URH-rakennus ja kyrpäotsainen loppukäyttäjä

PetjaJäppinen

Saako täällä sanoa ”kyrpäotsainen” jos saa, niin minä olen sellainen.

Meillä tehtiin remontti.

Remontin ajan olimme sitten evakkoasunnossa, mutta koska se on paljon pienempi, puhe oli että saisimme jättää siksi aikaa tavaraa kirjastoon, työhuoneeseen, olohuoneeseen ja parvekkeelle. Ne tavarat olisivat siellä sitten pressun alla turvassa, näin vakuutti meille tiedotustilaisuudessa UHR-rakennus. Ja minä saatana uskoin!

Ennen remonttia minä tavaroita pakatessa löysin vanhan rakennusliiton jäsenkirjani. En hennonnut heittää pois, tunteellinen idiootti kun olen. Nyt ei kyllä harmita laisinkaan.
Kun katselee mikä on URH-rakennus OY:n työmiesten moraali, saa jonkinlaisen tyydytyksen kun kusee vanhan jäsenkirjansa päälle.

Puolitoista viikkoa sitten, keskiviikona, saimme avaimet takaisin asuntoomme, ja siellä oli sitten loppusiivous tekemättä.
Keittiön kaapeissa, jonne ei periaatteessa olisi ollut mitään asiaa kylpyhuoneremontin tekijöillä, oli hyllyt paksun pölyn peitossa.
Parvekkeella, jonne heillä ei myöskään pitänyt olla mitään asiaa, oli lattialla tuhkaa ja pöydällä jonkun eväiden tähteet.
Joka paikassa oli pölyä, kuraa ja roskia.
Kirjaston nurkassa oli johdonpätkiä ja betonin muruja. Sama juttu työhuoneessa.

Olohuoneessa kahvitahra seinällä ja taululistat retkottivat seinältä osittain irtirevittynä ja lattialla kuraisia jälkiä ja laimiska kuivunutta vetoniittiä. Huippu oli se, että pressun alla, siis pressun, joka suojasi meidän tavaroitamme, oli muki, jossa oli tupakan natsoja eli joka saatanan hamppari oli paitsi polttanut tupakkaa Minun olohuoneessani, niin katsonut asiakseen penkoa Minun tavaroitani. Ja pressun alla olevan sohvan päällä jonkinlaisia 30-40 senttisiä metallikouruja tai -kiskoja. Perkele.

Pari kerrosta meidän yläpuolellamme olevassa asunnossa oli joulukuussa soitettu puheluja asukkaan linjalla keskellä yötä. Tästä kuulemma on tehty rikosilmoitus.

Sattui niin hyvin, että samana keskiviikkona, jolloin me saimme avaimen takaisin asuntoomme, oli myös kokous, jossa oli paikalla isännöitsijä, ja kuskasin tuon mukin tupakantumppeineen hänelle, ja lisäksi kerroin pihalla tapaamalleni UHR-rakennus Oy:n mesulle tässä.

Nyt on sitten kulunut puolitoista viikkoa, ilman, että olen kuullut UHR-rakennus OY.n puolelta mitään. Heillä olisi ollut mahdollisuus esimerkiksi pahoitella, esittää anteeksi pyyntö, kysyä, paljonko maksoimme siivouksesta...

Ei mitään. Ja me likimain tarjosimme heille aloitetta.

Tuollainen piittaamattomuus, muitten omaisuuden ja kodin halventaminen, ylimielisyys ja etten sanoisi, yleinen savolaisuus, ei ainoastaan kieli huonosta viestinnällisestä osaamisesta ja työnjohdon kelvottomasta kyvystä valvoa työmaata., vaan kertoo yleisestä tapojen puutteesta.

http://www.google.fi/search?hs=pqu&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&q=URH-rakennus&btnG=Hae&meta=

ne aloitti

20

8798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yllätys?

mielestäni siinä ei ollut tilaaja ajantasalla kun loppusiivous oli unohtunut tilata tai sisällyttää urakkaan.

