Pohjois-Karjala on

Suomen persereikä

niin se on tämä. Tiällei oo kellee mittää mahollisusuuksii

30

2964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kajahtaa

      Tiällähän on mahollisuuksia vaikka kuinka. Mahollisuudethan on omassa piässä. Näin se vaan on. Tiällä P-K:ssa ne on myös helppo toteuttaa tukien avulla. Eihän vaivuta synkkyyteen.

    • näin asiat

      Ei soo kulukaa tääläkään päin sen kummempaa, entiset trossaamiset pitäjien paremmuuresta on eilistä.
      Täälei oo ku lakiaa silimänkantamattomihin, kuppaaset kirkonkylät, pari hassua isua paikkaa jota voi kuttua kaupungiksi.
      Olokaa tyytyväisiä, teillon sentäs järviä ja tosi komeeta vaaroja. Oon käyny kattomas ja taaskin tuun kesän aikahan. Käykää täälä vaihteheksi vaikka lakiaa kattelemas, näjettä yhyrestä paikasta vaikka 20 kilometrin päähä.

      • pateKK

        Ei oo tullu vähään aikaan käytyy, nuorempana myö kyllä käytiin provinssissa muutamana kesänä. Hauskaa oli!


    • Hilippa Rilippa

      No jos tämä on persreikä niin sinun pitää muuttaa
      sinne muuanne mistä löytyy tätä "persreiän tuotetta".Parempi reikä kuin sen tuote!

      • Pohjois-karjalainen

        Mitäpä halluut tietee kyrpänuama ? Joensuu, eno, lieksa, ilomantsi nämä on hyvin tiijossa kun näillä seutuvin asustan.


      • Hilippa Rilippa
        Pohjois-karjalainen kirjoitti:

        Mitäpä halluut tietee kyrpänuama ? Joensuu, eno, lieksa, ilomantsi nämä on hyvin tiijossa kun näillä seutuvin asustan.

        Etpä ou taina kovin kummasesti murretta oppii,kun
        on hakemala haittuu.Nuamasta puheenollen
        taitaa ollahi aika hyvä ja ilone nuama!
        Semmoselahan sitä suapi naisii kuatoo eikä keljuta
        ja tarvii olla immeisii nimittelemässä.
        Kerro eukolles terveisii ja sano"kiitos viimesestä"
        oli ihan hyvät piirakat kun ol kunnon voitelija!
        Vuan elä ruppee itkemää!Se laiffii,sano Nykäse Masa.


      • tyujghkjghk
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        Etpä ou taina kovin kummasesti murretta oppii,kun
        on hakemala haittuu.Nuamasta puheenollen
        taitaa ollahi aika hyvä ja ilone nuama!
        Semmoselahan sitä suapi naisii kuatoo eikä keljuta
        ja tarvii olla immeisii nimittelemässä.
        Kerro eukolles terveisii ja sano"kiitos viimesestä"
        oli ihan hyvät piirakat kun ol kunnon voitelija!
        Vuan elä ruppee itkemää!Se laiffii,sano Nykäse Masa.

        mulloo eukkoo. Kiertelen panemassa muihen ämmii paksuks. Kuhan ei liene sinunnii jäläkikasvu minun housusta peräsin? Mistee sitä tiettää akkoin ei voi luottoo.


      • Hilippa Rilippa
        tyujghkjghk kirjoitti:

        mulloo eukkoo. Kiertelen panemassa muihen ämmii paksuks. Kuhan ei liene sinunnii jäläkikasvu minun housusta peräsin? Mistee sitä tiettää akkoin ei voi luottoo.

        No tulihan se sieltä!Syy selevis minkätähe out
        niin kiukkune!Kyllähä se keljuttaa ku joutuu
        kästöitä tekemää eikä sua minniilaisii naisii!
        Vielä vähemmä ku immeisii tuntemata,niitä rupevaa
        nimittelemmää.Eihä ne tämänpuole naiset semmosii
        kansa ruppee minniilaisii kontaktiloihin.
        Ne ku tykkeväät enempi tämmösistä ilosista veikkoloista.Minusta ku tuntuu,jotta sinä et ou
        vielä piässy etes poikuuvesta.Ja suatttaapi olla,
        jotta minä oun tehny enempi sitä hommoo ku
        siula on lusikka käynä suussa.Toivotaa että
        lopetat kiukkuilu,niin jospa se onni potkasoo!
        Toiseksee ei kannata tämänpuolen miehii kansa
        ruveta turpakäräjii pitämää!Myö ku ollaa vähä
        kovemmat koulut käyty vuan eipä valitella!
        Ei ou totuttu syötettyy vellii syömää vua on
        pitänä ruatoo niin,että toise seuvun poijilta
        itku piäsis!Tiälä ku on kuule miehii eikä mittää
        marjanpoimijoita!No morjesta vuan pittää lähtee
        naisen kansa saunaan!Sinun se pittää varmaan
        kylypee yksinää!No mie nautin siunni eistä!
        Elämää jä erotiikkoo laulo Junnu!


      • tyujghkjghk
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        No tulihan se sieltä!Syy selevis minkätähe out
        niin kiukkune!Kyllähä se keljuttaa ku joutuu
        kästöitä tekemää eikä sua minniilaisii naisii!
        Vielä vähemmä ku immeisii tuntemata,niitä rupevaa
        nimittelemmää.Eihä ne tämänpuole naiset semmosii
        kansa ruppee minniilaisii kontaktiloihin.
        Ne ku tykkeväät enempi tämmösistä ilosista veikkoloista.Minusta ku tuntuu,jotta sinä et ou
        vielä piässy etes poikuuvesta.Ja suatttaapi olla,
        jotta minä oun tehny enempi sitä hommoo ku
        siula on lusikka käynä suussa.Toivotaa että
        lopetat kiukkuilu,niin jospa se onni potkasoo!
        Toiseksee ei kannata tämänpuolen miehii kansa
        ruveta turpakäräjii pitämää!Myö ku ollaa vähä
        kovemmat koulut käyty vuan eipä valitella!
        Ei ou totuttu syötettyy vellii syömää vua on
        pitänä ruatoo niin,että toise seuvun poijilta
        itku piäsis!Tiälä ku on kuule miehii eikä mittää
        marjanpoimijoita!No morjesta vuan pittää lähtee
        naisen kansa saunaan!Sinun se pittää varmaan
        kylypee yksinää!No mie nautin siunni eistä!
        Elämää jä erotiikkoo laulo Junnu!

        En oo joutunu onneks kun kaks penskoo tunnustammaan. Kysyppäs siltä eukoltas onko se ihan varma jotta ne teijän pennut on sinun? Ja käy varmmuuven vuoks vielä tutkituttamassa tuhkamunas jotta ei jiä eppäilystä. Ja mitä turpakäräjiin tulloo niin en jiä toiseks.
        Eno on suomen chicago


      • Hilippa Rilippa
        tyujghkjghk kirjoitti:

        En oo joutunu onneks kun kaks penskoo tunnustammaan. Kysyppäs siltä eukoltas onko se ihan varma jotta ne teijän pennut on sinun? Ja käy varmmuuven vuoks vielä tutkituttamassa tuhkamunas jotta ei jiä eppäilystä. Ja mitä turpakäräjiin tulloo niin en jiä toiseks.
        Eno on suomen chicago

        Kovillepa ottaa kaverilla!Minäpä kun en yksityisasijoistani julikisesti huutele!
        Vai kaks out joutuna tunnustamaa!Et taija elee
        näihe lasten kansa!Maksatko ite ruokot vai sossuko
        maksaa!Jos et ite maksa nii häpee!Ei ou vara paljo
        ennee suuta soitela jos et ite maksa!
        Minä en kehtoo aikooni tuhlata itkijöihen kansa!
        Minä kuule ne Sikakot tiijän ihan tarkkaan!
        Raukat lehtien palstola "koreiloo".
        Eiku linnaa ja pakkohoitoo pipit pistetää.
        Vuan kokeile pärjätä eläkä ota ihan nii vakavasti!
        Huumorii peliin!


