Kummallista

Onkohan muilla vastaavanlaista hämiskammoa kun mulla... Inhoan ja kammoan kaiken maailman kotimaisia hämähäkkejä, no ne ihan pienet ei oo niin kauheita, mut voisin kuvitella jopa ottavani käteen ihanan karvaisen ison hämiksen. Eläinkaupassa niitä aina ihailen, ei ollenkaan niin kauheita kun kotimaan örkit. =)

10

784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissimirri

      Minulla sama vaiva! Kaikki muut hyönteiset on ok (itellä rukoilijasirkkoja ja eks. perhosia) mutta hämähäkkikammo on ja paha..Ja sama juttu myös se että isot tarantulat yms. eivät kammoksuta niin paljon kuin nämä suomen lukit. iikhh..

      • joo-o

        kyllä näkee että käsitykset on ihan silkkaa mielikuvitusta. Jos kotimaiset lukit on kamalia, mutta voitte KUVITELLA ottavanne tarantulan käteen, niin oisko hieman tiedon puutteesta kyse.

        Kunnollista isoa karvaista tarantulaa tuskin edes kuvittelisitte ottavanne käsiinne, jos olisitte hetkeäkin enempää seuranneet niitten eloa. Iso karvainen tarantula näetten on paitsi söpö niin oikeasti nopea liikkeinen, myrkyllinen ja vaarallinen.
        Luulen että pelästyisitte virtsat housuihinne nähdessänne miten joku iso hämy hyökkää, vaikkakin vain ruokansa kimppuun, puhumattakaan että joutuisitte laittamaan vettä, siistimään terraa. Tuskin selviäisitte tehtävästä sen paremmin kuin hämyn pitelystä.
        Yrityksen jälkeen varmaan kotimaiset lukitkin menettelisi, kunhan ette vaan joutuisi minkään isomman kanssa tekemisiin.
        Ja tarantulien kannalta toivon,ettette joudu.


      • kissimirri
        joo-o kirjoitti:

        kyllä näkee että käsitykset on ihan silkkaa mielikuvitusta. Jos kotimaiset lukit on kamalia, mutta voitte KUVITELLA ottavanne tarantulan käteen, niin oisko hieman tiedon puutteesta kyse.

        Kunnollista isoa karvaista tarantulaa tuskin edes kuvittelisitte ottavanne käsiinne, jos olisitte hetkeäkin enempää seuranneet niitten eloa. Iso karvainen tarantula näetten on paitsi söpö niin oikeasti nopea liikkeinen, myrkyllinen ja vaarallinen.
        Luulen että pelästyisitte virtsat housuihinne nähdessänne miten joku iso hämy hyökkää, vaikkakin vain ruokansa kimppuun, puhumattakaan että joutuisitte laittamaan vettä, siistimään terraa. Tuskin selviäisitte tehtävästä sen paremmin kuin hämyn pitelystä.
        Yrityksen jälkeen varmaan kotimaiset lukitkin menettelisi, kunhan ette vaan joutuisi minkään isomman kanssa tekemisiin.
        Ja tarantulien kannalta toivon,ettette joudu.

        kyllä tiedän minkälainen tarantula on, siinäpä se justiinsa onkin että ne eivät Kammoksuta minua niinkuin pienemmät hämyt (lukit ja varsinkin ne isotakamuksiset seitissä liitelevät.. iik..) Näen päivittäin kuinka rukoilijasirkkani saalistavat ja laittavat hyökkäysasennon, ehkä en sen takia noita tarantuloitakaan sillain 'pelkää'..
        Mutta eikös se ollut niin että hämyfobia on fobioista yleisin?


      • joo-o
        kissimirri kirjoitti:

        kyllä tiedän minkälainen tarantula on, siinäpä se justiinsa onkin että ne eivät Kammoksuta minua niinkuin pienemmät hämyt (lukit ja varsinkin ne isotakamuksiset seitissä liitelevät.. iik..) Näen päivittäin kuinka rukoilijasirkkani saalistavat ja laittavat hyökkäysasennon, ehkä en sen takia noita tarantuloitakaan sillain 'pelkää'..
        Mutta eikös se ollut niin että hämyfobia on fobioista yleisin?

        sanotaan, että keskiverto-ihminen pelkää hämähäkkejä enemmän kuin kuolemaa.

        En siis ole keskivertoihminen, mikä sinänsä ihan positiivinen juttu.


