Mihin Magan teho perustuu

Pekkala

Mihin krav magan teho perustuu? En itse ole kiinnostunut koko lajista, mutta lajin korkeat ikärajat saivat minut miettimään asiaa. Onko krav maka jotain silmiin sorkkimista, vai millä nämä ikärajat ovat selitettävissä?

29

10951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenttis

      Krav maga ilmeisesti sisältää jonkin verran täyskontaktisparria, se selittää tuon 16 vuoden ikärajan. Toki se voi johtua myös markkinointikikkana, magahan on vetänyt hyvän markkinoinnin, ja magaajilla on katu-uskottavuutta. Krav maga taitaa olla ainoa laji suomi24 foorumeilla, jonka edustajien ei tarvitse pärjätä vaparissa saadakseen uskottavuutta.

      • luulin....

        että magasas olisi ollut 18 ikäräja, mutta ilmeisesti on menossa pois muodista ja ikärajaa on ollut pakko laskea. Ensi vuonna varmaan 14?


      • Pekkala
        luulin.... kirjoitti:

        että magasas olisi ollut 18 ikäräja, mutta ilmeisesti on menossa pois muodista ja ikärajaa on ollut pakko laskea. Ensi vuonna varmaan 14?

        Combatissa on ainakin 18 vuoden ikäraja.
        Pärjääkö Krav Magalla muuten muita lajeja vastaan? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että laji sisältää pääasiassa itsepuolustuskikkoja, joilla ei todellisessa tappelussa tee mitään. Käsitykseni mukaan laji on yksinkertaistettua jujutsua, jossa tekniikat ovat poikkeuksellisen julmia.


      • jahha
        Pekkala kirjoitti:

        Combatissa on ainakin 18 vuoden ikäraja.
        Pärjääkö Krav Magalla muuten muita lajeja vastaan? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että laji sisältää pääasiassa itsepuolustuskikkoja, joilla ei todellisessa tappelussa tee mitään. Käsitykseni mukaan laji on yksinkertaistettua jujutsua, jossa tekniikat ovat poikkeuksellisen julmia.

        en tiijä.joku tekee jollakin enemmän ku toisella.luonne vaikuttaa hirveesti sekä matsi, että on tottunu stressii.ei siinä niin kauheasti kikkailla vaan kaikki karkeamotorisesta hienomotoriseen käy.rumia juttujaha ne on, mutta niin on väkivaltatilannekin.kannatan kyllä sitä 18-v koska nuoret ei välttämättä tajua vielä että tällaisia juttuja ei esitellä muuta kuin sitten tosipaikassa, sama koskee ihan muitakin ip,kamppailulajeja.on sitä nähny että ei täysi-ikäisilläkään ihan kaikki palikat aina kohdallaan ole edes treenatessa..


      • Silat Man
        Pekkala kirjoitti:

        Combatissa on ainakin 18 vuoden ikäraja.
        Pärjääkö Krav Magalla muuten muita lajeja vastaan? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että laji sisältää pääasiassa itsepuolustuskikkoja, joilla ei todellisessa tappelussa tee mitään. Käsitykseni mukaan laji on yksinkertaistettua jujutsua, jossa tekniikat ovat poikkeuksellisen julmia.

        Ainakin kun itse treenasi Combatissa magaa, niin näiden tehokkaiden ip-juttujen lisäkis, otettiin usein matsia nyrkkeilyhanskoilla ja kontaktilla, samoin painittiin ym, oli tehokkaita skenaarioita useampaa vastustajaa vastaan, veitsiä vastaan ym

        Kokonaisuudessaan hyvä ja toimiva laji.


      • pisteen jälkeen
        jahha kirjoitti:

        en tiijä.joku tekee jollakin enemmän ku toisella.luonne vaikuttaa hirveesti sekä matsi, että on tottunu stressii.ei siinä niin kauheasti kikkailla vaan kaikki karkeamotorisesta hienomotoriseen käy.rumia juttujaha ne on, mutta niin on väkivaltatilannekin.kannatan kyllä sitä 18-v koska nuoret ei välttämättä tajua vielä että tällaisia juttuja ei esitellä muuta kuin sitten tosipaikassa, sama koskee ihan muitakin ip,kamppailulajeja.on sitä nähny että ei täysi-ikäisilläkään ihan kaikki palikat aina kohdallaan ole edes treenatessa..

        tulee VÄLILYÖNTI.


      • ilmeisesti
        pisteen jälkeen kirjoitti:

        tulee VÄLILYÖNTI.

        osuin siis arkaan paikkaan..? pahempaa kuin munille potkaseminen eikö vain..=)


      • tämmöstä
        Pekkala kirjoitti:

        Combatissa on ainakin 18 vuoden ikäraja.
        Pärjääkö Krav Magalla muuten muita lajeja vastaan? Olen nimittäin saanut sellaisen käsityksen, että laji sisältää pääasiassa itsepuolustuskikkoja, joilla ei todellisessa tappelussa tee mitään. Käsitykseni mukaan laji on yksinkertaistettua jujutsua, jossa tekniikat ovat poikkeuksellisen julmia.

        meillä ainakin treenataan aika paljon ihan nyrkkeilylyöntejä ja matalia potkuja. Tietty myös näiden väistämistä ja torjumista. En tiedä mihin viittaat näillä "itsepuolustuskikoilla" mutta en nyt lähtis ihan peruspotkuja ja lyöntejä niputtamaan niinkään tonne kikkailun puolelle.

        Meillä ainakin lukkoja on aika vähän ja onhan siellä sitä turhaakin näppäilyä, mitkä liittyy yleensä sitten tohon tasokoesysteemiin. Nämä lähinnä muutama viikko ennen tasokokeita. Taitaa olla aikalailla seurakohtaista toi treenaaminen että kokemukset rajoittuu vain yhteen seuraan. En mä nyt kyllä mitenkään erityisen julmaksi noita tekniikoita väittäisi kumminkaan.


      • Rape

        Ikärajoilla on tarkoituksensa. Junioreille harjoitukset ovat leikkimielisempiä, urheilullisempia ja turvallisempia.
        En näkisi turvallisena opettaa junioreille haaroihin potkimista, silmiin sohimista, kuristuksia tai nivellukkoja. Tämä on siis syy ikärajaan.
        Olen harjoitellut kolmea eri lajia joissa on ollut ikäraja. Hokutoryu jujutsu 16, Combat hapkido 16 ja Krav maga 18. Kaikissa ikäraja oli perusteltua ja järkevää. Kaikissa kolmessa harjoitukset olivat myös hyvin ohjattuja ja itsepuolustukseen painottuvia. Combat ja Hokutoryu olivat samantyylisiä. Hokutoryu ehkä hieman kamppailu-urheilu henkisempää, mutta silti hyvää ja tehokasta. Krav maga suoraviisaisempaa ja vähemmän lukottelua, mutta enemmän lyömistä ja haaroihin potkimista. Voin suositella kaikkia näitä kolmea itsepuolustuksesta kiinnostuneille.
        Harrastajan luonne vaikuttaa lajivalintaan, sillä Krav maga on tyylinä agressiivinen, Combat pehmeämpi ja Hokutoryu siltä väliltä. Pehmeämpi tapa on silti tehokas, se ei tarkoita tekniikan huonoutta vaan lähinnä hyökkääjän maltillisempaa kohtelua ja hallitsemista. Krav maga on ehkä näistä nopeimmin omaksuttava tyyli. En väitä olevani asiantuntija. Harjoittelin Krav magaa 2 vuotta, Combattia 2 vuotta ja Hokutoryu jujutsua 3 vuotta.
        Kokeneempi harrastaja osaa kertoa tarkemmmin.
        Minulle kaikki olivat hyviä ja opin jokaisesta paljon, sekä lajit tukivat toisiaan. Nyt harjoittelen Brasilian jujutsun alkeita.


      • nainen 21

        Onkohan kenellekään tullut mieleen, että myös alaikäiset saattavat joutua hyökkäyksen tai raiskauksen kohteeksi, jolloin jostakin kamppailulajista on varmasti hyötyä. Kannatan ehdottomasti varsinkin itsepuolustusta kehittävien lajien harrastamista myös alaikäisille. Eri juttu olisi, jos kaikki saisivat kulkea missä haluavat ilman vaaraa, että oma turvallisuus järkkyy.


    • cyne

      Ikäraja perustuu lähinnä siihen että 18 vuotias on vastuussa itsestään ja jo ainakin pitäisi osata arvioida mikä on vaarallista vastustajalle ja mikä ei. Krav magassa opetetaan sellaisia tekniikoita jotka voivat halvaannuttaa ja tehdä ihmisellä pysyvää vahinkoa. Toki muissakin lajeissa näitä tekniikoita löytyy paljonkin, mutta kravmagaliitto on päättänyt tuoda lajiin ikärajan.

      • perustelet

        tuon tekstin että on vastuussa itsestään. Kyllä 15-17 -vuotiaskin vastaa teoistaan, nuorena henkilönä tehdyista asioista, tosin alennetulla tuomiolla.


      • cyne
        perustelet kirjoitti:

        tuon tekstin että on vastuussa itsestään. Kyllä 15-17 -vuotiaskin vastaa teoistaan, nuorena henkilönä tehdyista asioista, tosin alennetulla tuomiolla.

        Lähinnä tarkoitan sitä että 18-vuotiaan oletetaan olevan tarpeeksi 'kypsä' harjoittamaan lajia joka opettaa miten ihmisen voi käytännössä lamaannuttaa tai jopa tappaa. Eihän se tietenkään ole aina niin, esim. voihan paljon nuoremmatkin olla tarpeeksi 'kypsiä' mutta raja on vain vedetty 18-vuoteen.

        Periaatteessa sama asia elokuvilla, peleillä, baareilla jne. Ikäraja on rajattu tiettyyn ikään, minkä oletetaan olevan 'sopiva'.


      • pro

        Ja alaikäinenkö sitten ei ole jollakin lailla vastuussa itsestään? Tuolla vastuuperusteella on aivan turhaa yrittää perustella KM:n ikärajaa. Kyllä jokainen on ikään katsomatta etupäässä itse vastuussa itsestään.


      • on siitä
        pro kirjoitti:

        Ja alaikäinenkö sitten ei ole jollakin lailla vastuussa itsestään? Tuolla vastuuperusteella on aivan turhaa yrittää perustella KM:n ikärajaa. Kyllä jokainen on ikään katsomatta etupäässä itse vastuussa itsestään.

        että mikä on rikosoikeudellisesti vastuuikä!!
        Jokainen vastaa teoistaan, mutta jos pahoinpitelet jonkun toisen, niin siinä vaiheessa luetaan lakikirjaa, jossa määritellään myös ikärajat.


    • perustuu

      pelkästään rahastamiseen.

      • miäs

        Harvinaisen hienosti osaat asiasi perustella...Tai sitten yrität vaan provoa.


    • väsynyt

      markkinointiin sen teho perustuu, ja kieltämättä se on ollut tehokasta.

    • Kaupunkisodan ammattilainen

      Tuuriin!

    • Lähinnä...

      Rynnäkkökivääriin ja munille potkimiseen.

      • Non-kamppailija.
        ...sen... kirjoitti:

        sanoit!
        http://www.heracles-finland.fi/valkeakoski/frameuusi1.htm

        Linkistä:
        "vasemmalla Alasuojat. Alasuojat ovat miespuoliselle harrastajalle välttämätön hankinta, koska suuri osa hyökkäyksistä kohdistuu nivusiin.taso P1"

        Vulvaiskut taitavat olla salilla tabu?


      • neitix
        Non-kamppailija. kirjoitti:

        Linkistä:
        "vasemmalla Alasuojat. Alasuojat ovat miespuoliselle harrastajalle välttämätön hankinta, koska suuri osa hyökkäyksistä kohdistuu nivusiin.taso P1"

        Vulvaiskut taitavat olla salilla tabu?

        Kyllä ne alasuojat on pakolliset naisillekin, ainakin meidän seurassa. Samalla tavalla se nainen putoaa kuin mieskin, jos nivusiin tulee osuma. Ehkä kuitenkin laji on niin miesvaltainen, ettei tule aina mieleen mainita myös naisten nivusia.


    • Kita

      Maga perutuu yksinkertaisiin, tehokkaisiin ja yllätyksellisiin, lue nopeisiin, tekniikoihin, joilla hyökkääjä tehdään toimintakyvyttömäksi, tai saadaan hänet arvioimaan tilanne uudestaan. Tarkoitus ei ole antautua pitempiin kamppailutilanteisiin. Lyhyestä virsi kaunis.
      Ikäraja on edelleen 18v. Nuoremmat henkilöt eivät aina kykene arvioimaan käyttämiensä tekniikoiden
      mahdollisia seurauksia. Tässä tulee kuvaan laista "hätävarjelupykälä"

    • gtduki

      Periaatteessahan Krav Maga perustuu siihen että puolustetaan itseään keinoja kaihtamatta,johon sisältyy juuri kaikenlaiset silmiin sorkkimiset ja munille potkimiset. Aseina Krav Magassa käytetään kaikkea mikä käteen sattuu.

      • Der Meister

        ja opetetaan kuinka poistetaan käsiase/puukko/joku muu vastustajalta.


        Krav Maga perustuu hyökkäämiseen. Ajatuksena on estää hyökkääjän toiminta mahdollisimman tehokkaasti HYÖKKÄÄMÄLLÄ itse vastaan heti, kun se on mahdollista.

        Krav Magan lähtökohtana on luonnollisen reagoinnin vahvistaminen siten, että henkilö kykenee äkillisessäkin tilanteessa puolustautumaan reagoimalla tilanteeseen oikein. Krav Magan tekniikat ovat sinänsä osa luonnollista reagointia erityyppisistä lähtötilanteista (istuma-asennosta, seisten, henkisesti valmiina kohtaamaan uhka, täysin yllättäen syntyvä tilanne jne…), jotka menetelmässä nivotaan yhteen vastaamalla samankaltaisiin hyökkäyksiin samankaltaisella ratkaisulla.



        Menetelmässä harjoitellaan miten irrottautua otteista ja kuinka torjua lyönti- sekä potkuhyökkäyksiä, jotka toimivat myöhemmin pohjana erityyppisiä aseellisia hyökkäyksiä vastaan toimimisessa. Puolustautumista harjoitellaan soveltaen samantyyppisiä ratkaisuja eri lähtökohtatilanteisiin. Krav Maga valmistaa henkilön puolustautumaan niin maassa, pystyssä, valoisassa ja pimeässä, kuin liukkaalla, pehmeällä ja kovallakin alustalla. Mitä runsaammin aikaa harjoitteluun käytetään, sen haastavampiin olosuhteisiin voidaan edetä ja huomataan kuinka sama toimintamalli pelaa!

        Nykyaikaiseen itsepuolustusharjoitteluun kuuluu olennaisena osana myös viestinnän harjoittelu puheella ja keholla. Oppiminen on nopeaa, kun harjoiteltava reagointimalli (”tekniikka”) sidotaan realistiseen tilanteeseen eli ”skenaarioon”.




        ja KVG ELI KATO VIT.. GOOGLESTA! kannattaa tutustua mitä muut sanoo ennenkun menee sano "minä harrastan nyrkeilyä joten se on parempi kuin mikään muu


    • Jonni Myyrä

      jostain, mut et oo oikeesti treenannu.
      Paras tapa oppia on itse mennä harjoittelemaan,
      käy vaikka 8 vuotta treeneissä 5 kertaa/vko.
      Palataan sitte asiaan.


      P.S. Älä mieti, olen treenannu kyl vähä enemmänkin.

      • Wannabe king

    • jens jk

      kovuuteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe