Lestadiolaiset ovat omahyväistä porukkaa.Eivät he ole minuakaan tällä kovalla elämäntiellä auttaneet. Muiden uskontokuntien edustajat ovat kyllä minua auttaneet. Lestadiolaiset eivät ole edes suviseuroihin ottaneet!
Lestadiolaiset ovat sisäänpäin kääntyneitä
11
1365
Vastaukset
- sinne
saa tulla. Tervetuloa!
(Ei meitä muitakaan kukaan sinne "ota". Me mennään vaan.) - aloittaa uusi
Sillä kohta on taas väki pöydän ääressä.
Kaikki ovat sydämellisesti tervetulleita suviseuroihin, sinäkin.
Katsokaa kuitenkin ed. ketju Se PARJAUS - dfsdfsdffdgfds
meni vähän liian pitkälle :D. ootko ees kysyny apua vl iltä? en usko, et kukaan vl kieltäytyisi auttamasta. ei ainakaan oikea vl. ja suviseuroista aina puhutaan että sinne on kaikki tervetulleita!!!! en oo IKINÄ kuullu kenenkään kieltävän sinne tuloa!!!! paitsi jos siellä rellestää ja käyttäytyy asiattomasti.
- Kokemusta on
Olen yrittänyt nostaa ja auttaa alkoholiongelman kanssa kamppaileviakin ihmisiä.Varmaan turhaan.
Jos ihminen ei itse tunnusta ongelmaa, auttaminen on turhaa.Varmaankin itse tiedät sen.Olen myös suostutellut erästä läheistäni menemään AA-ryhmään.Turhaan.Älä tuomitse meitä kun et kerran tunne.
Terv.Vanhoillislestadiolainen.Kaikkea hyvää elämääsi!- auttaja minäkin
Olen nähnyt auttajana sen elämässä ihmeen, kun ihminen raitistuu ja pääsee vuosien alkoholismista, mutta se on tapahtunut siten, että alkoholisti on tullut uskoon.
Auttaminen ei siis koskaan ole turhaa. Kyllä vieroitus piti ensin tehdä sairaanhoidon avulla, mutta pysyvä raittius tuli näille ihmisille sitten, kun he tulivat uskoon eivätkä he enää sen jälkeen sortuneet. Elämässä tapahtuu ihmeitä.
Muistakaa, että vaikka sortumisia tulee, auttamine ei ole ikinä turhaa. Silloin tällöin joku selviää. Koskaan ei tiedä, kuka se selviäjä siitä joukosta on. Siksi ihan jokaista on autettava. - Lennon
auttaja minäkin kirjoitti:
Olen nähnyt auttajana sen elämässä ihmeen, kun ihminen raitistuu ja pääsee vuosien alkoholismista, mutta se on tapahtunut siten, että alkoholisti on tullut uskoon.
Auttaminen ei siis koskaan ole turhaa. Kyllä vieroitus piti ensin tehdä sairaanhoidon avulla, mutta pysyvä raittius tuli näille ihmisille sitten, kun he tulivat uskoon eivätkä he enää sen jälkeen sortuneet. Elämässä tapahtuu ihmeitä.
Muistakaa, että vaikka sortumisia tulee, auttamine ei ole ikinä turhaa. Silloin tällöin joku selviää. Koskaan ei tiedä, kuka se selviäjä siitä joukosta on. Siksi ihan jokaista on autettava.minkä vuoksi raitistuminen edellyttää uskoon tuloa? itse raitistuin reilu neljä vutta sitten hurahtamatta mihinkään. AA:ssa kävin kerran, loistohomma, mutta liian uskontopainotteinen. 12 askelta ei ohjaa kristinuskoon vaan uskomista johonkin korkeampaan voimaan, olkoon se mikä hyvänsä. Oma raitistumiseni kylläkin aikaansai melkoisen mylläkän päänupissa. Mietin elämän perusjutut uusiksi ja nykyään on rauhallinen ja tasapainoinen olo.
- päivi
Lennon kirjoitti:
minkä vuoksi raitistuminen edellyttää uskoon tuloa? itse raitistuin reilu neljä vutta sitten hurahtamatta mihinkään. AA:ssa kävin kerran, loistohomma, mutta liian uskontopainotteinen. 12 askelta ei ohjaa kristinuskoon vaan uskomista johonkin korkeampaan voimaan, olkoon se mikä hyvänsä. Oma raitistumiseni kylläkin aikaansai melkoisen mylläkän päänupissa. Mietin elämän perusjutut uusiksi ja nykyään on rauhallinen ja tasapainoinen olo.
sinä oikeasti halusit eroon aineesta ja pääsit. Arvostan suuresti päättäväisyyttäsi ja halua tervehtyä. Voi kun monet monituiset uskoisivat sinua ja luottaisivat itseensä.
- Ei aina uskoa vaadi
Lennon kirjoitti:
minkä vuoksi raitistuminen edellyttää uskoon tuloa? itse raitistuin reilu neljä vutta sitten hurahtamatta mihinkään. AA:ssa kävin kerran, loistohomma, mutta liian uskontopainotteinen. 12 askelta ei ohjaa kristinuskoon vaan uskomista johonkin korkeampaan voimaan, olkoon se mikä hyvänsä. Oma raitistumiseni kylläkin aikaansai melkoisen mylläkän päänupissa. Mietin elämän perusjutut uusiksi ja nykyään on rauhallinen ja tasapainoinen olo.
Kyllä tiedän tapauksia, joissa on raitistuttu tulematta uskoon. Tiedän myös niitäkin tapauksia, joissa on raitistuttu uskoon tulon kautta. Tärkeintä on se, että raitistuu ja saa taas otteen elmästään ja hallitsee sitä.
Olet hyvä esikuva kaikille niille, jotka pyrkivät eroon alkoholismista.
- mies maalta
Suviseuroihin pääsee kuka haluaa,ei siellä ole portilla kukaan käännyttämässä pois.Minä ainakin olen käynyt monta kertaa aivan vapaasti.
- ....ja aa-kerhossa ollaankin
Mitenkä niin eivät ottaneet? Olitko jo silloin aa-kerhossa ,josta mainitset?Sii tarkoitan tapahtuiko tämä silloin kun yritit mennä humalassa sinne tokkaroimaan.NO sehän ei sovi järjestyksen puolesta lainkaan ,kuvittele ,jos siellä olisi päihtyneitä enemmälti.Mutta muutenhan kaikki ovat tervetulleita, minkä varmaan tiesitkin
- De imitatio Christi
Lestadiolaisten missio ei varmaan ole kalastella katuojista heitä huonompia ihmisiä. En ole tainnut ikinä nähdä lestadiolaispartiota etsimässä alkoholisteja ja muita huono-osaisia ja tarjoamassa heille yösijaa (ja kuljetusta sinne). Ainakin Helsingissä on tarjolla muita liikkeitä, joille näinkin langennut ihminen kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849