Jonkinlainen lasten homo-opas???

Isukki pulassa??

Minulla on pieniä lapsia, enkä oikein kaikkea jaksaisi tai viitsisi lapsilleni selittää. Lapset kysyivät muunmuassa että jos joku setä on homo, niin tykkääkö se pojista?, Entä jos se sama setä tykkää koirista. Sanoin voihan se koiristakin tykätä, mutta sitten meneekin sormi suuhun. Joku saisi tehdä jonkun lasten homo-oppaan, en ainakaan minä selviä niistä kyselyistä. Miten niin tykkää eritavalla pojista kuin koirista?? kai joku kulttuurimääräraha lasten homo-opasta varten jostain ministeriöstä heltiäisi. Vai mitä toiset tekisivät samassa tilanteessa?

20

3454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merika

      Väestöliiton seksuaaliterveysklinikalta löytyy vastauksia joihinkin kysymyksiin: http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/vanhemmat/ Katso myös luettavaa-linkki vasemmalta.

      Myös Sexpo http://www.sexpo.fi/ tarjoaa vastauksia, voit lähettää sinne oman kysymyksesikin. Katso myös Julkaisut-linkki.

      Homo-asiaan saat opastusta Setan sivuilta: http://www.seta.fi/

      Lapsille suunnattuja seksuaalikasvatusaineistoja ei ole kovin paljon, nuorille enimmäkseen. Näissä vois kuitenkin olla jotain:
      * Nykänen, Maija: Näkemyksiä ala-asteen seksuaaliopetuksesta (Jyväskylän yliopisto 1996)
      * Joensuu, Jyrki: Keskustelen seksistä lapsen kanssa (Mannerheimin lastensuojeluliitto 1994)
      * Suomela, anu: Ihmeelliset ihmiset: lapsille ja aikuisille tarinoita elämästä ja seksistä (Sexpo-säätiö 1999)
      * Korteniemi-Poikela, Erja: Seksuaalisuuden portaat: opetuspaketti peruskoulun 1-9 luokille (Opetushallitus 1999)
      * Lehtonen, Jukka: Seksuaalivähemmistöt koulussa (SETA 1995)
      * Terveyskasvatus päiväkodissa (Lääkintöhallitus 1987)
      * Kinnunen, Saara: Tytöt., pojat ja seksi: kuinka tuen lapsen seksuaalista kasvua (Kirjapaja 2001)

      Seksuaaliset poikkeavuudet ovat hankalia käsiteltäviä, mutta lisätietoa voit etsiä psykiatrian oppikirjoista hakusanoilla parafilia, sukupuoliset kohdehäiriöt tai seksuaaliset kohdehäiriöt. Netistä niistä voit lukea niistä mm. sivulta http://www.tukiasema.net/teemat/artikkeli.asp?docID=183

    • näin meillä

      että semmonen setä on sairas.. siis mielisairas. Niinkuin on semmoinenkin setä joka tykkää "sillätavalla" lapsista ja koirista tms. Vain miehen ja naisen välinen suhde on normaali. Sano että me äidin kanssa ollaan normaaleja

      • sun ajatukset on

        vuosilta yks ja kaks ennen nakkisotaa! Nuo asiat on poistettu jo sairausluetteloista. Eivät ne ole mielisairauksia, mielisairauksiakaan ei ole olemassa enää. Niitä sanotaan mielenterveysongelmiksi.
        Tule jo sieltä komerosta nyt itse, vai tynnyrissäkö asut?


      • he ovat
        sun ajatukset on kirjoitti:

        vuosilta yks ja kaks ennen nakkisotaa! Nuo asiat on poistettu jo sairausluetteloista. Eivät ne ole mielisairauksia, mielisairauksiakaan ei ole olemassa enää. Niitä sanotaan mielenterveysongelmiksi.
        Tule jo sieltä komerosta nyt itse, vai tynnyrissäkö asut?

        mielenterveysongelmaisia, siis homot


    • lyhyet jäljet

      kerro lyhyesti ja melko neutraalisti miten asia on. Jotkut tykkäävät omasta sukupuolestaan paljonkin. Sano että päällimmäinen tarkoitus on miehen ja naisen mennä naimisiin, laittaa lapsia ja huolehtia niistä. Mutta toiset vaan ei voi. eikä niitä kannata pakottaa. Semmoisia on useimmissa suvuissa ja hyvin monessa porukassa. Homot tykkää varmaan yhtä harvoin pikkupojista seksiobjekteina kuin heteromiehet pikkutytöistä. Niin että poikkeuksia on. Älä tuomitse kovin jyrkästi ettei joskus satu omaan nilkkaan. Toi linkki on varmaan ihan hyvä.

    • Joskus isoisoisä

      Sellainen homo-opas pitäisi olla missä hetero lapselle hetero henkilö voi kauniisti kertoa mitä se homoilu on, eikä mitään homomainosta.
      Homomainoksia on jo liikaakin!!!!

      • seksuaalisuus?

        Mistäs tiedät, että lapsi on hetero? Eihän lapsen seksuaalisuus ole silloin vielä edes kehittynyt.


      • syytä herättää
        seksuaalisuus? kirjoitti:

        Mistäs tiedät, että lapsi on hetero? Eihän lapsen seksuaalisuus ole silloin vielä edes kehittynyt.

        lapsen seksuaalisuutta liian aikaisin. Asiat pitää kertoa asiallisesti, lyhyesti ja ytimekkäästi, sen verran kun ees lapselle tarvii kertoa. Liian tarkat kuvaukset voi johtaa lapsen seksuaalisuuden liian aikaiseen heräämiseen. Siis onhan lapsi seksuaalinen olento kokoajan, muttei siinä mielessä kuin aikuinen. Itsetyydytyksestä lohdun hakeminen ei ainakaan ole mikään toivottu lopputulos "valistuksesta".


    • 100%hetero

      homot olkoon homoja kuhan pysyvät pois katukuvasta.sen hyväksyn mutta kyllä sääliksi käy lapsia jotka joutuvat homoparin omaksi lemmikiksi.ei saatana se menee jo sairaaksi.koulussa on vanhempainilta ja lapsi esittelee isä seppo ja äiti jussi...onks noloa?rupeaa itsemurha tilastot nousemaan jos toi laki hyväksytää vai joko se on jo hyväksytty

      • Homoja ystävinäkin

        Homoilla ja lesboilla, jotka joutuvat salailemaan suhdettaan, on suurempi itsemurhariski samoin heidän lapsillaan. Tämä on ihan tutkittu juttu.

        Jos olet itse varma, että olet hetero, sinua ei pitäisi liikuttaa, miten muut elävät. Jokainen taaplaa tyylillään. Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Suomalaiset heteroisät loistavat poissaolollaan koulun vanhempainilloissa. Oletko itse paljon käynyt niissä?


      • Bi-isä ja isoisä
        Homoja ystävinäkin kirjoitti:

        Homoilla ja lesboilla, jotka joutuvat salailemaan suhdettaan, on suurempi itsemurhariski samoin heidän lapsillaan. Tämä on ihan tutkittu juttu.

        Jos olet itse varma, että olet hetero, sinua ei pitäisi liikuttaa, miten muut elävät. Jokainen taaplaa tyylillään. Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Suomalaiset heteroisät loistavat poissaolollaan koulun vanhempainilloissa. Oletko itse paljon käynyt niissä?

        Hohhoijaa! Lapsi ymmärtää asiat ilmeisesti paremmin, kuin estoinen ja ennakkoluuloinen isäparka.
        Sama mitä isukkina puhut, lapsi muodostaa käsityksen itse kuitenkin. Mun jo aikuiset lapset suhtautuu homouteen aivan luontevasti ja mielestäni hyvin normaalisti.


      • jepeppepe
        Homoja ystävinäkin kirjoitti:

        Homoilla ja lesboilla, jotka joutuvat salailemaan suhdettaan, on suurempi itsemurhariski samoin heidän lapsillaan. Tämä on ihan tutkittu juttu.

        Jos olet itse varma, että olet hetero, sinua ei pitäisi liikuttaa, miten muut elävät. Jokainen taaplaa tyylillään. Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Suomalaiset heteroisät loistavat poissaolollaan koulun vanhempainilloissa. Oletko itse paljon käynyt niissä?

        Jos kerran homojen tuomitseminen on merkki omasta homoudesta niin pedofiilien tuomitseminen on varmaankin merkki omasta lapsiinsekaantumisen halusta. Tuo logiikka täytyy olla homojen aikaansaannosta.


      • Hmmm
        jepeppepe kirjoitti:

        Jos kerran homojen tuomitseminen on merkki omasta homoudesta niin pedofiilien tuomitseminen on varmaankin merkki omasta lapsiinsekaantumisen halusta. Tuo logiikka täytyy olla homojen aikaansaannosta.

        Paras huomio homokeskustelussa aikoihin. Kaskun ei ole kukaan muu keksinyt. kuitenkin olet ihan oikeassa.


      • Närkästynyt lukija.
        Homoja ystävinäkin kirjoitti:

        Homoilla ja lesboilla, jotka joutuvat salailemaan suhdettaan, on suurempi itsemurhariski samoin heidän lapsillaan. Tämä on ihan tutkittu juttu.

        Jos olet itse varma, että olet hetero, sinua ei pitäisi liikuttaa, miten muut elävät. Jokainen taaplaa tyylillään. Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Suomalaiset heteroisät loistavat poissaolollaan koulun vanhempainilloissa. Oletko itse paljon käynyt niissä?

        Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Anteeksi nyt vaan, tämä lause jos mikä on aivopesua. Mulla ei ole minkäänlaista kiihotuksen tunnetta miehiin. Alkaa ärsyttää tällainen leimaaminen kaappihomoksi.
        Olisi hauska tietää et kuka ääliö on keksinyt väitteen.


      • KysynVaan-76
        Närkästynyt lukija. kirjoitti:

        Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Anteeksi nyt vaan, tämä lause jos mikä on aivopesua. Mulla ei ole minkäänlaista kiihotuksen tunnetta miehiin. Alkaa ärsyttää tällainen leimaaminen kaappihomoksi.
        Olisi hauska tietää et kuka ääliö on keksinyt väitteen.

        "Homojen tuomitseminen on pelkoa omasta homoudesta.

        Anteeksi nyt vaan, tämä lause jos mikä on aivopesua. Mulla ei ole minkäänlaista kiihotuksen tunnetta miehiin. Alkaa ärsyttää tällainen leimaaminen kaappihomoksi.
        Olisi hauska tietää et kuka ääliö on keksinyt väitteen"

        No miksi sitten se homous niin kauheasti ärsyttää monia heteroita? Sehän ei silloin koske heitä millään lailla eikä vaikuta heidän elämäänsä jos mitään kiinnostusta siihen suuntaan ei ole. Minä en silloin keksi oikein muuta syytä kuin että homous on kuitenkin monille jotenkin kummallisen pelottavaa.
        En minä väitä että he olisivat jotain piilohomoja vaan että heitä pelottaa kaikki muu seksuaalisuus kuin varmasti "normaali" ja tavallinen jolla ei erotu mitenkään muista. Kuitenkin jokaisella meistä on aina jotain aika kummallisia fantasioita tms. asiota jotka eivät mene aina ihan normikuvaan. Ehkä sitten on helpompi vain kieltää kaikki erilainen kuin käsitellä omaa seksuaalisuuttaan.


    • homopoliisi

      Sano että ne tykkää peräreiän rassaamisesta - hyi!

    • sulle

      Isänä neuvon, että jos lapsi kysyy homoudesta, niin kannattaa selittää mahdollisimman yksinkertaisesti niinkuin asia on, eli homoseksuaali rakastuu omaan sukupuoleensa. Ei ne koirista pidä muuten kuin lemmikkeinä, aivan kuten kuka tahansa muukin. Ei kannata lähteä tuollaisia asioita leimaamaan pahoiksi, sillä kuten jo aiemmin mainittiin, niin eihän sitä koskaan tiedä jos joskus tulevaisuudessa kopsahtaa omaan nilkkaan.
      Hassua muuten, miten ihmiset tuomitsevat homon pahempana kuin vaikkapa rikollisen...

    • Vastatakseni aloittajan kysymykseen, kerro asia kuten se on. Rehellisesti ja suoraan turhia kaartelematta. Tottakai lasten iän huomioiden. Jos se tuntuu hankalalta, kysy ohjetta esim. Setasta. Heillä on isien ryhmä ja seksuaalivalistusmateriaalia saatavana ja netistä löytää kanssa. Asia kannattaa minusta esittää ihan neutraalisti ja rehellisesti ilman asennelatausta. Antaa lapsen isona muodostaa sitten oma mielipide. Tärkeintä on, että lapsi saa vastauksen kysymykseensä.

    • 1317

      Minä vastaisin tuohon "pojista tykkäävään setään", että homosetä tykkää MIEHISTÄ. Siinä lapsi saisi kuulla, että homorakkautta on (hänhän kasvaessaan tulee itsekin tuon asian näkemään ja tiedostamaan ympäristössä), ja se on normaalia kunhan se koskee aikuisia. Voi selittää myös, että homo voi tykätä lapsista ja eläimistä kuten isi ja äitikin tykkäävät.

    • Hom-sana

      Miksi lapsi miettisi aikuisten seksuaalista suuntausta? Ei se heitä kiinnosta, jolleivat vanhemmat siihen kannusta. Kun aikuiset lörpöttelevät naapureistaan, arvostelevat tv-esiintyjiä ja haukkuvat työtovereitaan selän takana homoksi, niin nouseehan lapsella terve uteliaisuus. Viime vuosiin saakka ei normaali ihminen ollut edes kuullut koko sanaa, saati käyttänyt sitä arkipuheensa voimasanana.
      Olemme itse luoneet tällaisen homokulttuurin. Pelkkää tyhmyyttämme.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe