Kertokaa onko kallis pitää

80-luvun XJ6

Olis tosi nätti malli ja nykyään saa aika halvalla mutta olen lukenut että remontit olis aika suolaisen hintaisia. Teenkö henkilökohtaisen konkurssin jos hankin tuollaisen noin 200000 km ajetun? Kestääkö koneet miten, koneremppahan maksaa vissiin luokkaa 7000 euroa? Entä automaattilaatikon kestäminen ja mahd. korjauksen hinta?

Näitä mondeo-jaguaareja EN YMMÄRRÄ. MIKSI????

6

2678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai käyttöautoksi?

      Jos harkitset n. 20-vuotiaan auton ostoa, varmaankin olet varautunut siihen, että jotain laittoa saattaa aina joskus olla edessä. Mitä harvinaisempi ja erikoisempi peli, sitä kalliimpia ovat osat ja työläämpiä ovat rempat. Jaggen koneet ja laatikot kyllä kestää, siitä kertoo jo sekin, että näitä 20-vuotiaita autoja on edelleenkin liikenteessä.

      Mutta jos ollaan realisteja, eiköhän yli 20-vuotiaat autot ole harrasteautoja pikemminkin kuin jokapäiväiseen arkiajoon soveltuvia.

    • Make

      Ajelen vm.-82 kesät ja talvet. Auto toimii moitteetta, myös kovilla pakkasilla. Ja on lämmin. Laitoin alle uudet Nokian 4:set ja pitää, pääsee ja pysähtyy ihan niin kuin muutkin autot. Korjaaminen ei ole kallista jos itse osaa mitään tehdä. Osia löytyy niin kotimaasta kuin ulkomailta kohtuu hintaan. Kannattaa AINA kysyä eri toimittajien hinnat. Saattaa yllättyä! Älä osta kuitenkaan sitä autoasi hinnan perusteella, vaan kunnon. Mukaan kaveri joka tietää. Joskus sen halvan auton hinta saattaa moninkertaistua korjausten myötä. Muista että tekniikkaa saa kyllä uusittua kohtuu hintaan, mutta esim. pahat ruostevauriot eivät ihan oikeasti naurata. Hankintahinta ei saa olla ostokriteerinä kärkipäässä. III-sarjalainen on hieno ja hiljainen auto ajaa. Kulutus kesällä 10-12 ja talvella 12-15 litraa. Toivon että löydät hyvän yksilön. Jos ihmisen on pakko päästä paikasta A paikkaan B, voi sen myös tehdä tyylikkäästi. Tuollaisessa Jaguarissa huvi, hyöty ja harrastus yhdistyy mitä parhaimmalla tavalla.

    • vm -59

      Olisi kiikarissa vuoden 1957 lavamallin PV-Volvo. Nätti malli, ei juurikaan savuta ja halvalla lähtisi!
      Olisi tarkoitus ajaa viikolla edustustyyppisiä työreissuja pitkin Suomea ja perheen kanssa joka viikonloppu 600 kilometriä anoppilaan ja takaisin.
      Pikkukorjaukset - ja isommatkin - minulta onnistuvat kyllä tien päällä ja tarvittavat moottorin ja korin osat sorvaan ja jyrsin öisin kellarin verstaalla, mutta pysyvätkö lapset ja koira talvella lavalla?!

      Noita nykyajan Ford-Volvoja EN TAJUA!!!! Miksi niitä valmistetaan???!!!

      =)

    • alkuper.

      Tulisi 2-autoksi. Nyt on 20-vuotias japsi :(
      Käsien rasvaaminen on tuttua samoin kuin peltityöt. Tuota japsia on saanut vuosittain paikata, että MIG löytyy jo talosta. Jos jaggen kone ja loota kestää niin ei pelota (ja jos kulutusosat ei ole kovin suolaisen hintaisia). Ja miksei tuon ikäinen käyttöautona menisi kun olen tähänkin asti vanhoilla (ja uusilla) ajellut.

      PS. Löytyy -67 Amazonikin minulta.

      • Make

        En tarkoittanut pikku paikkojen hitsailua silloin tällöin, vaan lähinnä koko auton uudelleen rakentamista. Jaguar on siitä vittumainen auto että jos ruostetta alkaa löytyä jostain, niin sitä on sitten muuallakin ja ihan varmana. Rahaa säästyy kun muistaa että alla on auto josta on ihan aikuisten oikeasti pidettävä huolta. Säännölliset öljyjen vaihdot, säännöllinen ALUSTAN RASVAUS (kohteita löytyy vähän joka puolelta) yms. ovat ihan kivaa pikku näpräämistä mutta myös välttämätöntä. BW-laatikoita ovat muutkin käyttäneet vuosikymmenten aikana ja lujiksi ovat havaittu. Koneen irroitus laatikon irroitusta edeltävänä pikku toimenpiteenä ei juuri saa hymyä suupieleen. Ja kone kyllä kestää, mutta ei tykkää kierroksista pitkän päälle. Venttiilikuppien lukkolevyt on hyvä asentaa kutoskoneeseen heti kun auton ostat, ellei joku jo ole ehtinyt ennen sinua. Säästää siltä 7000 € remontilta. Se alkava pikku nakutus koneesta tulee aika kalliiksi. Toi em. summa ei sitte varmana riitä 5,3 litraseen;) Älä sotke itteesi niihin halpoihin alle 4 litraisiin pikkumoottoreihin. Eikun rohkeasti autoa etsimään. Käy lukemassa kissakulman sivut. Huomaat että todella asiantuntevaa apua löytyy. III-sarjan ylläpitoon riittää usein auton korjausopas, varaosaluettelo, sähkökuvat, tervettä maalaisjärkeä ja normaalit työkalut vahvistettuna tuumaisilla avaimilla. Luukas ei ollut yhtään sen huonompi sähkäri kuin apostolikaan. Tämä legenda näyttää elävän enemmän kateellisten huulilla kuin tosielämässä.


      • alkuper.
        Make kirjoitti:

        En tarkoittanut pikku paikkojen hitsailua silloin tällöin, vaan lähinnä koko auton uudelleen rakentamista. Jaguar on siitä vittumainen auto että jos ruostetta alkaa löytyä jostain, niin sitä on sitten muuallakin ja ihan varmana. Rahaa säästyy kun muistaa että alla on auto josta on ihan aikuisten oikeasti pidettävä huolta. Säännölliset öljyjen vaihdot, säännöllinen ALUSTAN RASVAUS (kohteita löytyy vähän joka puolelta) yms. ovat ihan kivaa pikku näpräämistä mutta myös välttämätöntä. BW-laatikoita ovat muutkin käyttäneet vuosikymmenten aikana ja lujiksi ovat havaittu. Koneen irroitus laatikon irroitusta edeltävänä pikku toimenpiteenä ei juuri saa hymyä suupieleen. Ja kone kyllä kestää, mutta ei tykkää kierroksista pitkän päälle. Venttiilikuppien lukkolevyt on hyvä asentaa kutoskoneeseen heti kun auton ostat, ellei joku jo ole ehtinyt ennen sinua. Säästää siltä 7000 € remontilta. Se alkava pikku nakutus koneesta tulee aika kalliiksi. Toi em. summa ei sitte varmana riitä 5,3 litraseen;) Älä sotke itteesi niihin halpoihin alle 4 litraisiin pikkumoottoreihin. Eikun rohkeasti autoa etsimään. Käy lukemassa kissakulman sivut. Huomaat että todella asiantuntevaa apua löytyy. III-sarjan ylläpitoon riittää usein auton korjausopas, varaosaluettelo, sähkökuvat, tervettä maalaisjärkeä ja normaalit työkalut vahvistettuna tuumaisilla avaimilla. Luukas ei ollut yhtään sen huonompi sähkäri kuin apostolikaan. Tämä legenda näyttää elävän enemmän kateellisten huulilla kuin tosielämässä.

        Jaa että ei pikkupaikkojen laittaminen riitä...
        Onko jaguarissa siis rasvanipat nivelissä? Rasvailu on kyllä tuttua kun toinen harrasteauto on jenkki jonka etupäässä on jotain 15 nippaa hatusta heittäen.
        Ja siinä on siis Borg-Warnerin loota. Kokemusta on volvosta B-W:n laatikolla ja ihan toimivalta näyttää. Tuossa minun japsirännälissä on Aisin-Warnerin loota joka on käsittääkseni japsissa tehty B-W, tai ainakin sukua B-W:lle ja toimii myös. Ja lucaksen sähkövempeleet on tuttuja Vauxhallista takavuosilta. Muuten toimivia mutta eivät tykkää vesilätäköistä (ainakaan Vaxissa).
        No, pikkasen alkoi pelottamaan jos nuo konerempat on noin kalliita, halvassa autossa saattanee olla rempattavaa jolloin se ei enää olisikaan niin halpa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      70
      7946
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

      Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      84
      6015
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

      Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      76
      5492
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      66
      5415
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      112
      4687
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      118
      2422
    7. Ei välimatka meitä erottanut

      Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      4
      1301
    8. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

      Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      6
      1287
    9. Kohta taas mesikämmeneen

      Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      42
      1119
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

      Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      49
      1089
    Aihe