Olen ollut Skoda Fabian (farkkumallin) vuosimallia 2001 1.4 16V omistaja kuukauden verran. Autoon olen ollut kaikinpuolin ylen tyytyväinen.
On tullut ensinmäisen huollon aika. Huoltokirjan ohjeen mukaan vuosihuolto tulee eteen tässäkuussa. Kyselin ja vertailin hintoja mm. Järvenpäästä Mäkelän koneesta, jossa kerrottiin huollon hinnaksi tarvikkeineen maksavan 200 €. Sama huolto merkkikorjaamolla Pieksämäellä maksaa 140 € tarvikkeineen! Miten voi huoltohinnoissa olla noin suuria paikkakuntakohtaisia eroja? Kyseessä on suhtkoht pieni huolto ja ero noinkin suuri. Kalliimmassa määräaikaishuolloissa hintaeron täytyy olla jo melkoinen.
Onko teillä kokemuksia em. huoltojen hintaeroista?
Itse käyn säännöllisesti Pieksämäellä, joten voin huoltaa Skodani siellä. Näin ollen voin säästää huomattavia summia vuosien saatossa.
Kertokaahan omia havaintojanne huoltohinnoista, kiitos. Mukavaa keväänjatkoa kaikille Skodan omistajille, kuin myös muiden automerkkien omistajille. :-)
Skodan huoltojen hinnat merkkiliikkeissä
6
1673
Vastaukset
- öäkläök
Tallinna on varmaan vielä halvempaa ja sinne myös viedään merkkihuoltoon Suomesta.
Itse kyselin Lahtea ja Hämeenllinnaa, joissa myös halvempaa. - aki
Viet vanhaa autoa merkkihuoltoon.Siellä tuntitaksa 73e ja muualla esim 45.Ja osta mm;suodattimet ja öljyt itse.505 suositusta löytyy jo 18e/5L.Jos näkee vaivaa voi säästää.Jarrupalat voi löytää alle 20e kahteen renkaaseen jne...
- Erkka
Olen kuullut, että auto säilyttäisi paremmin myyntihintansa, jos käyttää merkkihuoltoja.
Niin, ja sitten on vielä tämä Skodan turvatakuu, joka pitää sisällään mm. hinauksen, matkaliput ja majoituksen, jos auto sattuisi jäämään tienpäälle. Tämä vain, jos merkkihuoltoa on käytetty.
Mielenkiinnolla jään odottamaan lisää kommentteja siitä, kannattaako autoa yleensäkään käyttää merkkihuollossa takuuajan päätyttyä. - itse tehden
Erkka kirjoitti:
Olen kuullut, että auto säilyttäisi paremmin myyntihintansa, jos käyttää merkkihuoltoja.
Niin, ja sitten on vielä tämä Skodan turvatakuu, joka pitää sisällään mm. hinauksen, matkaliput ja majoituksen, jos auto sattuisi jäämään tienpäälle. Tämä vain, jos merkkihuoltoa on käytetty.
Mielenkiinnolla jään odottamaan lisää kommentteja siitä, kannattaako autoa yleensäkään käyttää merkkihuollossa takuuajan päätyttyä.Olet varmaan saanut huolloista listauksen, joka sisältää eri km-määrien huoltokohteet. Siitä voit itse päätellä, pystytkö samat työt tekemään itse tai kaverin avustuksella. Moni kohta on vaan pelkkää silmämääräistä tarkistusta!
Siellä ei ole montaakaan kohtaa, joita ei helposti itsekin katso tai suorita. Mitään ihmeitä ei huollossa oikeasti tehdä, ehkä tulppien vaihto 60 tuhannen välein tai jarrunesteen vaihto joka toinen vuosi on niitä hankalampia. No jakohihna 90 tkm välein tietenkin kanssa. Muuten ihan tee-se-itse -hallissa tai parkkiksella nuo hommat hoituu ja tulee varmasti myös tehdyksi.
Kaskovakuutukseen yleensä sisältyy hinausturva (eikä muistaakseni mene edes bonuksia). Turha siitä on toiseen kertaan merkkiliikkeelle maksaa!
Octavialle ei kai vielä ole suomenkielistä huoltomanuaalia mutta Boran/Golfin manuaalilla pärjää kohtuullisesti. Mulla on saksankielinen Octavia-kirja, se itseni sai kyllä siirtymään melko täysin tee-se-itse -linjalle. Kun ei onneksi ole ollut kummoisiakaan oikeita vikoja ekan reilun 100 tuhannen kilometrin aikana. - itse tehden
itse tehden kirjoitti:
Olet varmaan saanut huolloista listauksen, joka sisältää eri km-määrien huoltokohteet. Siitä voit itse päätellä, pystytkö samat työt tekemään itse tai kaverin avustuksella. Moni kohta on vaan pelkkää silmämääräistä tarkistusta!
Siellä ei ole montaakaan kohtaa, joita ei helposti itsekin katso tai suorita. Mitään ihmeitä ei huollossa oikeasti tehdä, ehkä tulppien vaihto 60 tuhannen välein tai jarrunesteen vaihto joka toinen vuosi on niitä hankalampia. No jakohihna 90 tkm välein tietenkin kanssa. Muuten ihan tee-se-itse -hallissa tai parkkiksella nuo hommat hoituu ja tulee varmasti myös tehdyksi.
Kaskovakuutukseen yleensä sisältyy hinausturva (eikä muistaakseni mene edes bonuksia). Turha siitä on toiseen kertaan merkkiliikkeelle maksaa!
Octavialle ei kai vielä ole suomenkielistä huoltomanuaalia mutta Boran/Golfin manuaalilla pärjää kohtuullisesti. Mulla on saksankielinen Octavia-kirja, se itseni sai kyllä siirtymään melko täysin tee-se-itse -linjalle. Kun ei onneksi ole ollut kummoisiakaan oikeita vikoja ekan reilun 100 tuhannen kilometrin aikana.Tuo tekstini perustui Octavia-kokemuksiin, voi olla että Fabian huolloissa esim. tulppien vaihtovälin suhteen on eroja. En usko, että sen hankalampi ainakaan on itse hoitaa tärkeimmät toimet kuten öljynvaihtohuollot.
Kannattaa muistaa, että merkkiliikkeiden kannattavuuden tukipilari on uskollinen asiakas, joka määräajoin tuo uskollisesti autonsa huollettavaksi. Autot on ihmisten tekemiä vehkeitä ja ihmiset siellä huollossa myös tekevät tai ikävä kyllä myös jättävät tekemättä niitä töitä, jotka osataan tehdä pienemmissäkin pajoissa. Nämä VAG-autot kun erimerkkisinä pajalla kuin pajalla ovat japsien jälkeen tutuimpia vehkeitä ...
- huvia...
Vaikka maksaisit 200 määräaikaishuollosta merkkiliikkeessä, se ei ole nykyhinnoissa paljon mitään. Ostapa diesel ocu niin et merkkiliikkeissä saa mitään määräaikaishuoltoja alle viidensadan. Parhaat huollot lähes tonnin. Oksettavaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t563857- 332261
- 402144
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171731Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401562Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251492- 801457
- 1411186
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221153Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901125