Muutin juuri omaan kämppääni opiskelun takia, enkä tiedä yhtään miten minun pitäisi hoitaa kukkiani.
Minulla on jukkapalmu, joku pieni kaktus ja vielä joku roikkuva sydänlehtinen, jossa lehdissä tummanvihreän lisäksi hieman vaaleita alueita.
Mitenhän tällaisia viherkasveja tulisi hoitaa, jotta ne pärjäisivät mahdollisimman hyvin? Vähäisetkin neuvot toivottuja.
Jukkapalmu ja muut
2
341
Vastaukset
- verkkofan
Yokkapalmu ja kaktus eivät ota itseensä, vaikka kastelu unohtuisi pidemmäksin aikaa, jos se kolmaskin kasvi on saman tyyppinen - ei siis ohutlehtinen, vaan kaktustyyppinen, niin silloin se olisi samanlainen.
Useimmat kasvit kestävät paremmin kuivuutta kuin liikaa vettä. Älä missään nimessä anna kasvien uida jäljelle jääneessä kasteluvedessä, jos ne ovat ulkoruukuissa.
Jos joudut pitämään huolen kasveista pidemmän aikaa, suosittelen vierailua kirjastossa. Lainaa ruukkukasvikirja ja tutki, mitä sinulla on, ja miten niitä pitää hoitaa. - Yuccis, hortologi h.c.
J. Palmu ei tiettävästi viihdy pidemmän päälle Vuoristossa, mutta tällä hetkellä Jylhät kasvuolot kuulemma toistaiseksi kelpaavat. Sikarinsavusta J. Palmu tykkää kovasti! Kasteluun sopii vaikkapa viski; muutkin etanolipitoiset aineet käynevät. Ennen kaikkea J. Palmu vaatii kastelua runsaasti! Silloin tällöin J. Palmu on vietävä tuulettumaan; tähän tarkoitukseen sopii autokyyti (isolla saksalaisella autolla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892618Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031658- 1161590
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641212Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻75995- 56969
- 45857
- 63849
- 61835