Mihin E-kortti on,? Mitä sillä saa ajaa? jos käyn ABCE- kortit niin saanko ajaa sit melkeen kaikkia ajoneuvoi, paitsi busseija, joissa matkustajia..jne?
D:kortinhan saa vasta 21:vuotiaana?
e-kortti?
5
6661
Vastaukset
- tietoa
on olemassa pikku e ja iso e-kortit.
käy katsomassa www.ake.fi sivut tai www.ajovarma.fi niin tiedät mitä eroja niillä on... - vai et muka tiedä
CE kortilla saat ajaa rekkaa, mutta et sitten mitään muita ajoneuvoyhdistelmiä, sitten vielä BE ja DE, sekä C1E ja D1E kortit. DE sisältää DE kortin, CE sisältää C1E kortin, ja käsittääkseni jos ajaa C1E kortin niin saa kaupan päälisiks myös BE kortin, mutta älä välttämättä usko mua, mä en ole ihan varma tuosta asiasta että miten on.
CE kortinkin ikäraja on 21vuotta, jos et sit hanki sitä intissä nuorempana tai jotain vastaavaa. Mä suosittelen sulle, että jos ei tuolt katsastuskonttorin nettisivuilta selviä tuo asia sulle vielä enempää, niin soitat sinne ja kyselet. Toinen on että soitat vaikka autokoululle ja kyselet. Haet johonkin kouluun vaikka missä voi suorittaa rekkakortin, koska jos itse maksat sen rekkakortin tai sen D-kortin, niin aika kallista se kyllä on, ei saa vielä tuhannella eurolla.- ABECEDE
Tuossa tekstissä oli pari pikku virhettä, elikkä jos ajat CE kortin niin silloin ajokorttiisi tulee automaattisesti *BECE** eli saat ajaa kaikkia henkilö- ja kuorma-autoyhdistelmiä rajoituksetta.
Käytännössä se kortti kannattaa hankkia jonkin kurssikeskusken kautta(esim työtehoseura) saat samalla ammattitutkinnon siinä sivussa. Eikä tule maksamaan mansikoita!
Sama pätee myös siihen D-korttiinkin! Jos sen hankkii niin työttömyydestä ei tässä maassa sinun enää tarvitse murehtia!
ps. unohda kokonaan ne C1 ja D1 luvat, niillä ei tee käytönnössä yhtään mitään!
- sehän se
no tohon oot saanu jo vastauksen et mitä tol e:llä saa ajaa mut hinta on sit reilu 700e ajoin meinaan sen viikko sitten...
- ABECEDE
miksi maksoit niin paljon? Eikö peruutus onnistunut kerrasta, vai mikä toi lisää hintaa?
Oma E maksoi n. 350€ viranomaismaksuineen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83814189Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2553123Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy732559Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har251680Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701595Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821580Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j171220Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.501103- 621066
- 94998