Pitäähän työmiesten tauot ja ruokatunnit pitää ja jos taukopaikalla on jotain lukemista niin hyvä.

Kai itsekkin pidät lakisääteiset tauot?

• PetjaJäppinen

juuri siitä, että asunnoissa tehdään loppusiivous ja että asunnoissa ei oleilla muuta kuin niissä osissa kuin remontin vuoksi on tarpeen.

Remonttimiehillä on erilliset tauko- ja sosiaalitilat.

Ja mitä se lukeminen tähän asiaan kuului. Mistä sinä olet saanut päähäsi että URH-rakennus Oy:ssä joku osaisi lukea?

• virosta
        PetjaJäppinen kirjoitti:

juuri siitä, että asunnoissa tehdään loppusiivous ja että asunnoissa ei oleilla muuta kuin niissä osissa kuin remontin vuoksi on tarpeen.

Remonttimiehillä on erilliset tauko- ja sosiaalitilat.

Ja mitä se lukeminen tähän asiaan kuului. Mistä sinä olet saanut päähäsi että URH-rakennus Oy:ssä joku osaisi lukea?

ja pitää oppiaja lukemaan niinn saa luvan olla täälöä ainna.

• Lance

Viesti oli aiheellinen ja kuvaa osuvasti rakennusalan toimijoita Suomessa - ei nyt kaikkia mutta sanoisin suurinta osaa. Ja ihmiset ostavat näiden tekemiä taloja ja remontteja ja vieläpä joutuvat maksaan. Sanoisin, että hoida asia loppuun asti, koska tekemisistä pitää otttaa vastuu ja rakennusalalla se ei näytä onnistuvan.

• kävi niin

sotkua ja likaa ja tupakkaa poltettu ja myös talon piha sotkettu tupakan natsoilla, palavia tupakoita lenteli tuulisella säällä minne sattuu vaikka asiasta oli huomautettu..tämän teki JARI AHOKAS...taitaa olla samanlaisia kaikki vilunki firmat

• Meizi

Joskus jopa olin kyseisessä lafkassa töissä, mutta mennäänpä asiaan.

Minulle tehtiin remontti täällä ruåtsissa joka oli koko huoneiston kattava aina jääkaapista -> hellaan. Noh pyysin, että saisin vuokraani pikkasen helpotusta, koska oli aika kauheaa asua keskellä hävitystä, mutta MITÄ en saanut mitään alennuksia ja vuokran antaja toi paikalle vain ja ainoastaan trangliaa muistuttavan sähkökeittimen! Noh urakka oli ohi ja ihmettelin että mit. vit. joka paikassa roskia, muovia, tupakan tumppeja, loskaa, paskaa jne... no soitin vuokra emännälle ja kysyin, että mitä helvettiä tämä meinaa ja miksi ei ole siivottu. No emäntä siihen, että sun ne pitää siivota eihän nyt rakennus mies mikään siivooja ole!
        Niin täällä ruottin maalla ei raksa jäbän tartte siivoilla mitään jälkiä vaan sitä varten on siivous firmat joilta kyseisen palvelun saa ostaa.

Eli jäbällä on hommat aika hyvin.

• säoot k-otsainen

ei tossa mitään anteeksipyydeltävää oo.
      remonttimies on vain ihminen syö eväitä ,käy sauhuilla ja liikku asunnossasi kun tekee
      remonttia.ihan turhaa kitinää tommonen.
      oot aika säälittävä.

• mies pyörillä

minä jouduin jäämään pois rakennustöistä 15 vuotta sitten vammauduttuani liikenneonnettomuudessa mutta sitä ennen tein töitä rakennuksilla 16 vuotta.

minun aikanani ei olisi tullut kuuloonkaan että mennään ihmisten kotiin paskomaan nurkkiin jos tehdään remonttia.

remontin ajatushan on se että jätetään asunto parempaan kuntoon lähtiessä mitä se oli tulessa.

jos näin ei ole niin silloinhan loppuu remonttimieheltä leipä

• Työmies

Jos olet saannut hyvää työjälkeä ( Olisit jo kyllä mainninnut, jos et olisi saannut ) Rakentaminen kun nyt ei ole mitään "pitsinnypläystä" voi silloin joku tupakan natsa jäädä jonnekkin, kun kaverit ovat tehneet varmaan pitkää päivää siellä ja ei ole varmaan ollut aikaa lähteä työmaa koppiin sauhuille .

