Olis tosi nätti malli ja nykyään saa aika halvalla mutta olen lukenut että remontit olis aika suolaisen hintaisia. Teenkö henkilökohtaisen konkurssin jos hankin tuollaisen noin 200000 km ajetun? Kestääkö koneet miten, koneremppahan maksaa vissiin luokkaa 7000 euroa? Entä automaattilaatikon kestäminen ja mahd. korjauksen hinta?
Näitä mondeo-jaguaareja EN YMMÄRRÄ. MIKSI????
Kertokaa onko kallis pitää
6
2619
Vastaukset
- vai käyttöautoksi?
Jos harkitset n. 20-vuotiaan auton ostoa, varmaankin olet varautunut siihen, että jotain laittoa saattaa aina joskus olla edessä. Mitä harvinaisempi ja erikoisempi peli, sitä kalliimpia ovat osat ja työläämpiä ovat rempat. Jaggen koneet ja laatikot kyllä kestää, siitä kertoo jo sekin, että näitä 20-vuotiaita autoja on edelleenkin liikenteessä.
Mutta jos ollaan realisteja, eiköhän yli 20-vuotiaat autot ole harrasteautoja pikemminkin kuin jokapäiväiseen arkiajoon soveltuvia. - Make
Ajelen vm.-82 kesät ja talvet. Auto toimii moitteetta, myös kovilla pakkasilla. Ja on lämmin. Laitoin alle uudet Nokian 4:set ja pitää, pääsee ja pysähtyy ihan niin kuin muutkin autot. Korjaaminen ei ole kallista jos itse osaa mitään tehdä. Osia löytyy niin kotimaasta kuin ulkomailta kohtuu hintaan. Kannattaa AINA kysyä eri toimittajien hinnat. Saattaa yllättyä! Älä osta kuitenkaan sitä autoasi hinnan perusteella, vaan kunnon. Mukaan kaveri joka tietää. Joskus sen halvan auton hinta saattaa moninkertaistua korjausten myötä. Muista että tekniikkaa saa kyllä uusittua kohtuu hintaan, mutta esim. pahat ruostevauriot eivät ihan oikeasti naurata. Hankintahinta ei saa olla ostokriteerinä kärkipäässä. III-sarjalainen on hieno ja hiljainen auto ajaa. Kulutus kesällä 10-12 ja talvella 12-15 litraa. Toivon että löydät hyvän yksilön. Jos ihmisen on pakko päästä paikasta A paikkaan B, voi sen myös tehdä tyylikkäästi. Tuollaisessa Jaguarissa huvi, hyöty ja harrastus yhdistyy mitä parhaimmalla tavalla.
- vm -59
Olisi kiikarissa vuoden 1957 lavamallin PV-Volvo. Nätti malli, ei juurikaan savuta ja halvalla lähtisi!
Olisi tarkoitus ajaa viikolla edustustyyppisiä työreissuja pitkin Suomea ja perheen kanssa joka viikonloppu 600 kilometriä anoppilaan ja takaisin.
Pikkukorjaukset - ja isommatkin - minulta onnistuvat kyllä tien päällä ja tarvittavat moottorin ja korin osat sorvaan ja jyrsin öisin kellarin verstaalla, mutta pysyvätkö lapset ja koira talvella lavalla?!
Noita nykyajan Ford-Volvoja EN TAJUA!!!! Miksi niitä valmistetaan???!!!
=) - alkuper.
Tulisi 2-autoksi. Nyt on 20-vuotias japsi :(
Käsien rasvaaminen on tuttua samoin kuin peltityöt. Tuota japsia on saanut vuosittain paikata, että MIG löytyy jo talosta. Jos jaggen kone ja loota kestää niin ei pelota (ja jos kulutusosat ei ole kovin suolaisen hintaisia). Ja miksei tuon ikäinen käyttöautona menisi kun olen tähänkin asti vanhoilla (ja uusilla) ajellut.
