Ostin käytetyn (halvalla kun sain) Pentax P30 järkkärin, kun on noita k-bajonettiobjektiiveja jäljellä. Kokeilin kaikkia linssejä kamerassa, siis päälle ja pois. Ok. Kunnes sitten eräs linssi ei enää lähdekään irti. Lukitussalpa toimii ja linssi kiertyy, mutta eipä irtoa. Kamerassa ei ole filmiä sisällä, eikä pattereiden (2kpl LR44)kunnosta ole varmuutta.
Onko kellä mitä niksiä/vinkkiä, miten toimia? Moni ehkä ajattelee, heittäis roskiin koko höskän, mutta onko muuta neuvoa?
Pentax P30
4
731
Vastaukset
- tha
En osaa neuvoa miten saisit irti sen kakkulan, mutta itselläni noita K-bajonettilaseja on, ja 15 vuotta niitä on kiinnitetty ja irroitettu parista eri rungosta, eikä koskaan ole ollut ongelmia sen suhteen, eli aika toimintavarma se kiinnitys muuten on, olisko tossa nyt jotain mennyt siinä lukitusnastan osastolla rikki, että se ei painettaessa poistukaan ala-asentoon vaan jökittää siellä pystyssä? Minä veisin kameran jonnekin kamerakorjaamoon näytille. Tai sitten vähän hakukonetta peliin josko tommosta olis sattunut p30-omistajille.
terv. Timo- tha
Ahas, luin huonosti tuon viestisi, "kakkula kiertyy ja lukitusnasta toimii" sanoit. No siellä kameran puolella kiinnityksessä on jokunen semmonen lattajousi-systeemi, olisiko niistä joku jotenkin muljahtanut paikoiltaan tai katkennut, ja siksi ei irtoa...?
Jos mulla tuo kamera nyt olisi käsissäni, niin varmaan kokeilisin kaikissa mahdollisissa eri asennoissa irroittaa ja kiinnittää, jos siellä siten lähtisi joku mahd. hajonnut pieni osa liikkeelle siten että se irtoaa.
No tämä on tämmöstä perjantai-illan kaljapöhnässä mietittyä mietosta, että enpä tiedä auttaako. - lähti irti!
tha kirjoitti:
Ahas, luin huonosti tuon viestisi, "kakkula kiertyy ja lukitusnasta toimii" sanoit. No siellä kameran puolella kiinnityksessä on jokunen semmonen lattajousi-systeemi, olisiko niistä joku jotenkin muljahtanut paikoiltaan tai katkennut, ja siksi ei irtoa...?
Jos mulla tuo kamera nyt olisi käsissäni, niin varmaan kokeilisin kaikissa mahdollisissa eri asennoissa irroittaa ja kiinnittää, jos siellä siten lähtisi joku mahd. hajonnut pieni osa liikkeelle siten että se irtoaa.
No tämä on tämmöstä perjantai-illan kaljapöhnässä mietittyä mietosta, että enpä tiedä auttaako.Hienoa, että otit asiallisesti kantaa "perjantai-iltana". Kävi niin hyvin että kun menin kameran kanssa liikkeeseen filmiä ostamaan ja kerroin huoleni kauppiaalle, niin hän oitis kiersi linssin irti. Minä siinä kauhiasti ihmettelemään ja hän vain hymyili, "ei siinä mtään vikaa ole...".
No, olisko siihen P30:een minkäänlaista suomenkielistä manuaalia olemassa kellään? Eihän nyt ko.kamerassa paljon ole vipstaakeja mutta olisi hyvä tietää mihin mitäkin käytetään. - eiwa
lähti irti! kirjoitti:
Hienoa, että otit asiallisesti kantaa "perjantai-iltana". Kävi niin hyvin että kun menin kameran kanssa liikkeeseen filmiä ostamaan ja kerroin huoleni kauppiaalle, niin hän oitis kiersi linssin irti. Minä siinä kauhiasti ihmettelemään ja hän vain hymyili, "ei siinä mtään vikaa ole...".
No, olisko siihen P30:een minkäänlaista suomenkielistä manuaalia olemassa kellään? Eihän nyt ko.kamerassa paljon ole vipstaakeja mutta olisi hyvä tietää mihin mitäkin käytetään.tahdon tietää miten tuon p****leen ajastimen saa toimimaan..oon kohta pilannut sillä liian monta negaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061788
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271472En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931336- 621191
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101068Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1241061Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall217869- 151829
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57783Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20738