• Mittarinlukija

Ei ole remontti tehty oikein, jos siellä on paskoja nurkissa.
        Pelkästään hyviin tapoihin kuuluu että mies siivoaa jälkensä.

• Olli
        Mittarinlukija kirjoitti:

ne on liian kaliita miehiä siihen hommaan , virolaisia ne kuitenkin ollut ne työmiehet.

• PetjaJäppinen

Minä olen ollut itse rakennusalalla töissä, niin haalari päällä, kuin kovat kaulassa, tehnyt kattoja, keittiöitä ja ollut rakennusfirman markkinointi- ja asiakaspalveluvastaavana, joten tiedän mitä se on.
           Työ ei ole hyvin tehty, jos sitä ei ole tehty kokonaan, ja jos työmies ei siivoa jälkiään, hän ei ole tehnyt työtään loppuun, joten hän on tehnyt työnsä huonosti. Tosin nyt, kun olen keskustellut niin URH-rakennus OY:n henkilökunnan, kuin aliurakoitsijoiden kanssa, en ihmettele enää niin paljoa heidän meininkään, mutta se ei muuta sitä, että pääurakoitsija on vähintään eettisessä vastuussa. Jos he eivät huolehdi siitä, että miehet, olivat ne talon omaa väkeä tai alihankkijan miehiä, siivoavat jälkensä, niin heidän maineensa siitä menee.
        http://www.tekniikkatalous.fi/displayCommentList.do?threadId=19541

• Sähköputkimies2

Jos meinaa jatkossakin saada keikkaa, on miehen siivottava jälkensä.

• "työmies" vielä, missä olet töissä, niin tiedämme varoa sitä firmaa.

• Patja

Onko Petja tytön vai pojan nimi ? heh heh heh

• Jyrki Maalainen

Petja on ortodoksinimi ja tarkoittaa kalliota.

• Janne P.
        Jyrki Maalainen kirjoitti:

Petja on ortodoksinimi ja tarkoittaa kalliota.

Vastuutonta on toimia remonttialalla jos ei osaa kunnioittaa toisen yksityisyyttä.

Pressun alle ei olisi saanut tunkea mitään. Kaveri oli kerran töissä Rusthollilla ja kun tuli riitaa myyntitilanteessa niin kävi seuraavana viikonloppuna baarireissun jälkeen kusemassa asiakkaan postiluukusta sisään ja heitti lapun perään että pitäkää kusiset rahanne. Että joo, ei välttämättä toisen kunnioittamista mutta myyjillä on rankka työ ja sitä tyrkyttämistä pitää arvostaa. :)

Ite pääsin muuten kerran vetämään muuten kerran yhtä kivannäköistä naisasiakasta keittiönpöydällä onnistuneen kaupan jälkeen! Sen jälkeen oli onnistunut olo! :)

• Toinen tosikko

Minä riitauttaisin laskun

• PetjaJäppinen

URH-rakennuksen sormi perseessä juhlavuosi

URH-rakennus jatkaa tutulla URH-linjalla.
      Sisään muutosta on kuusi viikkoa, niin nyt ollaan sitten ilman vettä aamuun asti.

Mitä tästä opin.

Niin kauan kuin URH-rakennuksen pas...saajat ovat tontilla, pitää varastoida kotiin myös puhdasta vettä.
      Luultavasti pitää varata myös varamuonaa ja ammuksia.

• entinen tekijä

Tarinoista päätellen kyseinen tapahtuma on sattunut vesalassa kaupungin kuppaisessa vuokrakämpässä. Osta oma kämppä. Vuokrakämpän rakentaminen/remppaaminen on vähän eriluokkaista kuin omistuskämpän fiksailu.

Turha haukkua virolaisia, todennäköisesti asialla on ollu finskapojkarna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe