai suklaansyömishetki sai aikaan finnit. selkään palsi pahempana kuin ennen, ennen oli muutamia pieniä punasia pisteitä,nyt on ISOJA alaselässäkin! naama on samassa kunnossa kuin ennen kuurin alottamista. Mutta olen saanut naaman pysymään kohtuullisena differin-geelillä ja lopettamalla suklaan ja juuston syömonen!eipä ainakaan leukaan ole pukannut enää lakon jälkeen isoja finnejä -huoh!
Just tuota tässä kauhulla odotetaan...!!! Ja suklaa maistuu tässäkin osoitteessa!
hormooniakne. söin viime kesänä toukokuusta heinäkuun loppuun apocycliniä. terveyskeskuslääkäri määräsi annoksen 250mgx2. kävin sit ihotautilääkärillä ja hän arvioi että voin lopettaa 3kk syömiseen. kyllä se auttoi mut hormoonit räjäyttää lähinnä otsalle ja ohimoille nyppylöitä. yritän puhdistaa ja syödä myös vitamiineja; c-ja b-vit., sinkkiä ja bio karnosiinia.
Kiitos vinkistä, sinkki puuttuukin vitamiinirepertuaarista...
Mukavaa kevään odotusta : )