      • Hiski Kutiainen
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        Etpä ou taina kovin kummasesti murretta oppii,kun
        on hakemala haittuu.Nuamasta puheenollen
        taitaa ollahi aika hyvä ja ilone nuama!
        Semmoselahan sitä suapi naisii kuatoo eikä keljuta
        ja tarvii olla immeisii nimittelemässä.
        Kerro eukolles terveisii ja sano"kiitos viimesestä"
        oli ihan hyvät piirakat kun ol kunnon voitelija!
        Vuan elä ruppee itkemää!Se laiffii,sano Nykäse Masa.

        Pääsen eläkkeelle viimeistään v.2009. 40v työuran tehneenä. Olen ajatellu myydä tään pääkaupunkiseudun asuntoni ja muuttaa sinne missä olen syntynykin - tai ainakin lähelle sinne. Mutta,mutta. Eukko on otettu etelästä ja tytär asuu miehineen tuossa muutaman sadanmetrin päässä, niin ne painaa jarruu! Jos en tyysti muuta sinne, niin mökin ostan ainakin sieltä ja vietän kesäni siellä ja palaan tänne talveksi, kuin muuttolintu etelään!
        Minun täytyy kyllä sanoo, että itse minä en ole
        oikein tottunu vieläkään näihin pääkaupunkiseudun ihmisiin. Onhan täällä ihan mukaviakin ihmisiä. Usein ne mukavat ovat sieltä mailta tänne työnperässä muuttaneita, mutta sitten tää muu porukka on melkoista "rupusakkia"! Varkaita, rosvoja, narkkareita, jne. joutavista maahanmuuttajista puhumattakaan! Nämä haluaisin
        pois silmistäni - ainakin kesäksi - ellei kokonaan!


      • mehmehmehmehe
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        Kovillepa ottaa kaverilla!Minäpä kun en yksityisasijoistani julikisesti huutele!
        Vai kaks out joutuna tunnustamaa!Et taija elee
        näihe lasten kansa!Maksatko ite ruokot vai sossuko
        maksaa!Jos et ite maksa nii häpee!Ei ou vara paljo
        ennee suuta soitela jos et ite maksa!
        Minä en kehtoo aikooni tuhlata itkijöihen kansa!
        Minä kuule ne Sikakot tiijän ihan tarkkaan!
        Raukat lehtien palstola "koreiloo".
        Eiku linnaa ja pakkohoitoo pipit pistetää.
        Vuan kokeile pärjätä eläkä ota ihan nii vakavasti!
        Huumorii peliin!

        eipä voi muuta sanoa. Kyllä te pohjois-karjalaiset ootte toisillenne kateellista sakkia


      • tyujghkjghk
        mehmehmehmehe kirjoitti:

        eipä voi muuta sanoa. Kyllä te pohjois-karjalaiset ootte toisillenne kateellista sakkia

        Pikkusen härnee niin heti hyppii silmille. Ei oo mitää huumorin tajua tuhkamunalla


      • Hilippa Rilippa
        tyujghkjghk kirjoitti:

        Pikkusen härnee niin heti hyppii silmille. Ei oo mitää huumorin tajua tuhkamunalla

        Elä ota nii raskaasti!Syytöhän minä oun jos sinä
        et naisii sua tai ne lähtöö toiste mieste matkaa!
        Naiset ku tykkevää ilosista veikoista jotka ei ou
        ihteesä keljuutuna!Siula ei tainakaa sitä jäläkikasvuu olla vuan tais olla ruilahtana sinne
        housuu!Ei sitä pie toisii olla "tuhkamunas"nimittelemässä jos ei itelä homma peloo!
        Se pisti tänähi uamuna toisii nimittelemää ku
        jäit tuas ilma!Kyllähä se keljuttaa!Elä välitä
        miula oli lystii sinunnii eistä ja on niin
        lupsakka viilis!Minu vehkeilä vuan tuntuu töitä
        olevan!Niilä poijila on jolla homma pelovaa!
        Ne jiäp ilman joila ei pelloo!
        Pitää välilä huilata kun oli tuas railakat mänöt!
        Morjesta vuan!Kyllä mie sinnuu jotennii ymmärän!
        Voijaahan sitä huastela immeisissii!


      • olet outo
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        Elä ota nii raskaasti!Syytöhän minä oun jos sinä
        et naisii sua tai ne lähtöö toiste mieste matkaa!
        Naiset ku tykkevää ilosista veikoista jotka ei ou
        ihteesä keljuutuna!Siula ei tainakaa sitä jäläkikasvuu olla vuan tais olla ruilahtana sinne
        housuu!Ei sitä pie toisii olla "tuhkamunas"nimittelemässä jos ei itelä homma peloo!
        Se pisti tänähi uamuna toisii nimittelemää ku
        jäit tuas ilma!Kyllähä se keljuttaa!Elä välitä
        miula oli lystii sinunnii eistä ja on niin
        lupsakka viilis!Minu vehkeilä vuan tuntuu töitä
        olevan!Niilä poijila on jolla homma pelovaa!
        Ne jiäp ilman joila ei pelloo!
        Pitää välilä huilata kun oli tuas railakat mänöt!
        Morjesta vuan!Kyllä mie sinnuu jotennii ymmärän!
        Voijaahan sitä huastela immeisissii!

        Jäiköhän siulta aamu lääkkeet ottamatta. Kannattas hoitaa mielenterveys kuntoon, ennen kuin toisii lähtöö arvostelemaan. Kannattaa käydä mielenterveys sivuilla, ei nuo kommentit ennää tälle palstalle sovi. Ettet vain itse olisi katkeroitunut elämälle, ainakin nuo sinun kommentit siltä kuulostaa.Toivotaan Asiallisempia viestejä, kiitos.


      • Hilippa Rilippa
        olet outo kirjoitti:

        Jäiköhän siulta aamu lääkkeet ottamatta. Kannattas hoitaa mielenterveys kuntoon, ennen kuin toisii lähtöö arvostelemaan. Kannattaa käydä mielenterveys sivuilla, ei nuo kommentit ennää tälle palstalle sovi. Ettet vain itse olisi katkeroitunut elämälle, ainakin nuo sinun kommentit siltä kuulostaa.Toivotaan Asiallisempia viestejä, kiitos.

        Eipähä ou tarvina liäkkeitä popsia ku korkeen
        kolestroolin takii!Minä en ou immeisii ruvena
        nimittelemään ,niin ku jotkut teköö!Siinnäi suhteessa kannattaa kahtoo ensin peiliin!Miula on
        kuule kaverija kun en nimittele ketää!
        Valittajile minä joskus kommentoin jos ei oo mittää
        perusteita!Tottaha jokainen suapi olla ommoo mieltä!
        Mie toivon sinulehi iha hyvee jatkoo!
        Lyyvään kättä piäle ja huastellaan mukavii!
        Jos joku pännii ni selvitellään porukassa!
        Ei se kellää aina heleppoo ou vuan eiköö myö
        pärjätä!Hyvvee kevättä sulle toivoo Hilippa Rilippa!Ollaan kaverija jos soppii!


      • muuttaiskohan
        Pohjois-karjalainen kirjoitti:

        Mitäpä halluut tietee kyrpänuama ? Joensuu, eno, lieksa, ilomantsi nämä on hyvin tiijossa kun näillä seutuvin asustan.

        Minun nuamasta puuttuu kyllä tuo -mikä sen nyt olikaan, mutta kun

        kirjoitit "Mitäpä halluut tietee kyrpänuama ? Joensuu, eno, lieksa, ilomantsi nämä on hyvin tiijossa kun näillä seutuvin asustan."

        Miksi ilomantsilaiset eivät kirjoittele nettikeskusteluissa? En ole lukenut ainuttakaan ilomantsilaisen kirjoitusta. Onko siellä tietokoneita muilla kuin virastotyöntekijöillä?


      • ex-mantsilainen
        muuttaiskohan kirjoitti:

        Minun nuamasta puuttuu kyllä tuo -mikä sen nyt olikaan, mutta kun

        kirjoitit "Mitäpä halluut tietee kyrpänuama ? Joensuu, eno, lieksa, ilomantsi nämä on hyvin tiijossa kun näillä seutuvin asustan."

        Miksi ilomantsilaiset eivät kirjoittele nettikeskusteluissa? En ole lukenut ainuttakaan ilomantsilaisen kirjoitusta. Onko siellä tietokoneita muilla kuin virastotyöntekijöillä?

        Mie oon lähteny Ilomantsista kulkemaan tänne Pohjois-Suomeen päin semmoset seittemän vuotta sitten. Kainuuseen oon jäänyt ja varmaankin lähinnä tavallaan "kotoisan" ilmapiirin takia. Ei täällä ihmiset oo yhtä iloisia ja puheliaita kuin Pohjois-Karjalassa, mutta hyvin täälläkin toimeen tulee, kun jaksaa puoli vuotta tuttavuutta tehdä ens töikseen... :)

        Silti se ikävä kotiseudulle tahtoo olla toisinaan. Onneksi siellä on sentään hyvä syy lähteä käymään välillä, kun pitää käyttää lapsia mummolassaan. Ja onhan se hitto vieköön ihana päästä maaseudulle kaupungista! On taas eri hehkeetä palata kaupunkiin, kun käy muistamassa miten hiljasta kotipuolessa nykyäänkin on. :)

        Siitäkin huolimatta että Ilomantsi on tärkeä paikka lapsuuden kannalta, syystä tahi toisesta veri vetäis yhä pohjoisempaan... Seuraava etappi ois varmaan Rovaniemi, sekä oman että miehen työpaikkojenkin kannalta. Sitä pohjoisemmas ei kuulemma kannata lähteä. Kertovat siellä käyneet. :D

        Mutta näin täällä, jatkakoohan kinastelua. :)


      • lapsilomantsin
        ex-mantsilainen kirjoitti:

        Mie oon lähteny Ilomantsista kulkemaan tänne Pohjois-Suomeen päin semmoset seittemän vuotta sitten. Kainuuseen oon jäänyt ja varmaankin lähinnä tavallaan "kotoisan" ilmapiirin takia. Ei täällä ihmiset oo yhtä iloisia ja puheliaita kuin Pohjois-Karjalassa, mutta hyvin täälläkin toimeen tulee, kun jaksaa puoli vuotta tuttavuutta tehdä ens töikseen... :)

        Silti se ikävä kotiseudulle tahtoo olla toisinaan. Onneksi siellä on sentään hyvä syy lähteä käymään välillä, kun pitää käyttää lapsia mummolassaan. Ja onhan se hitto vieköön ihana päästä maaseudulle kaupungista! On taas eri hehkeetä palata kaupunkiin, kun käy muistamassa miten hiljasta kotipuolessa nykyäänkin on. :)

        Siitäkin huolimatta että Ilomantsi on tärkeä paikka lapsuuden kannalta, syystä tahi toisesta veri vetäis yhä pohjoisempaan... Seuraava etappi ois varmaan Rovaniemi, sekä oman että miehen työpaikkojenkin kannalta. Sitä pohjoisemmas ei kuulemma kannata lähteä. Kertovat siellä käyneet. :D

        Mutta näin täällä, jatkakoohan kinastelua. :)

        asut nykysin.
        Itellähi on mökki Ilomantsissa. Ostin sen läheltä lapsuuven leikkitantereita.

        Mekrijärven eräässä mutkassa oleva kotikylä on täysin autio talaviaikana, mutta keväällä siellä alakaa vilske kun "muuttolinnut" tulloo mökeilleen lommailemaan.

        Minä muutin aikonaan Kymenlaaksoon. Ihmiset tiällä ovat aivan erlaisii kun Ilomantsissa.
        Liekö se sisällisota muokanna immeiset Etelä- ja Länsi-Suomessa vai mikä lienöön.


      • teijjä viestit
        tyujghkjghk kirjoitti:

        En oo joutunu onneks kun kaks penskoo tunnustammaan. Kysyppäs siltä eukoltas onko se ihan varma jotta ne teijän pennut on sinun? Ja käy varmmuuven vuoks vielä tutkituttamassa tuhkamunas jotta ei jiä eppäilystä. Ja mitä turpakäräjiin tulloo niin en jiä toiseks.
        Eno on suomen chicago

        Minusta Karjalaiset myös pohjois oli ilosia ja hauskoja veikkoja. Ainakii ne joilla oli kontaktit kunnossa toiseen sukupuoleen:))
        Tämä joka äksyilöö, on ku perseesee ammuttu karhu(lie vaikka oksa tökännä sinne).
        Eihä muakunta kehity, jos on ies muutama tollasii jarruja mukana.
        Saunantaa vua pitäs taluttoo hyvän mielen jarrut:)


      • Kesäpaika
        Hiski Kutiainen kirjoitti:

        Pääsen eläkkeelle viimeistään v.2009. 40v työuran tehneenä. Olen ajatellu myydä tään pääkaupunkiseudun asuntoni ja muuttaa sinne missä olen syntynykin - tai ainakin lähelle sinne. Mutta,mutta. Eukko on otettu etelästä ja tytär asuu miehineen tuossa muutaman sadanmetrin päässä, niin ne painaa jarruu! Jos en tyysti muuta sinne, niin mökin ostan ainakin sieltä ja vietän kesäni siellä ja palaan tänne talveksi, kuin muuttolintu etelään!
        Minun täytyy kyllä sanoo, että itse minä en ole
        oikein tottunu vieläkään näihin pääkaupunkiseudun ihmisiin. Onhan täällä ihan mukaviakin ihmisiä. Usein ne mukavat ovat sieltä mailta tänne työnperässä muuttaneita, mutta sitten tää muu porukka on melkoista "rupusakkia"! Varkaita, rosvoja, narkkareita, jne. joutavista maahanmuuttajista puhumattakaan! Nämä haluaisin
        pois silmistäni - ainakin kesäksi - ellei kokonaan!

        Muutama hehtaar mettee ja pikkuse uimarantoo hiesupohjalla. Vierellä oli kylä ökyisäänällä huvila ja sekös rupes tekee ilikeyttä.
        Kuluki raktorilla maillani kuin omillaan poissaollessani, kauhoi omasta rannastaan paskaa 5-10 kuutiota ja kippasi ne meidän uimarantaan,
        Jälet oli ihan tuoreet!
        Kittee polisille ilimotettii, nin se sano, ettei he voi sille mitään, eikä voi kukaan muukaan?
        Suatta käyvvä hengepiäle jos jatkaa kovistelluu??
        Moni muuki on ollut valmis tekemään kiusaa, vaikkei olla tunnettukaan.
        Mikähän niitä jurppii?
        Itekkii oun sieltä läheltä 45v välillä pois ja rahalla maksoin ostoni.


      • olisi ollut
        Kesäpaika kirjoitti:

        Muutama hehtaar mettee ja pikkuse uimarantoo hiesupohjalla. Vierellä oli kylä ökyisäänällä huvila ja sekös rupes tekee ilikeyttä.
        Kuluki raktorilla maillani kuin omillaan poissaollessani, kauhoi omasta rannastaan paskaa 5-10 kuutiota ja kippasi ne meidän uimarantaan,
        Jälet oli ihan tuoreet!
        Kittee polisille ilimotettii, nin se sano, ettei he voi sille mitään, eikä voi kukaan muukaan?
        Suatta käyvvä hengepiäle jos jatkaa kovistelluu??
        Moni muuki on ollut valmis tekemään kiusaa, vaikkei olla tunnettukaan.
        Mikähän niitä jurppii?
        Itekkii oun sieltä läheltä 45v välillä pois ja rahalla maksoin ostoni.

        puuttua asiaan ja ottaa rikosilmoituksesi vastaan.Jos on todisteet asiasta niin se on
        helppo näyttää toteen.Oli ökyisäntä tai ei
        niin sama laki se on hänellekkin.Poliisin
        toiminnasta tarvittaessa voi myös valittaa.


      • mahorkk
        Hilippa Rilippa kirjoitti:

        Eipähä ou tarvina liäkkeitä popsia ku korkeen
        kolestroolin takii!Minä en ou immeisii ruvena
        nimittelemään ,niin ku jotkut teköö!Siinnäi suhteessa kannattaa kahtoo ensin peiliin!Miula on
        kuule kaverija kun en nimittele ketää!
        Valittajile minä joskus kommentoin jos ei oo mittää
        perusteita!Tottaha jokainen suapi olla ommoo mieltä!
        Mie toivon sinulehi iha hyvee jatkoo!
        Lyyvään kättä piäle ja huastellaan mukavii!
        Jos joku pännii ni selvitellään porukassa!
        Ei se kellää aina heleppoo ou vuan eiköö myö
        pärjätä!Hyvvee kevättä sulle toivoo Hilippa Rilippa!Ollaan kaverija jos soppii!

        tie såtkä


    • Karjala,,

      on kaunein paikka maailmassa.

      Olen syntynyt Nurmeksessa, lähtenyt sieltä tänne ruuhka Suomeen.

      Olen nähnyt muutakin kuin Suomen maata, ja ehdottomasti Pohjois-Karjala on kaunein paikka.

      • tulkua takasin

        No sinnout kiertännä muuttai kun tahkoo. Tuuhan takasi sieltä ruuhka suomesta, eihän siellä tavan immeinen elä, nimen ommaan elä, jos ymmärtänet, mitä tarkotan.Tiällä suapi immeinen rauhan, ei tarvii turhaan hötkylehtöö.Että takas vaan,sieltä mualimalta.


      • varmasti
        tulkua takasin kirjoitti:

        No sinnout kiertännä muuttai kun tahkoo. Tuuhan takasi sieltä ruuhka suomesta, eihän siellä tavan immeinen elä, nimen ommaan elä, jos ymmärtänet, mitä tarkotan.Tiällä suapi immeinen rauhan, ei tarvii turhaan hötkylehtöö.Että takas vaan,sieltä mualimalta.

        en tiedä tulenko tänään vai ensivuonna, mutta tulen varmasti.

        Maanantaina tulen taas viikoksi Nurmekseen.

        Aina vain enemmän kalavedet kutsuu.


      • -pete-
        varmasti kirjoitti:

        en tiedä tulenko tänään vai ensivuonna, mutta tulen varmasti.

        Maanantaina tulen taas viikoksi Nurmekseen.

        Aina vain enemmän kalavedet kutsuu.

        Mökki rupeaa nousemaan huhtikuun lopulla, rupeaa jo Pielisen ulappa mielessä siintelemään


    • ...on...

      ...persreikä

      • Ihmettelija

        ihmisten pitaa nimitella ja kirjoitella epaasiallisesti?! Eiko tulisi ilmeikasta "keskustelua" humoristisilla ja kirpakoilla mielipiteilla sen sijaan, mita muutamissa aikaisemmissa kommenteissa kirjoitellaan?! Missa on hyvat tavat??


    • JR66

      Elähän nyt! PK on Suomen kauneinta seutua.
      Tullaan keväällä Ruunaalle kalaan....sinne kala-
      patojen ääreen, on se hieno joki!!! Sielläpäin
      vain kummasti eväs maistuu. Nokipannu kahvin
      jälkeen on mukava loikoilla sammal-vuoteella ja
      kuunnella karjalan metsien huminaa....ihan tässä
      jo nyt nirvanaan vaipuu, voi taittamarallaa sen-
      tään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2752
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      248
      2713
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2376
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      203
      1861
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1244
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe