Eilisestä 4D-stä tuli mieleen, että onko Suomessa syntynyt siiamilaisia kaksosia?
siiamilaiset kaksoset
9
11827
Vastaukset
- Miina
ja olen melkein kuusikymppinen. Siis ei ainakaan sinä aikana, kun minä olen ollut siinä iässä, että olen seurannut uutisia.
- ...mutta....
Ei niitä uutisoida. Ainakin sellaisia pareja, jotka ovat menehtyneet jo pienenä. Kuinkahan paljon sitten havaitaan jo alkuvaiheessa, ja vanhemmat päätyvät keskeytykseen.
- ............
Yläasteella joskus ennen minua oli pojat jotka olivat siiamilaisia. Olivat siis todellakin olleet kiinni pieneltä alueelta, joka hoitui pienellä leikkauksella.
- Poliisi
että se kirjoitetaan YHDELLÄ IILLÄ, siis siamilaiset kaksoset.
- -nainen-
Suomessa syntyy siamilaisia kaksosia keskimäärin yksi tai kaksi vuosikymmenessä. Heidän hoitonsa on keskitetty hyks:n Lasten ja nuorten sairaalaan. Erottamisleikkauksia on 25:n viime vuoden aikana tehty puolenkymmentä. Kaksi paria ja yhden parin toinen puolisko on elossa.
- Minä vaan
Minulla alkoi yhdessä raskaudessa vuoto heti plussauksesta seuraavana päivänä. Keskenmenoa pelkäsin, mutta vuoto loppui aina, kunnes alkoi uudestaan. Ultrien mukaan kohdussa oli yksi elävä sikiö, kunnes viikolla 12 4 todettiin että siellä onkin kaksoset, siamilaiset. Vauvat olivat niin pahasti kiinni toisissaan ettei heille annettu mitään mahdollisuuksia. Menehtyisivät joko raskausaikana tai heti synnyttyään. Eli minulla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin keskeyttää raskaus...:( Ruumiinavauksessa todettiin että heillä oli yhteinen verenkieto, peräsuolta ei ollut ollenkaan, maksa puuttui toiselta ym, ym... Tyttöjä olivat. Oys:in lääkäreiden mukaan nämä olivat ensimäist siamilaiset 15vuoteen pohjoissuomen alueella. "Harvinaisempi kuin lottovoitto", näillä sanoilla sanottiin. Mielumin olisin ottanut sen lottovoiton jos olisin saanut valita. Tästä on aikaa 9vuotta, 1viikko ja 2
päivää.- Ammi
Hei!
Ilmeisesti raskauden keskeytys otti koville. Toivon ,että olet jo saanut tai saat tulevaisuudessa lapsia! Iloista kevään jatkoa Sinulle. - samanlainen
tilanne oli pian 10 v sitten. Ultrassa vko 16 näkyi yksi sikiö jolla oli jokin "jatke" vatsanpuolella kiinni. Lähetettiin pikaisesti lapsivesipunktioon, ajan sain 2 pv myöhemmäksi keskussairaalaan.
Siellä ultrassa todettiin että pääsikiö oli jo menehtynyt ja "synnytyksen" jälkeen selvisi että olin odottanut siamilaisia. Luonto hoiti itse asian.
Nyt olen 4 lapsen äiti, joukossa myös tuplatytöt :).
- .....
mun kaverin serkut on syntyny siamlaisina, mutta ne erotettiin melko pian syntymän jälkeen. olivat kiinni vatsastaan ja erotus oli aika helppo, kyseisellä parilla on nyt ikää 25v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167200- 1992597
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082170En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761598Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911119- 431005
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46999- 99951
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6753- 45749