PS. Löytyy -67 Amazonikin minulta.- Make
En tarkoittanut pikku paikkojen hitsailua silloin tällöin, vaan lähinnä koko auton uudelleen rakentamista. Jaguar on siitä vittumainen auto että jos ruostetta alkaa löytyä jostain, niin sitä on sitten muuallakin ja ihan varmana. Rahaa säästyy kun muistaa että alla on auto josta on ihan aikuisten oikeasti pidettävä huolta. Säännölliset öljyjen vaihdot, säännöllinen ALUSTAN RASVAUS (kohteita löytyy vähän joka puolelta) yms. ovat ihan kivaa pikku näpräämistä mutta myös välttämätöntä. BW-laatikoita ovat muutkin käyttäneet vuosikymmenten aikana ja lujiksi ovat havaittu. Koneen irroitus laatikon irroitusta edeltävänä pikku toimenpiteenä ei juuri saa hymyä suupieleen. Ja kone kyllä kestää, mutta ei tykkää kierroksista pitkän päälle. Venttiilikuppien lukkolevyt on hyvä asentaa kutoskoneeseen heti kun auton ostat, ellei joku jo ole ehtinyt ennen sinua. Säästää siltä 7000 € remontilta. Se alkava pikku nakutus koneesta tulee aika kalliiksi. Toi em. summa ei sitte varmana riitä 5,3 litraseen;) Älä sotke itteesi niihin halpoihin alle 4 litraisiin pikkumoottoreihin. Eikun rohkeasti autoa etsimään. Käy lukemassa kissakulman sivut. Huomaat että todella asiantuntevaa apua löytyy. III-sarjan ylläpitoon riittää usein auton korjausopas, varaosaluettelo, sähkökuvat, tervettä maalaisjärkeä ja normaalit työkalut vahvistettuna tuumaisilla avaimilla. Luukas ei ollut yhtään sen huonompi sähkäri kuin apostolikaan. Tämä legenda näyttää elävän enemmän kateellisten huulilla kuin tosielämässä.
- alkuper.
Make kirjoitti:
En tarkoittanut pikku paikkojen hitsailua silloin tällöin, vaan lähinnä koko auton uudelleen rakentamista. Jaguar on siitä vittumainen auto että jos ruostetta alkaa löytyä jostain, niin sitä on sitten muuallakin ja ihan varmana. Rahaa säästyy kun muistaa että alla on auto josta on ihan aikuisten oikeasti pidettävä huolta. Säännölliset öljyjen vaihdot, säännöllinen ALUSTAN RASVAUS (kohteita löytyy vähän joka puolelta) yms. ovat ihan kivaa pikku näpräämistä mutta myös välttämätöntä. BW-laatikoita ovat muutkin käyttäneet vuosikymmenten aikana ja lujiksi ovat havaittu. Koneen irroitus laatikon irroitusta edeltävänä pikku toimenpiteenä ei juuri saa hymyä suupieleen. Ja kone kyllä kestää, mutta ei tykkää kierroksista pitkän päälle. Venttiilikuppien lukkolevyt on hyvä asentaa kutoskoneeseen heti kun auton ostat, ellei joku jo ole ehtinyt ennen sinua. Säästää siltä 7000 € remontilta. Se alkava pikku nakutus koneesta tulee aika kalliiksi. Toi em. summa ei sitte varmana riitä 5,3 litraseen;) Älä sotke itteesi niihin halpoihin alle 4 litraisiin pikkumoottoreihin. Eikun rohkeasti autoa etsimään. Käy lukemassa kissakulman sivut. Huomaat että todella asiantuntevaa apua löytyy. III-sarjan ylläpitoon riittää usein auton korjausopas, varaosaluettelo, sähkökuvat, tervettä maalaisjärkeä ja normaalit työkalut vahvistettuna tuumaisilla avaimilla. Luukas ei ollut yhtään sen huonompi sähkäri kuin apostolikaan. Tämä legenda näyttää elävän enemmän kateellisten huulilla kuin tosielämässä.
Jaa että ei pikkupaikkojen laittaminen riitä...
Onko jaguarissa siis rasvanipat nivelissä? Rasvailu on kyllä tuttua kun toinen harrasteauto on jenkki jonka etupäässä on jotain 15 nippaa hatusta heittäen.
Ja siinä on siis Borg-Warnerin loota. Kokemusta on volvosta B-W:n laatikolla ja ihan toimivalta näyttää. Tuossa minun japsirännälissä on Aisin-Warnerin loota joka on käsittääkseni japsissa tehty B-W, tai ainakin sukua B-W:lle ja toimii myös. Ja lucaksen sähkövempeleet on tuttuja Vauxhallista takavuosilta. Muuten toimivia mutta eivät tykkää vesilätäköistä (ainakaan Vaxissa).
No, pikkasen alkoi pelottamaan jos nuo konerempat on noin kalliita, halvassa autossa saattanee olla rempattavaa jolloin se ei enää olisikaan niin halpa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18976Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875