      • kissimirri
        joo-o kirjoitti:

        sanotaan, että keskiverto-ihminen pelkää hämähäkkejä enemmän kuin kuolemaa.

        En siis ole keskivertoihminen, mikä sinänsä ihan positiivinen juttu.

        sanotaan juu.. mutta Missä sanotaan..? Keskiarvo on vain keskiarvo.. muista että se kulkee juuresta latvaan..


      • elämä on
        kissimirri kirjoitti:

        sanotaan juu.. mutta Missä sanotaan..? Keskiarvo on vain keskiarvo.. muista että se kulkee juuresta latvaan..

        Lukki ja hämähäkki on periaatteessa eri asia... Suomen pienet hämähäkit eivät tuskin saisi hampaita teidän nahkanne läpi, eikä myöskään hampaitaan niin leveälle että se voisi purra teitä. Tarantella sentään.. 1,5 cm hampaat tekee kaksi reikää luuhun asti, ja vieläpä ilman myrkkyä. Mutta en usko että saisitte käsiinne aidosti voimakasmyrkkyistä hämähäkkiä.


      • aamor88
        elämä on kirjoitti:

        Lukki ja hämähäkki on periaatteessa eri asia... Suomen pienet hämähäkit eivät tuskin saisi hampaita teidän nahkanne läpi, eikä myöskään hampaitaan niin leveälle että se voisi purra teitä. Tarantella sentään.. 1,5 cm hampaat tekee kaksi reikää luuhun asti, ja vieläpä ilman myrkkyä. Mutta en usko että saisitte käsiinne aidosti voimakasmyrkkyistä hämähäkkiä.

        Kaikki hämähäkit ovat mielestäni tosi inhottavia otuksia. Lukit, tarantellat ymm.ymm... ja suomen isokoipiset ja ne paksuimmat hämähäkit myös.
        Ihan pikkuset hämyrit ovat "jotenkin"ok!
        Mutta mulla on aikas paha hämähäkki fobia.
        Enkä kylläkään tykkää juuri muistakaan ötököistä, mutta ne menee jotenkuten.

        En voisi ikänä kuvitella ottavani kotio lemmikiksi hämähäkkejä oikein puistattaan pelkkä ajatuskin.
        En voisi nukkua rauhassa ollenkaan, ajattelisin että ne hiipisivät sieltä terraariosta pitkillä koivillaan minun sänkyyni yöllä. Kääkk yöäkk!!


      • hämis
        aamor88 kirjoitti:

        Kaikki hämähäkit ovat mielestäni tosi inhottavia otuksia. Lukit, tarantellat ymm.ymm... ja suomen isokoipiset ja ne paksuimmat hämähäkit myös.
        Ihan pikkuset hämyrit ovat "jotenkin"ok!
        Mutta mulla on aikas paha hämähäkki fobia.
        Enkä kylläkään tykkää juuri muistakaan ötököistä, mutta ne menee jotenkuten.

        En voisi ikänä kuvitella ottavani kotio lemmikiksi hämähäkkejä oikein puistattaan pelkkä ajatuskin.
        En voisi nukkua rauhassa ollenkaan, ajattelisin että ne hiipisivät sieltä terraariosta pitkillä koivillaan minun sänkyyni yöllä. Kääkk yöäkk!!

        ON KUOLLUT HÄMIS!!! liiiiskattu......


      • TURISET
        hämis kirjoitti:

        ON KUOLLUT HÄMIS!!! liiiiskattu......

        liiskataan kaikki hämikset


      • aamor88
        TURISET kirjoitti:

        liiskataan kaikki hämikset

        No ei mulla nyt ihan älyttömän paha fobia ole ettenkö minäkin muutaman hämiksen pysty liiskaamaan, mutta kuitenkin fobia mikä fobia se on pienikin. Riippuu siitä kuinka kukin sen luokittelee asteikoilla 1-5 niin fobia olisi silloin 4 jotenkin tähän malliin se menisi.

        Joku aattelelee ettei tolla mitään fobiaa ole jos hämiksiä liiskata pystyy, mutta näin kumminkin asiat on.

        Fobiaa esiintyy niin erilaisesti, eri muodoissa ja lievempänä ja sit taas tosi pahana.

        Jos jollakin on hämisfobiaa, kertokaa siitä omia kokemuksianne ja jaetaan ne. Hämikset!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe