Hyväntekeväisyysjärjestön perustaminen

Pertsa

Haluaisin perustaa hyväntekeväisyysjärjestön. Millaista palkkaa ja verottomia etuisuuksia voin nostaa? Mitä jos hyväntekeväisyyteen ei "kulujen" jälkeen jääkkään mitään onko laillista? (tiedän ettei varmasti ole moraalisesti oikein, mutta mikäpä tässä maailmassa olisi)

12

5073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Vähemmällä vaivalla pääset, kun annat rahasi esim. kirkon ulkomaan avulle ja punaiselle ristille. Apu menee myös varmemmin perille.

      • iuhergohje

        Hei, ei tuon aloittajan tarkoitus ole avustaa muita kuin itseään. Just näitä KUSIPÄITÄ joiden vuoksi ihmiset karttaa kohta kaikkia oikeitakin avustusjärjestöjä. Todella halveksuttavaa, alhaista, oksettavaa!


      • Rainer
        iuhergohje kirjoitti:

        Hei, ei tuon aloittajan tarkoitus ole avustaa muita kuin itseään. Just näitä KUSIPÄITÄ joiden vuoksi ihmiset karttaa kohta kaikkia oikeitakin avustusjärjestöjä. Todella halveksuttavaa, alhaista, oksettavaa!

        Eikö ne kaikki hyväntekeväisyys yritykset perusteta just joidenkin kyvyttömien ja rahanahneiden moraalittomien paskojen varaan??? Nostavat sitten suurimman osan palkkana ja luontaisetuina ja sitten
        eläkepäiviä onkin mukava vietellä palkasta maksetulla eläkkeellä?


      • avustamisen
        Rainer kirjoitti:

        Eikö ne kaikki hyväntekeväisyys yritykset perusteta just joidenkin kyvyttömien ja rahanahneiden moraalittomien paskojen varaan??? Nostavat sitten suurimman osan palkkana ja luontaisetuina ja sitten
        eläkepäiviä onkin mukava vietellä palkasta maksetulla eläkkeellä?

        Juu. Itse tein leivonnaisia yms. erään yhdistyksen toimintaan luullen, että tuotto menee lasten hyväksi - puolisoni taas kävi avustamassa paikkojen laittamisessa yms. Se lopppui siihen, kun ko. yhdistys päätti, että johtokunta on ansainnut virkistymispäivän. Hyväntekeväisyys on vapaaehtoisuuteen perustuvaa ja jos minun leivonnaisteni tuottoja käytetään johonkin muuhun kuin lasten hyväksi, niin se on selvästi kerrottava.

        Jos puolisoni ei olisi ollut tuossa johtokunnassa, en olisi tuota rahankäyttöä tiennyt. Ei puolisoni, jonka suurin saavutus oli käydä kokouksissa, tietenkään mennyt tai hyväksynyt moista kun minä vähän ensin selvitin että en ole leiponut aikuisten touhuja varten. Mitenkään en ko. yhdistystä enää avusta. Olen ilmoittanut, että leivon vain jos lapset itse myyvät tai annan rahan suoraan, yhdistystä en avusta mitenkään. Enkä avusta muitakaan yhdistyksiä, olen päätynyt siihen, että avustan ihmisiä suoraan ja itse ainakin tiedän, kuka apua tarvitsee. Valitettavasti vain noita Afrikan nälkäisiä on vaikea avustaa suoraan ja asialliset järjestöt kärsivät. Haluan uskoa, että niitäkin on.

        Olen juuri perumassa muutaman muunkin yhdistyksen jäsenyyden, yksi niistä on julkisestikin saanut kyseenalaista mainetta. Syy on sama.

        Mutta jos joku haluaa yhdistyksen perustaa, niin lakikirjoja löytyy.


      • vähän selittelen
        avustamisen kirjoitti:

        Juu. Itse tein leivonnaisia yms. erään yhdistyksen toimintaan luullen, että tuotto menee lasten hyväksi - puolisoni taas kävi avustamassa paikkojen laittamisessa yms. Se lopppui siihen, kun ko. yhdistys päätti, että johtokunta on ansainnut virkistymispäivän. Hyväntekeväisyys on vapaaehtoisuuteen perustuvaa ja jos minun leivonnaisteni tuottoja käytetään johonkin muuhun kuin lasten hyväksi, niin se on selvästi kerrottava.

        Jos puolisoni ei olisi ollut tuossa johtokunnassa, en olisi tuota rahankäyttöä tiennyt. Ei puolisoni, jonka suurin saavutus oli käydä kokouksissa, tietenkään mennyt tai hyväksynyt moista kun minä vähän ensin selvitin että en ole leiponut aikuisten touhuja varten. Mitenkään en ko. yhdistystä enää avusta. Olen ilmoittanut, että leivon vain jos lapset itse myyvät tai annan rahan suoraan, yhdistystä en avusta mitenkään. Enkä avusta muitakaan yhdistyksiä, olen päätynyt siihen, että avustan ihmisiä suoraan ja itse ainakin tiedän, kuka apua tarvitsee. Valitettavasti vain noita Afrikan nälkäisiä on vaikea avustaa suoraan ja asialliset järjestöt kärsivät. Haluan uskoa, että niitäkin on.

        Olen juuri perumassa muutaman muunkin yhdistyksen jäsenyyden, yksi niistä on julkisestikin saanut kyseenalaista mainetta. Syy on sama.

        Mutta jos joku haluaa yhdistyksen perustaa, niin lakikirjoja löytyy.

        Siis puolisoni oli vähän aikaa johtokunnassa, eri aikaan teki noita avustustöitä. Silloin johtokuntakaudella oli töissä kiireinen, eikä paljon mukaan ehtinyt.


      • Anonyymi
        iuhergohje kirjoitti:

        Hei, ei tuon aloittajan tarkoitus ole avustaa muita kuin itseään. Just näitä KUSIPÄITÄ joiden vuoksi ihmiset karttaa kohta kaikkia oikeitakin avustusjärjestöjä. Todella halveksuttavaa, alhaista, oksettavaa!

        Täysiä idiootteja jotka antaa rahaa esim punaiselle ristille!!
        95 % menee järjestön omiin palkkakuluihin


    • sAAmari

      haluat niin eikö ole helpompaa mennä töihin jo olemassa olevaan järjestöön?

      Non profit -organisaatiot nimensä mukaisesti eivät tuota voittoa. En tiedä mistä rahoista ajattelit palkkasi nostaa, mutta pelkistä keräyksistä voi tehdä tiukkaa saada kasaan edes kohtuullista kk-palkkaa, kun tietty osuus täytyy käyttää oikeasti siihen hyväntekeväisyyteenkin. Olen joskus perehtynyt sääntöihin paremminkin, mutta en juuri nyt muista kuinka paljon korkeintaan saa mennä kuluihin (ml palkat). Googleta tai kokeile PRH:n sivuja.

      Rahiksen varoja saadaksesi taas täytyy olla melko hyvä projektisuunnitelma...

      Kuolleena syntynyt ajatus tuo non profit- toiminnalla rikastuminen.

    • shashi_

      Hauluasin olla mukana tässä Hyvässä asiassa.

      Minulla on paljon hyviä ideoita miten vois toimii

    • Anonyymi

      Hyväntekeväisyys ei ole enää kippo kädessä kadunvarressa ropoa YK:lle pyytämässä, vaan hyväntekeväisyys on isoa, rahakasta businesta.

      Telkkarin kun avaa, niin illan aikana 10...15 eri järjestöä pyytää usealla mainoskatkolla rahaa oman "hyvän työnsä" rahoittamiseen. Sopiva, ehdotettu avustussumma on 20...50 € jokaiselta osallistuvalta auttajalta.

      Siellä kun on joku Tytti Yli-Viikari rahastonhoitajana tällaisessa järjestössä, niin se on sitten siinä. Menee pikkasen omat kampaamolaskut ja omat auton ja asunnonvaihdot sekaisin "hyvän työn" järjestön rahojen kanssa.

    • Anonyymi

      "Helsingin käräjäoikeudessa käsiteltiin torstaina sotaveteraanien keräyksen nimissä tehtyä huijausta. Syyttäjä vaatii tekijöille rangaistusta törkeästä petoksesta ja rahankeräysrikoksesta.

      Vuosina 2012 ja 2015 järjestetyssä keräyksessä yrityksiltä ja yksityisiltä ihmisiltä kerättiin 7,3 miljoonaa euroa käytettäväksi sotaveteraanien kuntoutukseen ja virkistykseen.

      Miljoonatuotosta veteraanit saivat kuitenkin vain muutamia tuhansia markkoja. Suurimman osan rahoista keräsi Talvisodan 105 veteraanit ry. ja Itsenäisen Suomen veteraanikuntoutuksen säätiö ry.

      Yli 30 000 lahjoittajaa huijattiin

      Rikostutkinnassa selvisi, että keräykseen oli antanut rahaa yli 30 000 lahjoittajaa, sekä yrityksiä että yksityishenkilöitä.

      Keräystoimintaa harjoittaneilla yhdistyksillä ei ole mitään tekemistä perinteisten valtakunnallisten veteraanijärjestöjen kanssa.

      Syyttäjä vaatii vastaajilta, joita on kaikkiaan kuusi henkilöä, rangaistusta törkeästä petoksesta ja rahankeräysrikoksesta. Syytetyt kiistävät huijauksen, rahat meni palkkoihin ja virkistykseen hallitukselle. Jaettavaa ei jäänyt, vain verot jäi maksamatta palkoista.

      • Anonyymi

        Tuo uutisjuttu on 20 v. vanha. Mutta asia ei ole muuttunut miksikään, samanlaista huijausrahastusta on valtaosa kaikesta kerätystä ilmaisesta, hölmöjen lahjoittamasta tukirahasta.
        Vain rippeet, jos sitäkään, menee varsinaiselle autettavalle saakka.


    • Anonyymi

      Ainakin boit hankia tesla model Y N

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe